[Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:51

Mooie foto's! Ik denk dat een ritje geen kwaad kan, maar idd puur recreatief. Meestal voel je pas dat je te groot bent als je erop zit, maar voor korte ritjes moet het wel kunnen.

L_isanne

Re: [Centraal]ben ik te groot/ zwaar voor mijn pony deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:54

Ik vind de laatste wel echt te groot. Als jullie combinatie er nog zo uitziet als op de eerste 2 foto's, dan vind ik voor een weekje recreatief hobbelen nog wel gaan. Maar als ik je ernaast zie lopen, dan zeg ik: nee, dat kan gewoon echt niet meer.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:11

Die laasten voor heel al en toe.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:42

5wijven schreef:
Mooie foto's! Ik denk dat een ritje geen kwaad kan, maar idd puur recreatief. Meestal voel je pas dat je te groot bent als je erop zit, maar voor korte ritjes moet het wel kunnen.

't zal nu ook wel echt even wennen worden, nu ik die reus van 1.80 gewend ben ;)

lisannee93 schreef:
Ik vind de laatste wel echt te groot. Als jullie combinatie er nog zo uitziet als op de eerste 2 foto's, dan vind ik voor een weekje recreatief hobbelen nog wel gaan. Maar als ik je ernaast zie lopen, dan zeg ik: nee, dat kan gewoon echt niet meer.

De foto's waren allemaal van precies dezelfde dag. Ik heb mn pony deze zomer vakantie weggegeven, en ben sindsdien niet meer gegroeid of zo hoor ;)
Waarom vind je het op de eerste 2 foto's wel gaan, en ernaast niet? Een haflinger geeft al snel een vertekend beeld doordat ze zo breed zijn.
Als ik haar een weekje krijg, zal dat zijn om buitenritten te begeleiden op ponykamp. Als ik zie dat ze nog met plezier(!!) een M pacours kon springen, dan kan ze ook nog wel (Beginners) buitenritjes begeleiden hoor ;)

Dit weekend gaat haar nieuwe eigenaresse trouwens haar eerste officiele (regiokampioenschap meteen :p) springwedstrijd!
Afbeelding
Hier kun je haast niet over zeuren toch? :(:)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:48

Sorry dat je je zo aangevallen voelt, zo te horen heb je al besloten dat het nog past. Dus dan wens ik je veel plezier deze vakantie.
En nee haar nieuwe amazone past hartstikke goed, daar kunnen we niet over ZEUREN!

Het spijt me dat ik zo reageer, maar ik krijg het gevoel dat je mijn reactie niet accepteerd. Jij vraagt hier om een mening, ik geef die en vervolgens reageer jij zo raar terug.

En ik vond je ernaast wel veel te groot lijken, waarom? Misschien inderdaad omdat ze breed is en je ohz er heel anders bij staat. Maar ernaast lijk je wel veel te lang.

Zoals ik al zei: Het kan dus nog wel voor een weekje. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:12

lieziej te groot !

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:20

Voor een weekje rijden kan wel. Zolang je niet elke dag heel intensief ga rijden ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:22

@lieziej: past :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:26

@lieziej
past nog wel hoor, vind het nog niet zo erg eruit zien op de foto;s :)
en voor een weekje kan zowiezo wel hoor :)

anneiskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:57

Ik weet niet hoe zwaar jij bent, maar een shetlander is super sterk.. en een shet van 95 cm, is ook niet super heeel erg klein, dus als je er niet echt op gaat rijden kun jij er ook echt wel een keer op gaan zitten hoor! Dat meisje kan er ook wel elke dag op rijden.

Shetlander zijn toppony's, kleine krachtpatsers!
EskeGirl schreef:
Ik heb een verzorgShet, van de eigenaar moeten we daar ook af en toe iemand 'opzetten'.
Ik ben in iedergeval uitgesloten(te groot+ te zwaar voor die Shetlander). Ik verzorg met een meisje van rond de 1.40 en ongeveer 35 kilo, zou die op een Shetje van 95 cm passen(1x per week 10 minuutjes, alleen wat stappen en misschien een klein drafje). Ik zal de foto van het samen even neerzetten.

