lange manen of sportcoupe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: lange manen of sportcoupe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:45

Iets tactischer mocht opzich wel Nies_ :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:46

Ik vind bij koudbloeden en Friezen lange manen vaak wel mooi (sportcoupe ook), maar wel tot op een bepaald niveau. Een voorpluk die tot onder de neus komt, of manen tot aan de knieën vind ik niet mooi. Ook zit het het paard vaak alleen maar in de weg. Wanneer het niet zonder het paard te storen los kan hangen, zou ik het bijknippen.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:46

Nies_ schreef:
Lange manen, absoluut! :D Maar dan wel een mooie volle bos. Ik vind lange manen tot de knie waarbij de laatste 10 cm van die zielige sprietjes zijn niet mooi, dan liever wat korter en voller. :j

Nies_ schreef:

Dit is het enige juiste antwoord.

Welnee!

Een sportcoupe zou deze clydesdale merrie absoluut niet staan. :Y)
[ [url=m/9zlRIz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze manen echt heel, heel, heel lelijk. Net of de ratten er aan gevreten hebben.[/quote]

Nou wat gemeen zeg!! :( Misschien vindt captain het wel heel mooi!!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:48

Ik vind lange manen bijna nooit mooi, alleen als ze echt mooi vol en krullend zijn.

Mijn fjorden en Shetlander hebben alle 3 een hanekam. Vooral bij fjorden vind ik lange
manen echt een no-go.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:50

Ik heb een barock pinto gehad en die had lange manen maar doordaat de teugels er steeds in bleven hangen trok ik de haren eruit en dat vond paardlief helemaal niets. Ook als ik een hengstenvlecht erin had gebeurde dit. Dus gekortwiekt destijds

Afbeelding
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:51

Staat veel beter hierboven! :j

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:53

-O- hoIk hou van sportcoupe maar rijd op een tinkerstal, en de manen zijn daar heilig
, op wedstrijd gaan er gewoon knotten in, heb een hekel aan uitgezakte hengstenvlecht
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:56

Giolli schreef:
EmptyWords schreef:
Sportcoupe. Bij alles. Friezen, haflingers.... overal sportcoupe

Dit. Altijd. Ook bij Shetlanders. En benen ook kaal.

ik ben pro sportcoupe, vind dat veel netter,maar bij slashie zijn manen eraf halen...nee dat had toch wel zonde geweest :D

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:56

Giolli schreef:
Iets tactischer mocht opzich wel Nies_ :+

Heb je gelijk in :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:57

Giolli schreef:
EmptyWords schreef:
Sportcoupe. Bij alles. Friezen, haflingers.... overal sportcoupe

dat is echt geen pan toch shetlanders met sportcoupé :o
helemaal niet als ze giga dik zijn.

nee vind het per paard verschillen en zeker lekker doen wat je zelf wilt heel belangrijk

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:58

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:00

Nies_ schreef:
Ik vind deze manen echt heel, heel, heel lelijk. Net of de ratten er aan gevreten hebben.

Subtiel. :Y)
Ik vind ze gelukkig echt heel, heel, heel mooi staan bij haar. :))
Oke, die eigenwijze plukjes bovenaan zouden wel wat getemd mogen worden maar ach, als de wind maar door de haren heen blaast.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:01

Azmay schreef:
Wat zouden jullie hiermee doen? Knippen doe ik niet aan dus het is scheren of laten groeien.
Valt geen gat in dat plukje ligt aan de andere kant.
https://boktimg.nl/img/m/PhtFQq.jpg

Dit is haar moeder, eigenlijk hoop ik dat ze deze lengte weer terug krijgt.
https://boktimg.nl/img/m/LO6PBW.jpg

tja... sportcoupe. staat veel vlotter en frisser

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:01

Ik deed kort knippen, niks aan doen tot ze weer echt te lang werden naar mijn idee, bedenken dat dat echt niet staat, en dan weer kort afknippen. Hoefde toch nooit te knotten oid, en was dus niet heel druk met ze op perfecte lengte te knippen. (En ben er niet heel goed in, dus soms moest er nog meer af om het gelijk te krijgen.)

