andere mensen op je paard laten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elizahbep

Re: andere mensen op je paard laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 00:27

nee, ik niet.
ben daar echt hel moeilijk mee! ik ben van mening dat een ander jou werk weer naar de knoppen helpt...
dus bij mij zal je niet snel zien dat er een ander op rijd, het wil wel eens gebeuren dat er iemand uitstapt maar dan blijf ik er alsnog bij kijken Tong uitsteken

sarinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:18

Ja, als m'n vriendin rijeravring heeft, mag ze er wel keer op, en ik blijf er altijd bij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:37

andere mensen willen nooit op mijn paard Lachen

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:51

Bij mij mogen er ook wel andere op hoor Lachen In het begin toen ik haar net had niet, maar toen kende ik haar zelf nog niet goed en was ze soms ook niet te vertrouwen nu mag het wel Tong uitsteken

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:13

ik laat echt niet iedereen op hoor.
maar soms is het goed als iemand anders er even op rijd.
mijn vriendin rijd er af en toe op omdat me paard sterk is en af en toe net te sterk voor mij.

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:13

ligt eraan welk paard,
op mapril durf ik iedereen te zetten,
Ik heb een geode band met haar,
daarna luisterd ze ook wel weer naar mij Lachen
Maar op zebastiaan nog niet iedereen,
of alleen uitstappen,
want die is nog jong, moet alles leren en ik heb nog geen hele sterke band.

Groetjes!

Gekkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:03

Ik durfde iedereen op mijn paard te laten. Tot vandaag...
Meisje is er afgevallen met springen.
En dan voel je je toch wel schuldig!
Dus ik houd haar nu lekker voor mezelf.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:06

vroeger was ik veel makkelijker met andere op mijn paard laten, nu rijdt er nog afentoe wel is iemand op... ik ben nu mijn neefje een beetje aan het leren paardrijden! Lachen dat vind ik dan nog wel leuk, en mijn pony vind het ook geen probleem

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:44

Ik heb nu een paard waar ik nog de vertrouwen moet winnen. En elke keer gaat er wel iemand mee en als ik er daarna weer op wil. Luisterd ze niet goed meer. Ik zeg altijd dat er niemand op mag omdat ze nog aan mij moet wennen. Ik heb haar ook pas 2 maanden. Degene die erop gaan ,, zitten dan voor het eerst op het paard en dat is dan mijn paard. Ze weten nog niets en dat is niet fijn rijden voor het paard. (word alle kanten opgestuurd en dan word het paard gewoon gek)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:37

Zolang ze geen gekke dingen gaan doen,
mogen ze er van mij wel eens op rijden!
Maar het liefst doe ik het natuurlijk zelf Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:40

Nou, niet om vervelend te doen hoor.. Een vriendin mag best een rondje stappen, maar daar blijft t wel bij.. tenzij ze kan paardrijden..
De laatste keer dat ik een vriendin liet rijden die zij dat ze kon rijden zat ze dat arme beest keihard in zn mond te trekken en onder aandrijven verstond ze gewoon een skup in dr ribben Boos!
Die komt dr echt niet meer op nee..
Ik heb nu enige tijd een verzorgster, die naar mijn zin rijdt.. maar ik moet zeggen dat ik t best moeilijk vind ja..

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:45

Ik laat niet zomaar iedereen op mijn paard, maar één meisje klikt het zo goed tussen mn paard en haar dat ik het zeker wel aandurf Ja.
Gewoon een rondje stappen kan geen kwaad met lang teugeltje, maar echt rijden mogen er maar een paar Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:47

ik laat er ook zo weinig mogelijk mensen op. vooral mn jonge die heeft een duidelijke leider nodig. hij zal in de bak enz niet veel doen maar hij zal nooit echt voor je werken. op straat zou ie alle kanten op vliegen. heeft ook nog nooit iemand anders op mn paard een buitenrit gemaakt. wel op mn pony vroeger.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:57

Als jij het niet erg vindt,,Is er geen probleem xD

Maar als je net zoals ik bent is dat anders,,
Ik haat het echt als andere mensen op mijn pony zitten,,
Alleen een paaar vrienden mogen erop,,Omdat zij al aardig lang paardrijden,,en niet gemeen doen tegen mijn pony. x)

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:43

Zolang jij het goed vind is het oke
maar ik zelf houd er niet zo van als er andere mensen om mijn paardje rijden. Natuurlijk mag er af en toe wel een vriendin. Maar dan is het zo dat ze hem uitmagstappen/Draven. Bloos

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:36

Ik laat niemand bij ons op stal erop simpel weg omdat ik niet echt iemand van hun op mijn paard zou willen. Klinkt ego maar nee dat doe ik dus echt niet.

