schimmel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjimmeltjuh

Re: schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:05

tamara_15 schreef:
een schimmel is dat niet leuk ik vint een schimmel geweldig en heb er zelf ook een en ik ben blij dat hij van mij is

ik heb er ook een! geen echte schimmel maar een appelschimmeltje! ik vind ze prachtig eigen mening..ik vind alle paarden trouwensmooi!!

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:08

Moreno schreef:
Alwiene schreef:
Zie mijn onderschrift. Do I need to say more?

Maar als ik jullie verhalen hier zo lees dan kan ik beter heel hard gaan roepen dat ik absoluut GEEN schimmel wil hebben, misschien dat ik dan eindelijk dat ene paard vindt dat ik zoek.

Mijn liefde voor schimmels is ontstaan door een verzorgpaard van mij die ik helaas aan koliek ben kwijt geraakt.

Grappig Moreno, dat paard heette Omaydee (spreek uit Oomeedie), als je maar een klein beetje speelt met de naam van die prachtige schimmel van jou kom je op dezelfde naam uit.

Wat grappig, bijna dezelfde naam
Ben achteraf ook blij met mijn schimpie, ook al wilde ik echt absoluut geen schimmel
Alleen ik baal er wel een beetje van dat ze toch al aanzienlijk lichter begint te worden in haar hals, in 4 maanden tijd. Terwijl ze toch al wel 9 is, ik verwacht neit dat ze ooit helemaal wit zal worden..

mijn schimmel is ook 9 en omdat ze een appelschimmeltje is word ze ook steeds lichter.. ik vind dat ze nu zo'n mooi kleurtjeheb!

donnadoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:05

Oke, schoon was hij hier al niet meer, maar als zijn deken af gaat is het pas echt feest

Afbeelding

Afbeelding

Het enige wat ik doe is een beetje afborstelen.

Het is wel jammer want hij krijgt nu hele gele manen en staart, maar ik vind het veel te koud om hem nu te wassen.

In de zomer doe ik dat natuurlijk wel en heb ik weer een mooi wit mannetje

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:12

ik vind schimmels wel heel erg leuk, maar dan moeten ze wel een leuke bouw hebben. Kleur doet hem inderdaad niet veel , maar een paard met een schimmel kleurtje vind ik 9/10 toch wel erg leuk

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:39

Als ze je goed poets enzo zijn ze wel mooi ja

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:54

Ik vind schimmels echt cool. Mensen zeggen wel altijd van bah hij is vies dit en dat blabla... Maar ik bewijs altijd het tegen deel bij mij op stal.. Ik haal me paardje uit de wei hij is helemaal zwart Dan zegt iemand van iell je heb weer lekker veel poets werk. Zeg ik weer van moe jij op letten dus ik pak De harde borstel poets hem en binne 5 minuten is tie van alle modder verlost.. (er zitten nog wel kleine dingen maar hij is dan redelijk wit) En ik vind het niet eens erg dat hij vies is.. Zo hebben wij schimmel houders soms ook een zwart of bruin paard
Hier foto van mijn schimmeltje replay:

Afbeelding
^^ Ben ik met me schoffie!!..

Afbeelding
^^Wat is hij toch wit (hij dacht dat ik snoep had )

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:04

Die van mij is thuis echt altijd zoooo schoon, en ik heb haar dan ook mee op school (deurne) en daar wordt ze altijd het strontbonte paard genoemd...want dan heeft ze uiteraard weer lekker in de stront rond liggen rollen
Als ze schoon moet zijn is ze vies, en mag ze lekker vies zijn...dan is ze schoon!

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:48

ik vind schimmels best oke hoor ... ze zijn heel mooi alleen veel werk...

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:58

Het maakt mij allemaal niet uit! Oke een schimmel is wat meer werk maar bij een zwart paard zie je vaak het stof er op liggen als het lang niet geregend heeft zomers. Dat extra werk hoort erbij.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:36

Ik vond altijd schimmels 10x niks. Totdat mn bijrijdpaardje een schimmel was, en die vond ik echt mooi En krijg begin augustus waarschijnlijk een eigen paardje, en het gaat toch waarschijnlijk een schimmel worden er zijn gewoon uitzonderingen. daarentegen vind ik vosjes en standaard bruine paarden weer niks

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:33

Doe mij ook maar schimmels .. Haha! Bloos

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:05

SIEMxFUNNY schreef:
Doe mij ook maar schimmels .. Haha! Bloos

Moderatoropmerking:
Neem even de Bokt regels door. Het omhoog schoppen van topics met niets toevoegende posts is niet de bedoeling.
Deze gaat op slot.