Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:28

Dat zal waarschijnlijk afgunst geweest zijn......

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:31

Ja dat klopt helemaal! Ik heb het er meer over dat als een vriendin niet goed voor je is of het niet goed voelt je het er of over moet hebben of er mee moet stoppen want anders wordt je er ook niet gelukkig van... Ik ben ze ook niet aan het vergelijken want dit zijn hele andere omstandigheden maar ik hoop dat de TS iets aan mijn advies heeft want dit had iemand toendertijd ook even tegen mij moeten zeggen. Ik heb er toen nog best veel last van gehad en probeerde het steeds goed te maken terwijl ik het eigenlijk had moeten afkappen.
Ik wil hiermee niet zeggen dat de TS gelijk dat meisje moet 'ontvrienden' als het ware maar wel dat je je moet af gaan vragen waarom jullie vrienden zijn... Doordat ze er iets leuks uit kan krijgen of vindt ze je gewoon aardig?

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:08

Pfft, ik heb hier ook last van gehad. Ik had vroeger een paard. Toen de kosten te hoog werden moesten mijn ouders het paard delen met de ouders van een vriendin. Mijn vriendin en haar jongere zus (11) reden zonder zadel of enige vorm van bescherming in de buitenpiste. Alsof dat nog ni genoeg was spreidde ze haar armen ook. Toen een andere vriendin van mn moeder haar een preek gaf had ze haar teugels snel terug vast :D . Gewoon eens aan dr ouders zeggen en dat zal wel helpen ;)

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:44

MorxIowa schreef:
Pfft, ik heb hier ook last van gehad. Ik had vroeger een paard. Toen de kosten te hoog werden moesten mijn ouders het paard delen met de ouders van een vriendin. Mijn vriendin en haar jongere zus (11) reden zonder zadel of enige vorm van bescherming in de buitenpiste. Alsof dat nog ni genoeg was spreidde ze haar armen ook. Toen een andere vriendin van mn moeder haar een preek gaf had ze haar teugels snel terug vast :D . Gewoon eens aan dr ouders zeggen en dat zal wel helpen ;)

Euhm, niks tegen zonder zadel :D
En zo erg is het niet als je zonder teugels rijd, met een neckrope heb je dat toch niet :o

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:44

Ah naar als iemand zichzelf maar uit blijft nodigen.
Mijn tip is om gewoon nee te zeggen.
Geef haar geen kans om mee te gaan. Als jij zegt dat ze niet mee mag omdat je alleen wilt gaan, is het opgelost toch? Als vriendin moet ze dat begrijpen. Als jij duidelijk zegt dat je het niet wil hebben, gaat ze gewoon niet mee. of ze wil zo mega graag dat ze je gewoon stalkt, maar ik neem aan dat ze dat niet zal doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:48

Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.

Ik vind dat parasiteren. Je kunt samen heel veel delen maar je moet ook iemands eigen ruimte respecteren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:50

MarcoBorsato schreef:
Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.

Ik vind dat parasiteren. Je kunt samen heel veel delen maar je moet ook iemands eigen ruimte respecteren.

Eens met Lieveli. Dat je ergens het recht op hebt betekent niet meteen dat je dat recht ook automatisch mag gebruiken. Iets met sociaal gewenst gedrag :+ en gewoon je plaats kennen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:00

Jennyj01 schreef:
Sorry dat ik het misschien wat bot breng, maar ik vind jou helemaal niet zo’n leuke vriendin. Eerst nodig je haar twee keer uit en daarna vind je het gek dat ze zichzelf uitnodigt. Is er voor je vriendin geen pony die zei dan kan leasen? Het is voor jou fantastisch dat je een leasepony hebt. Dan snap je toch ook dat ze dat ook helemaal te gek vind. Daar ben je vriendinnen voor. Dan hoef je toch niet elke week op uitnodiging. En als je alleen wil kun je dat natuurlijk gewoon zeggen.

Stel, jij hebt en paard. Wij zijn vrienden. En ik ben 1 keer mee geweest, en nu sta ik iedere dag voor je deur om samen met jou naar je paard te gaan. En als jij dan zegt dat je alleen wilt, begrijp ik het volkomen, maar ga ik alsnog mee en wil ik persee op jouw paard rijden. Als het paard is ingestapt, kom ik zeuren aan jouw hoofd wanneer ik er dan eindelijk op mag. Daar heb jij dus geen problemen mee.

Ik zou gillend gek worden als er iedere week iemand mee zou komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:38

Die zog.vriendin moet zelf een paard leasen.

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:40

anjali schreef:
Die zog.vriendin moet zelf een paard leasen.

Mee eens! Jij betaalt voor dat paard. Zo kan je dat ook zeggen. Ik betaal en jij niet dus kun je zelf een lease paard zoeken. Veel succes!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:43

Als ze echt niet wil luisteren, zou je dan niet kunnen zeggen dat het niet meer mag van de eigenaar?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:48

sardientje schreef:
MorxIowa schreef:

haha, volgensmij heb jij niet last van al die 100.000 vriendinnen, maar van jezelf :o

Volgens mij sla jij de spijker op zijn kop hoor!!

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:39

Hoe is het nu? :)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:43

Debbie00 schreef:
Vreemde reacties... Dat TS maar dat meisje mee moet laten gaan omdat zij geen paard heeft en dat je er maar samen van moet genieten enzo.....
TS betaald voor dat paard! Ze is niet verplicht om het te delen met een ander!!
TS heeft liever niet dat ze meegaat en ziet haar ook niet als een vriendin. Dat dat meisje maar doet wat ze zelf wil, terwijl haar al duidelijk is gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ze meegaat, is eigenlijk gewoon onbeschoft.

Mee Eens!

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:56

Jennyj01 schreef:
Dat mag je hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen en veel kennissen. Juist omdat ik veel investeer in de vriendschap. En als iemand elke avond bij me komt eten zou ik toch eens gaan informeren wat er met mijn vriend aan de hand is.
Dit gaat over jonge meiden die dit allemaal penny zijn. En de een net iets meer dan de ander.

Je bent 47, lees ik op je profiel. Wat doe jij in de young rider talk?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:10

Demonside schreef:
Jennyj01 schreef:
Dat mag je hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen en veel kennissen. Juist omdat ik veel investeer in de vriendschap. En als iemand elke avond bij me komt eten zou ik toch eens gaan informeren wat er met mijn vriend aan de hand is.
Dit gaat over jonge meiden die dit allemaal penny zijn. En de een net iets meer dan de ander.

Je bent 47, lees ik op je profiel. Wat doe jij in de young rider talk?

Beetje aardig en redelijk blijven.
Gewoon omdat het young rider talk is, betekent niet dat het verboden is voor volwassenen om te reageren. Anders zouden we ook kunnen zeggen "jij bent 11 zie ik in je profiel, wat doe jij in andere topics, jij hoort alleen in young rider talk terecht."

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:11

Gewoon zeggen "Volgende week gaan ik en de eigenaar samen dus kan je niet komen" of "volgende keer ga ik alleen" of "volgende keer ga ik met een andere vriendin"

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:17

Axivoca, oke, jij hebt toch gelijk. Toch ben ik van mening dat Jenny ( Jennyj01 ) er gewoon anders over denkt omdat ze 47 is en de TS is 13. En volwassene denken er altijd anders over. 'Vroeger was alles beter' zeggen ze meestal