Wat voor paard wou jij vroeger?. En wat is het geworden ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Wat voor paard wou jij vroeger?. En wat is het geworden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:31

Vroeger als klein meisje wou ik een vospony met lange, dunne lichtgele manen en hoge witte benen. Er stond zo'n pony'tje bij ons in de buurt en goh wat wou ik die graag :D Nu ben ik wat ouder en wijzer en heb ik m'n zinnen gezet op een zeer specifieke Akhal-Teke. Oooit....? :))

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:31

Ik droomde altijd van een blauwschimmel springpaard, vanaf dat ik een jaar of 6-7 was
En op mijn 14e kreeg ik hem :D Nu 6 jaar later is hij verkocht en gaat hij binnenkort naar Turkije, maar ik had wel echt mijn droompaard!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:39

Een fries, beetje stevig model met lange manen, dat leek mij vroeger het allerleukste. Sowieso zwart, dat stond wel echt vast...

Toen ik eindelijk op zoek was naar een paard was het inmiddels al een KWPN geworden, maar graag wat steviger gebouwd en niet al te groot. Bij voorkeur een spring gefokte bruine ruin.

Wat kocht ik: een smal gebouwde KWPN van ruim 1.75, afstamming: Johnson :-)
Gelukkig wel een ruin en een zeer mooi kastanjebruin kleurtje.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:40

Ik wou al van jongs af aan een fjordenkruising. En wat heb ik? Een fjordenkruising :D

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:41

Ik weet niet wat ik wel wou... maar ik weet wel wat ik niet wou! Een welsh, arabier en een shetlander. Ik heb nu 3 verzorgpony's en raad eens... :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:55

Ik wilde "een arabier". Een aantal jaar voor een halve gezorgd, wel toevallig eigenlijk. Daarna wilde ik een paard van de manege, en toen ik eindelijk een paard ging kopen wilde ik geen liever geen bruine of een vos.
Heb nu een bruinbonte pony <3
Afbeelding

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:05

Ik wilde altijd een zwart paard met lange manen.

Mn eerste pony was donkere vos met 4 witte benen.

Mn tweede paard een voskleurige Arabier ( beetje foute aankoop voor mij, is nu ook weer verkocht)

En mijn huidige paard is haflinger.

Afbeelding

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:09

Ik was op zoek naar een kwpn ruin, maar ik kwam thuis met een haflinger merrie.. Ben er nu hartstikke blij mee maar moest wel heel erg aan d'r wennen! Ik heb namelijk altijd hele gevoelige hete pony's gehad, en nu een luie drammerige haffie! Haha..

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:11

Ik wou een Valk PRE ruin, zijn nu 2 Paint Horse valkjes geworden, ruin en merrie :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:13

Ik was vroeger helemaal fan van Ratina Z, vond dat een geweldig paard. En nu hebben we heel toevallig een nakomeling van haar. Vind hem best een beetje op haar lijken :j

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:18

heel vroeger wou ik altijd een donker bruin paardje die van alles wat in huis had. Aan mijn 16jaar verliefd geworden op het fjordenras en uiteindelijk aan mijn 24jaar een fjord gekocht :D

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:22

Ik wilde altijd heel graag een bonte of een schimmel, liefst een tinker. Of een andere koudbloed met veel behang en lekker stevig. Absoluut geen Fries of zo'n saai bruin sportpaard. Drie keer raden wat het is geworden... :+

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:24

Een gevlekte quarterhorse of een paint...

Heb een donkerbruine welsh k gehad en nu een donkerbruine engels volbloed, beide zonder aftekeningen, echt volledig effen bruin :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:26

Een zo groot mogelijk paard, liefst hengst. Zwart of bruin. Alleen ik kon dr zogenaamd op! :D

Bijrijdpaardje is een donkerbruine reus van 1.76, merrie waar bijna iedereen op kan wegrijden.
Ben stapelgek op dr! (Maar het wordt later wel een netgeruinde ruin :') )

Afbeelding
Afbeelding

Wilde nooit een Arabier ofzo, vond ze nooit mooi. :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:27

Ik wilde vroeger altijd een zwarte arabische hengst :j
Toen zag ik in de Penny een stukje over haflingers, goud met blonde manen. Nou, díe waren me toch gaaf!

Dus de haflinger bij me gehouden, en dat werd het ook. Hengst is het niet geworden, wel een hele stoere merrie!
Afbeelding

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:28

Ik wilde geen merrie en geen witte staart haha

Heb nu een Haflinger merrie!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:29

Ik wilde een spanjaard, of een fjord.

Ik zit met een rasloos wit paard :D maar hij is perfect voor mij

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:33

Een haflinger werd toen een e pony vos die ik samen had met me zus toen kreeg ik een haflinger yay maar levensgevaarlijk, toen nog een draver een jaar geprobeerd alleen helaas de klik echt gewoon niet.

En nu heb ik twee hele knappe haflinger veulens bijna een jaar en inmiddels ruintjes :)

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:36

Ik wilde altijd een quarter horse of paint. Dat is het niet geworden.
Nu heb ik een Tinklinger met een hele mooie kont
Afbeelding
*\o/*

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:36

Ik wou altijd een grote zwarte fries met enorme lange manen en het moest een ruin/hengst zijn.

Het is een fries geworden, maar die manen blijven een beetje achter en het is een merrie geworden, maar ik zou haar voor geen goud willen inruilen.

Inmiddels 6 minipaardjes en 2 in de maak en een tinker er ook nog bij.

Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:41

Ik wilde vroeger ook een zwarte sportpony, het werd een vosse kinderpony, en de beste!
Toen de overstap naar de paarden kwam wilde ik per se een hengst, die kwam er ook, een tweejarige schimmel, fantastisch bloed, maar in de opfok gestorven...

Ik wilde uiteindelijk alleen maar grote ruinen of hengsten, en ik heb nu een kleine zwarte merrie, niet springgefokt, maar dressuur...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:58

Ik wilde een Anglo Arabische hengst, bruin met een bles. Mijn eerste paard was een Anglo ruin met een bles de tweede een Anglo hengst zonder aftekeningen. :)

Daarna wilde ik een zwart/bonte pony, dus die is er gekomen. Toen wilde ik een valk Lusitano hengst met bles, dus die is er. Daarna een creme Lusitano en als laatste nog een palomino pony. Ik heb een voorliefde voor hengsten, dus op mijn eerste ruin na zijn het allemaal hengsten. En dus allemaal precies wat ik wil.

De eerste twee waren zeg maar mijn kinderdroom. Daarvoor had ik ook diverse pony's in allerlei kleuren, zowel merrie, ruin als hengst.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:08

Ik wou altijd een zwart paard, ruin of merrie maakte mij niet uit. Wou absoluut geen vos. En wat is het geworden

Afbeelding

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:13

Ik wilde een lusitano hengst, aangezien ik er eentje gereden had en helemaal gek op was!
Maar mijn eerste werd een toen 6 jarige koffievos merrie, afgelopen jaar rond gekeken voor een net ingereden hengst/ruin, en kwam thuis met een onbeleerde 3 jarige bruine ruin <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:14

Een zwarte fries, net zoals Zorro had.
Nou, hij heeft 4 witte sokken, maar de rest klopt wel aardig (Barock pinto)