ben ten einde raad! wie kan me helpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:40

denk dat er met deze manier van praten weinig mensen over blijven die je nog willen helpen Scheve mond
ELK weiland kun je kleiner maken. Dus als je dat advies nou eens op zou volgen. Koop wat prikpaaltjes, en zet de boel af. Met die andere knol er bij in. Steeds kleiner maken, en snoep blijven voeren. Wat is hier nou onmogelijk aan, en waarom zou dat niet werken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:47

Als er iemand bij is de het ander paardje vasthoudt hoeft die toch ook het land niet uit? Je moet alleen voorkomen dat ze met zijn allen gaan rennen, want de een jaagd de ander op.
Op het moment dat er een tweede paard is hebben ze steun aan elkaar. Op het moment dat paard 1 aan de ene kant van de wei staat (vastgehouden door een helper) en jij rustig bezig kunt zijn met je andere paard ziet het er heel anders uit.

Hoe meer ik reacties van je lees Qwinty, hoe meer ik aan je vaardigheden begin te twijfelen om een hengst op te voeden (zoals je dat in een ander topic beweerde) als het simpele halster omdoen al een probleem voor je is hou ik mijn hart vast.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 18:07

Voormijn is het geen probleem maar voor mijn paardje wel!!!!
Maare laat maar heb geen wijze raad meer nodig doe het op mijn manier!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:26

qwinty schreef:
Dat gaat toch weer daar over en die heb ik later pas aangemaakt hoor Later dan deze!!
En NEEEE als je me niet wil helpen doe je dat toch lekker niet!

Ik denk niet dat je zometeen meer heel veel reacties krijgt als je
- ten eerste alle reacties de grond in boort en
- ten tweede de mensen die reageren ook nog eens afzeikt.

Zoals ik het zie ben je gewoon niet handig genoeg genoeg om dit op te lossen en wij kunnen met zijn allen van bokt nou eenmaal ook niet jouw paard dwars door de computer heen vangen.

Trommel gewoon genoeg mensen op en vang dat beest, klaar!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:28

qwinty schreef:
Voormijn is het geen probleem maar voor mijn paardje wel!!!!
Maare laat maar heb geen wijze raad meer nodig doe het op mijn manier!

Ja, want op jouw manier gaat het zo goed, dat je al 2 topics hierover opent en uiteindelijk staat je paard je nog steeds uit te lachen als je hem wilt vangen Haha!

Nou, weet je, ik lach lekker met hem mee!!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 18:59

krijg wat ik zeik niet iedereen af maar de meeste snappenme niet klaar!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:01

nee, en jij snapt niet hoe je een apard moet vangen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:03

In de penny staat anders heel goed uitgelegd hoe je een wilde hengst vangt en temt Nagelbijten / Gniffelen

Sorry niet leuk. Maar je maakt het er zelf ook een beetje naar hoor.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:16

Vonnie84 schreef:
In de penny staat anders heel goed uitgelegd hoe je een wilde hengst vangt en temt Nagelbijten / Gniffelen

Sorry niet leuk. Maar je maakt het er zelf ook een beetje naar hoor.

hahaha Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:34

dus je mag die pony NIET in een ander weiland zetten, maar wel zomaar verdoven met alle gevolgen vandien? rare mensen...

Aileentjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:44

Hai,

Je zegt ik kan niet dat andere paardje eruit daar loopt ie zo achteraan.........
Uhm dan heb je toch de oplossing zet een trailer op het land neem die andere ( waarvan je zei dat ie wel mak was) en loop die trailer in die van jou komt dan vanzelf ook kijken wat daar aan de hand is en hebbes.
Heb je geen verdoving nodig en eenmaal in de trailer kun je zijn halstertje om doen.

En btw verdoven met een verdovingspistool ligt rond de 80 euro zonder voorrijkosten maar probeer het eerst zonder. bovenstaande manier is met dat eigenwijze geval van mij ook gelukt die heb ik namelijk al 1.5 jarige gekocht en had nog geen halstertje om gehad.

Groetjes

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 23:23

lowara schreef:
dus je mag die pony NIET in een ander weiland zetten, maar wel zomaar verdoven met alle gevolgen vandien? rare mensen...

Neej niet dat paard de mijne en het is gewoon een verslapper!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 23:24

Aileentjuhxx schreef:
Hai,

Je zegt ik kan niet dat andere paardje eruit daar loopt ie zo achteraan.........
Uhm dan heb je toch de oplossing zet een trailer op het land neem die andere ( waarvan je zei dat ie wel mak was) en loop die trailer in die van jou komt dan vanzelf ook kijken wat daar aan de hand is en hebbes.
Heb je geen verdoving nodig en eenmaal in de trailer kun je zijn halstertje om doen.

