Stel hier vragen over je paard!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Stel hier vragen over je paard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:32

Ik heb het topic gelezen, en ik moet zeggen dat ik toch wel met Jallist meega.. Scheve mond

Nog over Goldie; ik ken haar, en het desbetreffende paard; en dat beest is écht niet bang, maar gewoon arrogant Tong uitsteken Ze probeert gewoon van alles uit, en er is niks mis mee om zo'n dier dan eens goed op z'n donder te geven.
Een paard heeft minder last van een trap of een lel op z'n neus dan wij van een trap van hem of een paar tandafdrukken in ons lijf.
Het paard is het na een minuut weer vergeten, met een beetje pech zit jij een paar weken in een stoel.

Paarden zijn sterker, en je moet ze gewoon de baas blijven, anders gaan ze misbruik maken van hun kracht. En dat hebben ze snel door hoor!

Dit lijkt mij een typisch geval van teveel Heartland gelezen (niet aanvallend bedoeld). Ik wil je best geloven, maar dit is net als religie; je moet het anderen niet op willen dringen.

Misty_day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:41

iemand opent een topic? blijkt dat ze ineens over dingen anders gaat nadenken (oke kan natuurlijk, van elkaar leer je, maar dan moet je je niet hier gaan omschrijven als iemand die alles van paarden weet en de rest de wijze les te gaan lezen) en danmag chippypony1 het over nemen??niet banketstaaf bedold naar chippypony1 hoor.. maar beetje vaag gedoe.
sorry wou het ff keijt, niet aanvallend bedoeld, is gewoon mijn mening na het lezen van dit.

Misty_day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:42

hihhi banketstaaf Lachen dat had ik nog nooit gezien Lachen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:55

Paardje1992 schreef:
Hoi Mensen,

Ik vind dat lalliapri helemaal gelijk heeft, ik heb de meeste berichtjes gelezen en Joran had er toch bijgezet dat je het
niet hoefde te doen

, het was alleen maar goed bedoeld en mensen zo als JALLIST!!!! Nergeren de goede bedoelingen gewoon!!! Trouwens Jallist, het is toch echt raar, ik bedoel je beweert bij bijna elke persoon dat hij dezelfde persoon als joran is, dat kan toch niet??? Trouwens, wat je redenen waarom dat zo is betreft, smilies gebruiken toch veel mensen op bokt of niet????
Maar ja, moet je zelf weten, trouwens Jallist, ben je misschien ook Joran????? Doei Allemaal Paardje1992 Haha! Bloos Knipoog

En als het niet hoeft dan kan ze toch ook normaal reageren in plaats van zo overdreven. Als je dit al gemeen vindt, moet je eens kijken wat er allemaal gebeurd is in Twente. Dat is pas gemeen....

Leo_ke Lovers

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:03

Paardje1992, als jij zo denkt zal ik er weinig aan kunnen doen, ik beweer niet bij elke persoon dat t Joran is, alleen bij die waar duidelijk bewijs is dat t zo is. Sorry hoor, maar als je ff leest zie je dat. En aangezien jij beweert dat je Chippiepony1 kent, ja, dan denk ik dat jij ook diezelfde persoon bent.

Ik negeer helemaal geen goede bedoelingen, zoals ik al heb gezegd, ik reageerde helemaal niet afkrakerig, pesterig, betweterig of whatever op de eerste berichten van Joran, maar zij voelde zich meteen enorm aangevallen. Als t allemaal goed bedoeld is, en t allemaal niet hoeft, dan hoef je ook niet zo idioot te reageren.

En iemand kan best 4 verschillende accounts hebben, daar is geen moeilijkheid aan. Slapen

En OMG... lees! Met veelvuldig gebruik van smiley's duid ik nog eens aan dat de schrijfstijl vaak overeen komt, kijk ff naar de feiten (zoals dat Chippiepony1 een keer een post heeft ondergetekend met Joran, en Joran een keer gezegd heeft haar nickname veranderd te hebben van Chippiepony1 in Joran) en pik er niet zo'n dom voorbeeld uit. Frusty

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:16

De naam Paardje1992 zou kunnen beteken dat deze persoon ook 13 is.. Knipoog Maar dat zegt niks natuurlijk en zal puur toeval zijn

Nee ik vind het ook zeer vreemd allemaal maar ben er bijna zeker van overtuigd dat iig Joran en Chippiepony1 een en dezelfde persoon zijn
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-03-05 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:21

Dat wou ik er net nog bij zeggen ja Knipoog Maar ik had al wel genoeg feiten opgenoemd naar mijn idee. Ben blij dat er meer mensen zijn die er hetzelfde over denken.

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:01

Hoi Jallist,

Ik ben het ook wel met je eens hoor! Maar ik ben echt niet Joran of Chippiepony1 of zo. Ik zij dat ik Chippiepony1 kende omdat ik samen met haar paardrij haar paarden Chippie en Paco en mijn paard Amigo staan in de zelfde manege gestald! Zou best kunnen dat Chippiepony1 ook Joran is hoor, maar ik ben echt iemand anders.
Goldi ik ben het helemaal met je eens!
Groetjes Paardje1992

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:15

Jij verandert ook snel van mening... net deed ik nog alles fout wat ik fout kon doen en nu heb ik ineens gelijk.... Gaaaap Amigo... naam komt me bekend voor, oja een paard dat Joran ook had in 1 post...

En heb jij dit niet eventjes geleden gepost?

Tussen twee zo mooie paarden kan je niet makkelijk kiezen hihhihi!!!
Mijn ouders zeggen dat ik me op school moet concentreren en dat ik daarom voorloppig geen paard, pony mag kopen, of als verzorgs paard/pony nemen, snik snik Maar aan de andere kant, het is toch zielig als ik door als dat huiswerk geen tijd heb om hem te verzorgen en dan staat hij maar in z'n stal, nee, dat vind ik zielig. 1 keer per week rijden is ook wel heel aardig van mijn ouders, hihihhi

En nu heb je ineens een paard...
Maar als jij t zeker weet joh... wie ben ik dan om er tegenin te gaan? Rolleyes

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:09

)Jetjemina Jallist Slapen,

Jauw iets uit te leggen is echt zo moeilijk,
Oke ik leg het nog 1 keer uit en ik hoop dat je dan niet meer zo overtuigd doet dat ik ook Joran ben ofzo:
1. Mijn paard heet Amigo, ik wilde graag dat mijn ouders nog een paard kochten omdat hij alleen staat en hij niet echt met ruinen kan staan maar met merrie juist weer wel. De paarden van Chippiepony1 zijn ruinen en dan wordt het weer getrap (gelukkig alleen op stal en in de wei/padock want met rijden kan het prima! Haha!).
2. Ik verander niet snel van mening maar ik vind het gewoon raar dat jij denkt dat ik Chippiepony1 ben, hoe kan ik nauw ik en mijn beste vriendin zijn??? Verward Ik denk dat je het niet zo bedoelde, maar het is ook raar dat Joran zich als meerdere personen in 1 topic uitgeeft, maar niet boos zijn op mij ik heb daar echt helemaal niks mee te kamen.
3. Sorry als het leek of ik je niet aardig vond maar ik had me pas net aangemeld omdat Chippiepony1 zij dat het hier zo leuk is en dan kom jij (ook andere hoor je bent het niet alleen) en zeg je dat ik een of andere Joran ben of dat ik mijn beste vriendin ben ik was een beetje verward en ook boos omdat ik dacht dat ik hier vriendinnen kon maken en niet vijanden!!!
Ik hoop dat je nu begrijpt dat ik niet joran Chippiepony1 of wie dan ook ben ik ben alleen Paardje1992 oke??? Alles vergeven en vergeten???
Trouwens hoe voeg je iemand toe aan je vriendenlijst??? Als je wilt Jaillist voeg ik jouw ook toe!!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:53

Mij iets uitleggen is alles behalve moeilijk (of je moet me natuurkundige formules voor gaan leggen Bloos ), maar het moet wel kloppen.

Ik ben ervan overtuigd dat Chippiepony1 en Joran dezelfde persoon is, er is al gezegd dat Ponygekje ook diezelfde persoon is. Dan komt er ook nog eens de beste vriendin van Chippiepony1 bij, die eerst geen paard mag, zelfs geen verzorgpaard ivm school en dan ineens, hey, een paard! Als Chippiepony1 echt jouw beste vriendin is kan je misschien eens vragen waarom ze minstens 3 accounts heeft.

Met wie jouw paard wel en niet kan staan... lijkt me niet echt relevant? Verward

En ik haal na een incident geen vrienden meer van internet dus sorry, mij hoef je niet toe te voegen.

Anyway... Ik ben er nog steeds van overtuigd dat jij niet alleen maar Paardje1992 bent, maar laten we t hier maar bij laten... en veel plezier op bokt verder. Dromen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 01:04

Hoi Joran,

Mijn paard is bang voor de toiletbril, wat kan ik doen?

xxxjes een wanhopige baasje

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:30

Hoi Jallist,

Ik weet niet waarom Chippiepony1 meedere accounts heeft hoor, maar ik heb toch al uitgelegd dat ik niet geen paard mag, maar dat ik geen stalgenootje voor Amigo mag!!! Maar goed laten we het hier dan maar bij, ook al zou ik het leuker hebben gevonden als je begrijpt dat ik niet Chippiepony1 ben of Joren of wie dan ook.
Waarom denk je dat eigenlijk nog steeds?
En wat kan ik er aan doen dat Chippiepony1 zo veel accounts heeft, ik heb er maar 1 ik ben alleen maar Paardje1992!!! Haha!
Ik zou het echt leuk vinden als je dat zou snappen Bloos
Groetjes: Paardje1992
p.s Gulpje Joran heeft al heel lang niet meer geschreven, hihhi, de topic gaat nu ook helemaal niet meer over Stel hier vragen over je paard!!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:47

het is toch zielig als ik door als dat huiswerk geen tijd heb om hem te verzorgen en dan staat hij maar in z'n stal, nee, dat vind ik zielig. 1 keer per week rijden is ook wel heel aardig van mijn ouders, hihihhi...

rij jij maar 1 keer in de week op je paard dan?

Tis niet dat ik niet begrijp wat je zegt hoor, dus met snappen heeft t niks te maken, ik ben gewoon koppig, en dat is t laatste wat ik hier over zeg. Doei, doei

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:48

Hoi Jallist, ja ik rijd maar 1 keer per week.
Kijk ik zal we effe zeggen wat ik per dag met Amigo doe:(dit schema is nieuw want nu het weer lekker weer is kan hij ook op de wei!)
Maandag: poetsen, longeren
Dinsdag: poetsen, rijden
Woensdag: poetsen, longeren, padock
Donderdag: poetsen, wei, (wandelen bij goed weer)
Vrijdag: poetsen, padock
Zaterdag: poetsen, longeren, wei
Zondag: poetsen, (1 keer per maand wedstrijden)

Ik rijd maar 1 keer per week op hem omdat hij een slechte rug heeft. Als ik hem te vaak rijd krijgt hij last van zijn rug en dat wil ik niet.
Ik longeer hem en op donderdag zo als je ziet gaan we wel eens wandelen bij lekker weer. Heb je nog meer dingen die je niet begrijpt?
Ik hoop het niet, want ik vind het echt vaag dat je steeds met een nieuwe reden komt dat ik niet ik ben maar mijn vriendin of ene joran of zo, ik hoop dat je het nu eindelijk snapt en dat je me nu geloofd!!! Haha! Bloos Knipoog
Ik had al een keer verteld dat ik geen vijanden wilde maar vrienden trouwens Jaillist heb jij ook een paardje?? Zou ik nauw eens wilde weten, geloof je me nu???

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:21

hallo allemaal,

ik ben het er zeker mee eens dat je een paard met veel respect en liefde moet behandelen.

zo heb ik een pony gehad die onwijs bang was voor water op het eind buiten Los af kunnen spuiten.

en heb ik nu een pony waar ik in het begin niet eens op kan stappen of normaal opzadelen (gaat nu stukken beter) of zelfs haar stal uit en dit alles door veel liefde en respect.

