Eigen paard met z'n 2en?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:16

sardientje schreef:
dan heb ik nog liever dat zij mijn bijrijder word.

Mwah, ik denk dat dit eigenlijk al wel genoeg zegt. Neem dan gewoon lekker zelf met alleen je ouders als financieel steun een paard, denk dat het anders een bron van ergernis gaat worden.

Ragdollcat

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:38

Ik zeg: begin er niet aan!!!

Altijd fout zien gaan.

Of de 1 is de eigenaar en de andere bijrijder en anders niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:05

Memories schreef:
sardientje schreef:
dan heb ik nog liever dat zij mijn bijrijder word.

Mwah, ik denk dat dit eigenlijk al wel genoeg zegt. Neem dan gewoon lekker zelf met alleen je ouders als financieel steun een paard, denk dat het anders een bron van ergernis gaat worden.

Idd, ts heeft alleen een sponser nodig en wil liever niet delen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:16

Zoals de meesten al zeggen niet doen. Gaat vaak mis en vaak om geld. Daarbij als je de aanschaf niet kunt betalen hoe wil je het dan met de dierenarts doen? Ook al ben je samen, kosten kunnen hoog oplopen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:31

Ik heb ook ooit op het punt gestaan dit te doen.. we hadden precies dezelfde paarden op het oog en wouden al bijna gaan kijken. Hellaas mankeerde het paard wat. Daarna is vanwege bepaalde redenen de zoek tocht gestopt en hebben we besloten te wachten.. in de tussen tijd kreeg mevrouw een bijrijdpaard wat ze op stal mocht zetten een andere vriendin van haar ging hem dan ook bijrijder en ik was ineens niet meer inbeeld. Inmiddels ben ik van stal verhuisd en hoor ik nooit meer wat van haar. Behalve als ik haar zie dan is ze ineens heel geïnteresseerd ..

Puntje bij paaltje ben ik blij dat ik er nooit aanbegonnen ben. Ook mensen van 50 (in dit geval was het ook een ouder persoon) kunnen zich anders gedragen dan je denkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:39

Ts, niet doen. Het lijkt zo mooi, eindelijk de mogelijkheid voor een "eigen "paard maar doe het niet. Om maar een paar voorbeelden te noemen: Jij wil een paardje waar iets meer in zit en zij wil een doodsimpele doerak om een rondje in het bos te stappen. Jij wil een springzadel, zij een boomloos zadel, jij wil het paard op ijzers vm met wedstrijden, zij is daar fel op tegen. Paard word kreupel, kan niet meer verbeteren, je ouders beslissen afgelopen en zij wil nog een keer naar een da. Simpele voorbeelden die gewoon gaan gebeuren. Het loopt dan misschien niet spaak in het rijden op zoch maar zeker op financien. Jij bent jong dus je ouders moeten dokken, en jij accepteert haar als mede eigenaar zolang je maar kunt rijden, verkeerde insteek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:57

Met familie kan het zeker lukken (bv moeder / dochter, zussen,..) ik ken mensen die het doen en dat lukt echt heel goed.

Maar met niet-familie lijkt het me echt geen goed idee. Kans is groot dat je vriendschap er op stukloopt..

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 19:00

hey, bedankt voor alle reacties. Sorry als ik niet snel genoeg mijn leeftijd zeg :P
ja ik ben 13, en ik ga niet op alle reacties in die al gelijk over mij oordelen, sorry geen zin in.
Dat ik overigens alleen een sponsor nodig heb ik gewoon onzin, maar ik wil liever geen bijrijder meer zijn. Anders zou ik het topic niet openen. verder, degene die commentaar hebben op mijn comment waarin ik zei dat ik degene ben met de meeste ervaring, ik vind het een beetje flauw dat het lijkt alsof ik met mijn 13 jaar veel minder kan dan een volwassene. ik heb het niet over manege ervaring. ik heb nu al 1,5 jaar een vp die ik verzorg, en als eigen pony zie want de eigenaresse komt niet meer voor hem. alleen hij word een beetje oud (28 binnenkort om precies te zijn).
ik doe alles voor hem, koop heel veel voor hem etc. alleen de kosten zoals dierenarts, hoefsmid, voer, tandarts hoef ik niet te betalen.
Laatst bijgewerkt door sardientje op 30-06-17 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:02

