Stelling 3.0

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dublinlove8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 13:24

HopeMyDay schreef:
Dat snappen we maar als dat verhaal al klopt (en daar zijn vragen over) dan is dat veulen zielsongelukkig en willen we je graag helpen maar als je zelf niet open staat voor commentaar/kritiek dan houd het op.

Ik kan wel tegen kritiek maar niet hoe jullie het brengen, en Nuon moet ik naar school...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:24

Een elf jarige en een veulen gaat vaak niet goed samen.
Een veulen moet nog paard zijn, die hoeft niet elke dag geborsteld te worden. Die moet spelen met vriendjes, maar ook oudere paarden. Het liefst de hele dag en nacht.
Een elf jarige heeft eerder een volwassen pony nodig, zodat de pony de ruiter/het kind nog wat kan leren. Ook kan je met een oudere pony wel gewoon vaak bezig zijn. Die kan er prima tegen om één of zelfs twee keer per dag gepoetst per dag gepoetst, geknuffeld en gereden te worden. Een veulen heeft een hele korte spanningsboog. Probeer maar eens met een kleuter dingen te doen. Die zijn zo afgeleid. Veulens zijn dit ook :)
Groen +groen = bont en blauw.

Voor nu zou ik inderdaad of het veulen verkopen en een leuke pony er voor terugkopen. Of het veulen bij de opfok van je buurvrouw neer zetten en kijken of je Bonnie dan of een ander maatje kan laten krijgen (geen veulen), of op een pensionstal. Of misschien heeft je buurvrouw wel een idee.

Een veulen vindt het gewoon niet prettig om de hele dag op stal te staan. Die wil, vanuit een veilige omgeving en kudde, de wereld ontdekken, maar ook vooral spelen, eten en slapen.

Vandaar dat een elf-jarige en een veulen niet zo goed gaat samen!

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:39

LoveBodin schreef:
Een veulen moet nog paard zijn, die hoeft niet elke dag geborsteld te worden. Die moet spelen met vriendjes, maar ook oudere paarden. Het liefst de hele dag en nacht.
Een elf jarige heeft eerder een volwassen pony nodig, zodat de pony de ruiter/het kind nog wat kan leren. Ook kan je met een oudere pony wel gewoon vaak bezig zijn. Die kan er prima tegen om één of zelfs twee keer per dag gepoetst per dag gepoetst, geknuffeld en gereden te worden. Een veulen heeft een hele korte spanningsboog. Probeer maar eens met een kleuter dingen te doen. Die zijn zo afgeleid. Veulens zijn dit ook :)

Voor nu zou ik inderdaad of het veulen verkopen en een leuke pony er voor terugkopen. Of het veulen bij de opfok van je buurvrouw neer zetten en kijken of je Bonnie dan of een ander maatje kan laten krijgen (geen veulen), of op een pensionstal. Of misschien heeft je buurvrouw wel een idee.

Een veulen vindt het gewoon niet prettig om de hele dag op stal te staan. Die wil, vanuit een veilige omgeving en kudde, de wereld ontdekken, maar ook vooral spelen, eten en slapen.

Dit :j

Dublinlove8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:31

LoveBodin schreef:

Bedankt, ik heb met mijn moeder overlegd en die zegt dat het misschien toch beter is o hem te verkopen, door jullie he Ik i gezien dat hoe goed ik het ook bedoel het niet gaat werken, mijn moeder heeft een vr ie din die hem van mij wil overkopen, mijn ouders zeggen dat ik wel een nieuwe mag, maar wel eentje die ik niet altijd hoef te rijden, die ook een dagje of twee kan laten staan...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:33

Dublinlove8 schreef:
LoveBodin schreef:

Bedankt, ik heb met mijn moeder overlegd en die zegt dat het misschien toch beter is o hem te verkopen, door jullie he Ik i gezien dat hoe goed ik het ook bedoel het niet gaat werken, mijn moeder heeft een vr ie din die hem van mij wil overkopen, mijn ouders zeggen dat ik wel een nieuwe mag, maar wel eentje die ik niet altijd hoef te rijden, die ook een dagje of twee kan laten staan...

