Joran schreef:Hoi allemaal hier een paar dingen over de dingen die jullie hebben geschreven.
1. Ik weet heus wel dat het join-up heet, maar als ik tegen iemand zeg je kunt een join-up met je paard proberen snappen veel mensen niet wat ik bedoel en als ik iemand een join-up aanraad hoeft hij/zij het niet te doen als ze het niet goed vinden!!! Ik weet trouwens meer dingen van paarden dan jij ooit zou kunnen weten, ik kan een soort van verbinding met paarden maken en ze ook zonder join-up vertrouwen laten opbouwen, maar veel mensen kunnen dat niet dus vandaar dat ik ze een join-up aanraad. Trouwens heb ik er toch echt duidelijk onder geschreven dat het alleen maar kan als het paard niet gaat bokken, rennen of steigeren omdat dat dat dan veel te gevaarlijk is, maar als die gene zegt dat het paard rustig is en alleen als ze er op zit vervelend doet kan het wel!!!!
Ik behandel elk paard ook niet met een join-up!!!
Sorry hoor, maar ik vind je op deze manier een beetje arrogant overkomen. Het lijkt me wel goed hoe jij met paarden omgaat hoor, maar misschien kan je bepaalde dingen (zoals: Ik weet trouwens meer dingen van paarden dan jij ooit zou kunnen weten) wat anders zeggen, dan komt het wat aardiger over.
Ik sta zelf trouwens op hofstede oostrijk (www.hofstedeoostrijk.nl), dat is holistisch en ik vind dat ze daar ook heel goed met paarden omgaan. Heel natuurlijk, kijken vanuit hoe een paard denkt. Volgens mij dus net als jij. Wat je doet met paarden vind ik dus goed, ik vind dat veel meer mensen zo met paarden om zouden moeten gaan.
p.s. Ons paard vindt het helemaal geweldig als je hem veel complimentjes geeft. Als ie een bepaalde hoek niet in wil ofzo, moet je hem gewoon de hele tijd complimenteren, gaat ie vanzelf geloven dat ie super stoer is en dat er niks aan de hand is
.