MAAR soms heeft een paard duidelijkheid nodig of lopen ze te klieren als een klein kind.

wat ik altijd doe is eerst bestraffend toespreken.
reageren ze er niet op het nog duidelijker maken door te dreigen en reageren ze dan nog niet gewoon een tik met een vlakke hand (dus geen vuist of weet ik wat) een tik op de borst/ schouder geven.

als je naar de natuur kijk vraagt de leider het ook eerst vriendelijk en dreigt hij luisteren ze niet dan kunnen ze die klappen echt krijgen.
Ik heb heel veel respect voor paarden maar verwacht het ook van hun.

Ik ga misschien op een rare manier met ze om door zo veel mochelijk terug te kijken naar de natuur maar het werkt wel.

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:25

Hoi tiger,

Dat is helemaal niet raar hoor, zo iets doe ik ook, wij zijn voor roofdieren, dus moet je ze laten zien dat je (zeg maar) ook een paard bent, attands dat hij je kan vertrouwen. Maar als ze echt niet willen is het heel goed en verstandig om eerst te praten en dan pas een tikje te geven, want woorden helpen ook maar ze doen (bij paarden) geen pijn en zorgen niet voor meer problemen hihhihi

Haha!

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:35

ik weet dat praten veel doet.
voor mij is dat ondertussen normaal ik praat me paard echt de oren van haar hoofd af.

en zeker dat pijn meer doet.
ik heb dat ergens gezien dat iemand (noem geen namen) helemaal trots was dat ze een paard een bloed oog had geslagen en waar het heel normaal was dat die pony met een bezem werd geslagen Lips are sealed Stoom uit je oren
vond het vreselijk.
die pony was psychies al niet helemaal in orde maar na dit verhaal is ze uiteindelijk bij de slager beland.

ik had daar dus mijn eerste paardje super lief beest.
Ik had echt een onwijs goeie band met haar.
Heb jammer genoeg moeten stoppen omdat ze (die vrouw) een hekel aan me had en dat paardje terug wou.
mis haar nog elke dag terwijl het een jaar terug is.

maar aan de anderen kant ben ik er heel blij om ik wil niet mee werken aan dat soort misandelingen (sorry dat noem ik mishandelen).

ben toen bij een manege gekomen waar ze duidelijk te soft waren.
paarden waren onopgevoed en renden zo door je heen en owee als je ze een BESTRAFFEND tikje gaf.
dan mishandelde je ze :S.

heb nu een mooie tussen weg. niet te soft maar ook niet te hard.
de paarden worden met respect behandeld maar als ze het nodig hebben worden ze aangepkt. zo is er daar 1 paard die letterlijk zijn box in elkaar trapt en elk paard achterna gaat.
en ook als je hem moet pakken probeerd hij je letterlijk zijn box uit te trappen en bijten.
naja sorry dan kan je 20x normaal proberen maar hij blijft het doen.
hij krijgt dan ook vaak naar zijn hoofd geslingerd van DOE NORMAAL en bij mij is het heel vaak WAAG HET IK DOE jE WAT. duidelijk iets schreeuwen is genoeg voor hem.
de pony die ik nu heb is dus ook echtbang voor hem.
ze durfde een poosje haar stal niet uit omdat toen ik haar eruit haalde een keer die pony een paar balken naar beneden trapte :|.

en soms komt ze nu nog met moeite haar stal uit.
wat hier goed bij werkt is tussen je pony en 'het gevaar'gaan staan. zo beschermd een leider ook zijn kudde en er is geen betere manier van beschermen voor hun.

