Rare verhalen Deurne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gabon

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:01

Jolandaa_ schreef:
wie heeft de Site van Barneveld? Dat heb ik van mijn leraar Duits ( hoe komt hij er toch bij Tong uitsteken ) Gehoord. Dat dat een leuke school is voor mij. Dus nu ben ik op zoek naar de site.

http://www.cursuscentrum.nl/
dit is voor de cursussen..zal kijken of ik ook nog een andere site kan vinden

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:10

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:36

Ik heb Deurne al heel lang geleden op gegeven.
Eerst wou ik er super graag naar toe maar toen ik hoorde dat je paard nodig had sloeg ik even stijl achterover! Ik ken paarden die voor geen meter lopen en B pony's die geweldig lopen! Waarom zou je dan een paard nodig hebben? Is een pony niet goed genoeg?
Ik heb dit jaar ook even met me mentor en me moeder erover gehad en wij zijn er nu dus over eens, geen Deurne. Want wat ik hier al lees dat er dan wordt gezegt dan doe je die pony maar weg en koop je een paard vindt ik een beetje dom. Dan wordt z'n pony al gezien als een gebruiksvoorwerp waar je niet van houdt. Dat klopt toch niet?
Heb nu besloten om naar Dordrecht te gaan, Wellantcollege, kan je ook de paarden kant op Lachen Gewoon het zelfde als Deurne maar je hoeft daar geen paard te hebben Lachen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:44

Een oud verzorgpaard ging daar heen, mooi rond.. kwam terug: mager..
Zoiets weet ik nog, anders moet je ellebel eventjes PB-en, zei weet er heel veel over!
maar, dat was 'vroeger'
Kan nu al veel beter zijn.. Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:48

Kim4Bibi schreef:
Ik heb Deurne al heel lang geleden op gegeven.
Eerst wou ik er super graag naar toe maar toen ik hoorde dat je paard nodig had sloeg ik even stijl achterover! Ik ken paarden die voor geen meter lopen en B pony's die geweldig lopen! Waarom zou je dan een paard nodig hebben? Is een pony niet goed genoeg?
Ik heb dit jaar ook even met me mentor en me moeder erover gehad en wij zijn er nu dus over eens, geen Deurne. Want wat ik hier al lees dat er dan wordt gezegt dan doe je die pony maar weg en koop je een paard vindt ik een beetje dom. Dan wordt z'n pony al gezien als een gebruiksvoorwerp waar je niet van houdt. Dat klopt toch niet?
Heb nu besloten om naar Dordrecht te gaan, Wellantcollege, kan je ook de paarden kant op Lachen Gewoon het zelfde als Deurne maar je hoeft daar geen paard te hebben Lachen

je hoeft niet perse een paard te kopen, je mag er ook een van school gebruiken, dus dit is gewoon onzin !
en zowiezo, als je serieus in de paarden verder wilt, zul je toch op paarden moeten gaan rijden en niet bij de pony's blijven hangen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:29

Ben ik met je eens Crossmonster. Daarbij is het ook wel handig als iedereen in dezelfde les kan meedoen en als je medecursiten ook op je paard passen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:44

crossmonster schreef:

als je serieus in de paarden verder wilt, zul je toch op paarden moeten gaan rijden en niet bij de pony's blijven hangen.

Dus je bent pas serieus in de paardenbrance als je minstens ZZ rijd?
Daaronder kun je namelijk gewoon met een pony starten.

_________

De paardensport richting van NHB Deurne heeft trouwens als 'einddoel'
Instructeur/ instructrice op een manege. Dit staat tenminste op de website.
En om les te geven op een manege hoef je echt geen ZZ te rijden hoor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:56

Chocotof schreef:
crossmonster schreef:

als je serieus in de paarden verder wilt, zul je toch op paarden moeten gaan rijden en niet bij de pony's blijven hangen.

Dus je bent pas serieus in de paardenbrance als je minstens ZZ rijd?
Daaronder kun je namelijk gewoon met een pony starten.

