ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:12

Wat een stomme lompe reacties af en toe. Natuurlijk kan dit! En nee ze zal er geen bakken geld mee verdienen, maar dat zegt ze toch ook niet? Er zijn echt wel ns mensen die een jonge pony beleerd willen hebben en als je M2 gereden hebt dan ben je in elk geval geen leek of beginner.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:28

Kijk daar maar goed mee uit. Om Geld te verdienen met paarden rijden voor een ander moeten die mensen jou nodig hebben. Ze kunnen dus ofwel zelf niet rijden (en dat zijn dan nog de lastigste die telkens aan de zijlijn blijven kijken), ofwel zijn het handelaars/sportstallen die een lichtgewicht zoeken voor hun leutige pony's ofwel breng jij het paard zelf iets bij en kan je het verder scholen. Als 14-jarige zijnde in jouw geval heb ik over dat laatste mijn twijfels aangezien je me nog best afhankelijk lijkt van je ouders, school, etc.. om regelmatig dat paard te gaan trainen of mee op concours te nemen en te lessen bij iemand. Mensen die een ruiter zoeken omdat ze zelf wegens omstandigheden tijdelijk afwezig zijn of niet kunnen rijden zouden jou misschien wel willen betalen, maar dan komt er waarschijnlijk ook heel wat stalwerk bij kijken. Dan de laatste maar meest voorkomende optie: de handelaars die wat enthousiaste meiden over de vloer willen om de pony's te rijden zodat ze onderhouden worden. Handelaars gaan je geen dikke pre geven en zullen ook gauw zeggen dat je al blij mag zijn om uberhaupt te mogen rijden met de pony's en paarden.

Vergeet ook niet dat je in het zwart bezig bent. Als jij een keer goed van zo'n pony knettert moet er maar 1 iemand iets tegen de verkeerde persoon zeggen en je hangt. Zowel wat betreft verzekeringen (tenzij je ook een verzekering hebt om andere paarden en op andere stallen te rijden, zo werkt dat bij ons) als zwartwerk als minderjarige. Daar kan je niet alleen zelf in de problemen mee komen, maar ook de eigenaar van het paard kan problemen krijgen. Zwartwerk is natuurlijk veel voorkomend, maar vooral de verzekering is tricky. Wie draait op voor de kosten als er iets zou gebeuren?

Het is moeilijk om aan de bak te komen in de paardenwereld, dat weet iedereen hier wel denk ik. Maar ik ben er echt ingerold zoals je dat zegt. Ben op mijn 8 begonnen en nu, 10 jaar later werk ik als lesgeefster op een grote manege, heb 3 paarden samen met moeders en opa en doe nog een hoop andere dingen (scheren, rijden, ...) om als student wat bij te verdienen. Zeker bij het lesgeven is het zo enorm belangrijk om dit gewoon netjes met een contract te doen via je werkgever. Ik zou gewoon eens goed nadenken hoe je dat allemaal voor je ziet, welke verwachtingen die aan jou gesteld zullen worden (voeren, rijden, mesten, buitenzetten en na een tijd loop je voortduren op stal rond voor nog steeds dat zelfde tientje per week omdat je het toch zo graag doet) wil én kun je ook effectief gaan inlossen? Het is fantastisch om van je hobby je beroep te kunnen maken, maar in de paardensport verdien je met wat paarden rijden op M2 niveau nog niet de hagelslag op je boterham bij wijze van spreken. En ik spreek uit ervaring.

Het kan dus zeker en vast, maar heb je genoeg ervaring? Ben je bereid om een vetrouwensrelatie aan te gaan met een stal of wil je eerder particulier de zorg overnemen voor mensen die dit tijdelijk niet kunnen? Op een grote stal krijg je veel meer kansen, maar zal je niet zo gauw betaald worden. Als ik niet de keuzes gemaakt zou hebben die ik gemaakt heb zou ik nu nog steeds rondhobbelen op manegepaarden een straatje verder dan m'n huis. Denk dus groot, wees ambitieus, maar blijf met je twee voeten op de grond staan en werk je op zonder meteen te hoge eisen aan jezelf te stellen. Veel succes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:40

Nou, nou... Wat een reacties! >;)

Je moet een goede en vooral handige ruiter zijn die met veel verschillende paarden uit de weg kan. Probeer via je eigen manege eens of ze wat voor je hebben of voor je weten. Of via de hoefsmid e.d. Met name handelsstallen zoeken altijd wel jonge meiden met lef en veel handigheid. Stel je flexibel op om ook wat andere klussen te doen zoals mesten enzo. Vaak mag je dan wel een paardje rijden en als je kan laten zien dat je echt wat toe te voegen hebt kan er wel meer volgen.

Van een particulier moet je het denk ik niet hebben. Die huren liever een professional in op hoger (wedstrijd) niveau. Maar misschien vind je wel een leuke stal waar je wat kan verdienen.

Veel succes! En laat je dromen niet bijvoorbaat al de grond in boren. ;)

Valdesh

Re: ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:44

Kan je eerst niet gaan zoeken naar een stal die stalhulpen nodig hebben? Zo kan je nog met paarden werken en meestal mag je ook paar paarden bijrijden. Ik denk dat de kans dan groter is om een baantje te vinden.

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 09:28

Keell94 schreef:
Zie op je profiel alleen L2 Dressuur staan en geen M2? Of is dat een oud bericht?

Ja dat klopt ik weet niet hoe ik het moet veranderen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:39

Ik zoek iemand om mijn c pony verder door te rijden. Een niet te grote ruiter met lef is niet makkelijk te vinden. In welke regio zit je TS?

