ouder overhalen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

weltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:30

FabianHorse schreef:
Oscarx_xfera schreef:
Hoi bokkers!
Ik heb jullie hulp nodig! _/-\o_
Vanaf dat ik klein ven wil ik al een eigen paard. We zijden altijd als we een wei tegen komen mag je een paard. Dat is nooit gebeurt. Tot gisteren. We zagen op marktplaats een wei bij ons in de buurt maar ik ga dit jaar naar de middelbateschool. En hebben pap en mam zo van ja je hebt je huiswerk en je moet gaan als het regent Enzo en dat weer ik en dat heb ik er voor over. Maar hebben jullie tips? <3

Misschien kun je maar beter eerst in de leer gaan bij iemand, bv. een manege eigenaar of een boer? Gewoon beginnen met stallen uitmesten, en misschien mag je dan over een paar jaar dan wat meer met de paarden zelf doen. De meeste goede ruiters zijn vroeger ook zo begonnen. Pas wanneer je een paar jaar achter elkaar lekker tot je enkels in de stront staat, weet je pas echt wat voor een paard zorgen is, ipv. al die leuke filmpjes van die pennymeisjes met bekakte ouders.
En dan heb je ook nog dat gestoorde schoolgebeuren hier in NL, ik denk dat de beste optie dan hierboven is, want een paard kun je altijd nog de rest van je leven nemen, een mens leeft gemiddeld zo'n 90 jaar hoor.

Ik help op de manege al heel veel met stallen uitmesten, paarden binnen zetten,helpen in de lessen enzo. En ik heb ook al vanaf dat ik 8 ben een verzorg pony

Qimm

Re: ouder overhalen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:32

Wat lijkt jou het voordeel van een eigen paard ten opzichte van een verzorgpony?

weltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:34

Ellebel123 schreef:
Ik heb mijn paard gekregen in de laatste maanden van de brugklas. Het is meer werk dan het lijkt en het vergt ook veel tijd en geld. Als je al kijkt wat je allemaal in de eerste instantie al moet aanschaffen, zadel, hoofdstel, shabrakken, dekens, (extra) bortels en schoonmaakspullen, longeeruitrusting, halsters en natuurlijk het paard zelf. Waarschijnlijk ben ik nog een heleboel vergeten, maar dit is het eerste waar ik aan dacht.
En dan wat er maandelijks terug komt, hoefsmid, kosten weionderhoud, voedsel, watervoorziening en als je pech heb medische kosten.

En wat denk je van jezelf? Het huiswerk dat je op gaat krijgen is niet niks. Je kan je beter (vooral) in de eerste goed op je cijfers gaan bouwen en leren plannen. Het lijkt een stuk makkelijker dan het allemaal is. Maar zeker als je ook nog een bijbaantje hebt ga jij het moeilijk krijgen.

Het is ook nog eens je eerste eigen paard, dan kan je die beter op een pensionstal zetten met voorzieningen, mocht je dan een dagje niet kunnen, dan zetten zij hem buiten. En als jij hem niet aankunt of er komen problemen heb je altijd iemand die je kan helpen. Een eigen paard is namelijk iets heel anders dan een afgestompte manege pony.

Hoelang rijd je al paard en welke disipline als ik vragen mag?

Er zijn daar nog 3 andere meiden van 18 die bv mijn paard een keertje beweging kunnen geven. Ik rijd nu 5 jaar bijna zes jaar, doe vooral dressuur maar tussen door ook 1 keer in de 2 weken een springlesje. Daarbij rijd ik ook wedstrijden bij de knhs met Mn verzorgpony

weltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:36

Qimm schreef:
Wat lijkt jou het voordeel van een eigen paard ten opzichte van een verzorgpony?

met een eigen paard kam je 'doen wat je wilt' om het zo maar te zeggen. Je zou snel een keer een buiteritje kunnen maken wat ik met Mn verzorgpony niet mag. Je kan er vaak heen en ik denkt at het ook wel fijn is als afleiding tussen al het leren door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:51

xMereltje schreef:
Belofte maakt schuld ... Als je ouders altijd geroepen hebben als we een weiland vinden mag je een eigen pony, dan moeten ze consequent zijn en zich daaraan houden naar mijn mening.

Iedereen zit over school te zeveren maar er is nog tijd buiten school, laten we dat niet vergeten. En mocht het toch slecht gaan op school: een verzorger/bijrijder is zo gevonden.

Het vinden van een verzorger/bijrijder valt vies tegen hoor. Althans, eentje die correct met je paard en spullen omgaat en langer dan een paar weken op komt dagen; zeker in de leeftijd van TS.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:54

Inderdaad, het valt niet mee om die te vinden.
Daarnaast willen ouders vast wel een paard kopen voor een bijrijder, want daar komt het dan op neer.
En belofte maakt schuld, ja als het financieel en met tijd uit komt wel ja, anders is het in de grote mensen wereld wel eens zo dat dingen veranderen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:54

Oscarx_xfera schreef:
Qimm schreef:

met een eigen paard kam je 'doen wat je wilt' om het zo maar te zeggen. Je zou snel een keer een buiteritje kunnen maken wat ik met Mn verzorgpony niet mag. Je kan er vaak heen en ik denkt at het ook wel fijn is als afleiding tussen al het leren door.

En wat nou als je paard wordt aangereden door een truck? Wie betaald dat dan? Vinden je ouders het leuk om een paar duizend euro te betalen?
Je kan tevens ook niet je hele leven afhankelijk zijn van je ouders, je moet toch echt een eigen verantwoordelijkheid op bouwen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:56

Oscarx_xfera schreef:
Ellebel123 schreef:
Ik heb mijn paard gekregen in de laatste maanden van de brugklas. Het is meer werk dan het lijkt en het vergt ook veel tijd en geld. Als je al kijkt wat je allemaal in de eerste instantie al moet aanschaffen, zadel, hoofdstel, shabrakken, dekens, (extra) bortels en schoonmaakspullen, longeeruitrusting, halsters en natuurlijk het paard zelf. Waarschijnlijk ben ik nog een heleboel vergeten, maar dit is het eerste waar ik aan dacht.
En dan wat er maandelijks terug komt, hoefsmid, kosten weionderhoud, voedsel, watervoorziening en als je pech heb medische kosten.

En wat denk je van jezelf? Het huiswerk dat je op gaat krijgen is niet niks. Je kan je beter (vooral) in de eerste goed op je cijfers gaan bouwen en leren plannen. Het lijkt een stuk makkelijker dan het allemaal is. Maar zeker als je ook nog een bijbaantje hebt ga jij het moeilijk krijgen.

Het is ook nog eens je eerste eigen paard, dan kan je die beter op een pensionstal zetten met voorzieningen, mocht je dan een dagje niet kunnen, dan zetten zij hem buiten. En als jij hem niet aankunt of er komen problemen heb je altijd iemand die je kan helpen. Een eigen paard is namelijk iets heel anders dan een afgestompte manege pony.

Hoelang rijd je al paard en welke discipline als ik vragen mag?

Er zijn daar nog 3 andere meiden van 18 die bv mijn paard een keertje beweging kunnen geven. Ik rijd nu 5 jaar bijna zes jaar, doe vooral dressuur maar tussen door ook 1 keer in de 2 weken een springflesje. Daarbij rijd ik ook wedstrijden bij de knus met Mn verzorgpony

Ik vind dat je dan ook te weinig ervaring hebt voor de verantwoordelijkheid voor een paard te hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:57

Willen die meiden van 18 dat ook met regelmaat?
Die hebben zelf ook vast wel een volle agenda.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:58

Citaat:
Er zijn daar nog 3 andere meiden van 18 die bv mijn paard een keertje beweging kunnen geven. Ik rijd nu 5 jaar bijna zes jaar, doe vooral dressuur maar tussen door ook 1 keer in de 2 weken een springlesje. Daarbij rijd ik ook wedstrijden bij de knhs met Mn verzorgpony

Ik zou zeggen; blijf dat nog maar 4 jaartjes doen, de hele dag door, inclusief school en dan heb je wel genoeg ervaring om misschien te denken aan een eigen paard.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:08

FabianHorse schreef:
En wat nou als je paard wordt aangereden door een truck? Wie betaald dat dan? Vinden je ouders het leuk om een paar duizend euro te betalen?
Je kan tevens ook niet je hele leven afhankelijk zijn van je ouders, je moet toch echt een eigen verantwoordelijkheid op bouwen.

