Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:12

Ik wist niet eens dat ik dit topic geopend had :+

caresje schreef:
Ik wil alleen even zeggen tegen mensen die het ''zielig'' vinden:
Probeer maar eens op zoon grand-prix paard rond te rijden, ik weet zeker dat het je niet fatsoenlijk lukt.
S&T en sporen zijn voor bepaalde hulpen.

Als ik de kans krijgt zou ik het zeker doen! Alleen die kans krijg ik toch niet :n

Chaos

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:13

Wat zou je doen? Erop stappen en hobbelen of het paard verbeteren en rijden? :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:24

Ik denk dat alles mogelijk is, op een vriendelijke manier
Even in de western, daar wint Clinton Anderson ook wel eens wedstrijden en hij voedt zijn paarden zeer degelijk op, op een vriendelijke manier.

Mijn exmoor pony is denk ik niet geschikt voor de hogere dressuur
Maar hij is als jonge wilde hengst zijnde wel al mak en handelbaar zonder hem ook maar 1 keer een tik o.i.d. verkocht te hebben (niet dat een tik slecht is, ik zeg alleen: het kan)
En hij was beslist niet de makkelijkste kwa karakter, diegene die hem volgen weten dat.
Hij kan al ontspannen op eigen benen lopen op het kleinste commando, met actieve achterhand en nette hoofdhouding.

Ik denk wel dat ik bij hem verfijning in het rijden kan krijgen, bitloos, boomloos en op een vriendelijke manier
Dat ga ik ook doen! (en dan zien we wel hoever we komen)
Het is niet mijn stijl om een tweejarige een zadel op te leggen dus jullie zullen nog even geduld moeten hebben :D
Ik weet dat het kan, heb al vaker de kleine onderdelen op een vriendelijke manier getraint.
Dit wordt mijn 'totaal plaatje'

Toch zou ik het wel leuk vinden ooit nog eens een echte dressuurcombinatie te begeleiden :j

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:20

Ayasha schreef:
MarMarieke schreef:
Ik vind dat Anky en Edward niet goed zijn. Ze forceren de dingen die ze vragen. Een vriendin van mij haar instructrice heeft stage gelopen bij Anky, en zei dat Anky de paarden altijd traint met hun hoofd heel laag omdat ze op de wedstrijd kijkerig zijn en dan hun hoofd op de precies goede hoogte hebben. Ik vind Anky en Edward niet goed maar er zijn ook wél goede ruiters die Grand prix rijden! Die niet alles dwingen en forceren...

en ik maar denken dat de stagaires daar zwijgplicht hebben als ze er gewerkt hebben. ;) Hoofd laag betekent niet perse dwang, anders is elke vorm van aanleuning dwang.

Ik weet ook niet of ze zwijgplicht hebben ;p Ik weet dat het geen dwang is... Maar ik bedoel meer van als je zoooo 'goed' bent moet je je paard z'n hoofd toch wel op de goede hoogte kunnen houden?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:31

Ik vind sporen, zweep etc. Niet zielig. Maar het gaat erom op welke manier je ze gebruikt. Je hebt mensen die af en toe wat hulp geven met de sporen en een tikje geven om ff duidelijk te maken NEE dat mag niet! Je hebt ook idioten die zitten te trappen met die sporen alsof hun leven er vanaf hang. En hun paard doodslaan omdat hij 'harder' moet lopen. Dat is meer mijn punt. Edward en Anky doen dat niet. Maar de manier waarop zij rijden/trainen staat mij niet.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:09

Sjors schreef:
Ik wist niet eens dat ik dit topic geopend had :+

caresje schreef:
Ik wil alleen even zeggen tegen mensen die het ''zielig'' vinden:
Probeer maar eens op zoon grand-prix paard rond te rijden, ik weet zeker dat het je niet fatsoenlijk lukt.
S&T en sporen zijn voor bepaalde hulpen.

Als ik de kans krijgt zou ik het zeker doen! Alleen die kans krijg ik toch niet :n

Ja das waar.
Ik zou het ook wel willen proberen maar ik denk niet dat ik daarmee fatsoenlijk zou kunnen rijden :+ .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:08

MarMarieke schreef:
Ik weet ook niet of ze zwijgplicht hebben ;p Ik weet dat het geen dwang is... Maar ik bedoel meer van als je zoooo 'goed' bent moet je je paard z'n hoofd toch wel op de goede hoogte kunnen houden?

Het is geen machiene. Wedstrijd is een heel andere situatie dan thuis. Ik ken er meer die hun paard in training dieper rijden zodat ze op wedstrijd wat "reserve" hebben voor momenten van spanning. Is er geen spanning, lopen ze ook op wedstrijd correct. Dus het is niet dat ze in een houding gedwongen worden en daar in blijven hangen ongeacht de situatie want dan zouden ze bij ontspanning juist te diep lopen.
Is een kwestie van het hoofd kunnen vragen waar jij het hebben wil. En daar moet je wel een klein beetje voor kunnen rijden ja. De gemiddelde beginner zal daar niet in slagen in zn up.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:59

Topic is 3 jaar oud.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:59

Dat verklaart 3 olympische gouden medailles op 2 verschillende paarden.... :)* Omdat die trut niet kan rijden..
Reed ik maar zo beroerd... ^)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:16

Ayasha schreef:
Dat verklaart 3 olympische gouden medailles op 2 verschillende paarden.... :)* Omdat die trut niet kan rijden..
Reed ik maar zo beroerd... ^)

_O-
ben geen groot ankyfan maar hoe dan ook je kan niet ontkennen wat zij gepresteerd heeft en daar diep respect voor hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:44

Omdat dit een oud topic betreft en we oude koeien maar liever in de sloot laten, plaats ik hier een slotje.