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:06

Ts schreef in een eerdere post dat ze te groot is geworden voor haar c pony.
Ik geef persoonlijk niks om het behaalde wedstrijd nivo, het overgrote deel z+ ruiters hoef ik echt niet op mijn paard of pony te hebben.
Als Ts handig is, zou ik best interesse hebben om onze pony te rijden,(helaas niet van toepassing, ook een c) je hebt dan geen gezeur met claim gedrag, rijden-betalen- en doei tot de vlg keer.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:08

boeflover schreef:
Ik zoek iemand om mijn c pony verder door te rijden. Een niet te grote ruiter met lef is niet makkelijk te vinden. In welke regio zit je TS?

tja dat zou ik ook wel willen , maar ze woont denk ik te ver weg voor ons boef!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:36

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ben je klein en licht? Is wel veel vraag naar meiden die op de kleine groene pony's kunnen en die wat ervaring hebben. :) leuk dat je zo fanatiek bent! Laat je niet afschrikken door een aantal reacties hier.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:40

Ik denk dat er zeker voor een popje met ervaring best "werk" te vinden is, genoeg kinderpony's die goed doorgereden moeten worden :j

Succes, maar lees ook de tips van Heleenn goed door!!

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 10:44

Ik woon in noord brabant

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:48

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 10:52

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:01

Denk eerlijk gezegd dat een eigenaar van "wat lastigere pony's paarden " zich de ellende niet op de hals wilt halen om "zo maar "een 14 jarige op zijn paarden te laten rijden!

Ik heb het bij de paarden gedaan toen ik meerderjarig was en "trof "het inderdaad een keer met een pissige merrie.....gescheurde lendenwervels, inwendige bloeding........ziekenhuis/ziektewet/revalideren.....
En ik deed dat náást mijn werk bij de bereden politie.

Ik bedoel maar........je zou de boze ouders niet op de stoep willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:04

Ik zal juist erg oppassen met rijden van paarden voor paar Euro, zeker bij handelstallen.
Want als pech hebt laten ze jou paarden zadelmak maken wat liever niet zelf doen gezien risico's die daar aan zitten.

En mij vraag is wil jij wel die risico's nemen voor een ander om op een niet braaf paard te stappen. Zeker op zo jonge leeftijd zie je vaak nog niet de gevaren.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:14

Er is hier zeker wel vraag naar! In de zomer rij ik D pony's in en verkoop ze weer. Soms zit er een C tussen waar ik dan te groot voor ben. Het is heel lastig om een passend ruitertje te vinden die ook nog een beetje handig kan rijden. Als je hier in de buurt had gewoont, zou ik daar zeker wat voor betaald hebben.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:23

Ik ben ook al een tijd op zoek naar een meisje die mijn twee grote B pony's wil beleren en doorrijden.

Vroeger waren er zat meiden en jongens die graag een leuke verzorgpony wilden.
Tegenwoordig zijn ze niet te vinden hoor.

Helaas woon jij te ver weg anders was je van harte welkom :)

Meid ik hoop voor je dat je een leuke aanbod krijgt.
Succes!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:03

Niet heel makkelijk om te realiseren, maar zeker wel mogelijk :)

Denk aan kleine pony's in- en doorrijden en pony's bijrijden als mensen op vakantie zijn misschien? Meestal worden hier echt de betere ruiters voor gevraagd, maar het zal vast niet onmogelijk zijn :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:18

Ben benieuwd ts of je in het nieuwe jaar wat kan vinden zou wel super leuk zijn. Anders advertentie plaatsen op Bokt? En idd eens in je omgeving mensen vragen paardenwereld is klein en is veel ons kent ons dus wie weet met mond op mond reclame.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:36

Snorkel8 schreef:
En vind maar eens een leuk ponytuitertje voor het zadelmak maken, uitbrengen en trainen van pony's. Liever een ervaren meid van 14 dan iemand van 28, 70 kilo en veel te groot

Dit. Er is heus wel wat te vinden, als je netjes kunt rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:47

Stomme vraag maar is niet strafbaar om 14 jarige voor kleine vergoeding lichamelijke zwaar werk te laten doen?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:01

xboktxx schreef:
Keell94 schreef:
Zie op je profiel alleen L2 Dressuur staan en geen M2? Of is dat een oud bericht?

Ja dat klopt ik weet niet hoe ik het moet veranderen

Rechtsboven op je naam klikken, instellingen, profiel, profiel bewerken

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:07

Als er ergens in de buurt een boerderij/handelsstal/manege enz. zit kun je misschien eens rondvragen of ze mensen nodig hebben voor klusjes zoals uitmesten, vegen, voeren en in de wei/paddock/stapmolen zetten. Bij sommige stallen doe je klusjes in ruil voor rijden maar misschien zijn er ook stallen in je omgeving waar je met paarden bezig kan zijn en een leuk zakcentje kan verdienen.

Zeg nooit nooit :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:28

Waar kom je eigenlijk vandaan? Misschien zijn er hier wel mensen die aan of juist afraders hebben...

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:07

Proberen kan altijd! Er is een kleine kans dat je iets vind, maar als je iets vindt heb je veel geluk! Er zullen vast wel mensen ergens opzoek zijn naar iemand zo als jij :) Ik werk zelf 2 middagen in de week bij mensen met 2 paarden. Daar mest ik de stallen uit, veeg ik, mest de wei uit, zet de paarden binnen, maak ik de voer en drinkbakken schoon, enz. Hier krijg ik €5,- per keer voor en ik ben 16 jaar. Je zal er waarschijnlijk niet veel aan verdienen, maar het is wel (bijna altijd) leuk werk en je leert er ook nog eens veel van! :)
Laatst bijgewerkt door quintenvo op 01-01-17 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt