Zoeken op kleur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Re: Zoeken op kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:56

ik kijk altijd als eerste naar het hoofd en de ogen...voor mij is het heel belangrijk hoe het paard op me reageerd. je kunt best veel aflezen aan ogen...het karakter is ook belangrijk...de kleur is niet echt van toepassing al heb ik wel zo mijn voorkeur.

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:32

Allebei, gewoon geduld hebben dan kom je de ware wel tegen Tong uitsteken

WybO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:29

Nouja of het paard mooi is vind ik ook wel belangrijk maar als het karakter me niet bevald zou ik hem ook niet willen hebben!

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:25

Ik zou zoeken op bewegingen, karakter, papier en dan pas hoe het eruit ziet...

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:42

Ik vind het onbelangrijk! Natuurlijk heeft iedereen wel een voorkeur met kleur en etc,
maar 'Een goed paard heeft geen kleur', zeg ik altijd maar Lachen

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:53

ik heb mijn pony's wel op kleur uitgezocht. Natuurlijk ook op bouw, beweging en karakter, maar eerst op kleur. Ik men namelijk met blauwschimmeltjes en dan is het wel zo mooi als ze bij elkaar passen (dus maat en kleur)

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:58

met mennen is het altijd wel mooi idd om de zelfde kleur wat bij elkaar te zoeken! Toont erg mooi voor de kar Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:42

Als eerste karakter, daarna op uiterlijk/kleur. Beide vind ik belangrijk, je kunt wel op een super lief beestje rijden met het uiterlijk van een ezel, zou ik me persoonlijk niet zo prettig opvoelen.
Je wilt toch ook een vriend(in) met een leuk karakter én een leuk uiterlijk?

River_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:12

Opzich gaat het natuurlijk om het innerlijk/karakter van het paard. Maar ik ben gewoon 'verliefd' op valken en vliegenschimmels. Ik heb nooit een eigenpaard gehad maar over een paar jaar wil ik er wel een gaan kopen en dan ga ik wel voor een valk en anders voor een vliegenschimmel a.g. het hem wel moet zijn áls ik een paardje koop. Maar natuurlijk als het met een ander leuk paardje klikt zou het die ook zo kunnen worden! Lachen

ikkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:28

iedereen wil natuurlijk een mooi beesie hebben waar je trots op kan zijn, maar ik vind: een goed paard eeft geen kleur!!
al zal ik wel 2x nadenken voor ik een schimmel koop, ik rij best veel concoursen en dat is dan moet je zo veel wassen, en in de winter ben ik hier eigenlijk een beetje tegen Bloos dan was je namelijk alle vetdeeltjes uit de huis die een paard mede beschermen tegen kou! (niet als aanval bedoelt tegen mensen die dit wel doen )

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:30

ik zoek absoluut op kleur.
zwarbont wel te verstaan,
maar eerlijk is eerlijk, een goed paard heeft geen kleur.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:48

Karakter komt eerst.
Dat vind ik ook het belangrijkst.
Ook al is het een niet zo mooi, (wil geen lelijk zeggen) paard maar is het karakter geweldig.
Maakt het mij helemaal maar dan ook helemaal NIKS uit.
Als ik er lekker mee kan werken okee, goed toch!
En ik vind trouwens alle kleuren wel mooi, dus lelijk bestaat niet voor mij!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:14

Ik heb nog nooit op kleur gezocht. Toen ik mn huidige paard voor het eerst zag, vond ik hem verschrikkelijk. Lange hoeven, witte kop, voskleur en hij keek verschrikkelijk zuur omdat het zadel erop ging.
Uiteindelijk toch gekocht en nu kunnen we het geweldig met elkaar vinden.

edit; ik zou alleen nooit een witte schimmel kopen. Dat vind ik echt lelijk.

landrover_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:01

Ik wilde ook geen vos en geen merrie, maar als je het paard ziet moet het gewoon klikken (ik heb nu trouwens een vosmerrie Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:18

Hahaha, ik vind dat altijd zó grappig. Een vriendin van mij had dat ook: die wilde graag een 10- jarige schimmel of een vos, die M-dressuur en M-springen liep.
Ze kwam thuis met een bruine 5-jarige, net zadelmakke ruin. Nou heeft ze meerdere paarden ingereden, dus was geen probleem verder, maar het is altijd erg grappig dat je vaak thuiskomt met iets totaal anders dan je in je hoofd hebt.
Tja, ik wil een Fries, dus dat wordt waarschijnlijk een zwarte... (alhoewel je ook platenbonte en bruine Friezen hebt, maar die mogen niet in het stamboek). We zullen het zien.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:01

Ik wilde eerst nooit een bruin paard omdat dat te "gewoontjes" was. Vork
Vervolgens had ik toch echt een bruin paard. Haha!

