Je bent een typische ... ruiter als je...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:40

bruintje123 schreef:
Of braaf tegen kinderen zeggen die zich gedragen :P

of HOOOO BRAAFFFF tegen een doordravende :)) collega op kantoor..... <<)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:54

Je bent een typische onsportieve ruiter als je je paard aftuigt wanneer je zelf een fout maakt.

Je bent een typische feestelijke ruiter/menner als je bij 'optuigen' niet denkt aan de kerstboom

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:08

Marrie_L schreef:
Je bent een echte ruiter als je niet vraagt of je er even bij mag, maar (bij bekenden dan) diegene even bij de zij/heup aanraakt om ze aan de kant te zetten :+

Haha, herkenbaar, doe het bij onze katten ook :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:12

Wat bij mij vooral van toepassing is:

Je bent een typische recreatieruiter als je na eeuwen nog eens een uur in de bak wilt gaan rijden, maar die plannen opzij schuift omdat je paard net ligt te slapen. Dan maar niet rijden vandaag :Y)

edit: live uit de prakijk: als je achter een slome auto rijdt en klikgeluiden maakt zodat hij gaat draven, ehhh doorrijden.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 15:29

amber_ollie schreef:
Je bent een echte ruiter als je ... op de fiets over een hobbelweg heen rijdt en probeert zo goed mogelijk 'door te zitten' _/-\o_
Of ben ik de enige die dat doet ? :') :P

Nope hier ook :j :')

Granoek schreef:
Wat bij mij vooral van toepassing is:

Je bent een typische recreatieruiter als je na eeuwen nog eens een uur in de bak wilt gaan rijden, maar die plannen opzij schuift omdat je paard net ligt te slapen. Dan maar niet rijden vandaag :Y)

edit: live uit de prakijk: als je achter een slome auto rijdt en klikgeluiden maakt zodat hij gaat draven, ehhh doorrijden.

Jaaa slome auto's! :') Maar eigenlijk ook bij gewoon lopen aachter slome mensen aan... Als je aan het werk bent... :') :evaw: Sorry hoor, maar de gasten zitten soms echt in de weg als ik snel door moet lopen om te gaan werken, en dan komt het 'klik' geluid er bij mij toch wel snel uit, en dan maar snel wegkijken als ze omkijken :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:42

Ilsaaaa schreef:
Je bent een typische ruiter als je rennende kinderen probeert af te remmen door Hoooooo te roepen :+

Dat doe ik bij mijn hond :roll: .
Soms gaan we wandelen aan een 10 meterlijn en wanneer ze op tempo aan het einde komt, roept ik ho-hoooo.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:00

Allemaal zo herkenbaar! :D
Je bent een typische (bareback) ruiter als je je fiets probeert te besturen door enkel je zit te gebruiken (het kan echt :j )

Je bent een typische ruiter als je meer paardrijkleding dan gewone kleding hebt.

Je bent een typische ruiter als je je wandelpartner probeert te vertragen met je lichaamstaal.

Je bent een typische ruiter als je 'Arabier' zegt tegen een Arabisch paard en 'Arabische mensen' tegen Arabieren.
Dat zorgt wel vaak voor wat verwarring: 'Oh kijk wat een knappe Arabier!'
*Andere persoon kijkt heel vreemd*.
'Uhm ik bedoel Arabier van het paardenras Arabier' :+

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:14

Je bent een typische recreatieruiter als je regelmatig denkt 'hm ga er morgen wel op zitten'.
... als je er van kan genieten dat je paard van boven tot onder onder de drap zit.
... als je van jezelf denkt dat jullie er vandaag als combinatie wel heel charmant uit zien (stofhandjes op je broek; knol vol poepvlekken; te lui om veel tuig op te gooien...)
... je al moe wordt van het concept 'setjes'

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:20

Hoppit schreef:
Je bent een typische recreatieruiter als je regelmatig denkt 'hm ga er morgen wel op zitten'.
... als je er van kan genieten dat je paard van boven tot onder onder de drap zit.
... als je van jezelf denkt dat jullie er vandaag als combinatie wel heel charmant uit zien (stofhandjes op je broek; knol vol poepvlekken; te lui om veel tuig op te gooien...)
... je al moe wordt van het concept 'setjes'

