wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:36

10 vind ik alsnog te oud, ik vind dat de maximale leeftijd 6/7 jaar mag zijn.
En dan ook nog een gewichtaantal natuurlijk en lengte.

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:57

Muis <3
hij is klein , maar k rij der niet meer op haha xd
wandelen is veel leuker :D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:02

met 11jaar kan je er toch ook nog op als je een smalle bent?Als je redelijk groot en zwaar bent gaat dat idd niet meer...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:03

ligt er inderdaad aan hoe groot je bent , alleen ; manoukjelle is nogal vaag met haar argumenten.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:04

xmarlies96 schreef:
10 vind ik alsnog te oud, ik vind dat de maximale leeftijd 6/7 jaar mag zijn.
En dan ook nog een gewichtaantal natuurlijk en lengte.

Ja,je hebt idd wel gelijk.Dat vind ik ook.Maar ik ken een meisje dat nu net 13 is en nog steeds op haar shetland pony Udo past...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:16

Als je maar niet te lang of te zwaar bent maar voor PPC moet de maximale leeftijd 6/7 zijn want daar worden de pony's veel bereden door allerlei kinderen.
Als je een eigen shetlander hebt is het anders die hoeft niet de hele dag door.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:30

dat is waar!Ze is wel een bezige bij en zo pony zo baasje ;)Maar dat is idd niet hetzelfde.Maar de pony's in ppc zijn dat ook wel gewend...

merlijnsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:43

mijn lieveling is Simpel! hij is echt mn aller beste, en ik mis hem heel erg veel ;(

elinaaa171

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:27

bambi is mn babyyy <3

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:46

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat PPC echt verschrikkelijk is voor pony's. Ik ben nu 21 en ben er 2 keer geweest. De eerste keer toen ik 12 was, de tweede keer toen ik 13 was.

Ik en mijn tweelingzus kregen gewoon een shetlander mee. Ik kreeg een witte shet met de naam Parijs, wie mijn zus kreeg weet ik niet meer. Maar goed, we hebben er de HELE dag op gereden. We sprongen over de greppels daar, mijn zus is er nog afgeflikkerd. We draafden en gingen in galop. In de bochten gaf de shet van mijn zus heel vaak een bok en BOEM, daar ging ze weer. Ze zijn nog eens ontsnapt omdat ze ons eraf hadden geknikkerd en toen hebben we er een halfuur achteraan zitten rennen.

Dat was dus een hele dag lang. Er was nergens controle. Er liepen geen medewerkers rond. Ik en mijn zus waren veel te oud en veel te lang, maar kregen gewoon een dier mee.

Zo ook de tweede keer dat we heen gingen. Toen reed ik op een beest genaamd Bambi, bruin, wit en met stippels op de kont, en hebben we zitten crossen en scheuren. We kwamen andere kinderen tegen die van de weg af waren gegaan in een stukkie 'bos'. Daar hadden ze takken van de grond/bomen afgehaald die ze gebruikten als zweep en die pony's werden dik afgerost omdat ze wilden racen. Keiharde galop. De hele tijd maar wedstrijdjes houden, trappen en slaan.

Ik was als kind een snotjong, die de shetlanders als speelgoedtoestel zag en niet besefte hoe slecht ik bezig was. Het ging me om mijn lol en hoewel ik wel om de pony's gaf, dacht ik niet na over hoe vervelend zij dingen konden vinden. Ik deed waar ik zin in had.

Gelukkig ben ik opgegroeid en weet ik ondertussen beter, maar ik zie nu zo vaak kinderen die precies zo waren als ik en die mooi meedoen met het hele gedoe bij PPC. De pony's daar vinden al die kids die op ze rijden echt niets. Die zien elke dag iemand anders. Denk maar niet dat ze weten wie jij bent.

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:25

Ik heb geen lievelings pony, ik vind ze allemaal leuk.