Nu ik weer een nieuw paardje zocht had ik mezelf voorgenomen; "geen schimmel". En wat is het? Vork Juist, een schimmel. Bloos

Ik kijk altijd gewoon naar de paarden en als ze me aanspreken maakt het niet uit welke kleur voor de rest. Want op deze pony ook, ik wilde geen schimmel maar hij is gewoon zó leuk. Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:16

Bedenk volgende keer eens wat voor kleur je wilt (bv vos) besluit dan dat je ABSOLUUT geen vos wilt. Mss heb je dan wel de kleur die je wilt Haha!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:19

Ik kijk naar de uitstraling van het paard (hoofd, ogen etc) en het karakter, de kleur maakt me eigenlijk niks uit. Lachen

En als ik ook nog een paard erbij neemt, wil ik een donkerbruine met witte aftekeningen. Vork
Laatst bijgewerkt door Debortje_ op 28-06-07 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:19

Yamcha schreef:
Bedenk volgende keer eens wat voor kleur je wilt (bv vos) besluit dan dat je ABSOLUUT geen vos wilt. Mss heb je dan wel de kleur die je wilt Haha!

Haha! .
Ik heb gewoon eigenlijk helemaal geen favoriete kleur ofzo. Alleen schimmels vond ik zo lastig met poetsen, en ik wilde iets aparts. Tong uitsteken
Nu heb ik (hopelijk, hij is er nog niet Knipoog ) een schimmel, maar niet een paardje dat je in elke wei ziet staan ofzo, hij is zeker apart. Haha!
Dan maar wat meer poetswerk. Vork

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:22

tja ik denk dat iedereen wel zijn ideale paardje heeft en die ook in het hoofd heeft tijdens het zoekken naar een paard/ponny

ik dus ook
ik wou een zwart bonte (absoluut geen witte) apart getekende tinkerhengst moest groot worden en minstens 1 maan oog hebben en veel behang
tja het is toch wat anders geworden

bij mij was het hij sprak me aan al via foto op mp en toen ik hem irl zag was ik helemaal verkocht

dus ik denk je zoekt op uiterlijk maar kijkt uiteindelijk naar klik, gevoel, mogelijkheden en karakter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:28

Dat is ook zo. Ik heb een aantal verzorgpaarden gehad en er is er maar 1 geweest waarvan ik zei: Die zou ik nou zo overkopen als het kon. Ze was veel te duur voor mij...

Maar de rest vond ik allemaal wel leuk, maar toch uiteindelijk niet de klik ermee. Niet dat je zegt: Paard, met jóu zou ik het nou 10 jaar volhouden. Alleen die ene dan. Maar helaas, ik had het geld niet voor haar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:38

Tja kleur... je moet natuurlijk altijd naar het karakter kijken en wat de mogelijkheden zijn, of die aansluiten bij jou wensen. Ik vind bijna alle kleuren wel mooi, behalve wit en schimmel

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:28

Het moet een combinatie zijn van karakter, bouw, vaardigheden en uiterlijk, waarbij karakter en vaardigheden en bouw toch wel net iets zwaarder doorwegen. Zo denk ik erover.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:45

Kleur vind ik wel degelijk belangrijk. Natuurlijk, als het paard een gemeen karakter heeft of totaal niet bij je past. Tsja.

Maar stel dat je een paardje vindt dat heel lief is, maar er niet spectaculair genoeg uitziet, bijvoorbeeld voor wedstrijden..
Dan zou ik toch even verder zoeken, omdat er zóveel paardjes zijn die lief zijn van karakter. Je moet wel écht kunnen showen en trots zijn en je paardje de állermooiste vinden. Naar mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:47

Ik zou als ik ging kijken naar een paard toch wel naar bepaalde rassen gaan kijken. Maar het karakter moet ook zeker bij me passen Ja