Denk niet dat dit al te serieus genomen hoeft te worden mensen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beert schreef:Ik vind het anders wel een interessante vraag, los van dat het uiteraard niet wenselijk is. De vraag is of het "mag".
Ik ben overigens wel benieuwd waarom haar ouders een garage kopen. Over het algemeen betaal je daar toch wel duizenden euro's voor. Dan zoek je toch van tevoren uit of er een paard in mag als dat je doel is. Meestal koop je die voor je auto of opslag. Een jaar lang je paard ergens stallen is goedkoper..
Maar goed. Er staat dat de garage gekocht is, dus eigendom. Op basis van welke regels is het niet toegestaan dan om daar dieren in te houden? Want binnen de bebouwde kom mag je wel vee houden, dat is het punt niet. Op grond waarvan kan de gemeente het verbieden, bedoel ik?
Ik kan me wel herinneren dat iemand eens letterlijk een paard in de gang had in Den Haag en dat mocht niet, vanwege de overlast.
beert schreef:Ik vind het anders wel een interessante vraag, los van dat het uiteraard niet wenselijk is. De vraag is of het "mag".
Ik ben overigens wel benieuwd waarom haar ouders een garage kopen. Over het algemeen betaal je daar toch wel duizenden euro's voor. Dan zoek je toch van tevoren uit of er een paard in mag als dat je doel is. Meestal koop je die voor je auto of opslag. Een jaar lang je paard ergens stallen is goedkoper..
Maar goed. Er staat dat de garage gekocht is, dus eigendom. Op basis van welke regels is het niet toegestaan dan om daar dieren in te houden? Want binnen de bebouwde kom mag je wel vee houden, dat is het punt niet. Op grond waarvan kan de gemeente het verbieden, bedoel ik?
Ik kan me wel herinneren dat iemand eens letterlijk een paard in de gang had in Den Haag en dat mocht niet, vanwege de overlast.
Ibbel schreef:Beert: dan staat in het bestemmingsplan dat er (nog) stukken binnen de bebouwde kom agrarisch zijn. Dat kan. Bestemmingsplannen worden 1x in de 10 jaar herzien, en soms wordt een oude agrarische bestemming gewijzigd, soms ook niet. Bijvoorbeeld omdat er écht nog agrarische bedrijvigheid is, soms zelfs alleen maar bij de buren, maar dan blijft de rest ook agrarisch, omdat je anders weer met omgevingsvergunningen zit.
beert schreef:Ibbel schreef:Beert: dan staat in het bestemmingsplan dat er (nog) stukken binnen de bebouwde kom agrarisch zijn. Dat kan. Bestemmingsplannen worden 1x in de 10 jaar herzien, en soms wordt een oude agrarische bestemming gewijzigd, soms ook niet. Bijvoorbeeld omdat er écht nog agrarische bedrijvigheid is, soms zelfs alleen maar bij de buren, maar dan blijft de rest ook agrarisch, omdat je anders weer met omgevingsvergunningen zit.
Dank je voor de toelichting. Bij ons staan een aantal paarden gewoon in het dorp. Maar wel in een daarvoor geschikt weiland
Hylkje schreef:Een aantal jaar geleden was er in ons dorp een oud mannetje die een fjord in zijn voortuin had staan.
Omdat hij op den duur buurt kinderen beet moest hij weg.
Onze buurman heeft ook zijn draver thuis gestald eerst stond de draver er samen met een fries. Nu niet meer omdat hij terminaal is. Stal was inderdaad in de garage. achter ons huis is een klein pleintje en daar hebben ze een paddok voor in de winter en familie van hem wonen op boerderijen dus in de zomer staat hij op het land. Mest doet hij op een kar en die neemt hij mee naar familie. Geen overlast van stank en schijnbaar mocht het gewoon.
Dus zo gek vind ik jouwn vraag niet. Gewoon de gemeente vragen wat er mogelijk is en wat de regels zijn.