1) Een ongeluk is een ramp. Wie dat betaalt...? De verzekering van de schuldige partij.
Erg veel mensen staan niet te springen om 'een paar duizend euro uit te geven', de ouders van TS waarschijnlijk ook niet - maar het is niet nodig.

Uiteraard kan het zin hebben om TS het nut van een goede verzekering uit te leggen. Al is dit gewoon een zaak die haar ouders moeten regelen.

2) 'Een eigen verantwoordelijkheid opbouwen', daar ben ik compleet voor.
Maar TS is onder de 12 en kan dus geen echt geld verdienen. (Ik ben niet tegen folders rondbrengen en dat soort klusjes.)
Om diezelfde reden kan TS niet zelf een verzekering afsluiten.
Verder vind ik 'dat belofte schuld maakt': als ouders iets beloven horen ze zich er aan te houden.
Dan wordt "eigen verantwoordelijkheid" gewoon dat TS zelf goed voor haar pony zorgt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:25

Misschien moet je je afvragen waarom je niet met je verzorgpony naar buiten mag. Heb je er genoeg ervaring voor of vinden die mensen van niet?
Waarom heb je niet genoeg aan die pony? Je klinkt een beetje verwend omdat je perse een eigen paard wilt. Geniet gewoon nog van je verzorgpony dat scheelt een hele hoop geld en verantwoording. Eerst lekker naar school dan zie je vanzelf of je genoeg tijd hebt. Ondertussen je geld opsparen voor een eigen paard.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:29

Hey TS, ik heb net zoals jou heel erg lang moeten zagen voor een eigen paard. Paardrijden was bij ons in de familie niet zo vanzelfsprekend terwijl mijn ouders er wel het geld voor hadden. Gewoon het verstand niet. Daarom hebben ze mij nooit een paard cadeau gegeven als ik zo oud was als jij, zij wisten hier niks van en zulke leeftijd kan je gewoon die verantwoordelijkheid nog niet alleen dragen, toch niet als je alles zelf moet gaan doen.

Toen ik 16 was heb ik dan met mijn moeder de stap gewaagd, op voorwaarde dat de kosten van het materiaal, de helft van de medische kosten en het paard zelf op mijn schouders zou vallen. De stal en de andere helft van de medische kosten valt op die van mijn moeder. En eerlijk, ik wist zelf nog altijd niet waaraan ik begon. Ik had half pension, dat betekent dat ik elke dag mijn paardje zelf eten moest geven en de stal uitmesten. En wat heb ik daarop gevloekt in het begin, mijn sociaal leven heeft hier een enorme daling door gekregen haha. Iets leuks gaan doen met vriendinnen? 'Ah nee sorry, ik moet mijn paard nog eten gaan geven.' Op vakantie gaan? Zoek maar even een ruiter en verzorger. Een weekendje weg gaat niet zomaar... En combineren met school is ook niet altijd makkelijk. Ik ben daardoor ook van school moeten veranderen omdat ik de afstand niet meer kon afleggen. Ik zat op een uurtje afstand van school af, maar dit lukte niet meer. En nu denk ik constant, hoe in godsnaam heb ik dat nog een halfjaar op die school in combinatie met een paard kunnen flikken? Want nu is het al moeilijk, en ik zit op 10min afstand. Maar vooral vond ik het heel erg jammer dat ik mijn vrienden moest achterlaten en gekozen heb voor mijn paard. Let op, ik heb nooit een seconde spijt gehad van mijn paard, maar op deze leeftijd is het niet gemakkelijk om dit te combineren. Ik ben ondertussen 18, en echt vaak uitgaan doe ik niet, ik ben hier meestal ook gewoon veel te moe voor. Mijn vrienden verklaren mij voor zot.

Ik raad het niet aan, maar ook niet af. Ik heb enorm veel plezier aan mijn paard en dit is een enorme ontspanning. Maar weet dat je niet gewoon kunt zeggen 'ah vandaag ga ik niet'. Als je die paardenmicrobe niet hebt (ik ken er genoeg die dachten van wel, en uiteindelijk op latere leeftijd toch niet meer) dan kan je dit niet aan. Weet waaraan je begint, want het is niet gewoon een paard nemen. Ook qua kosten, het is niet goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:39

xMereltje schreef:
Belofte maakt schuld ... Als je ouders altijd geroepen hebben als we een weiland vinden mag je een eigen pony, dan moeten ze consequent zijn en zich daaraan houden naar mijn mening.