_________

De paardensport richting van NHB Deurne heeft trouwens als 'einddoel'
Instructeur/ instructrice op een manege. Dit staat tenminste op de website.
En om les te geven op een manege hoef je echt geen ZZ te rijden hoor.

je rukt het een beetje uit zijn verband, als jij de sportopleiding doet, en dus een paard mee moet brengen, dan moet je ook leren om paarden te rijden, omdat je in de toekomst ook paarden voor anderen moet kunnen gaan rijden.
ze leiden je niet alleen voor het lesgeven op.
als je manege instructie wil gaan doen, hebben ze daar een andere opleiding voor, waarbij je geen paard hoeft mee te brengen.
op een pony is het meestal makkelijker, zowiezo qua beweging, en zowiezo wat betrefd het bij elkaar rijden ervan.
dus ik snap heel goed dat je niet met een pony aan moet komen.
en idd als er iemand van 1.80 in je les zit, en je moet regelmatig ruilen in je les, dan kan deze al niet op jouw c-pony.

een grote maat E zouden ze nog echt wel toestaan, want ze worden heus niet gemeten als je op school aankomt met jouw paard.
maar een C-pony , of D-er , die zijn gewoon te verschillend en te klein om mee te kunnen draaien in de lessen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:16

E pony word níét toegestaan crossmonster, het dier moet minstens 1.60 zijn!

En by the way er word hierboven gezegd dat pony's worden behandeld als gebruiksvoorwerpen op die manier, maar dat gebeurt zowiezo erg veel... Ik vind het ook jammer dat er geen pony;s naartoe mogen, waarom kunnen zij zoveel minder dan paarden??
Als je gaat kijken dat een paard het wereldrecord springen van 2.47 heeft gehaald maar een connemara (ja en pony dus Tong uitsteken ) over 2.35 is gekomen... (Natuurlijk, uitzonderingen, maartoch) En dat ik veel pony's ken die veel leuker lopen dan paarden Nagelbijten / Gniffelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:48

ik heb in mijn tijd emerdere E-pony's gezien, als de leraren niet flauw doen, en het diertje goed zat loopt etc, dan gaan ze niet zeiken, heb je een echte pony-pony, dan is het wat anders Knipoog

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:54

[quote="crossmonster"]

jals je manege instructie wil gaan doen, hebben ze daar een andere opleiding voor, waarbij je geen paard hoeft mee te brengen.

quote]

Nee hoor, op de website staat bij de opleiding paardensport
einddoel: instructeur op een manege.

Hiervoor moet je dus elke dag rijden als je intern gaat.
En dus ook een rij-test doen voor je aangenomen word.

Ik zeg niet dat je met die opleiding alleen manege instructeur kan worden
maar het is toch wel het hoofd einddoel zoals het op de site staat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:57

dan is er wel het een en ander veranderd op deurne...
vroeger was de sportopleiding er juist voor als je richting de paardensport wilde,
maar ach, deurne is lang niet meer wat het geweest is .

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:37

Mijn tante heeft daar een opleiding, zij is 26.
Ze was 24 toen ze de opleiding deed.
Ze zegt: 'nooit wéér'.

Dat zegt zij ECHT niet gauw.
Zelf weet ik het niet, wil van mijn hobby geen werk maken- dus ik bemoei me er verder niet mee, maar dat is dus hetgene wat mijn tante zei.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:47

Ik ben in 2003 afgestudeerd aan Deurne. Ik heb hier superveel geleerd, niet alleen op school maar ook tijdens de verschillende stages.
Ik zat in een leuke klas, over het algemeen vielen de lessen niet zo vaak uit maar wat wel gebeurde was dat docenten zelf niet goed voorbereid worden of er een beetje een vage planning op na hielden.
Wat de paarden betreft: de schoolpaarden zijn over het algemeen niet erg fijn. Ik had zelf een paard mee (heb in totaal 3 paarden 'gebruikt' voor de opleiding). En nee, dit waren geen dure paarden en ook geen spectaculaire paarden. Het commentaar van: je zit er netjes op maar je paard beweegt niet spectaculair' slaat nergens op en ik kan mij niet voorstellen dat dit door een Deurne-instructeur gezegd is. Het gaat er namelijk om dat je je paard correct weet te trainen, en dat je het beste in je paard naar boven kunt halen! Het scheelt wel een hoop als je een paard mee hebt die fijn te rijden is, maar je moet eigenlijk gewoon overal op weg kunnen rijden. Ik ben afgestudeerd met een 7 voor dressuurrijden, op een simpele KWPN-ruin die uit een slachtmerrie komt... En die absoluut niet spectaculair beweegt!
Op sommige punten valt de opleiding wel wat tegen, maar op andere punten valt de opleiding juist weer mee.
Je hoort wel vaker van die 'rare' verhalen over Deurne, maar ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze voor Deurne!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:44

ik ben trouwens ongeveer 7 jaar geleden afgestudeerd, rond 99 dus.
ben laatst nog een keer op deurne geweest, mentaliteit van leerlingen is wel veranderd, en kwaliteit leraren helamaal