Whaha Amen to that

julie0307

Re: Je bent een typische ... ruiter als je...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:31

Je bent een typische ruiter als je honger krijgt van het kijken naar een mooie groene weide.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:43

Je bent een typische dressuur ruiter als je paard zn benen al breekt bij het kijken naar een balkje :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:45

bruintje123 schreef:
Of braaf tegen kinderen zeggen die zich gedragen :P

Oh niet alleen kinderen hoor! ook een computer die netjes dingen download of een programma afsluit...

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:46

Je bent een echte menner wanneer je paarden allemaal steigerend voor de wagen staan en jij tegen je groom zegt "ohh joh ze zijn een beetje fris geloof ik vandaag"

en ook als je je tuigpaard los in de wei kan laten draven door "drrrraf" te zeggen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:55

Ik geef mijn auto schouder dashboardklopjes wanneer hij aan het stoplicht als eerste vertrok :+

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:29

Je bent een typische ruiter als je paardrijoutfit meer waard is dan je hele 'normale' garderobe bij elkaar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:35

Je bent een typische westernruiter als je je hoofdstel bij het afzadelen aan de zadelknop wilt hangen na de springles, die je hebt gereden met engelse optoming.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:52

kunamosity schreef:
Je bent een typische ruiter als je paardrijoutfit meer waard is dan je hele 'normale' garderobe bij elkaar.

Haha, true. Maar dat komt vooral doordat ik te veel rijkleding heb. :Y)

Je bent een typische ruiter die deelneemt aan bokt.nl als je op elke foto op fb een discussie start. 8)7

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:59

Maflinger_S schreef:
Je bent een typische westernruiter als je je hoofdstel bij het afzadelen aan de zadelknop wilt hangen na de springles, die je hebt gereden met engelse optoming.

Ik heb sinds kort een zadel zonder knop, dat is ook lastig als western ruiter hoor :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:07

Je bent een typische ruiter als...

... je je auto verteld dat hij zo braaf is als hij 'goed zijn best heeft gedaan' na een lange rit
... je je fiets een 'tikje met de zweep' wil geven als het niet opschiet en er dan achter komt dat je alleen een lege vuist beweegt
... je altijd als je een weiland met paarden tegenkomt uitgebreid kijkt naar wat er in staat

Je bent een typische boscrosser als...

... je na een half uurtje bakwerk wel vindt dat 'je paard hard genoeg heeft gewerkt' (je hebt gewoon geen zin meer)
... je weemoedig aan je wasmachine denkt wanneer je een stalgenoot met 30 setjes (en bijpassende dekens) in de kast ziet
... je in je rijkleding naar stal komt en daar aangekomen bij slecht weer denkt 'ik ga morgen wel'
... je tijdens een gewone wandeling met de hond oid. elk bospad beoordeelt op de 'crossbaarheid'

:o allemaal voorbeelden uit mijn eigen leven :Y)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:33

Haha die voorlaatste, story of my life :P

Of:
... als je langs een maïsveld komt en denkt 'hier moet ik een sprintje komen trekken' om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet eens in de buurt van thuis bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:35

Dat heb ik waar ze graszoden kweken of bij een golfbaan. Daar zou ik zo graag eens overheen denderen :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:31

kunamosity schreef:

Zoiets ja :j !
Wablief, een jeans van 120€ :wow: . No way :evaw: . Maar verschillende Pikeurs van 200€/stuk, euh ja die heb ik wel :o

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:37

Je bent een typische viertalruiter als je tegen een stoplicht roept maaa-rus

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:46

Je bent een typische bosscross ruiter wanneer je een mooi zonnetje ziet en weigert serieus te rijden maar juist de bossen intrekt

Je bent een typische ruiter wanneer je overal een mooi stuk landschap ziet waar je met je paard zou kunnen vertoeven

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:49

Je bent een typische boscrosser als je al lopend door het bos, op de wandelpadden, niet verdwaalt door de kruisende ruiterpaden te herkennen... :+