(sorry voor het langen verhaal)

Paardje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:27

Je hebt helemaal gelijk tiger, paarden moet je met respect behandelen, maar als hij vlouw doet mag je hem ook best een schopje of een tikje geven!!! Ja *LOL* Slim

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:34

Joran schreef:
Hoi allemaal hier een paar dingen over de dingen die jullie hebben geschreven.
1. Ik weet heus wel dat het join-up heet, maar als ik tegen iemand zeg je kunt een join-up met je paard proberen snappen veel mensen niet wat ik bedoel en als ik iemand een join-up aanraad hoeft hij/zij het niet te doen als ze het niet goed vinden!!! Ik weet trouwens meer dingen van paarden dan jij ooit zou kunnen weten, ik kan een soort van verbinding met paarden maken en ze ook zonder join-up vertrouwen laten opbouwen, maar veel mensen kunnen dat niet dus vandaar dat ik ze een join-up aanraad. Trouwens heb ik er toch echt duidelijk onder geschreven dat het alleen maar kan als het paard niet gaat bokken, rennen of steigeren omdat dat dat dan veel te gevaarlijk is, maar als die gene zegt dat het paard rustig is en alleen als ze er op zit vervelend doet kan het wel!!!!
Ik behandel elk paard ook niet met een join-up!!!

Sorry hoor, maar ik vind je op deze manier een beetje arrogant overkomen. Het lijkt me wel goed hoe jij met paarden omgaat hoor, maar misschien kan je bepaalde dingen (zoals: Ik weet trouwens meer dingen van paarden dan jij ooit zou kunnen weten) wat anders zeggen, dan komt het wat aardiger over.
Ik sta zelf trouwens op hofstede oostrijk (www.hofstedeoostrijk.nl), dat is holistisch en ik vind dat ze daar ook heel goed met paarden omgaan. Heel natuurlijk, kijken vanuit hoe een paard denkt. Volgens mij dus net als jij. Wat je doet met paarden vind ik dus goed, ik vind dat veel meer mensen zo met paarden om zouden moeten gaan.

p.s. Ons paard vindt het helemaal geweldig als je hem veel complimentjes geeft. Als ie een bepaalde hoek niet in wil ofzo, moet je hem gewoon de hele tijd complimenteren, gaat ie vanzelf geloven dat ie super stoer is en dat er niks aan de hand is Haha!.

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:47

Joran schreef:

Maar dat snappen alleen maar mensen die paarden begrijpen, ik ben namelijk ook een paardenfluisteraar, ik versta paarden en dat doe ik met gelduld, begrip en vertrouwen. Bloos Haha! Knipoog

Het enige wat ik dacht toen ik dit las: O my god! Nu wordt het echt te erg!
Vind je dat zelf ook niet heel erg arro klinken: Maar dat snappen alleen maar mensen die paarden begrijpen, ik ben namelijk ook een paardenfluisteraar.

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:12

Ik heb ondertussen trouwens de hele topic gelezen en ik snap er helemaal niks meer van. Ik ben het wel met Jallist eens denk ik. Knipoog
Enne, komt Joran hier eigenlijk nog wel eens terug?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:52

Paardje1992, het spijt me, ik wil niet meteen oordelend overkomen maar...

Wat mij erg opvalt (heel erg dus) is dat Joran en Chippiepony1 (of hoe ze ook heette) nu allebei niet meer antwoorden, maar dat jíj nu ingaat op de berichtjes en antwoord geeft. Is wel heel erg duidelijk, niet?
Heb je de boktregels nagelezen? Meerdere accounts (ook wel schaduwaccounts) zijn niet toegestaan, en wanneer je betrapt wordt, kan dat je een ban opleveren. En bovendien kunnen ze door je registratie precies natrekken of het echt een schaduwaccount is, door middel van het IP adres.
Ik meld het nog maar even voor de zekerheid.

Ik zeg niet dát jullie dezelfde zijn, ik denk het alleen. Ik oordeel dus niet dus vlieg me niet direct in de haren a.u.b.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 00:19

Over de verschillende accounts heb ik mijn mening wel duidelijk laten blijken en die is niet veranderd, dus daar ga ik dus ook niks meer over zeggen.

Wou alleen even zeggen: Wat een leuke site is dat, Heleendje! Lijkt me echt geweldig om daar met je paard te staan! Dat mist er wel op onze manege, vind ik echt heel jammer dat er niet meer volgens zulke principes wordt gewerkt. Lijkt me een superstal! Haha!

Doris_Lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:29

wwwat mmoet je doenn aals je banggg bbent Verdrietig