Het lijkt mij ook een heel goed idee om een veulen te kopen! Als elf jarige wil je ook niet een pony waar je alleen maar naar kan kijken eigenlijk he!
Als je op zoek gaat, koop dan een goede pony, die jouw nog veel kan leren. Laat hem ook keuren en neem iemand mee die er heel veel van weet, zodat je niet met de verkeerde thuis komt.
Met voldoende weidegang kan je bijna alle paarden wel een dag of twee laten staan.

Lumi

Re: Stelling 3.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:36

Verstandige keuze. Maar je hebt toch al meerdere pony's? Kun je daar niet op rijden?

Avalon87

Re: Stelling 3.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:53

Ik ben verbaasd over de kinderachtige reacties die hier geplaatst worden. Is TS 11 of is het grootste deel van de reacties ook door 11 jarigen geplaatst? T meiske vraagt hier gewoon advies, is toch geen reden om haar meteen af te kraken? Dit afgezien van het feit of het wel of niet verstandig is om een veulen aan een 11 jarige te geven, maar dat kun je haar niet verwijten. Geef haar dan opbouwend advies waar ze wat mee kan. TS: Het spijt me voor je dat er zo kinderachtig gedaan wordt. Hopelijk heb je iets aan de enkele goede tips die hier gegeven zijn en vind je een passende oplossing voor je veulen

Dublinlove8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 17:42

Avalon87 schreef:
Ik ben verbaasd over de kinderachtige reacties die hier geplaatst worden. Is TS 11 of is het grootste deel van de reacties ook door 11 jarigen geplaatst? T meiske vraagt hier gewoon advies, is toch geen reden om haar meteen af te kraken? Dit afgezien van het feit of het wel of niet verstandig is om een veulen aan een 11 jarige te geven, maar dat kun je haar niet verwijten. Geef haar dan opbouwend advies waar ze wat mee kan. TS: Het spijt me voor je dat er zo kinderachtig gedaan wordt. Hopelijk heb je iets aan de enkele goede tips die hier gegeven zijn en vind je een passende oplossing voor je veulen

Bedankt... :)

Dublinlove8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 14:01

fohadie schreef:
Als Madhatter je zo goed geholpen heeft, kan ze dat nu vast wel weer doen. En vooral groentensoep voeren, worden ze lekker rustig van..

Echt? Nu al? Wauw, vroeg! Zal het daar wel aan liggen :')

Inderdaad groentesoep voeren, met extra veel balletjes :9[/quote]
Vakanties beginnen pas volgende week (de eerste lading) dan de week erna de 2de lading.[/quote]

Mijn nichtje heeft toch echt vakantie. Maar goed, ik bedoelde het eerder dat dit topic dus wellicht niet zo serieus genomen moet worden.

En TS: Nogmaals, als Madhatter je zo goed geholpen heeft, weet ze nu ook vast wel wat je moet doen.[/quote]

Nu een keer voor de duidelijkheid....
Ik ga haar verkopen, en madhatter heeft mij geholpen met de naam -O-

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:22

Meid, let niet alleen op de (flauwe) negatieve reacties.

Advies is alleen om een veulen niet alleen groot te willen brengen zeker als je nog zo jong bent en geen begeleiding hebt. Een veulen hoort opgevoed te worden door soortgenoten, en leeftijdsgenoten om mee te spelen. Dat heet de opfok.
Als je hem/haar daar naartoe kunt brengen zou het ideaal zijn.

En niet de hele dag op stal, maar een jong dier moet zijn energie kwijt, dus lekker kunnen rennen.

Misschien kun je een leeftijdsgenootje bij jou in de kudde zetten, en ze dan met je andere paarden/ponies buiten laten lopen?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:02

Zo ontzettend kinderachtig bokkers achter de laptop met hun "ik hoop dat dit een grap is". Zoals je denk ik wel weet zit hier een duidelijk probleem achter die opgelost moet worden, en ik vind jullie reactie echt onbehulpzaam, jeetje jeetje.