Iedereen zit over school te zeveren maar er is nog tijd buiten school, laten we dat niet vergeten. En mocht het toch slecht gaan op school: een verzorger/bijrijder is zo gevonden.

Uuuuuh pardon? Het lijkt mij dat de betalende partij ten allen tijden mag bepalen wat er uiteindelijk gebeurt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:53

xMereltje schreef:

Wow, nooit gehoord van een leugen om eigen bestwil?

TS, hoe leuk alles nu ook lijkt, ga gewoon eerst naar school en evt vervolgopleiding (ook daar gaat veel tijd inzitten)
Paarden zullen altijd bestaan, dus ook als je 20 bent.
Het is hartstikke stoer om te zeggen dat je nu al een paard hebt, maar uiteindelijk zal het dier de dupe hier van zijn.
Wacht gewoon een paar jaar.

Leuk verhaal ook om te zeggen dat die andere meiden jouw paard wel zouden kunnen doen, maar ook zij hebben hun eigen paard/ school/ werk/ vriendjes.
Als je niet de verantwoording kan dragen voor je paard, maar afhankelijk moet zijn van bijrijdsters (op deze leeftijd!) dan moet je er niet aan beginnen.

Leuk blad die Penny, maar de echte verhalen vind je hier op Bokt. Mensen werken hard voor hun centen en kunnen uiteindelijk hun verzorgpaard of droompaard kopen. De een is 20, de ander zal 30 zijn bij het eerste paard.

Zet het idee voorlopig uit je hoofd, als het weiland na 5 jaar beschikbaar kwa, is het over 10 jaar ook weer beschikbaar ;)

Nu niet betekent niet nooit niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:55

Oscarx_xfera schreef:
Hoi bokkers!
Ik heb jullie hulp nodig! _/-\o_
Vanaf dat ik klein ven wil ik al een eigen paard. We zijden altijd als we een wei tegen komen mag je een paard. Dat is nooit gebeurt. Tot gisteren. We zagen op marktplaats een wei bij ons in de buurt maar ik ga dit jaar naar de middelbateschool. En hebben pap en mam zo van ja je hebt je huiswerk en je moet gaan als het regent Enzo en dat weer ik en dat heb ik er voor over. Maar hebben jullie tips? <3

En let alsjeblieft op je spelling, als je zo op school ook schrijft dan voorspel ik alvast onvoldoendes voor Nederlands.

:x

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:20

Jeetje... Krijg bijna het idee dat hier alleen maar jaloerse mensen zitten die ook op die leeftijd een eigen paard hadden willen hebben.

Niemand kan in de financiën van TS ouders kijken, maar zoals het klinkt ligt daar niet het probleem. Waarom dan aannemen dat ze niet willen betalen voor extra onkosten?

Dat 'kosten delen' moet niet zo letterlijk opgevat worden. TS kan wat bijbetalen, en het is super dat ze bereid is dat te doen.

Wat betreft school, kan niemand voorspellen, want niemand weet hoe makkelijk TS leert en wat ze gaat doen. Zelf heb ik zelden tijd besteedt aan huiswerk, en heb toch mijn VWO diploma.

En ja.. Misschien wordt de middelbare school onverwacht te druk en redt ze het niet om beiden te onderhouden. Dan moet de pony weer verkocht worden. Is er dan echt een man overboord?

En inderdaad, belofte maakt schuld. Vind dit een enorm naar 'leugen om bestwil', als dat het al is.

Het lijkt verdorie wel alsof je van Bokt geen eigen paard hebt tenzij je parttime werkt, wel een potje van tien duizend hebt voor ongevallen en minstens tien jaar alles hebt meegedraaid met een verzorgpaard.

TS: Ga in goed overleg met je ouders. Bespreek de mogelijkheden. Kijk wat hun struikelpunten zijn, en bedenk een manier dat je kan laten zien dat je het aan kan. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:36

Kijk hier eens naar: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Dan heb je een redelijk goed beeld van de kosten.

