Kinderen rijden vaak zonder cap.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayra_

Re: Kinderen rijden vaak zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:14

Ik mag zonder cap niet eens op mijn pony rijden van mijn ouders . Vind het eerlijk gezegd ook raar dat veel kinderen van de leeftijd 12/13/14 al zonder cap rijden, levensgevaarlijk. Maar goed is ieders zijn eigen keus.

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:16

emmaatjuh schreef:
ik heb een keer zonder cap op een paard gezeten, en het was dom, want ik was bij het paard op proef, en kende dus heel het paard niet.
ik moet van mijn moeder echt met cap rijden, anders komt ze me er persoonlijk afsleuren .
ik ben btw 12.

Ja dat had ik dus ook, die ene keer. Het was zo'n gaaf paard dus die kans wilde ik gewoon niet laten liggen, terwijl ik het paard nog helemaal niet kende.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:20

Ik rij eigelijk altijd met cap moet ook wel van mijn manege. Maar ook als ik een eigen paardje zou hebben zal ik hem altijd dragen. Ik zal hem zelfs missen als ik hem niet op zou hebben het is meer een gewoonten geworden. Daarbei zou mijn mamsje me ook persoonlijk van mijn paardje komen afsleuren als ik er geen droeg.

En zoals mijn mamsje ook altijd zegt: een paard blijft een dier. En hou goed je hem ook kent het kan altijd ergens van schrikken en jouw er afgooien. Terwel hij het dus niet expres doet

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:28

ik rij altijd met cap! heb het 1 keer niet gedaan omdat hij in een kastje zat die ik niet open kon maken maar dat vond ik afteraf best wel dom. ook ben ik het 1 keer vergeten .. ik zat op me paard en ik dacht al van hè,, ik mis iets maar voor de rest »» atijd op!!! je weet nooit wat er gebeurt..! hoe veel je je paard ook vertrouwd, hij kan zomaar wegspringen, en dat je daardoor val.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:30

Ik hoorde ook een keer een verhaal van iemand. Dat haar pony er vandoor was gegaan, over een hek heen was gesprongen en dat zij daardoor haar hoofd stootte tegen een verkeersbord die daar stond. Ze was toen ook blij dat ze der cap op had

jevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:34

ik was samen met een vriendin in het bos wezen rijden. de pony waar ik op zat begon ineens te bokken en te steigeren omdat de pony van mijn vriendin er te dicht achter liep. maar na een tijdje viel ik eraf. helaas bleef ik met mijn voet in de beugel hangen en het paardje rende weg. dus je raad het al ik ging er achter aan met me voet. was ik net op een stomme plaats gevallen waar allemaal wortels lagen van de bomen. ik werd heel lang mee gesleurd en de hele tijd werd ik gelanceerd op mijn hoofd en mijn stuitje. na een tijdje kon ik me voet los krijgen. De paardje renden gewoon verder. ik heb er een tijd bewusteloos op de grond gelegen en een half uur kon ik me niets meer herinneren. ik was super blij dat ik me cap op had want anders wist ik echt niet wat er verder met me gebeurd was. En ik vind dat iedereen ook een cap moet dragen ook al is het paardje zo lief en betrouwbaar. Je weet maar nooit.

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:36

ik rij altijd met cap ben 15 trouwens, maar ik heb liever men cap op dan dat (hoe braaf de pony ook mag zijn) een pony ergens van schrikt en ik met mijn hoofd op de bakrand knal.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:56

Ik rij ook altijd met cap op een paar uitzonderingen na...
Bij ons op de manege = cap verpilcht( in de lessen), en anders mag je niet mee rijden of moet je er een lenen. Ik vind dit een hele goede regel
Wat mensen buiten de lessen doen kan mij ook niet schelen, cap is eigenkeuze en als je er voor kiest om deze niet te dragen, kies je ook voor de gevolgen
Ik vind dat je als ouders van je kindere gewoon goed moet uit leggen waarom een cap zo belangerijk is, doe je dat niet, of kan je dat niks schelen, denk ik ook niet dat die kindere zelf een cap op zetten.( nahja ik geef toe, echt zo leuk is dat ding niet )
Ik mag trouns ook niet zonder cap rijden van me moeder.. maar ik vlieg ook nog wel eens van me pony af

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:08

Ik rij eigenlijk altijd met cap.
Behalve als ik hem mee naar huis heb genomen en vergeten ben om weer mee te nemen.
En vandaag ging ik even op mn verzorgpony rijden toen de eigenaar aan het rijden was, en die cap zit gewoon echt niet lekker en krijg er vreselijke hoofdpijn van en toen heb ik even zonder gereden.

