Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:57

Ja maar hoop dat het park wel snel weggaat, dat mensen dat niet inzien dat dat park super slecht is. :?

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:22

manege pony´s bij mij op de manege hebben een beter leven dan die ppc pony´s.

als de laatste les om kwart over 9 klaar is gaan ze in een kudde naar buiten ´s nachts en worden ze rond 2u ´s middags weer binnen gehaald.

die ppc pony´s lopen van 10u tot half 6 ofzo niet in hun ´eigen´ stal.

DeemPeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:02

Jullie kunnen wel zo over Ponyparkcity denken, maar het alleen in een filmpje zien is niet alles.
Als je er een keer bent en je hebt een pony, dan wil je er wel vaker heen en let je niet op de andere.Misschien zie je wel eens dat er een groot iemand op zo'n shetje zit maar die pony's kunnen 2x zijn gewicht dragen. Je mag op de pony's zitten tot je 12de. dus loop a.u.b. niet over PonyParkCity te zijken. Daar kan ik niet tegen en ik bnen er zelf wel 2x geweest, mijn lievelingetje peertje1
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak verwijderd.

DeemPeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:04

@xmarlies96

Houd op, PonyparkCity mag niet weg.
Je bent er zelf volgens mij niet eens geweest!!!!!!!
-:(- ik ben heel boos op jou!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Overdreven veel smilies verwijderd.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:35

DeemPeer schreef:
Jullie kunnen wel zo over Ponyparkcity denken, maar het alleen in een filmpje zien is niet alles.
Als je er een keer bent en je hebt een pony, dan wil je er wel vaker heen en let je niet op de andere.Misschien zie je wel eens dat er een groot iemand op zo'n shetje zit maar die pony's kunnen 2x zijn gewicht dragen. Je mag op de pony's zitten tot je 12de. dus loop a.u.b. niet over PonyParkCity te zijken. Daar kan ik niet tegen en ik bnen er zelf wel 2x geweest, mijn lievelingetje peertje1

De ene pony is de andere niet ;)
Hoe verklaar jij dan de bokkende pony's? de pony's die hartstikke last van hun rug hebben? "er rijden alleen maar lichte, jonge kinderen op, die heel vriendelijk zijn" <-- Jaahoorr, dat zal wel.
Hoe krijgen die pony's anders last van hun rug? Waarom beginnen ze dan te bokken en te stijgeren, en willen ze vaak niet mee lopen?
Om dat er zo vriendelijk mee om wordt gegaan zeker :roll: .
Open je ogen, en kijk eens niet alleen naar de zonnige kant. Natuurlijk zijn er ook ponys zonder problemen, die een "fijn" leven hebben, maar er zijn toch pony's die wel pijn hebben, en elke pony is een te veel ;)
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:36

DeemPeer schreef:

*uhum* weetje hoe zielig het is als een kind van 12 jaar op een shetlander gaat rijden?
Die pony's moeten de hele dag maar door, het is gewoon dierenmishandeling.
Ik zeik niet over PPC is zeg gewoon m'n mening over PPC! En ik vind dat het, het slechte park is die ooit is gekomen arme pony's :(:)
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:37

DeemPeer schreef:
@xmarlies96

Dan ben jij toch boos?
Ik zeg gewoon mijn mening en ik vind het gewoon super zielig voor die arme shetlanders.
Hoe zou jij het vinden als kinderen in je buik trappen en je gebruiken als speelgoedtoestel?
Oh ik weet precies hoe het daar aan toe gaat, daar hoef je niet bang voor te zijn dat, dat ik niet weet.
Een échte paardenliefhebber vind dit geen leuk park.
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven veel smilies verwijderd.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:57

xmarlies96 schreef:
DeemPeer schreef:
@xmarlies96

Dan ben jij toch boos?
Ik zeg gewoon mijn mening en ik vind het gewoon super zielig voor die arme shetlanders.
Hoe zou jij het vinden als kinderen in je buik trappen en je gebruiken als speelgoedtoestel?
Oh ik weet precies hoe het daar aan toe gaat, daar hoef je niet bang voor te zijn dat, dat ik niet weet.
Een échte paardenliefhebber vind dit geen leuk park.

Fijn dat je boos bent, ik denk dat wij meer reden hebben om boos op jou te zijn,
aangezien jij zo egoïstisch bent aangezien je wilt dat die ponys blijven lijden voor jou pleziertje.

Ik ben er wel geweest, en ik stond met open mond, het is gewoon niet normaal wat daar gebeurt
en hoe er met de pony's worden omgegaan.

Als je echt gek op paarden en ponys bent, ga je daar noooit meer naar toe!
Want doe je dat wel, werk je mee aan iets dat in mijn ogen gewoon de naam dierenmishandeling mag hebben!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak en smilies verwijderd.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:58

DeemPeer schreef:

Een shetlander kan 2x zijn gewicht TREKKEN, niet DRAGEN!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:08

Ja idd de maximale leeftijd moet gaan 6/7 jaar zijn.
Ik zag bij DeemPeer in het profiel dat ze 20 is dus gaat zij nog op die shetlanders rijden? :\
@DeemPeer: Rijd jij op die shetlanders?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:30

DeemPeer schreef:

Even kijken...
Youtube: kinderen ouder dan 12, soms wel 15, rijden nog op die pony's. En die gaan volgend jaar weer. Ook bij de filmpjes 'ponyparkcity 2011' zijn er nog te grote kinderen.