Verder, verschilt per dier, als het maar een beetje verzorgd er uit ziet. Sommige lekker korte sportcoupe en sommige een lange volle bos. Maar geen dunne ongelijke halflange manen met happen er uit, zo'n "coupe verwaarlozing" vind ik niks.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:02

pinkie87 schreef:
Giolli schreef:

dat is echt geen pan toch shetlanders met sportcoupé :o
helemaal niet als ze giga dik zijn.

nee vind het per paard verschillen en zeker lekker doen wat je zelf wilt heel belangrijk[/quote]

Hier geen Shetlander, maar een Mini Appaloosa en ik vind het heel mooi staan hoor. :)
Vind lange manen bij geen enkel paard mooi. Vind het zo een onverzorgd gezicht, krijg er altijd ontzettend jeukende handen van :')

Afbeelding

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:02

Miefje schreef:
Bij koudbloeden en friezen vind ik lange manen mooi, bij warmbloeden vind ik sportcoupe het mooist.
Behalve bij Spaanse paarden en western paarden, daarbij vind ik lang dan weer mooier.

Dit inderdaad. Koudbloeden zoals Haflingers en Tinkers vind ik lange manen mooi, en bij de Spaanse paarden ook.
Bij "normale" paarden en pony's vind ik het al gauw zo lijzig lijken, en soms zelfs een beetje suf....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:06

EmptyWords schreef:
Azmay schreef:
Wat zouden jullie hiermee doen? Knippen doe ik niet aan dus het is scheren of laten groeien.

tja... sportcoupe. staat veel vlotter en frisser

Hah nadat je net gezegd hebt dat je letterlijk overal een sportcoupe bij wil is dat niet echt meer een objectieve mening natuurlijk :+
Tevens ga ik echt niet voor een sportcoupe, alles eraf of alles eraan maar niet half half.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:08

Azmay schreef:

Als je hoopt op de manen van de tweede foto, dan zal ik ze laten zitten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:11

Azmay schreef:
Hah nadat je net gezegd hebt dat je letterlijk overal een sportcoupe bij wil is dat niet echt meer een objectieve mening natuurlijk :+
Tevens ga ik echt niet voor een sportcoupe, alles eraf of alles eraan maar niet half half.

ik heb nergens gezegd dat ik objectief ben :+ :P

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:12

Lol, dit gevoel krijg ik altijd bij sportcoupes :')
Afbeelding

Met die lange manen ben je toch je halve leven kwijt aan vlechten? Mijne had het ook toen we uit de wei kwam en nog niet van mij was. Geloof dat ik haar binnen de 24u eigendom helemaal kaal heb geknipt :')
Had er na 1x rijden al zo'n ruzie mee met m'n teugels |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:13

Moet zeggen dat ik meestal ook van de sportcoupe ben, enkele uitzonderingen daargelaten. Van alle lange manen die hier getoond worden vind ik alleen die van Shirley, cp112 en kimmie er mooi uitzien. De rest ziet er imo gewoon echt niet uit... Erg dun en onverzorgd. Nee geef mij maar een strakke sportcoupe en netjes opgeschoren pootjes.

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:24

Heb twee fjorden, maar allebei met lange manen. Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:24

hahahah die foto van die vogel :D :D :D !
Ik vind paarden niet snel lelijk hoor dus iedereen moet lekker doen wat ze zelf mooi of prettig vinden.
Ikzelf vind wel dat het praktisch moet blijven, voorpluk mag niet voorbij de neus en er moet gewoon doorheen gekeken kunnen worden. De shetlander die ik verzorg kan dat niet en dat vind ik een hoop gepruts met al die vlechten op zn neus.
En als ik sommige paarden zie met manen tot halverwege de benen vraag ik me ook wel eens af of die wel vaak genoeg in de modder kunnen rollen.. Ze zien eruit alsof iemand ze als een prinses behandeld in plaats van als paard. Maar ik weet dat natuurlijk helemaal niet zeker hoor, misschien worden ze alleen netjes gesopt enzo voor de foto. Lijkt me eindeloos veel werk, dus ik zou het zelf niet snel doen :P . Gewoon halslengte of net daarover heen vind ik wel prima te doen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:28

lange manen kun je ook netjes bij houden ;) mijn appie heeft lange manen hou deze wel netjes bij zo dat het aan de onderkant er niet sneu uitziet.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:32

Bij lange manen moeten ze wel mooi en verzorgd zijn. Van die slierten vind ik zo lelijk en onverzorgd. Een fjord moet ten alle tijden een mooie boog hebben. Vroeger heb ik ze bij mijn eerste fjord ook laten groeien, maar een traditionele boog vind ik nog steeds het mooist.