Verder ben ik het eens met ElineS,
Te weinig begeleiding, Te veel rotkinderen

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:04

Bibi :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:47

X
Laatst bijgewerkt door melody7 op 09-02-22 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

anouk_zilora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 00:35

mijn lieveling is lady <3

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:27

melody7 schreef:
xJess schreef:
Ik vind niet dat het een verschrikkelijk park is. De pony's zien er allemaal gelukkig en goed verzorgt uit. Ze staan in een enorme stal met een enorme uitloop. En ze komen ook op het land. Er zijn genoeg manegepony's, of uberhaubt paarden die het veel slechter hebben. Ze hebben echt het beste met hun pony's voor. Laatst was er een pony in het touw blijven haken (was overigens niet de schuld van diegene, was gewoon lomp van de pony dat die dwars door het touw heen liep), en z'n beentje moest gehecht worden. Werd allemaal netjes gelijk gedaan, en het beestje staat nu lekker op een weiland tot het weer over is.
Mijn mening is dat de pony's het in ppc echt niet slecht hebben.

waarom denk je dat er zoveel bokken, ze zien dr helemaal niet vrolijk uit!!
ik ben dr een keer geweest, ik ga wel terug, maar eigenlijk ist gewoon dierenmishandeling ze geven gewoon pony's mee, ook aan mensen die niet weten hoe je ermee om moet gaan, die pony's zijn bij langena niet gelukkig...

mijn lieveling is trouwens belle

Is eigelijk wel raar als je het een beetje dierenmishandeling vind.
Dat ze er niet vrolijk uit zien.
Maar jij gaat er wel weer naar toe :')

Smokey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:27

Van my black bauty droppie miss pino en mister ed :) die zyn echt zo leuk

xx gr

Smokey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:29

xx_elisa_xx schreef:
fe uitleggen,
paarden in ppc zijn super!
Alleen is het soms wel irritant, al die afracers, zelf vind ik het park superrr (l)
Angel en kims zijn echt fyn.
Maar die kindjes moeten eigenlijk fe hun mond houden van
JA STOM PARK
JA SMERIG
JA TE GROTE KINDEREN
JA STOMME PONY'S

ten 1e, geen stom park, het is fyn.
ten 2e het is niet smerig.
ten 3e de tegrote kinderen lopen er alleen mee.
ten 4e :D De pony's zijn fijijijn <3
Dusss,
als je niet wilt,
ga je niet
maar ga niet zeiken
dat het een stom park is,
want dat is het niet! (L)

(l)
angelkim
(l)

HELEMAAL gelijk :) angel en kim zyn ook leuk maar droppie miss pino eeyore black bauty en mister ed zyn myn lievelingetjeehs xD
xxx gr

Smokey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:47

breg_JORS schreef:
mijn lievelingetje heet Okke <3
de meeste mensen die hem hebben gehad vinden hem nietzo leuk hihi :D als hij jou niet aardig vind gaat hij gwn niet lopen & als je dan gaat slaan enzo dan gaat hij bokken, ja logisch toch }>
maar bij mij is hij dus wel heel lief & t is ook nietzo een probleem om hem te krijgen omdat bijna niemand hem wil en als een nieuw iemand hem heeft brengt die hem vaak ook weer heel snel terug ;)

maar wat een gezeur over dat ze slecht behandeld worden zeg! iedereen heeft t over zoeen 5 jaar geleden, toen werd er idd nog minder op gelet en reden ze nog met bit enzo maar het is nu allemaal heel erg verbeterd! Vroeger waren er nog wel een paar cowboys die soms chaggie deden tegen de mensen & de pony's maar het is nu allemaal echt veel beter!
overal in t park staan drinkbakjes.
er wordt goed op gelet of de mensen wel goed met hun pony's omgaan.
er is elke dag gratis ponyrijles.
iedereen rijdt bitloos & zonder zadel, alleen voor de kleintjes zijn er wel van houvast steuntjes met een singel.
de meeste mensen zijn echt lief voor hun pony's.
buiten het seizoen, in de wintermaanden staan ze met de helft van de hele kudde op t weiland, dat wordt dan op de helft van hun vakantie omgewisseld.
als een pony niet zo lekker is krijgt hij zo een weekje of langer vrij.
ze staan met zn allen in een enorme inloopstal.
ze krijgen elke avond een enorme berg hooi, kuilgras of in de zomer gras. Soms zitten daar ook nog wat brokken door. En vaak krijgen ze van de mensen ook nog wel het benodigde voedsel ;)
Je mag in het park wel draven en galopperen, maar er wordt op gelet dat ze het niet te veel doen.
Sinds kort is er ook een buitenrit, wel stapvoets uiteraard, anders zouden de kleintjes niet meekunnen.

