Britta31 schreef:4 keer.1 keer van mijn pony en 1 keer van mijn paard.En tot mijn schaamte 2 keer van een paard op de manege die ook bij de kinderlessen meeliep.Ik ben dus ook geen Anky,maar Manky.
Das een goeie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
proudmama schreef:De eerste keer in Ierland bij een trektocht te paard, in galop van een gras helling af was vragen om problemen maar dat kon best volgens de voorrijder. Paard struikelde en hoppa , stuitje gebroken en moest nog een hele dag verder in het zadel. In verlichte zit gedaan.
Net genezen 6 weken later in het bos schrikt mijn paard en weer stuitje gebroken, benen lagen in het zachte gras , helaas mijn achterste op het fietspad.
Daarna nog een paar keer met springles maar verder zonder letsel in de dertig jaar dat ik gereden heb.
) en kwam ze onverwacht in galop een balk tegen waar de pony wat ruim overging en ze niet meer bleef zitten. Pony stond al bijna stil omdat hij al voelde dat kind raar zat na de sprong, maar alsnog ging ze. De eerste keer dat ze viel was ze nog klein, haar b pony nam een grassprietje in stil stand.. Ze hield de teugels vast en toen de pony bukte, ging ze er in slowmotion voor over de hals af. Pony twijfelde nog, wat moet ik met kind op mijn hals, kon zijn hals niet meer omhoog krijgen en liet haar er galant af glijden. Zowel deze als de omschreven keer daarvoor, brak ze haar arm.. Zat geen tempo in, gebeurde niets spannends, maar beide keren toch haar arm raak. Ben ik wel van geschrokken als moeder hoe makkelijk dat ging, maar goed, ze springen nu beide fanatiek en afkloppen, ze zitten beide een stuk steviger nu
Hebben een super brave pony, dat scheelt absoluut, in de pony zit geen greintje ongein in, doet altijd netjes wat gevraagd wordt, voor moeders is deze pony absoluut goud waard!
Braver zijn ze er niet, onze meiden genieten hier zo van en voor mij geen buikpijn meer als ik sta te kijken. Hopelijk blijven valpartijen dan ook uit, klopt op hout
onpaard schreef:De eerste keer dat ik viel was ik 3 jaar oud. Dat was van een super makke shetlander die t op een rennen zette. En de laatste keer was een half jaar terug toen mn paard schrok van een grondbalk die er werd neergelegd. Ze ging er met een hele hoge sprong recht omhoog over heen, gaf daarna twee bokken en ging ipv rechts opeens linksaf. Ik ben nu 48 en daar tussen ben ik ontelbare keren gevallen.

Paardjes101 schreef:onpaard schreef:De eerste keer dat ik viel was ik 3 jaar oud. Dat was van een super makke shetlander die t op een rennen zette. En de laatste keer was een half jaar terug toen mn paard schrok van een grondbalk die er werd neergelegd. Ze ging er met een hele hoge sprong recht omhoog over heen, gaf daarna twee bokken en ging ipv rechts opeens linksaf. Ik ben nu 48 en daar tussen ben ik ontelbare keren gevallen.
Oeff pijnlijk! Niet zeer gevallen?
en de 3de keer was iets later toen ik na een vakantie dacht wel weer even op te stappen
.