(de foto is een beetje onduidelijk, maar dit is de enige die ik heb als het meisje ook gestrekt staat)
Afbeelding

anneiskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:00

Het is een haflinger hoor!!!

Je kan er nog makkelijk op, haf's zijn supersterk ookal ben je veel te alng ze zijn supersterk, (net als shetlanders) als je geen 1000 kilo weegt kan een volwassenen nog makkelijk op een haflinger.
Kan echt nog makkelijk! ookal zijn ze klein, dat maakt niet zo heel veel uit.

lieziej schreef:
5wijven schreef:

't zal nu ook wel echt even wennen worden, nu ik die reus van 1.80 gewend ben ;)

lisannee93 schreef:

De foto's waren allemaal van precies dezelfde dag. Ik heb mn pony deze zomer vakantie weggegeven, en ben sindsdien niet meer gegroeid of zo hoor ;)
Waarom vind je het op de eerste 2 foto's wel gaan, en ernaast niet? Een haflinger geeft al snel een vertekend beeld doordat ze zo breed zijn.
Als ik haar een weekje krijg, zal dat zijn om buitenritten te begeleiden op ponykamp. Als ik zie dat ze nog met plezier(!!) een M pacours kon springen, dan kan ze ook nog wel (Beginners) buitenritjes begeleiden hoor ;)

Dit weekend gaat haar nieuwe eigenaresse trouwens haar eerste officiele (regiokampioenschap meteen :p) springwedstrijd!
Afbeelding
Hier kun je haast niet over zeuren toch? :(:)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:02

Ik mag hopen dat niemand dit serieus neemt :n een shetlander en een haflinger blijven gewoon pony's, dat ze gigantisch sterk zijn valt ook wel weer tegen. Daarbij is de ene shet de andere niet, en de ene haf de andere niet.

En nogmaals, te lang is net zo schadelijk als te zwaar. Dus het maakt dan echt niet uit hoe sterk een pony is, als je te groot bent, ben je te groot :n

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:08

ach, vind de haflinger niet eens zo gek.

zolang je niet met je voeten bij de knieën komt en je pony voldoende gymnastiseert is het niet erg dat je niet aan het perfecte plaatje voldoet

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:15

En zeker niet voor 1 week (als je niet te intensief rijd) ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:15

Ik kreeg net te horen dat ik heel groot ben, dus ik ben benieuwd. Ik kreeg een tijdje geleden te horen dat het makkelijk kon. (foto's zijn wel van bovenaf genomen).

Afbeelding
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:30

te groot?
absoluut niet hoor!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:33

Nee zeker niet!
Past nog prima hooor :)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:47

past dit nog ?
meisje gaat deze vrijdag ermee lessen.

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:47

Gelukkig, bedankt! :)

Laatste past echt heel mooi vind ik! :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:53

Laatste past! Leuke combi

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:56

xMonsterr: super combi, past echt mooi!

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:01

Sodeletuut : Past nog prima!

xMonsterr : Past ook nog, hele leuke combi zelfs!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:20

pfoe gelukkig ! :D
bedankt !

edit ; is haar bovenlichaam niet te lang ?
want veel mensen zeggen van wel maar ik vind het zelf niet vandaar dat ik er nu een beetje onzeker van ben geworden of het wel of niet past.

nog een edit :+ ; hier heb ik wel een filmpje dat ze op hem rijd : http://www.youtube.com/watch?v=IRPZof_q_ao
Laatst bijgewerkt door Blacky op 09-02-11 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:32

Ik vind dat meisje op de shet prima passen, ook het boven lijf!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:47

Laaste 2 passen prima.