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:47

Ik denk dat er met de komst van de HBO-opleiding wel het 1 en ander veranderd is in Deurne, voor een groot deel in positieve zin! Ik heb het eerste jaar de MBO-opleiding gedaan, omdat de samenwerking met STOAS er toen nog niet was. Daarna overgestapt naar de MBO-HBO-opleiding, en veel van opgestoken. Denk dat deze opleiding ook goede toekomstmogelijkheden voor de afgestudeerden biedt!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:00

2 vriendinnen gingen ook naar deurne voor een opleiding. Nou er waren 2 meisjes in de 'toelatingsproef' die op een paard van de beoordeeltser reden en die ook nog les bij haar volgden en die eigenlijk niet zo goed konden rijden. Er was ook een dame die haar paard op 1 hand reed maar haar rechte lijnen waren meer slalom dan iets anders. Hun zijn allemaal groep 2 en 3 terwijl mijn vriendinnen alletwee groep 1 waren omdat ze a) geen les volgden bij een beroemde trainer
b) ze geen duur paard hadden
c) ze hun paarden (netjes!!) op 2 handen reden.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:13

Waar halen jullie die onzin vandaan dat je bij een bekende trainer moet lessen en een duur paard moet hebben....?????? Heb ik in mijn 6 jaar Deurne iets gemist ofzo...??????

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:26

Ik rij geen duur paard, heb geen les van een één of andere bekende trainer, rijd normaal gewoon les op een manege, heb op een schoolpaard de intake gedaan, en ben toch gewoon doorgekomen... Achjaaa, kan ook altijd nog komen omdat ze misschien zoveel mogelijk studenten willen aannemen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:06

Hmm... Mijn instructrice heeft haar opleiding in Deurne gedaan (ok, best lang geleden, maar toch). Zij kreeg overal lagere cijfers voor dan haar klasgenoten, alleen omdat haar twentse accent ze daar niet aanstond...

Verder zijn ook de verhalen van bedrijven die liever van bijvoorbeeld het AOC stagiaires willen dan van Deurne.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:54

Dat je voor dressuur een paard moet hebben, dat snap ik dan nog wel, maar voor western een paard boven de 1.60..??

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:27

Nouks schreef:
Hmm... Mijn instructrice heeft haar opleiding in Deurne gedaan (ok, best lang geleden, maar toch). Zij kreeg overal lagere cijfers voor dan haar klasgenoten, alleen omdat haar twentse accent ze daar niet aanstond...

Ja hoooor geloof je dat nu echt zelf?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:38

Western is weer een totaal andere opleiding, daar gelden deze regels allemaal niet voor.. Er zijn op het AOC vaak nog ergere leerlingen als op Deurne.. Op iedere school zitten er lamzakken tussen of niet dan..? Veel van het 'commentaar' hier is volgens mij maar vlug vlug gehoord of iets.. Je kunt pas een echte mening hebben als je er op school hebt gezeten, eerder echt niet! En trouwens over dat pony gedoe, ze willen je verder in de sport helpen en het lijkt me niet dat iemand na z'n 18e nog bij de pony's op concour mag starten of wel dan.. En zo streng wordt er echt niet gekeken op de 1.60m grens.. Afgelopen jaar hebben wij een paar paarden gemeten die ons erg klein leken, 1.55m ofzo

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:49

Nouks schreef:

Verder zijn ook de verhalen van bedrijven die liever van bijvoorbeeld het AOC stagiaires willen dan van Deurne.

Lagere cijfers ivm accent ...???? Haha!
Geloof je dat zelf...???? Dat vinden ze daar juist grappig, al die accentjes bij elkaar Tong uitsteken

Wat stagiaires betreft... Ik heb op verschillende bedrijven stage gelopen, en daar hadden ze juist liever leerlingen van Deurne, omdat de AOC-stagiaires over het algemeen minder inzicht in de werkzaamheden hadden en minder goed konden rijden (uitzonderingen daargelaten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:06

Hmm nou ja, het is al een tijd geleden dat ze daar zat hoor... Dus misschien vinden ze dat nú grappig, maar tóen zeker niet.