Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hinnik12 schreef:Waarom wordt dit zo afgeraden?
Ik begrijp het niet.
Thokkadisje schreef:Maar geef jezelf de tijd om een jaartje het avontuur aan te gaan en lekker ergens op de wereld met paarden te werken!
Kaetibangsi schreef:Kun je niet nu al zoveel mogelijk meewerken op de manege?
Dan weet je precies waar je over praat.
Als je het dan echt nog wil, go for it !
Shaggy09 schreef:En ik denk dat 5 op de 10 meisjes vroeger wel als droom hadden om met paarden te werken. Dus het aanbod is schaars en voor jou 10 anderen.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:En ik denk dat 5 op de 10 meisjes vroeger wel als droom hadden om met paarden te werken. Dus het aanbod is schaars en voor jou 10 anderen.
Ik heb het een jaar gedaan na het middelbaar en daarna ben ik een andere studie gaan volgen, maar in de weekenden en vakanties werkte ik nog steeds op de manege. Als ik het niet had gedaan had ik me altijd afgevraagd 'had ik maar' en nu ben ik er gewoon zelf achtergekomen dat ik het vooral leuk vond als hobby maar niet om fulltime te blijven doen levenslang.
Shaggy09 schreef:Ik had zelf paarden dus ik wist hoe zwaar het was. Maar daarvoor had ik ook de 'droom' om op een manege te werken.
Natuurlijk is het goed om het zelf te ondervinden, maar je moet wel weten waar je aan begint. Je kan altijd stoppen natuurlijk, maar ze zijn vaak niet mild met de werknemers op stallen.
Ik vind de tip van oji een erg goede.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Ik had zelf paarden dus ik wist hoe zwaar het was. Maar daarvoor had ik ook de 'droom' om op een manege te werken.
Natuurlijk is het goed om het zelf te ondervinden, maar je moet wel weten waar je aan begint. Je kan altijd stoppen natuurlijk, maar ze zijn vaak niet mild met de werknemers op stallen.
Ik vind de tip van oji een erg goede.
Ik was er op mijn 14e al zo'n beetje ingerold omdat ik na mijn rijles bleef helpen op de manege en daarna ook in de ochtenden al kwam om te voeren, op te strooien en vegen. Ik mocht daardoor gratis paardrijden zoveel ik wilde en doordat ik altijd op stal was op m'n vrije dagen kwam ik ook met pensionklanten in contact die mij hun paarden lieten rijden. Ik kreeg ook al vrij snel betaald door de bedrijfsleider voor de uren dat ik kwam dus dat ging eigenlijk vanzelf. Was ook een leuke manege: work hard, play hard.
De manege waar ik stage ging lopen vond ik wel wat anders, dat voelde soms als moderne slavernij.
En de opleiding Deurne was net 'n militair kamp. Je moest je 100 keer per dag omkleden: kleding voor stal om te voeren, daarna kleding om te eten, kleding om te rijden, dan weer kleding om een theorieles bij te wonen, dan weer stalkleding etc etc etc.