Verder rij ik eigenlijk met cap

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:12

ik rij vanaf mijn 12e en heb altijd een cap opgehad. is altijd mijn eigen keus geweest. ik val er bijna nooit af maar voel me veel veiliger met cap. op mijn 12e voelde ik me soms wel een beetje voor gek staan met zo'n champignon op mn kop maar beter dat dan een gat ofzo in mn hoofd. zelfs op mn verzorgshet reed ik met cap. op mn eigen pony rij ik ook altij met cap. in de zomer zit ik er wel eens aan te denken om m af te zetten maar heb dat nooit gedaan. heb mn pony nu een jaar, misschien deze zomer... maar t liefst rij ik met cap. ben een keer op mn hoofd gevallen. mn cap was best erg beschadigd. was ik even blij dat dat mijn hoofd niet was.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:28

Ik rij altijd met cap, al is mijn paard nog zo braaf. Ik ben al 2x met m'n hoofd tegen de straat gevallen, een keer recht met m'n gezicht in het duinzand (dat komt harder aan dan je denkt !!! ) en ik ben ook vaak genoeg ''gewoon'' gevallen. Gelukkig had ik al die keren mijn cap op, anders was ik er mss al niet meer geweest !! = Nee hoor, die opmerkingen van ''mijn paard is zo braaf ik val er niet af'' of ''ik kan zo goed rijden ik val toch niet'' zijn dus echt bullshit !!! Iedereen kan vallen. Je paard kan een dolle bui hebben, schrikken, struikelen, of je let zelf niet goed op en voor je het weet lig je. Je weet maar nooit wat je eraan over kan houden, dus wat mij betreft : Cap op je kop !!!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 15:20

Als je idd flink op je hoofd valt, je kijkt naar je, misschien gebroken cap, zucht je toch wel even goed dat het je hoofd niet was idd.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:33

ik ben zelf 18, heb een paar keer zonder cap gereden, maar toen ik dat deed, reed ik niet lekker, want ik kende die pony niet zo goed (pony van Riamondlover). maar haar cap is te klein, en ik was de mijne vergeten. overigens moeten ze op die pensionstal verplicht een cap op, anders staat de eigenaar niet voor ze in.
op me eerste manege was het in de les verplicht om ene cap te dragen, met vrijrijden moesten de minderjarigen eigelijk een cap op, maar dat werd vaak niet gedaan. ook zie ik vaak in het overgebleven restje park bij die manege vaak kinderen rijden zonder cap, ik vind dat niet kunnen.
bij me nieuwe manege is cap ook verplicht. en ik ben het er helemaal mee eens.

vroeger was ik één keer zo raar gevallen dat me cap eerder op de grond lag als ikzelf. gelukkig kwam ik 'goed' neer, dus neit op me hoofd, heb ik veel mazzel mee gehad.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:34

Ik ben 12, en rijd altijd met Cap
Ik vind het maar gevaarlijk, je weet nooit wat er kan gebeuren, hoe mak het paard ook is..
Dat mensen zonder Body Protector rijden, dat vind ik weer niet zo heel erg..

Mensen vinden het stoer als ze zonder Cap rijden, maar het is stoerder als je met cap rijdt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:35

Valt mij indd ook op dat die categorie veel zonder cap rijd + de categorie ruiters die ook denken dat ze nooit vallen
Ik noem die categorie niet want dat ik kan je niet maken over bokt

Uiteindelijk moet iedereen het voor zich weten..
Als ze een x goed vallen zijn ze vaak wel genezen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:43

Ik rij met cap. Ook op mijn verzorgpony, maar dat vind ik logisch. Een shetlander van 3 jaar, niet dat ze druk is onder zadel, ze bokt niet en rent niet zomaar met me weg. Maar ik rij wel in een buiten bak naast een boerenbedrijf met tractors en het is vlakbij een bak. En de bakrand is best hard om op te vallen. Ik doe het gewoon voor de veiligheid

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:54

Ik rij eigenlijk altijd met cap.
Zéker als er niemand thuis is daar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:47

Ik ben 12,en [naam] & Pumba reed/rijd ik eigenlijk vrijwel altijd zonder cap.
Eigenlijk nog nooit iets gebeurt
Ja,je valt er wel eens af waarbij je de gedachte hebt 'Sh*t,had ik m'n cap maar op! '
Zo ben ik eens gevallen MET [naam],toen was er ook niemand bij,weet eigenlijk ook niemand
Ook geen cap op,maar ik ben er heel vanaf gekomen.
Het is maar net HOE je valt
Als je naar mijn ava kijkt,bij die val had ik een cap op,en toch had ik een hersenschudding.
Zou ik dan een gat in m'n hoofd hebben als ik geen cap op had?

