Nee, niet het slachthuis!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: Nee, niet het slachthuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:09

OemmiejO schreef:
Maxielover schreef:
Wat een flutleven heeft zo'n paard dan gehad. Ik ben niet vegetarisch, maar ik eet geen paardenvlees. Helaas is het soort wrede mensen er nog steeds dat onbruikbare paarden een enkeltje naar de slacht toewenst, en dat dit vaak nog echt gebeurt ook. Hoe durven ze!

Ik denk dat maar weinig manegepaarden een ge-wel-dig leventje hebben. Sommige vinden het idd leuk, maar er zijn genoeg chago manegepaarden bij hoor. De meesten doen het ook niet met erg veel plezier.
Enn.. Je kan beter paardenvlees eten dan van een koe of varken. Weet je wel wat er met hún word gedaan? *Ik denk dat je het niet wil weten. De meeste paarden hebben een goed leven gehad hoor, de meesten varkens niet.
En ik denk dat geen een paardenliefhebber een paard "een enkeltje naar de slacht" toewenst, dus wreed is het ook niet.

Ik begrijp ook wel dat geen enkele paardenliefhebber een paard graag naar de slacht doet, maar je hebt ook maneges waar gewoon een of andere eikel de baas is en het 'm niks kan schelen wat er met die paarden gebeurt, zo lang er maar geld in het laatje komt. Maar geef toe, een leven als manegepaard is voor geen enkel paard een droomwens.

Juliaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:10

[quote="Maflinger"]Hey, Caromi ken ik! De moeder van Lucette en Nairobi. Ze stond op de Blauwendraad! Toen ik daar nog reed. Nu 5 jaar terug en 10 jaar lang. van 1990 tot 2000 dus was het echt een rotknol. Bokken enzo. En op stal een trut. Achterhoeven moelijk uit te krabben. Maar dit heeft ze niet verdiend! quote]

Ummm.. zou het niet kunnen dat die 'rotknol' gewoon toen al pijn in haar benen had? Bokken tijdens het rijden en moeilijk doen tijdens het hoevenkrabben doet een paard over het algemeen niet voor niets..

Ontopic: ik gun ook alle bejaarde (manege)paarden een leuke oude dag in een fijn weitje, maar als ze chronisch kreupel zijn/pijn hebben doe je zo'n dier daar naar mijn idee geen plezier meer mee. De slacht vind ik dan zeker een humane optie.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:00

Citaat:
Hoezo allemaal zo tegen de slager? Sorry hoor, maar wat wil je dán van zo'n manege eigenaar? Dat ie alle paarden in een weitje zet, ergens op een rustige plek in het bos? Dan gaat ie failliet. Dus hij móet wel. Mensen, natúúrlijk doet een manegehouder zn paardje niet met plezier naar de slager, maar hij moet wel.
Jullie zeggen allemaal van: "Aaah.. de slager, zieligg!!" Maar als je echt aan je paardje denkt, kun je ook wel bedenken dat een paard op een manege niet zo'n prettig leventje heeft.
Enn.. Sommige paarden kunnen beter naar de slager. Als ze een spuitje krijgen, willen ze soms niet weg als het ware, dan blijven ze nog een beetje dood-leven omdat ze de moed niet opgeven. Uiteindelijk vallen ze dan om ofzo en zijn ze dood.
De slager is echt niet zo erg als je verwacht hoor. Vaak is het er heel schoon enzo en je paard is klap- boem dood.

Nee, ik zou zelf mn paard nooit naar de slager kunnen doen, al is het maar om het idee dat als je in de AH loopt, je paard daar in stukjes zou kunnen liggen.

Zo denk ik er nou precies hetzelfde over

anka12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:17

ik vind dat je alleen een paardje naar het slachthuis moet brengen als het paardje echt niet meer veder kan en echt heeeeeeel erg veel pijn heeft

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:19

Ik heb vroeger een pony van mij naar het slachthuis moeten doen ma ik had geen andere keus, want dan zouden we daar geld voor krijgen, en daar heb ik mijn andere pony voor gekregen:)
het was egt heel moeilijk, ik zie nog steeds die trailer die weg rijdt voor me
Maar natuurlijk ben ik ook heel blij met mijn andere pony die ik nou heb, maar ik zal haar nooit vergeten.

Ik vind gewoon dat je een pony niet naar het slachthuis moet doen als het niks mankeert, en je het alleen voor het geld doet. alleen als je pony veel pijn heeft.

Macnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:43

wij hebben van iemand een paardje gekregen. dat paardje heet kelsy. Kelsy is kreupel en ze wordt ook nooit meer beter. zij is 6. die mensen willen haar niet naar de slager brengen, maar ze hebben geen land. en via via kwamen ze bij ons. nu krijgen we haar maar ze blijft wel van die mensen alleen zijn de kosten voor ons en mogen wij met haar dekken want het is niet erfelijk.

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:42

hoe ziet die pony eruit? want ik heb een pony gehad en die hete zo en dat verhaal klopt ook helemaal wat er met haar is gebeurd.

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:56

Caromi..
Kwam vorige week nog fotos van haar tegen met mij erop.

Ruud heeft Caromi overigens zelf naar de slacht gebracht en niet doorverkocht.
Dat is allemaal boelshit zoals hij alles bij elkaar verzint.
Hij heeft paarden verkocht naar het buitenland, waar vind je ze terug?
In nederland.

Nicky heeft een tijdje in Ede achter het pakhuis gestaan, waar ze toen heen ging ben ik vergeten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:59

hmm manege blauwendraad.
Caromi, die ken ik ook nog wel ja. Was altijd inderdaad een rotknol. niet te vertrouwen op stal. Bokte tegen de wand. Maar reed wel lekker
Maar ze heeft inderdaad voor mooie nakomelingen gezorgt. Lucette, Singa, Nairobi en Ushi niet te vergeten .
maar Ruud maakt er geen punt van hoor om paarden naar de slacht te brengen. Dat gaan ze allemaal
Heeft ie zelfs nog eens verteld met een nieuwjaarsshow.
Zelfs Divine ( of hoe je dat schrijft ) de moeder van zijn geliefde O'brien is dat, is ook naar de slacht gegaan.

@ smiek
Caromi was donker bruin, had een kolletje en verder zover ik weet geen aftekeningen. Volgens mij was het een new forest pony.
Ze werd gebruikt als fok en manege pony.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:33

nielsd schreef:
NEE, geen enkel paard verdient het om naar de slager te gaan!

fout

als je paardje pijn heeft en niets meer kan...
laat jij hem in zijn weitje creperen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:34

kan je hem ook nog in laten slapen...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:35

daar geef ik je gelijk in
maar als je paardje bijvoorbeeld enorm veel bang heeft voor een DA of een spuit.
ga je hem dan voor zijn dood hem nog even bang maken?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:38

nee dat is ook zo

Maar ik ken de pony en de eigenaar waar het in dit topic overgaat
en hij brengt gewoon alles naar de slacht met het motto * levert het geld op en kost het me geen geld *

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:43

zoals de meeste maneges
waar ik vroeger reed was een manegepaard waar ik op reed maar ik kon eens 2weken niet komen en in die tijd was hij niet meer bereden dus hebben ze hem maar naar het slacht gedaan...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:48

ja inderdaad!! eigenlijk best erg! Ik zou zo niet met mijn paarden kunnen omgaan

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:51

maar wij moeten er geen geld aan verdienen

maneges maken niet erg veel winst dus ze kunnen geen paard gebruiken dat zijn kostje niet verdiend

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:51

wondertje schreef:
Citaat:
Hoezo allemaal zo tegen de slager? Sorry hoor, maar wat wil je dán van zo'n manege eigenaar? Dat ie alle paarden in een weitje zet, ergens op een rustige plek in het bos? Dan gaat ie failliet. Dus hij móet wel. Mensen, natúúrlijk doet een manegehouder zn paardje niet met plezier naar de slager, maar hij moet wel.
Jullie zeggen allemaal van: "Aaah.. de slager, zieligg!!" Maar als je echt aan je paardje denkt, kun je ook wel bedenken dat een paard op een manege niet zo'n prettig leventje heeft.
Enn.. Sommige paarden kunnen beter naar de slager. Als ze een spuitje krijgen, willen ze soms niet weg als het ware, dan blijven ze nog een beetje dood-leven omdat ze de moed niet opgeven. Uiteindelijk vallen ze dan om ofzo en zijn ze dood.
De slager is echt niet zo erg als je verwacht hoor. Vaak is het er heel schoon enzo en je paard is klap- boem dood.

Nee, ik zou zelf mn paard nooit naar de slager kunnen doen, al is het maar om het idee dat als je in de AH loopt, je paard daar in stukjes zou kunnen liggen.