Vriendin van mij rijd hem wel die kent hem, ze helpt mij samen met haar vriend krijg ik les van hun Lachen. Ze weet dus hoe die is hoe die moet lopen etc. Die rijd hem dus ook als ik niet kan.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:19

soms kan het ook zijn omdat mensen bang zijn dat andere hun pony beter rijden dan hun.
dat hoor ik heel veel...
hebben mensen dat hier nou heel eerlijk ook?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:21

Dat zal vast wel..
Een uitspraak van pat parelli luidde zelfs: Als je denkt dat jij de enige bent die op jep paard kan rijden, ben je waarschijnlijk egoistisch, het is juist heel goed als het paard meer dan 1 mensen leert kennen, en ook meer dan 1 verschillende manier van rijden..
Als er iemand is die goed kan rijden mag die best op mn paardje.. Maar als je niet kan rijden, en gewoon niet weet dat zo'n bit best zeer doet als je er aan trekt dan kom je er niet op..
En het zal grotendeels ook vast tussen mn oren zitten, niet dat ik bang ben dat iemand dr beter rijdt als ik hoor.. Maar dat er gewoon iemand anders aan je lief komt.. Tong uitsteken ik moet me dan ook altijd gruwelijk inhouden, Nee niet doen, nee niet zo sturen.. Dat soort dingen Clown

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:37

Ik zou ze er wel op laten maar voor de zekerheid met een halstertouw en niet in de galop...

Maar jij kent je paard het beste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:30

Het mag van mij wel. Maar alléén als ik erbij ben, en ze niet teveel vragen (dus niet gaan springen aan de teugel wijken, en zwaardere oefeningen).

Mijn paard is namelijk zeer eenkenning en dominant. Als iemand dus veel gaat vragen, komt ze helemaal in opstand, en dat loopt niet altijd even goed af Vork

Ook is ze zeer eenkennig, en wilt ze vaak niet bij mij weg Huilen van het lachen

Ik ben er ook grotendeels áltijd alleen.
Af en toe gaat er een vriendin mee, maar die stappen dan vaak alleen maar uit (loop ik erlangs, anders loopt ze niet Cool )

Binnekort staat ze wel drie weken bij mijn stagebegeleider. Dan ga ik op vakantie, en komt ze zolang daar (Er is niemand anders die mijn pony kan voeren, en in de gaten kan houden iedere dag, vandaar dat hij dat op zich wel nemen Lovers ).
Hij gaat dan ook wel rijden denk ik, hij krijg het zadel en hoofdstel mee Vork Maar hem vertrouw ik er ook wel gewoon mee. Ik weet hoe hij naar zijn koetjes is, enzo. En hij heeft Z gesprongen en Z dressuur gereden Pling (Dus zit hem nu al op te jutten, je traint mijn paard vast wel voor mij he Schijnheilig ).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:37

mijn moeder rijdt er 2x in de week op, verder soms, maar alleen als ik erbij ben, rijden er anderen op. Mijn paard zal neits doen als ze hem niet veel vragen

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:28

nou liever niet, en snel doe ik het ook niet. Soms men zusje, maar die kan met haar omgaan, ook met het rijden, verder zijn er niet veel mensen die met haar om kunnen gaan met rijden, want ze is zo'n paardje, die veel doet voor bepaalde personen.. dus bij mij doet ze alles, en ik kan alles met haar doen, en andere mensen weer helemaal niet.. vroeger heeft ze er ook wel eens een klein kindje afgegooit, dus ik zet er ook niet snel iemand op.. Laatst heeft er wel weer een kleintje van een paar jaar op gezeten, maar ik zat met stille verstand te kijken, ze is zoo rustig ineens.. Haha!.
maar toch zet ik er liever niet snel iemand op.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:37

Mn zusjes mogen mn pony uitstappen en af en toe een vriendin er op (Maar dat was er meer voor als mij iets niet lukte, kreeg zij het vaak wel voor elkaar en ze heeft iets meer lef)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:43

Ze mochten er van mij wel eens op.. Maar niet jan en alleman he.. Zowieso weten hoe diegene rijd en blabla. Nou had k ook niet echt een pony waar je iedereen op kon zetten Clown ..

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:44

Mijn best vriendin wel, ik weet hoe ze rijd, en ik vertrouw haar absoluut met mijn paarden. Andere mensen laat ik er liever niet op rijden.