Mijn buurman is paardenmishandelaar!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ashhhhh

Re: Mijn buurman is paardenmishandelaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:17

laurahi schreef:
patsur schreef:
Ik denk dat de TS gewoon een rijke fantasie heeft Haha!

Nou, ik liep met een paar andere kinderen en die vonden het ook echte dieren mishandeling, ik werd zelf geoon echt boos en verdrietig dat mensen paarden zoiets aan doen!!!

vind jij dat of is dat gewoon wat de anderen kinderen zeggen.
dit is idd nog niet eens heel erg.
ik heb wel ergere dingen gezien...
wat zal jij daar dan niet van vinden

en idd. het komt een beetje over als een pennyverhaal ;p

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:20

Maak een filmpje/foto's enz. en stuur het op naar de dierenbescherming. Soms zien dingen er erger uit dan het is... Verder ruikt dit wel erg veel naar zomervakantie-penny-combinatie Knipoog

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:20

kom over als een mooi penny verhaal! waar dat later de stoere en dappere meid ingerijpt!

dan ben ik ook een mishandelaar, als mijn paard steigert of bokt krijgt hij ook nog een mep, en hoe hoger hij gaat bokken hoe hander de tik aankomt!
met alsjeblieft en dergelijke kom je nergens omdat hun dan de baas gaan worden, en natuurlijk moet je niet zomaar keihard slaan maar met een rede mag je best een TIK geven.

en natuurlijk houden van een paard doe je in mijn ogen nooit ! je sluit ze toch ook op de wei ! of zie ik dat verkeert, kijk met rijden zie ik wel eens goede dingen maar voor de rest nog niet zo!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 16:21

Nou, ik liep met een paar andere kinderen en die vonden het ook echte dieren mishandeling, ik werd zelf geoon echt boos en verdrietig dat mensen paarden zoiets aan doen!!![/quote]

vind jij dat of is dat gewoon wat de anderen kinderen zeggen.
dit is idd nog niet eens heel erg.
ik heb wel ergere dingen gezien...
wat zal jij daar dan niet van vinden

en idd. het komt een beetje over als een pennyverhaal ;p[/quote]

De andere kinderen vonden het echte dierenmishandeling, die wouden eigenlijk naar die mensen toegaan om te zeggen dat ze dat niet moeten doen enzo. Maar dat leek mij niet zo verstandig, een paar kinderen die hebben daar geen verstand van zullen ze wel denken.
pennyverhaal´Ik ben niet zo goed in een verhaal op papier zetten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:26

Ik vind TS Lief Haha! Haha!

en ik vindhet ook goed dat ze zo goed om haar heen kijkt, en het anders wil.........

Maarja, in de grote mensenwereld zijn dingen nou eenmaal anders ........... niet dat ik de buurman goed wil praten hoor, maar iemand die mij een paard op zn sodemieter ziet geven zonder het verhaal erachter te kennen, vind mij zeker weten ook een dierenbeul........

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:29

Tjeemig, die stal is inderdaad zo te vinden. Zo lief vind ik dat niet van TS
@ Laurahi, je bent die mensen aan het zwart maken, zonder dat ze er van op de hoogte zijn. Wat wil je met dit topic bereiken??? Dat we met ze allen bij hun voor de deur gaan staan en eisen dat ze ophouden met hun 'dierenmishandeling'??? Je schreef dat je geen zin had om bij deze mensen te helpen op stal, omdat je alleen maar mag mesten. Voor een meisje van 13 is dat geen gek begin. Als ik jou was zou ik die kans aangrijpen om wat meer verstand van paarden te krijgen. Als je dan na een tijdje nog steeds van mening bent dat hun paarden mishandeld worden, heb je misschien iets meer recht van spreken. Maar ik vind dit topic gewoon niet kunnen. Ook al verveel je je misschien door de regen, ga toch maar iets anders verzinnen, dan mensen die hun brood proberen te verdienen in de paardensport aan te vallen, zonder echte bewijzen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:29

Als ik mijn paard eens op haar flikker geef wil ze er nog wel eens een heel drama van maken zonder dat ik haar uberhaupt aanraak. Nagelbijten / Gniffelen
Het is niet altijd zoals het lijkt...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:44

Sorry hoor ik geloof haar wel.
En ik weet ook dat die mensen helaas bestaan.
Die zo bruut met hun paard omgaan, terwijl het absoluut niet nodig is.
Corigeren is heel anders in mijn ogen dan afranselen.
Ik ransel mijn paarden nooit of te nimmmer af.
Corigeren doe ik wel maar never nooit niet met mijn zweep.
Hoe laf kan een mens zijn om een paard met een zweep te slaan erg laf i.m.o Boos! Boos! Boos!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:59

TS ik zie toch vele malen liever iemand die reageerd zoals jij dat doet, als iemand die het maar even na gaat doen hoor!
Alleen al daarvoor krijg je van mij een compliment!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:32

Moderatoropmerking:
Definitief slotje, helaas zijn er zo veel offtopic berichten dat dit topic open laten geen nut heeft.