en wat die vieze huisjes betreft; mijn vriendin en ik zijn er al heel vaak geweest en hebben nog nooit een vies huisje gehad?

en veel mensen die eigenlijk te groot & te oud zijn (ik ook :o) wandelen vooral met de pony's, ernaast dus. De cowboys/cowgirls weten dat ook en ze weten ook dat we echt om de pony's geven. Daarom krijgen we ze waarschijnlijk ook nog mee, terwijl ze meestal wel weten dat we geen 12 meer zijn.

Afbeelding
helemaal gelijk en trouwens okee staat by my op 2e plaats die is zo lief enz by sommige mensen bokt die echt weel maar by my niet xD xxx gr
maar ik mag er nog maar 1 keer in heel myn leven naar toe omdat ik in belgie woon ( antwerpen)en ik ben nog maar 11 en ik ga ze daar zo hard missen ben er nog maar 1 keer geweest :( xxxx gr

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:19

kennedy is mijn schatje! ik vind het ook zielig

YaraKlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:21

Mango <3
Ik ben der 5 keer geweest en er zijn kinderen die hun pony slecht behandelen maar er zijn ook kinderen (zoals Rebecca en Ik) die gewoon normaal doen met hun pony's en ze een soort ''weekendje vrij'' geven...
Ik bedoel het is toch voornamelijk leuk voor kleine kinderen als ze lekker heel de dag mogen rond wandelen op een kleine pony die ze lekker mogen poetsen en lekker mogen verzorgen.
En als iemand echt te groot is gaan ze diegene geen pony meegeven!!
:P Hoooii RebeccaMr.Ed/3

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:06

ElineS schreef:
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat PPC echt verschrikkelijk is voor pony's. Ik ben nu 21 en ben er 2 keer geweest. De eerste keer toen ik 12 was, de tweede keer toen ik 13 was.

Ik en mijn tweelingzus kregen gewoon een shetlander mee. Ik kreeg een witte shet met de naam Parijs, wie mijn zus kreeg weet ik niet meer. Maar goed, we hebben er de HELE dag op gereden. We sprongen over de greppels daar, mijn zus is er nog afgeflikkerd. We draafden en gingen in galop. In de bochten gaf de shet van mijn zus heel vaak een bok en BOEM, daar ging ze weer. Ze zijn nog eens ontsnapt omdat ze ons eraf hadden geknikkerd en toen hebben we er een halfuur achteraan zitten rennen.

Dat was dus een hele dag lang. Er was nergens controle. Er liepen geen medewerkers rond. Ik en mijn zus waren veel te oud en veel te lang, maar kregen gewoon een dier mee.

Zo ook de tweede keer dat we heen gingen. Toen reed ik op een beest genaamd Bambi, bruin, wit en met stippels op de kont, en hebben we zitten crossen en scheuren. We kwamen andere kinderen tegen die van de weg af waren gegaan in een stukkie 'bos'. Daar hadden ze takken van de grond/bomen afgehaald die ze gebruikten als zweep en die pony's werden dik afgerost omdat ze wilden racen. Keiharde galop. De hele tijd maar wedstrijdjes houden, trappen en slaan.

Ik was als kind een snotjong, die de shetlanders als speelgoedtoestel zag en niet besefte hoe slecht ik bezig was. Het ging me om mijn lol en hoewel ik wel om de pony's gaf, dacht ik niet na over hoe vervelend zij dingen konden vinden. Ik deed waar ik zin in had.