Maarja,die paardjes vertrouw/vertrouwde ik gewoon.
Af en toe reed ik ook eens zondere cap buiten (behalve [naam]),maar buiten heb ik eigenlijk ALTIJD een cap op.

Tsja,als ze me een hele mooie Pikeur cap geeft,zal ik hem altijd opdoen

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:57

Ik rij altijd met cap.. Vind het veiliger (tuurlijk heb ik ook wel een xtje zonder gereden..)

Ik rij alleen niet met bodyprotector.. Vind ik gewoon niet nodig.(als je nou heel hoog spring ofzo, is het wat anders vind ik)

LiAnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:36

Ik ben 15 en ik rijd altijd met cap. Ik vind het onverantwoord als je zonder gaat rijden en zeggen dat je paard altijd braaf is vind ik geen excuus... Een ongeluk is zo gebeurd en je hoofd is zo kwetsbaar.. Misschien ziet het er dan een beetje stom uit, maar dan nog... liever een cap op mn hoofd! Ik heb wel eens een keertje zonder gereden maar dat voelde zo leeg en onveilig.. Bij ons op de manege is het voor iedereen ook verplicht, vind ik heel goed!

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:44

Toen ik nog op de shetjes reed, reed ik ook altijd zonder cap. Alleen als ik naar het stroland ging deed ik een cap op want daar konden ze weleens gek worden. Op de manege is het overal verplicht en ook met de paarden van stal rijd ik absoluut niet zonder cap. Ik ben daar nog nooit afgedonderd, maar heb wel hele boksessies en weetikveel uitgezeten. Het hoeft daar maar 1x mis te gaan en m`n hoofd ligt doormidden, zonder cap dus. Mischien als ik het paardje heel goed ken en er zijn zat mensen bij, ga ik nog vast weleens zonder cap rijden. Maar daar begin ik nog lang niet aan.
(ben 13 trouwens )

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:54

Ik ben 19 en rijd altijd met cap!
Ik vind het een ongelovelijk slap excuus als ik aan mensen vragen waarom ze zonder cap rijden en dan zeggen Ja mijn cap zit niet lekker of in de zomer ja hij is veel te warm.
Tsja... ik zeg dan gewoon... je hebt maar 1 hoofd.

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:50

Ik ben 13 en rijd altijd met cap, echt nooit zonder! Een vriendin van mij is er ook een keer van af gevallen, en toen gaf het paard een natrap tegen haar hoofd, als ze geen cap had op gehad.. En ook ik weer op mijn hoofd geploft.. vorige week.
Daarom denk ik: altijd een cap dragen! Mijn vader deed het vroeger ook nooit, maar ik zei ja doe het nou, en toen deed hij het en die les viel hij eraf op zijn hoofd.. Moet je maar zien, en het is warm, het staat lelijk, of mijn paarden zijn zooo braaf en vertrouwen mij... Slappe excuses! Een paard blijft een beest, en kan altijd schrikken enzo. Natuurlijk heb ik weleens zonder cap gereden... dat heeft iedereen. Maar zelfs met uitstappen hou ik me cap op!
En je hoeft je toch neit te schamen voor je cap? Iedereen rijd bij ons met een cap, dus ik zou niet weten waarom ik er geen cap op zou doen. Het is veillig en het hoort bij paardrijden, ik voel me leeg als ik hem niet op heb! Dus: Iedereen Cap Op Z'n Kop!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 17:29

Margon schreef:
Ik ben 19 en rijd altijd met cap!
Ik vind het een ongelovelijk slap excuus als ik aan mensen vragen waarom ze zonder cap rijden en dan zeggen Ja mijn cap zit niet lekker of in de zomer ja hij is veel te warm.
Tsja... ik zeg dan gewoon... je hebt maar 1 hoofd.

De meeste van 19:
'oe dadelijk komt er een leuke jongen langs en dan heb ik zo'n champignon op mijn hoofd'

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:32

Ik moet altijd met cap rijden ben 14