Ik mest uit als ik er ben en als het rond voer tijd is dan doe dat ook.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Voor een manege betaal je ook...
Ik vind het niet meer dan normaal een bijdrage te vragen. Ik rij zelf namelijk niet. Mocht er iemand bij mij komen die wil rijden moet ik natuurlijk een zadelmaker laten komen om het weer netjes passend te krijgen , worden er spullen gebruikt of moeten gekocht worden, moet mijn paard evt meer eten hebben , enz
Nee ik snap een bijdrage zeker , had ik ook gedaan
_San87_ schreef:Stallen en/of paddock moeten mesten en er ook nog voor betalen ook, wat een verdienmodel voor paardeneigenaren.
JosjeDZ schreef:_San87_ schreef:Stallen en/of paddock moeten mesten en er ook nog voor betalen ook, wat een verdienmodel voor paardeneigenaren.
Verdienmodel?! Ik ben maandelijks minstens 350 euro (stalgeld plus bijkomende kosten) voor mijn pony kwijt. Bijrijder mag vrijwel altijd komen op de dagen die ZIJ wil. Ze hoeft niet te mesten, geen spullen te poetsen, ik heb een extra zadel voor haar (en dus ook weer extra kosten zadelmaker). Ik vind dat daar best een kleine bijdrage tegenover mag staan. Verdienen aan een bijrijder lijkt me een utopie...
_San87_ schreef:Ik vind een ander geld vragen om jou te helpen met de verzorging van jouw dier bizar. Omgekeerde wereld, eigenlijk.
Britta31 schreef:Mijn verzorgmeisje komt 2 keer per week en rijd dan om de buurt mijn bejaarde ruinen.Ik rij zelf niet meer en mijn ruinen krijgen beweging.Ze betaald daar niets voor.klusjes hoeft ze niet te doen.Ze zou het wel doen als ik het een keer vroeg.
Ik vind het niet meer dan normaal een bijdrage te vragen. Ik rij zelf namelijk niet. Mocht er iemand bij mij komen die wil rijden moet ik natuurlijk een zadelmaker laten komen om het weer netjes passend te krijgen , worden er spullen gebruikt of moeten gekocht worden, moet mijn paard evt meer eten hebben , enz
Britta31 schreef:Mijn verzorgmeisje komt 2 keer per week en rijd dan om de buurt mijn bejaarde ruinen.Ik rij zelf niet meer en mijn ruinen krijgen beweging.Ze betaald daar niets voor.klusjes hoeft ze niet te doen.Ze zou het wel doen als ik het een keer vroeg.
_San87_ schreef:JosjeDZ schreef:[
Verdienmodel?! Ik ben maandelijks minstens 350 euro (stalgeld plus bijkomende kosten) voor mijn pony kwijt. Bijrijder mag vrijwel altijd komen op de dagen die ZIJ wil. Ze hoeft niet te mesten, geen spullen te poetsen, ik heb een extra zadel voor haar (en dus ook weer extra kosten zadelmaker). Ik vind dat daar best een kleine bijdrage tegenover mag staan. Verdienen aan een bijrijder lijkt me een utopie...
Dat weet je toch van tevoren. Dat een paard geld kost.
pillow schreef:Kabayo schreef:Voor een manege betaal je ook...
Maar naar een manege ga je om te rijden niet om te verzorgen.
Kabayo schreef:_San87_ schreef:
Dat weet je toch van tevoren. Dat een paard geld kost.
Tuurlijk. Waarom moet een ander daar gratis van kunnen profiteren?
pillow schreef:MirandaMalik schreef:Zelf heb ik vroeger een verzorger gehad die betaalde, ze was wel volwassen.
Maar mijn paard was wel een heel leuk dier om op te rijden.
Mijn gedachte is, als je elke week op een manege rijdt moet je ook betalen en dan rij je niet op zo'n fijn paard waar je ook nog alle vrijheid mee hebt.
Dus ik vind het niet onredelijk om wat te vragen.
Ik krijg er een beetje een sik van dat hier steeds verzorger en bijrijder gelijk cq door elkaar gebruikt worden. Het is toch een wezenlijk verschil lijkt mij.
Ik heb een bijrijder voor mijn paard, maar ik verzorg en onderhoud haar.
Btw mijn bijrijder betaald niks en ik betaal hem niks. Hij is blij dat hij een paard heeft om te rijden, ik ben blij dat ik iemand heb die haar rijd.
Brainless schreef:Frummels schreef:Als ik iemand zoek om te helpen met de verzorging van mijn pony, dan hoeft diegene niet te betalen.
Mag ik vragen waarom je iemand dan niet betaald?
Als ik geen tijd/plek heb voor mijn eigen paarden doe ik ze op pension.
Laat ik de pensionhouder uitmesten moet ik daar voor betalen.
Waarom hoeft iemand JOU niet te betalen als jij iemand nodig hebt voor het verzorgen (alsof degene blij moet zijn om gratis klusjes te doen) en betaal je degene dan niet?