In ieder geval, Ik heb alleen de eerste 2 pagina's doorgekeken, dus hopelijk is dit nogsteeds iets wat helpt:
Je zou inderdaad naar je buurvrouw kunnen gaan, het is voor een veulen niet goed als ie altijd binnen staat, heel slecht zelfs, het beste is 24/7 buiten. Maar als dit niet kan gewoon zo lang mogelijk. Je kan ook anders kijken naar een stal in de buurt die wel weidegang heeft.

Groentesoep zou ik zeker niet doen! Dit is helemaal niet bedoelt voor paarden maar voor mensen :)

Groetjes :D

Dublinlove8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 07:12

[quote="Arabier"]Zo ontzettend kinderachtig bokkers achter de laptop met hun "ik hoop dat dit een grap is". Zoals je denk ik wel weet zit hier een duidelijk probleem achter die opgelost moet worden, en ik vind jullie reactie echt onbehulpzaam, jeetje jeetje.

In ieder geval, Ik heb alleen de eerste 2 pagina's doorgekeken, dus hopelijk is dit nogsteeds iets wat helpt:
Je zou inderdaad naar je buurvrouw kunnen gaan, het is voor een veulen niet goed als ie altijd binnen staat, heel slecht zelfs, het beste is 24/7 buiten. Maar als dit niet kan gewoon zo lang mogelijk. Je kan ook anders kijken naar een stal in de buurt die wel weidegang heeft.

Groentesoep zou ik zeker niet doen! Dit is helemaal niet bedoelt voor paarden maar voor mensen :)

Groetjes :D[/quote

Jammer dat je hier zo laat mee bent, ze is al verkocht

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:22

Dublinlove8 schreef:
Arabier schreef:
Zo ontzettend kinderachtig bokkers achter de laptop met hun "ik hoop dat dit een grap is". Zoals je denk ik wel weet zit hier een duidelijk probleem achter die opgelost moet worden, en ik vind jullie reactie echt onbehulpzaam, jeetje jeetje.

Groetjes :D[/quote

Jammer dat je hier zo laat mee bent, ze is al verkocht

Toch verkocht dus? Ik denk wel dat dat beter is hoor meis!
Een veulen is gewoon iets waar je weinig mee mag en kan doen.
Heb je nu nog andere pony's? Waar je op kan rijden en mee kan knuffelen en poetsen en tutten?
Denk echt dat dat veel leuker is voor je. En natuurlijk is het rot dat je een paardje moet verkopen omdat die niet bij je past. Maar dst hoort helaas ook bij het leven.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:06

Voortaan eerst lezen en leren over de behoeften van een dier voordat je een dier aanschaft. Zeker als het gaat om zoiets kostbaars als een paard!
Er zijn genoeg bronnen die TS EN haar ouders hadden kunnen raadplegen waarin genoemd wordt dat een paard-Zeker een veulen- niet alleen kan en mag. En dat 22 uur per dag binnen staan ook niet goed is en achterhaald.
Ze hadden voor aanschaf van het veulen ook naar die buurvrouw met paarden kunnen stappen voor informatie.

Staat de Shet nu weer alleen en 22u per dag binnen? -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:04

mairead schreef:
Staat de Shet nu weer alleen en 22u per dag binnen? -O-

Nee, er is ook nog een bijtende haflinger, een Bonnie en een Leila Volgens het 2.0 topic. Maar ook die schijnen alleen te staan?

Sorry TS, je bent een beetje erg onduidelijk in je topics, vandaar ook dat de meeste mensen je niet serieus nemen. Ook omdat de topics (zowel 2.0 als 3.0) beide in een vakantie zijn gemaakt...

Of je nu echt aan het trollen bent en je helemaal in een deuk lacht om onze reacties of dat je echt 11 bent en meent het beste met je paarden voor te hebben hier een tip, en nee dit bedoel ik niet gemeen, maar wel eerlijk:

Misschien is het handig om je eerst eens in te lezen in paarden en samen met mensen die er al wat meer verstand van hebben er eentje te verzorgen ipv steeds een paard te kopen waar je niet mee over wegkan. (Tenminste, in het andere topic schijnt de bijtende haflinger met zadelproblemen van jou te zijn..) Dus ik hoop dat je nu eerst wat meer ervaring op gaat doen voor er weer een nieuwe komt waar dan weer topic 4.0 opkomt in mei omdat je paard vervelend is..