. Vind het eerlijk gezegd ook raar dat veel kinderen van de leeftijd 12/13/14 al zonder cap rijden, levensgevaarlijk. Maar goed is ieders zijn eigen keus. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Vind het eerlijk gezegd ook raar dat veel kinderen van de leeftijd 12/13/14 al zonder cap rijden, levensgevaarlijk. Maar goed is ieders zijn eigen keus. emmaatjuh schreef:ik heb een keer zonder cap op een paard gezeten, en het was dom, want ik was bij het paard op proef, en kende dus heel het paard niet.
ik moet van mijn moeder echt met cap rijden, anders komt ze me er persoonlijk afsleuren.
ik ben btw 12.
moet ook wel van mijn manege. Maar ook als ik een eigen paardje zou hebben zal ik hem altijd dragen. Ik zal hem zelfs missen als ik hem niet op zou hebben
het is meer een gewoonten geworden. Daarbei zou mijn mamsje me ook persoonlijk van mijn paardje komen afsleuren als ik er geen droeg.
maar dat vond ik afteraf best wel dom. ook ben ik het 1 keer vergeten .. ik zat op me paard en ik dacht al van hè,, ik mis iets
maar voor de rest »» atijd op!!! je weet nooit wat er gebeurt..! hoe veel je je paard ook vertrouwd, hij kan zomaar wegspringen, en dat je daardoor val.
ben 15 trouwens, maar ik heb liever men cap op dan dat (hoe braaf de pony ook mag zijn) een pony ergens van schrikt en ik met mijn hoofd op de bakrand knal.
op een paar uitzonderingen na...
)

) en ik ben ook vaak genoeg ''gewoon'' gevallen. Gelukkig had ik al die keren mijn cap op, anders was ik er mss al niet meer geweest !! =
Nee hoor, die opmerkingen van ''mijn paard is zo braaf ik val er niet af'' of ''ik kan zo goed rijden ik val toch niet'' zijn dus echt bullshit !!!
Iedereen kan vallen. Je paard kan een dolle bui hebben, schrikken, struikelen, of je let zelf niet goed op en voor je het weet lig je. Je weet maar nooit wat je eraan over kan houden, dus wat mij betreft : Cap op je kop !!!

'

)
Margon schreef:Ik ben 19 en rijd altijd met cap!
Ik vind het een ongelovelijk slap excuus als ik aan mensen vragen waarom ze zonder cap rijden en dan zeggen Ja mijn cap zit niet lekker of in de zomer ja hij is veel te warm.
Tsja... ik zeg dan gewoon... je hebt maar 1 hoofd.