Ongeacht leeftijd van beide delers, of ondanks DON"T!!
Dit is een recept voor ellende ik heb er tot nu toe alleen maar vriendschappen door zien sneuvelen.

Reden voor de onenigheden waren van allerlei van simpelweg andere manier van rijden tot bij een blessure dat de ene door reed (en wou rijden) de andere niet. Vervolgens de ene de ene behandeling wel wou en de ander wou paard in laten slapen, tot krasje op het zadel en hoofdstel dat verkeerd was weggehangen. Doe het niet! Koop zelf een paard of wordt bijrijder, maar delen, noop....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:03

Ik denk dat het wel prima moet kunnen. Maar zoals hiervoor wordt gezegd is het wel slim om de afspraken op papier te zetten. Dan kan het geen kwaad lijkt me. Dan hebben jullie (mocht het mis gaan) iets om op terug te vallen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:05

Wat ik hier mis zijn de argumenten van TS ouders die volgens haar de "geldschieters "gaan worden.
Ik vraag me af hoe die verhoudingen liggen.
Is de wat oudere dame een bekende van pa en /of ma, of vinden ze het compleet prima!! om samen met een andere dame een paard te kopen wat dochter lief dan met die dame gaat delen??

Ik denk dat het idee is waar TS graag van wilt dromen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dit daadwerkelijk zou overwegen.
Het plan raakt wal nog kant en dáár begint het hele "nemen "van een eigen paard al mee.
Dit is een hele belangrijke en grote stap voor een hele periode van de rest van je leven.
TS, zet het uit je hoofd en droom er verder van.
Ik denk dat je voor dit moment véél gelukkiger wordt van een verzorgpaard of pony.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 19:09

RaafSmits schreef:
Wat ik hier mis zijn de argumenten van TS ouders die volgens haar de "geldschieters "gaan worden.
Ik vraag me af hoe die verhoudingen liggen.
Is de wat oudere dame een bekende van pa en /of ma, of vinden ze het compleet prima!! om samen met een andere dame een paard te kopen wat dochter lief dan met die dame gaat delen??

Ik denk dat het idee is waar TS graag van wilt dromen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dit daadwerkelijk zou overwegen.
Het plan raakt wal nog kant en dáár begint het hele "nemen "van een eigen paard al mee.
Dit is een hele belangrijke en grote stap voor een hele periode van de rest van je leven.
TS, zet het uit je hoofd en droom er verder van.
Ik denk dat je voor dit moment véél gelukkiger wordt van een verzorgpaard of pony.

Geldschieters, sponsors, hoe jullie het willen noemen, geen idee.
Als ik mag werken bij een bedrijf dat goed verdient, en een paard zelf kan financieren, zou ik het doen hoor. maar toevallig mag ik het niet van de wet, dus wat moet ik dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:14

Heuj neem je chillpill, mijn ouders betaalden mijn paarden ook toen ik jouw leeftijd had. Maar ik deed samen met mijn broer en dat is toch anders dan een vriendin van 50.

Doe het dus of alleen, of gewoon niet.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 19:16

lieveli schreef:
Heuj neem je chillpill, mijn ouders betaalden mijn paarden ook toen ik jouw leeftijd had. Maar ik deed samen met mijn broer en dat is toch anders dan een vriendin van 50.