Een pony is heel leuk, maar ook veel werk en geeft soms ook wat stress. Een bijrijdpaard is een optie om mee te beginnen, maar een eigen pony is natuurlijk ook heel tof als je hulp hebt van je ouders. :-)

Ik hoop dat je binnenkort een leuke pony op stal hebt staan.. mij is het destijds niet gelukt maar op mijn 19e kocht ik mijn eigen pony :-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:41

Misschien de wei gewoon vast gaan huren en later beslissen of er een paard komt? Dan loop je de wei niet mis, maar kan je altijd kijken hoe het gaat met school en een bijbaan en of je dan ook nog tijd hebt voor een paard.
Wei opzeggen kan altijd weer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:47

Nirvana_ schreef:
Jeetje... Krijg bijna het idee dat hier alleen maar jaloerse mensen zitten die ook op die leeftijd een eigen paard hadden willen hebben.

Niemand kan in de financiën van TS ouders kijken, maar zoals het klinkt ligt daar niet het probleem. Waarom dan aannemen dat ze niet willen betalen voor extra onkosten?

Dat 'kosten delen' moet niet zo letterlijk opgevat worden. TS kan wat bijbetalen, en het is super dat ze bereid is dat te doen.

Wat betreft school, kan niemand voorspellen, want niemand weet hoe makkelijk TS leert en wat ze gaat doen. Zelf heb ik zelden tijd besteedt aan huiswerk, en heb toch mijn VWO diploma.

En ja.. Misschien wordt de middelbare school onverwacht te druk en redt ze het niet om beiden te onderhouden. Dan moet de pony weer verkocht worden. Is er dan echt een man overboord?

En inderdaad, belofte maakt schuld. Vind dit een enorm naar 'leugen om bestwil', als dat het al is.

Het lijkt verdorie wel alsof je van Bokt geen eigen paard hebt tenzij je parttime werkt, wel een potje van tien duizend hebt voor ongevallen en minstens tien jaar alles hebt meegedraaid met een verzorgpaard.

TS: Ga in goed overleg met je ouders. Bespreek de mogelijkheden. Kijk wat hun struikelpunten zijn, en bedenk een manier dat je kan laten zien dat je het aan kan. Succes!

Dit dus....

Er zijn zat jonge kinderen met een eigen pony die het super kunnen combineren met school.
Belofte maakt schuld, ouders moeten geen pony's aan kinderen beloven als ze niet van plan zijn deze niet na te komen.

Met een eigen pony leer je ook een hoop waar je later ook veel aan hebt (verantwoordelijkheidsgevoel, zelfstandigheid etc. )

Als de andere gebruikers een oogje in het zeil houden en TS af en toe op weg helpen en de ouders hebben voldoende financiële middelen en kunnen hier en daar ook nog wat hulp bieden, waarom niet?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:49

Onali schreef:
xMereltje schreef:

Wow, nooit gehoord van een leugen om eigen bestwil?

Ja, ik heb daar van gehoord.
Soms ""wat niet weet, wat niet deert"" doe ik het zelfs zelf. :o

Ik ken ouders die zeggen " je krijgt op je 18e dit of dat als je niet gaat roken" - dat is een belofte.
Vrijwel niets is zo on-pedagogisch verantwoord als een belofte niet nakomen.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:50

Het lijkt nu wel een beetje alsof het onmogelijk is een paard te hebben op TS haar leeftijd en op weg naar de eerste klas van de middelbare school.

Wij hebben mijn eerste paard gekocht toen ik net een maandje 13 was en 2/3 maandjes middelbare school zat. Ik zat toen in de eerste klas havo/vwo en heb het hele jaar overigens geen onvoldoende gehaald, ook niet toen ik mijn eigen paard had waar ik elke dag heen ging.
Begrepen mijn klasgenootjes het? Heus niet allemaal en mijn beste vrienden waren dan ook niet altijd op school te vinden. Op stal des te meer.
Behalve dat het tijd en geld kost kan je er natuurlijk ook anders naar kijken: je leert om je tijd goed in te plannen, je bent lekker buiten bezig, het is juist een extra motivatie om goede cijfers te halen (want als je je best niet doet op school, zit een paard er ook niet in).

