T laat mij focussen, krijg er een fijner ritme van en daar naast vind ik het gewoon leuk haha.
Zou me niks verbazen als iemand me erop betrapt dat ik zing of neurie op t paard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maximuss schreef:SweetVanille schreef:Ik vind het zeer onverstandig. Ten eerste heb je dan je focus niet volledig bij je paard. Je bent aan het rijden, trainen, met je paard bezig, niet met muziekluisteren.
Ten tweede gevaarlijk, je hoort geluiden uit je omgeving minder/niet.
Dit dus...
Je paard verdient je volle aandacht.
sterreke98 schreef:Ik rijd vaak met oortjes. Ligt aan t paard en wat ik doe. Met echt springen doe ik het niet. Balkjes en dressuur wel.
T laat mij focussen, krijg er een fijner ritme van en daar naast vind ik het gewoon leuk haha.
Zou me niks verbazen als iemand me erop betrapt dat ik zing of neurie op t paard
ingvdh schreef:oortjes met muziek helpen mij juist focus te houden tijdens het rijden in de bak.
ik zie en hoor alles en raak daardoor snel uit mijn concentratie, door de muziek ben ik veel minder afgeleid en alleen maar met mijn paard bezig.
als er iemand les heeft doe ik een oortje uit zodat ik kan volgen waar de lesser heen gaat rijden. Is er geen les let ik gewoon ook op de anderen en hanteer de rijbaan regels, dat is een kwestie van kijken en hoef je niet voor te horen.
Tijdens mijn eigen lessen heb ik geen muziek op maar tettert de instructie door de oortjes heen.
Op straat zou ik het niet doen. Daar is het juist wel weer belangrijk dat je meekrijgt wat er om je heen gebeurd.
DewiRox schreef:Ik zal er denk ik nooit aan wennen, dat willen rijden met muziek op (via oortjes). Als ik rij, dan werk ik samen met mijn paard en als ik met iemand samenwerk, dan doe ik dat zonder muziek.
In die zin vind ik het net zo asociaal als wanneer je nog een oortje in hebt wanneer je met iemand staat te praten.
Muziek via een speaker op de achtergrond okay (al stoort dat mij ook tijdens het rijden). Maar oortjes, nee, vind dat gewoon niet samengaan met de paardensport. Op instructie/begeleiding na dan.