Gelukkig ben ik opgegroeid en weet ik ondertussen beter, maar ik zie nu zo vaak kinderen die precies zo waren als ik en die mooi meedoen met het hele gedoe bij PPC. De pony's daar vinden al die kids die op ze rijden echt niets. Die zien elke dag iemand anders. Denk maar niet dat ze weten wie jij bent.

Wat jij beschrijft is echt hoe elke "penny" meisje doet en laat.. en vooral denkt (uitzonderingen daar natuurlijk)
"oh hij vind het leuk, heeft zij n oortjes naar voren :+ )
Ik heb in mijn jeugdige jaren ook dingen gedaan waarvan ik het nu niet meer in mijn kop zou halen. (niets ernstig maar in je eigen belang denken dan je paard)

Ik vind het jammer dat er beperkt toezicht is. Op youtube heb ik vaak genoeg filmpjes gezien waarvan ik dacht "kom op meiden, doe even normaal!"
Ben heel vroeger geweest toen het nog attractiepark was maar veder kan ik er niet over oordelen. Er zullen ook echt wel genoeg gezinnen zijn die de beestjes met respect behandelen. Ze de tijd geven om te rusten, te tuttelen, en een beetje rijden.

Hoe staan die paardjes dan vast bij het huisje? Misschien zijn kleine paddocks wel een optie. Elk huisje een kleine paddock. Klaar met pony, laat je hem lekker loslopen...

Ik denk dat het beter zou zijn als de pony's 1x p.d gepakt zouden mogen.. Bijvoorbeeld tussen 9-12 en tussen 13-16 Zo lopen ze maar maximaal 3 uurtjes p.d. en kunnen ouders zelf de beste tijden kiezen. Ik denk dat het voor dit park geen slecht idee zou zijn. Of iets van 4 uurtjes met een verplicht lesje...
Voor iedereen het beste, voor de kinderen omdat ze toch 3 uur met die pony bezig kunnen en voor het welzijn van het diertje.

Misschien dat ik er ooit met mijn dochter heen ga, dan pas kan ik zelf oordelen maar na dit hele topic gelezen te hebben denk ik dat het geen verkeerd idee is..

RebeccaX210

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:04

Hallo menseenn :D

Ik ga zo 5 of 6 keer peer jaar naar PonyparkCity, Omdat het daar gewoon super leuk is en Edje daar is hihi :o
Ik ga nu 5 jaar lang er is is idd veel veranderd de laadste jaren is er veel meer controle gekomen tegen racers, en dat vind ik echt fijn.
ze rijden door het park maar ook om het park heen, de meeste mensen zetten de pony`s los in het 'Weitje' als ze niks gaan doen.

Rust hebben ze ook genoeg hoor, als er geen vakanties zijn staan ze lekker op een grote wei of in de super grote inloop stal die de grootste van Europa is toevallig :D
& op vrijdag heb je ze pas vanaf 2 uur,,

De grotere kinderen zie heus wel dat ze te groot zijn en gaan naast de pony lopen of zetten ze in de bak.
En de pony`s zijn slim genoeg dat als ze echt geen zin meer hebben wel ontsnappen en naar stal renne :)

Ik kreeg edje zelfs een keer niet naar de stal toe hihi fijn beest <3
/3

Wat is wel wat minder is vind ik dat je vrijdag vooral in de vakanties er al heel vroeg moet zijn voor een 'populaire' pony ik hoorde dat sommige er al om 05:00 waren zo vroeg, en dan krijg je om 14:00 pony!

Nou ik kan nog wel een heel verhaal typen maar dit was het,,
Ik hoop nog 1 keer te geaan, maar ik vrees van niet..

Ik zal het echt NOOIT vergeten.

I love Mister ed #210

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:05

ik ben er ooit een keer geweest. wij kregen een erg leuke bruinbonte shet. weet zo zn naam niet meer ( miss als ik het hoor.. :P )
hij was alleen stuurloos :+

puck219

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:06

ik ben al een paar x in ppc geweest,
ik heb niet de indruk dat het heel slecht is voor de pony's de grotere kinderen gaan er toch niet meer op rijden! ze lopen er naast! (:

@rebbeca, de pony's krijgen idd genoeg rust!

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:35

bronzo & talana <3