FabianHorse schreef:Oscarx_xfera schreef:Hoi bokkers!
Ik heb jullie hulp nodig!![]()
Vanaf dat ik klein ven wil ik al een eigen paard. We zijden altijd als we een wei tegen komen mag je een paard. Dat is nooit gebeurt. Tot gisteren. We zagen op marktplaats een wei bij ons in de buurt maar ik ga dit jaar naar de middelbateschool. En hebben pap en mam zo van ja je hebt je huiswerk en je moet gaan als het regent Enzo en dat weer ik en dat heb ik er voor over. Maar hebben jullie tips?
Misschien kun je maar beter eerst in de leer gaan bij iemand, bv. een manege eigenaar of een boer? Gewoon beginnen met stallen uitmesten, en misschien mag je dan over een paar jaar dan wat meer met de paarden zelf doen. De meeste goede ruiters zijn vroeger ook zo begonnen. Pas wanneer je een paar jaar achter elkaar lekker tot je enkels in de stront staat, weet je pas echt wat voor een paard zorgen is, ipv. al die leuke filmpjes van die pennymeisjes met bekakte ouders.
En dan heb je ook nog dat gestoorde schoolgebeuren hier in NL, ik denk dat de beste optie dan hierboven is, want een paard kun je altijd nog de rest van je leven nemen, een mens leeft gemiddeld zo'n 90 jaar hoor.
Ik help op de manege al heel veel met stallen uitmesten, paarden binnen zetten,helpen in de lessen enzo. En ik heb ook al vanaf dat ik 8 ben een verzorg pony