Een Shetlander kan 20% van zijn gewicht dragen, gemiddelde Shet weegt 200 kilo:5= 40 kilo.
En hij kan 2x TREKKEN niet DRAGEN!

BTW, aan je profielnaam zie ik dat je vast en zeker gek bent op Peertje 1 of 2...
Reageer liever in het topic 'wie is jouw lieveling van PPC?'

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:28

Kleine (nouja, jonge kinderen vooral) denken niet na over het welzijn, als ze maar plezier hebben.
Vaak hebben die ouders ook geen besef hoe ermee moet worden omgegaan, want hun zoon/dochter vind paarden gewoon leuk en dus is dit de 'ideale' vakantie..
Maar goed, dat dit topic nog loopt zeg.. het kan beter dicht zijn want dit is eerder een discussietopic dan iets anders.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:40

De titel van dit topic is; Ponyparkcity?
En ik geef mijn mening over PPC dus dan kan het idd uitlopen tot een grote discussie.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:49

Moderatoropmerking:
Een discussie over Ponyparkcity is geen probleem, maar het is wel de bedoeling dat deze netjes verloopt. Ervaring mogen alleen gedeeld worden als ze uit de eerste hand komen (dwz als je het zelf meegemaakt hebt) en er mogen geen foto's of filmpjes van anderen dan jijzelf geplaatst worden en deze foto's en filmpjes dienen dan ook niet besproken te worden. Ook discussies over paardenmarkten en elkaar opstoken om de dierenbescherming te bellen en brieven te schrijven zijn niet de bedoeling. Alle posts die niet aan de regels voldoen heb ik uit het topic verwijderd.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:53

Ik denk gewoon dat het heel erg op een lijn ligt ; er is een lijn met mensen die ppc t einde vinden en een lijn met mensen die ppc verschrikkelijk vinden en zelf hoor ik bij die laatste lijn..

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:57

Tegenwoordig mag je niks meer op bokt zetten, foto als voorbeeld word gelijk verwijder.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:00

Samsie schreef:
Tegenwoordig mag je niks meer op bokt zetten, foto als voorbeeld word gelijk verwijder.

Misschien is dat wel logisch als je het als voorbeeld voor een slecht argument gebruikt?
Niet echt aardig als je dat doet en iemand komt er achter ;)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:07

Samsie schreef:

Ben het met je eens dat een foto een goed voorbeeld is maar je mag niet zomaar foto's van andere mensen plaatsen dit heeft te maken met portretrecht dit geldt niet alleen op bokt maar op het hele internet hoor.

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:10

Ook veel shetjes staan in hun eentje in een weitje en krijgen (bijna) nooit aandacht! Dat is bij ppc echt niet zo. Ze krijgen heel veel aandacht en ze hebben veel ruimte en veel andere pony's om zich heen.
Niet alle kinderen zullen goed met de pony's omgaan maar ik denk toch dat het grootste deel wel goed met ze omgaat. Meestal worden ze lekker gepoetst en krijgen een wortel. En ik vind dat de pony's heel goed luisteren vergeleken met andere shetlanders die wel van iemand persoonlijk zijn. Ook zien ze er nog goed uit. Hun conditie kan het ook aan. De meeste pony's zweten niet eens na een hele dag rijden. Terwijl pony's op een manege wel meer zweten na een ritje van een uur of twee.
Het zal ook niet helemaal ideaal zijn voor de pony's, maar ik vind het toch wel heel erg meevallen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:15

Iedereen heeft het over dat mensen zo slecht met die beestjes omgaan. Maar ik kom daar al 9 jaar, en geloof me, er zijn echt weinig mensen die echt slecht en respectloos met die pony omgaan. Vaak zijn de mensen wel onwetend. Maar daar maakt de pony juist gebruik van, die laat echt niet alles toe. En het grootste deel van de pony's is hartstikke braaf. En bijten of trappen helemaal niet.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:16

Ik heb een heel verhaal erbij gezet, ik zet het niet voor de lol neer. Het was een voorbeeld van een te groot kind op een pony daar, en met een zweep. Paste dus goed bij mijn argument.

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:20

xJess schreef:
Iedereen heeft het over dat mensen zo slecht met die beestjes omgaan. Maar ik kom daar al 9 jaar, en geloof me, er zijn echt weinig mensen die echt slecht en respectloos met die pony omgaan. Vaak zijn de mensen wel onwetend. Maar daar maakt de pony juist gebruik van, die laat echt niet alles toe. En het grootste deel van de pony's is hartstikke braaf. En bijten of trappen helemaal niet.

Daar ben ik het helemaal mee eens, het is helemaal niet zo zoals in dit topic staat. Dat soort dingen kan met elke pony gebeuren, dat iemand wat te groot is of dat de pony niet goed bereden wordt. Maar er is in ppc een ieder geval geen aandacht probleem. En ik zie ook blije en ontdeugende pony's.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:27

ppc moet of meer controleurs hebben of minderen kwa grootheid

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:43

xJess schreef:

het grootste deel ja, iedere pony is een te veel.
Dat wil niet zeggen dat ik zo goed voor mijn paarden zorg, maar daar maakt het helemaal niet uit hoe een pony zich gedraagt, als hij maar geld oplevert. En dat stoort mij.... heel erg...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:00

Maakt niet uit of er mensen zijn die goed zijn voor de pony's en zijn ook genoeg die er niet goed voor zijn en dat maakt dan niet uit of niet iedereen er goed voor is?
Die pony's zijn helemaal niet blij, ze weten gewoon niet beter door al die rot kinderen! (sommige)