Hoe krijg ik een paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Hoe krijg ik een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:04

@paardje2005, vraag mij af waar dan de bles is gebleven. Maar het zou kunnen idd. Heb alleen slechte ervaringen met 'het voordeel van de twijfel' geven.

Bij deze; ik geloof het wel, aangezien er ook een topic van haar is. Lachen Sorry voor het misverstand.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:21

Kinee_ schreef:
tita schreef:
Als je ouders er niet achter staan dan wordt het gewoon niet haalbaar is zo simpel

Als je later oud genoeg ben om te werken dan kun je het zelf betalen als je het er dan nog voor over heb (dan is het jouw geld die je uit moet geven aan een paard)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb 8 jaar lang mijn droom weten vol te houden door gewoonweg te laten zíen hoeveel het voor me betekent, het kwam áltijd wel ter sprake, een eigen Paard.
Maar mijn ouders hielden áltijd voet bij stuk. Ik kreeg géen Paard want het kostte teveel geld en tijd.
Totdat ik terug van Ponykamp kwam, en mijn ouders die week goed en lang hadden gepraat en ze besloten om mijn droom waar te maken.
Vanaf tóen stonden ze achter me, maar daarvoor ab-so-luut niet! Dus het is een kwestie van laten zíen hoeveel je er voor over hebt, bijvoorbeeld door middel van een Huur- Verzorgpaard.
Wat ook helpt is om het op papier te laten zien, schrijf op hoe graag je het zou willen, zoek informatie op over stallingskosten, wat voor een Paard je zou wíllen hebben, dierenartskosten etc. etc. etc.
Als je je ouders laat zien hoeveel je het bezig houdt, bedenken ze zich misschien op een dag!
Succes, want ik gun het je al te graag. Het is fantástisch!

Lees de eerst zin nou eens verdorie ik kreeg ook al een pm van iemand.
Als je ouders het niet kunnen betalen dan kan het niet..........

Dus als ze rond moeten komen van bv 600 euro in de maand dan kan er niet een paard bij die aantal honderd euries kost aan onderhoud niet te spreken over andere kosten.

Als je ouders het niet kunnen betalen KUNNEN KUNNEN dat kan het niet en dan heeft het niks te maken met WILLEN
Helemaal jongen meide niet ook de ts kunnen in het finaciele plaatje van hun ouders kijken, die gaan hun echt niet vertellen hoeveel ze per maand over houden.

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:41

Ik weet het allemaal, heb haar ook alles uitgelegd, kijk ik geef toe mijn ouders hebben geld voor een paard en aangezien er plek is achter huis hier heb ik nu een haflinger en voor de duidelijk heid die fotos die op mijn profiel stonden waren echt mijn paard heb nu express een foto van hem en mij erbij gezet misschien komt het dan wat geloofwaardig over ik vind het alleen wel heel banketstaaf dat jullie gelijk dachten dat het niet mijn paard was maar goed, dat vergeef ik jullie wel ik weet athans zelf wel dat het paard van mij is. maar even over het onderwerp ik had mijn vriendin dus alles uitgelegd qua geld en dergelijke maar ze zegt dat haar ouders het allemaal kunnen betalen waar ik zelf niet helemaal zeker van ben en ze WIL het allemaal graag maar je ouders moeten het er ook mee eens zijn want zij zijn er dan verantwoordelijk voor en moeten alles gaan betalen, wat zij dan niet begrijpt denk ik, maar dat is dus de reden waarom ik dit topic heb geopend misschien dat het dan wel eindelijk eens duidelijk wordt voor haar!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:20

ik zal eerst eem lease pony paard nemen.
en bijv. je bemt nu tien en je wordt over een paar maanden 11 dan kan je vragen of e ze dan eens willen gaan kijken hoe duur enzevoort.
en dan in die paar maanden dat hje nog 10 bent mooie pony"s kijken op site"s michien hept dat

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:29

Het is natuurlijk je droom een eigen paard/pony. Er komen alleen heel veel dingen bij kijken, je koopt niet even paard alsof je een brood koopt. Zoek een leuke verzorgpony, dan kun je alvast voorbereiden op een eigen pony/paard. En als je over een paar jaartjes nog steeds een eigen paard wil, dan zou je zelf er ook aan moeten werken, laat aan je ouders zien dat je een eigen paard wilt, neem bijvoorbeeld een bijbaantje, ga sparen enz..
Voorlopig zou ik het dus op een verzorgpony houden. Veel succes.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:19

Mijn vriendin en ik hadden een hele "presentatie" gemaakt. Alles uitzoeken, van waar hij moet komen te staan tot de kosten van de spullen. Toen hebben we onze ouders samen laten eten en de presentatie laten zien. Nu zijn we de eigenaar van een super paardje Haha!

Spanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:57

ik zit met het zelfde probleem Huilen

LynnGiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:15

Fennaa schreef:
Mijn vriendin en ik hadden een hele "presentatie" gemaakt. Alles uitzoeken, van waar hij moet komen te staan tot de kosten van de spullen. Toen hebben we onze ouders samen laten eten en de presentatie laten zien. Nu zijn we de eigenaar van een super paardje Haha!

Jaa dat is een goed idee Haha!! Een powerpoint presentatie op een dia scherm ofzo Haha!!

Spanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:48

LynnGiirl schreef:
Fennaa schreef:

Jaa dat is een goed idee Haha!! Een powerpoint presentatie op een dia scherm ofzo Haha!!

hoe doe je dat

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:43

haha dank jullie
mijn vriendin zal er wat aan hebben hoop ik
en een verzorgpony heeft ze al jaren!

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:18

Zulle ze vast een rede voor hebben, geld, stallin..
allemaal heel duur..
zoek een verzorgpony, heb ik ook even leuk als een eigenpaard maar kost niks ik mag er echt alles mee doen!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:06

Een verzorgpony vinden is ook niet altijd makkelijk... Ik ben al jaren op zoek!
En bovendien:
Stanleyaap schreef:
en een verzorgpony heeft ze al jaren!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:52

wij hadden idd een powerpoint gemaakt. Het was echt mooi geworden. Knipoog Zo weten je ouders ook waar ze aan toe zijn. Mijn ouders hadden geen idee hoeveel het zou kosten etc. Dan zeggen ze ook sneller 'nee'.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:00

misschien kun je ook meebetalen? Mijn vriendin en ik hebben alle spullen zelf betaald behalve het zadel.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:50

Heel lief zijn, en er dingen tegen overleggen, zoals elke dag tafeldekken, afruimen. of op het VWO komen en blijven (dat is bij mij zo)

mistralmies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:52

nOu gwoon rustig doen met je ouders.. het zijn ook maar mensn Tong uitsteken maar wat nie mag mag niie hoor!

Elmooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:31

Eerst een verzorgpaard nemen, en zorgen dat je ouders van paarden gaan houden Haha!

groetjes

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:36

ik zal het doorgeven, bedankt in ieder geval .
nog een keer voor de duidelijkheid, een verzorg pony heeft ze al een tijdje en altijd al gehad, dus dat kan het probleem niet zijn.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:38

ik kreeg een pony op mijn 13e, van de een op de andere dag stond ze daar.
Als ik die hulp van andere mensen in het begin niet had gehad was het helemaal fout gegaan.
Een eigenpaard is toch heel erg anders dan een manegepaard vertrouw me daarop.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:42

tip: heel hard gaan sparen zodat ze er later zelf een kan kopen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:42

En hoe gaat het nu?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:47

Stanleyaap schreef:
goed, ik zal het uitleggen:

Mijn vriendin heeft verzorgpaarden maar dat is steeds fout gegaan doordat het te ver is of andere mensen verpesten het, zij voelt zich er best rot over, en aangezien ze zelf plek heeft voor een paard denkt ze dat het beter is om zelf een pony te hebben en dan spreek ik niet over een paard maar over bijvoorbeeld een shetlander. Ze vind rijden niet belangrijk maar het gaat haar vooral om de verzorging en de omgang met het paard. In dit topic vraag ik om tips voor haar die kunnen helpen te zorgen om haar ouders op gedachten te brengen, ze heeft al meerdere dingen geprobeerd maar dat heeft niet geholpen en ik vind eerlijk gezegt ook wat vreemd hoe zij dat allemaal verteld enzo, maar ik vraag om tips die niet voormezelf zijn en vervolgends krijg IK kritiek terwijl ik alleen maar vraag om wat tips. Hopelijk is het nu wat te snappen en geven jullie me wat ik heb gevraagt, alvast bedankt.

ik heb op een manege gereden voor zeven jaar, vervolgens ben ik overgegaan op renpaarden rijden voor 4 jaar en toen werd ik verliefd op mijn arabier. En die is nu bijna helemaal afbetaald door mij zelf.

Waarom moet iedereen persee een eigen paard? of een verzorgpaard?
De lusten staan voorop maar de lasten worden compleet vergeten. Een paard kost geld, een paard kun je niet een dag laten staat als je je niet zo lekker voelt, het kost tijd veel tijd en nog meer geld...naar mijn idee moet je een kind nooit een paard geven tot ze er alles zelf aan kunnen betalen, dan sla je het beestje geen halve dag over

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:59

tita schreef:
Lees de eerst zin nou eens verdorie ik kreeg ook al een pm van iemand.
Als je ouders het niet kunnen betalen dan kan het niet..........

Dus als ze rond moeten komen van bv 600 euro in de maand dan kan er niet een paard bij die aantal honderd euries kost aan onderhoud niet te spreken over andere kosten.

Als je ouders het niet kunnen betalen KUNNEN KUNNEN dat kan het niet en dan heeft het niks te maken met WILLEN
Helemaal jongen meide niet ook de ts kunnen in het finaciele plaatje van hun ouders kijken, die gaan hun echt niet vertellen hoeveel ze per maand over houden.

Helemaal mee eens!

Maar zelfs al hebben die ouder een villa, 16 auto's en 30 butlers en huishoudsters (ik zeg niet dat ze het heeft, als ze het zouden hebben), als ze het niet willen betalen dan willen ze niet. Klaar. Het is hun geld, niet het jouwe.

Ontopic: om mijn paard te mogen kopen (niet te krijgen, zelf gekocht) heb ik 4 jaar lang door weer en wind een paard van een ander verzorgd, en dagen lang gehuild toen ze verhuisde.

Horsie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:04

door er 1 te steelen? Haha!
ik hep mijn poony gekregen van mijn ouders

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:26

Horsie__ schreef:
door er 1 te steelen? Haha!
ik hep mijn poony gekregen van mijn ouders

(op bokt word algemeen beschaafd Nederlands gesproken)

Weet je, even heel eerlijk: ik denk niet dat de TS zoveel heeft aan deze info...