Zo denk ik er nou precies hetzelfde over

Ik ook. Tuurlijk is het vreselijk, ik heb vroeger ook een pony naar de slacht moeten doen... Vanwege geld, ouders die geen verstand ervan hadden en paardje heel erg dampig was. Ik zie ook de trailer nog wegrijden met hem er hinnikend in, vreselijk.

Toch is slacht geen slechte dood, het is zo gebeurd. Alleen het IDEE dat het paard dan als stukken vlees op de schappen ligt...

Een spuitje is niet altijd leuk hoor. Paard kan vallen en erg angstig zijn ook al lijkt het alsof hij slaapt. Met EHBO-cursus vertelde de dierenarts dat je maar eens naar de hartslag moet luisteren als een paard een 'rustgevend' spuitje krijgt voor de dodelijke injectie. Die hartslag is snel!! Een stress dat het dier heeft.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:52

Wat is er zo mis met het slachthuis?
Wat wil je dan? Een spuitje geven, een doodskist geven en gaan begraven?

Ik begrijp het best, het is het makkelijkst voor die manege eigenaar. Als hij dat paardje laat inslapen, moet hij dr ook ergens laten ; allemaal kosten erbij.

Het leven is hard hoor.

En daarbij, een spuitje is ook niet altijd alles. Sommige paarden willen niet in slaap komen. Bij de slacht is het het snelst voor bij.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:18

OemmiejO schreef:
Suzanne_k schreef:
Als ze pijn hebben is het misschien wel beter dan dat ze in een weilandje staan.

Hoezo? Dan staan ze daar toch ook maar weg te kwijnen?

Als ze pijn hebben dan is het juist wel beter dat ze naar het slachthuis gaan of een spuitje krijgen. Volgens mij heb ik het niet helemaal duidelijk neergezet, maar dat bedoelde ik.

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:54

ja joh zo is ruud
caromi was ook mijn lieverd
ik hoorde het van een vriendin want ik rijd er niet meer nicky singa en pino zijn ook weg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:06

waar is singa dan?
En pino is samen met caromi naar de slacht gegaan

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:28

Singa is van gritte

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:25

Niezzz schreef:
Ik vindt dat manege paarden het niet verdienen om naar het slachthuis te gaan. ze hebben hun hele leven lang (meestal) heel braaf gedaan en wat krijgen ze stank voor dank

Ja precies.. niet eerlyk.

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:59

jemieloves schreef:
Singa is van gritte

Van Gitte?
Maar dan blijf ie toch gewoon op de manege staan.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:14

ik heb een tegenstrijdig gevoel over het slachthuis......aan de ene kant verdient het paard het niet maar hoe je het ook went of keerd het gebeurd toch....

en wat zie ik liever...dat me paard een spuitje krijgt en opstaat en omvalt en dat zo even door gaat en dan JUIST lijdt ofdat hij 1 keer een kogel door zijn hoofd krijgt en er geen besef van heeft.....als je weet dat je paard afgemaakt moet worden en je kiest voor de slacht zorg je ervoor dat je als 1e bent....een paard ruikt dan nog geen bloed en gaat dan ook niet stressen.....hoevaak het wel niet gebeurd dat een paard tijdens het tegen vechten met een spuitje iets breekt of sow...

ik heb 1 x meegemaakt met een ouwe verzorgpony van me die had ernstige koliek.....die werdt bij ons in de 2e rijhal ingeslapen omdat hij op dat moment daar was.....hij kreeg een verdoving en daarna een narcose spuit bij die spuit moeten ze zelf gaan liggen....maar hij viel en stond weer op en rende weg en viel weer heel hard neer....en zo is dat een paar x door gegaan....je mag ze niet tegen houden want het is en blijft op dat moment ook een vluchtdier....ze krijgen daarna 5 spuiten....pas bij de 4e was hij weg.....er kwam water uit zijn neus oren mond alles....hij wou echt niet...maar was te ziek....ik zou dit echt niet nog eens kunnen mee maken.....andere verzorgpony van me moest helaas ook afgemaakt worden...deze is naar de slacht gegaan....je ziet de vrachtwagen weg rijden met ook andere pony's erin maar ik wist wel dat zij niet hetzelfde zou mee maken dan mijn andere verzorgpony.
en dat gevoel gaf mijn wel wat meer rust in mijn lichaam....

ik heb nog nooit zelf voor die keus gestaan....en weet ook niet goed wat ik zou willen doen....denk inslapen....maar ligt maar net aan de situatie....