Ik vind cap's gewoon ondingen. Je krijgt er koppijn van en het gaat op een gegeven moment knellen. Neej doe mij maar lekker zonder cap. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik vind cap's gewoon ondingen. Je krijgt er koppijn van en het gaat op een gegeven moment knellen. Neej doe mij maar lekker zonder cap. Rambogirl schreef:Ik rijd als ik bang bent met mijn veiligheidscap. Als ik een cap op moet doe ik mijn gewone oude cap op. en als het niet hoeft dan doe ik hem niet op. Ik heb mijn veiligheidscap pas 3 keer gedragenIk vind cap's gewoon ondingen. Je krijgt er koppijn van en het gaat op een gegeven moment knellen. Neej doe mij maar lekker zonder cap.

) een merrie en een ruin die zijn hartstikke druk) Maar als je er is een keer heel hard af mietert en je hebt een hersenschudding dan denk je van had ik toch maar me cap opgezet en ja... dan is het te laat
en met een cap voel ik me ook veel veiliger. 
tuurlijk is het niet lekker als je het warm krijgt en je hoofd helemaal nat is van het zweet maarja liever dat dan het risico lopen dat je valt en er wat gebeurd. 
runningkawa schreef:
Verder draag ik altijd veilig schoeisel.
Dus geen gympies oid
En er hangen aan het dressuur en springzadel veiligheidsbeugels.
En ik denk niet dat een cap dan lang op je hoofd blijft.
Serendipity1 schreef:runningkawa schreef:
Verder draag ik altijd veilig schoeisel.
Dus geen gympies oid
En er hangen aan het dressuur en springzadel veiligheidsbeugels.
Dat vind ik dan bijvoorbeeld weer veel belangrijker.
Wat heb je aan een cap als je been geknakt wordt, of omdat je voet door de beugel geschoten is, jij van het paard kukelt dat aan de klep gaat en jij er achter vliegt?
Ja, je hoofd is dan nog heel, maar dat zal dan ook wel het enigste zijnEn ik denk niet dat een cap dan lang op je hoofd blijft.
Ik probeer echt altijd met laarzen of met chaps te rijden, lukt ook bijna altijd, maar soms schiet het erbij in.
. 
Kimmie_girl schreef:
TOen ik een jaar of 12 was en nog best klein meisjes van ben ik met me jopers,, ( paarden schoenen,, ) Ook door de beugel heen geschoten en met me been vast toen ik er af viel,, en gelukkig had ik een cap op want zijn hoef is een paar keer tegen me hoofd aan gekomen dan ben ik toch echter wel blij met een cap