Doe het dus of alleen, of gewoon niet.

ik ben wel rustig hoor haha :P

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:17

Rustig afwachten, sparen, ervaring opdoen met zoveel mogelijk verzorgpaarden en pony's in allerlei situaties.
Je paardenkennis met een eigen paard kan nooit genoeg zijn.
Echt TS 9 van de 10 bokkers heeft ook zo gedacht en gedroomd als jij nu, en héél veel zijn achteráf blij dat het nooit gelukt is.
Als een eigen paard aan jou besteed is dan komt die er ook écht.
Alleen niet onder deze omstandigheden en liever niet nu!
Het is gewoon niet realistisch......en dat zeg ik je niet om te pesten hoor!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:17

Ik ben 18 en kan het goed vinden met iemand van 47 (?) op stal. We rijden samen veel buiten en kunnen over dingen praten waar ik met andere moeilijk over praat. Dus ja, onze verstandhouding is goed (!) maar ik zou nooit samen een paard willen kopen. De verhouding is nú goed en als we samen dan een paard zouden kopen, niet meer. Dat zou ik heel erg jammer vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:45

Je hebt anderhalf jaar een verzorgpony / paard en wat is je rijervaring??

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:52

Ik heb sinds een paar maanden met mijn zusje samen een pony en dat gaat tot nu toe prima. In het begin waren er af en toe wat irritaties omdat ik al ervaring heb met de verzorging van paarden en zij niet. Hierdoor moest ik haar soms op wat dingen wijzen, wat zij irritant vond, en ik vond het irritant dat zij die dingen niet uit zichzelf zag.
Nu gaat het gelukkig helemaal goed! Maar bij ons zijn het leeftijdsverschil niet zo groot en onze levens zien er meer hetzelfde uit..

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:55

Ik heb samen met mijn zus een paard.
Een merrie en die delen we al 7 jaar met elkaar. Zelf zou ik niet anders willen.
We hebben dan ook een hele leuke en gezellige band samen en echt maar dan ook echt nog n ooit ruzie gehad over of om het paard.
Maar dat is familie... dus dat is iets anders dan jij wil.
Inderdaad goed samen dingen afspreken. het scheelt ook zeker in de kosten.

Maar ik zou niets anders willen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:00

Kan makkelijk.
Bestaan zelfs dekhengsten met wel 5 eigenaren

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:05

TS je bent 13. Je bent helemaal niet bevoegd om een paard te kopen. Dit moeten jouw ouders dan doen.

En ook vanwege jouw leeftijd zal ik nog even lekker bij de pony's blijven :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:32

bigone schreef:
Je hebt anderhalf jaar een verzorgpony / paard en wat is je rijervaring??

5 jaar

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:41

Met een intensieve instructrice kun jij echt wel een paard of pony hebben, mits je het plant met school en het niet erg vindt als je sociale leven naar het nulpunt zakt.

Ik denk echter dat je er meer aan hebt als je een paar jaartjes wacht.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:09

Kabayo schreef:
Kan makkelijk.

Of meer, maar die hebben doorgaans een zakelijke relatie onderling en paard moet dan gewoon zoveel mogelijk geld op brengen, dat is heel wat anders dan ook nog een emotionele relatie die neem ik aan ook wel de bedoeling is bij TS en haar paard. Hoewel er ook tieners zijn die paard als hockeystick zien, maar goed die zijn wel weer ander uiterste.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:44

Sjolvir schreef:
Kabayo schreef:
Kan makkelijk.

Of meer, maar die hebben doorgaans een zakelijke relatie onderling en paard moet dan gewoon zoveel mogelijk geld op brengen, dat is heel wat anders dan ook nog een emotionele relatie die neem ik aan ook wel de bedoeling is bij TS en haar paard. Hoewel er ook tieners zijn die paard als hockeystick zien, maar goed die zijn wel weer ander uiterste.

Haha klopt. Ben het zeker met je eens

Had niet gelezen dat ze maar 13 was. Aangezien de leeftijd zou ik minstens wachten tot je 18 bent. Aangezien je financieel afhankelijk bent van je ouders :)