En btw verdoven met een verdovingspistool ligt rond de 80 euro zonder voorrijkosten maar probeer het eerst zonder. bovenstaande manier is met dat eigenwijze geval van mij ook gelukt die heb ik namelijk al 1.5 jarige gekocht en had nog geen halstertje om gehad.

Groetjes

Niet met een schietpistool maar met tranquigel Knipoog

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 23:25

Mackie schreef:
nee, en jij snapt niet hoe je een apard moet vangen

Jij zou hem ook niet krijgen als NIEMAND hem krijgt!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:25

hehe,
volgens mij is er binnenkort een derde topic hierover Haha!

ik hoop wel dat het haar gaat lukken trouwens,
en dan zonder schietpijltjes van de eigenaren Verward
belachelijk idee zeg!!
alsof je een wilde leeuw moet vangen ofzo Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:28

qwinty schreef:

Eh...mag ik even vragen hoeveel mensen ermee bezig zijn geweest? En beter nog, welke mensen er mee bezig zijn geweest?
En ik zou het wel voor elkaar krijgen hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om jou nu nog te gaan helpen. Bovendien heb ik beter te doen met mijn schaarse vrije tijd.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 03:52

ongelofelijk, heb dit topic doorgelezen, zowiezo de topic schrijver...mijn hemel wat een idioot, sommige reacties zijn ook echt van de zotte,

ik lees in dit topic nog geen zinnig iets van wat jij probeert om dit dier het vertrouwen op een goede manier te winnen, je kunt het wel af schuiven op stal eigenaren maar tis toch jou paard?? neem dan je verantwoordelijk heid, ik heb jonge paarden, paarden die een zeer slechte ervaring hadden met mensen opnieuw vertrouwen leren kennen, en dat echt zonder verdovings spul komop zeg.....

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 06:03

qwinty schreef:

Het is dat ik geen tijd heb, anders had ik erom gewed met je en dan had ik een stuk of 10 echte paardenmensen meegenomen en dan hadden we dat paard binnen 5 minuten voor je gevvangen! De enige manier waarop dit werkt is met veel mensen!!! Dus probeer dat nou maar voordat je allerlei idiote dingen gaat doen

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 09:56

ach jullie denken gewoon allemaal te makkelijk .....
reageer maar niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:33

ik heb dat soort problemen ook wel eens met sammy. gewoon een wortel pakken even aaien en ja halster achter je rug houden, even aaien en bij zijn voor pluk pakken. dan rent hij bijna nooit meer weg.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 10:54

haha maar hij lust geen wortel ( ja klikt heel erg raar )
Wel brood dus zou dat wel kunnen doen! haha bedankt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:10

Citaat:
En kan wel wat in zijn mond spuiten hoor geen probleem!

Als je dat kunt, kan je ook een halstertouw om zijn hals gooien. Een ander persoon kan dan bv zijn halster om doen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 11:41

uhmm nou ik heb het heel erg vaak geprobeert maar hij strekt zijn hoofd zeg maar zo dat hij een lange nek heeft dus gaat iets moeilijker

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:55

Niet dat ik een oordeel wil vellen dit wil ik toch even kwijt. Teveel paarden worden een verkeerd gedrag aangeleerd door mensen die op hun eentje willen dingen aanleren en doen met het dier zonder voldoende ervaring te hebben. Afleren is altijd moeilijker en veel paarden komen door hun slechte gedrag verkeerd terecht en uiteindelijk in het slachthuis.
Als er problemen zijn dan moet er een ervaren persoon geraadpleegd worden. Tips over het net zijn wel leuk maar wie ervaring mist, kan deze tips ook niet correct toepassen en dit is allemaal ten nadele van het paard. Een paard slecht opvoeden is ook dierenmishandeling misschien niet altijd onmiddelijk maar wel op de lange duur!
Het is waar paarden kosten geld niet enkel voor de aankoop, voeding, verzoring en huisvesting maar ook om zelf een goede opleiding gegeven door ervaren mensen te krijgen. Pruts niet met uw dier, het is een levend wezen en zijn geest is even belangrijk als zijn lichaam!

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:00

Nog over die tranquigel. Dit kan een kortstondige oplossing zijn maar ooit zal er naar dit diertje gekeken moeten worden en hoe ooit een hoofdstel aandoen als hij zijn halster niet wil. De les 'halster aandoen' zal hij dus toch moeten krijgen waarom ermee wachten en eerst kiezen voor een snelle, kortdurende oplossing.
Denk er trouwens aan dat sommige verdovende middelen bij hengsten ernstige bijwerkingen kunnen hebben (zoals 0.a. het niet meer kunnen intrekken van de penis)! Ja de dierenarst kost ook geld maar verdovende middelen zijn toch geneesmiddelen waar je niet onzorgvuldig mee mag omspringen.