Nu ben ik 20 en heb ik net voor de tweede keer een eigen paard gekocht. Tussendoor twee jaartjes niks van mezelf gehad, wel bijrijdpaarden. Maar dat is absoluut niet te vergelijken met je eigen paard, daar bouw je op een andere manier een band mee op, doe je in principe veel meer mee dan met bijrijdpaarden (uitzonderingen daar gelaten). In die twee jaar heb ik ook juist ontzettend veel moeite gekregen met plannen, want tsja, ik heb toch de hele dag de tijd?? Dan hoef ik toch niet te plannen?
Nu sinds kort pas weer een eigen paard dus, maar qua planning vind ik het superfijn. Ik moet nu wel mijn tijd nuttig indelen en dat kan ik ook, want dat heb ik geleerd op de middelbare school door het schoolwerk, vrienden en paard te verdelen over mijn tijd :j

Ik heb hierboven al wat kritischer gereageerd naar jou TS, want de moeilijke punten moet je ook zeker in overweging nemen. Maar imo is het hierboven nu wel heel negatief aan het worden. Het is niet onmogelijk. Maar je ouders moeten het ook willen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:55

Het kan dan wel onpedagogisch zijn maar wij weten niet wat er in de jaren veranderd is.
Misschien wel de financiële situatie. Misschien wel dat ze weten dat TS moeite heeft met plannen en huiswerk maken.
We horen hier de uitleg van de 11 jarige die graag een paard wil en het natuurlijk niet in haar nadeel uit zal leggen. :)

Daarnaast lijkt mij voor de tijdplanning dat vol pension veel gemakkelijker is dan een eigen wei.
Dan is dat voor iemand op het voortgezet onderwijs veel beter te realiseren ook in drukte.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:14

Ik ben het eens met dat het zogenaamd onmogelijk is om een eigen pony op die leeftijd te hebben. Dat kan namelijk echt wel, maar wat ik eerder belangrijk vind is; hebben jou ouders ook enige ervaring met paarden? Een beetje hulp er bij of iemand die een keer voor jou je paard wilt gaan voeren als je het echt super druk hebt is fijn. Ik had op die leeftijd ook al een tijdje 2 pony's en ik hield dit goed vol. Mijn ouders hadden niet genoeg ervaring om meer te doen dan een keer voeren of mesten maar dat ging prima zo, en ik vind ook zeker niet dat je op die leeftijd alles al gelijk zelf moet doen "omdat het jou paard en hobby is" Je bent 11/12/13 en dan is het normaal om nog een beetje hulp te krijgen. :)
Maar, overhalen is daarom misschien niet de slimste keuze, als jou ouders er uiteindelijk niet volledig achter staan kan dat op den duur belemmeren en is het niet leuk voor hun.
Dus ga eens in goed overleg en vraag waarom ze twijfelen en leg uit dat je het graag wilt. Je kan ook wachten tot je op de middelbare zit en dan even kijken of je het red naast school. Ik vond de middelbare nog meevallen, maar dat verschilt p.p :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:35

Ik wilde ook altijd al een eigen paard, nu ben ik 22 en heb ik eindelijk mijn droom knollie <3

Mijn moeder redde het niet om een paard voor mij te kopen en het zakcentje wat ik verdiende was niet genoeg. Voor ons was het dus echt geen verstandig plan geweest.

Maar als jullie thuis altijd ruim rond kunnen komen, waarom niet?
Je weet dat het veel tijd en energie kost.
Ja de middelbare school kost ook veel tijd, maar ik kende ook wat meiden met een eigen paard, dit ging gewoon altijd goed.

De middelbare school kan zwaar zijn, maar vergeet niet dat je vanaf je 2e jaar waarschijnlijk ook iets kortere dagen maakt. Soms ten op zichte van langere dagen die daar tegenover staan.

En maak een goed kosten plaatje. Iemand hierboven gaf al een topic door. Een hele goede! Die houd ik ook al een tijdje in de gaten.

En vergeet niet dat je er met de aankoop van je paard nog niet bent.

Ik ben nu 1 week verder en 1800 (exclusief aankoop paard) armer.
Ik heb hem laten keuren, hij moest gecastreerd worden. Hoofdstel, zadel (een goed zadel is niet goedkoop), spullen voor de verzorging etc.
Nu moet binnenkort de hoefsmid nog komen, een 2e enting en een zak brokken erbij, een zadelkast.
Dus reken maar dat ik eind deze maand op 2000 euro zit.

Dat is niet niks, en uiteraard hoef je niet zo uitgebreid te keuren, dat is puur afhankelijk van wat je wil en wat voor paard je koopt.

Dus neem alles goed in overweging;)