Stop zetten Lease paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:58

Celiien schreef:
Ik vind het sowieso vrij bijzonder dat als een paard al zo lang niet goed is, je gewoon volle prijs moet doorbetalen voor lease..

Anyways, gewoon afspreken, het verhaal uitleggen en vertellen dat je ermee stopt. Wel ook zeggen dat je een ander paard gaat lessen :j

Ben het met bovenstaande eens!

Gewoon eerlijk zijn en zoals wat je hier zegt........

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:08

Tja,dat is het grote verschil tussen een leasepaard en een eigen paard,dat je bij leasen kunt stoppen wanneer je niet meer wil.Bij een eigen paard gaat dat niet.Dus in principe, zakelijk gezien, kun je gewoon opzeggen,om wat voor reden dan ook. Andersom kan de eigenaar ook stoppen met verleasen,maar dat is een ander topic en hier niet aan de orde. Ik hoop voor het paard dat hij snel beter wordt,zodat hij weer een nieuwe leaser kan vinden.Een verzorgpaard,wat niet meer bereden kan worden,zou natuurlijk ook verleased kunnen worden maar dat zal dan wel goedkoper moeten zijn dan een te rijden paard.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:08

@laurapalmer, ik vind jouw reactie naar ts niet fair. Ze heeft het er al moeilijk mee en haar dan een onterecht schuldgevoel aanpraten is bepaald niet vriendelijk.
Nee natuurlijk kun je een paard niet met een auto vergelijken, maar een lease constructie is een lease constructie, of het nu om een auto gaat of om een paard. In een lease constructie betaal je voor het rijden, het verzorgen is eerlijk gezegd gewoon een mazzeltje voor de eigenaar, waardoor ie er makkelijk vanaf komt op de dagen dat het paard verleasd is. TS heeft aangegeven dat dit dier haar aan het hart gaat en dat ze het wil blijven verzorgen, maar niet betalen voor het rijden. In een normale lease constructie zou de verleaser voor een vervangend rijpaard moeten zorgen in de periode dat het paard kreupel staat. Nu is de verleaser toevallig een particulier, maar vaak zijn het ook gewoon commerciele maneges, die voor veel geld (bij full time leasen veel meer dan het normale stallingsgeld) hun paarden verleasen. Zouden die in hun vuistje lachen zeg, als die paarden meer stil staan als lopen en de leaser gewoon doorbetaald. Nee zo werkt het niet! Een rijles betaal je ook niet als je paard kreupel is en je de hele tijd wel naast het paard waar je op ingedeeld bent mag lopen, omdat het fijn is dat ie toch aan de hand gestapt moet worden vanwege de blessure.
TS laat het paard niet in de steek, de eigenaar pleegt oneigenlijke chantage naar TS door te dreigen met als zij zou stoppen....Alleen dat al is een reden om eigenlijk helemaal niets meer met zo'n eigenaar te maken willen hebben. Wil je een paard "hebben" dan moet je er zelf voor kunnen zorgen en anders geen paard nemen. Als je er zelf niet voor kunt zorgen, kun je niet een leaser met jouw problemen opzadelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:15

Feit is dat het de verantwoordelijkheid is en het probleem van de eigenaar en niet van de leaser of TS, dat de eigenaar het dier dan anders niet kan houden, dat hadden ze het dier weg moeten doen.....want persoonlijk ben ik van mening dat je nooit afhankelijk moet zijn van bijrijders/ leasers om een eigen paard te kunnen houden als het gaat om de kosten.

Ik vind het echt niet kunnen om TS ermee op te gaan zadelen met hun problemen en het schuldgevoel en of wat dan ook aan te praten en of ermee te gaan dreigen dat ie anders naar de slacht gaan.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:29

@oji ik vind het allemaal niet fair voor het paard.ts komt er wel overheen als ze eenmaal op het nieuwe paard rijd.

het gedrag van de eigenaar is te gek voor woorden.voor zulke mensen moet het verboden zijn om dieren te houden.niet te spreken over de chantage etc. Echt heel naar volk :r

Dantalion

Re: Stop zetten Lease paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 20:09

Ik wil als eerste even iedereen die me wat steun, advies en tips heeft gegeven hiervoor bedanken. Jullie helpen mij erg en daar ben ik dankbaar voor.

voor degene die wat negatiever reageren en eigenlijk zeggen dat niet om het paard geef of haar in de steek laat wil ik even vermelden dat als je de berichten hebt gelezen ik heb gezegt dat niet ga stoppen met de zorg van het paard.

Wanneer ik stop met het leasen van het paard. Wil ik haar indien de eigenaren dit toestaan haar gewoon voor hun blijven verzorgen en behandelen het enigste wat dan zo is is dat stop met betalen voor het rijden. Dus dan rijdr ik het paard niet meer maar wil ik haar nog wel de zorg geven die ze verser nodig heeft. Dit ook omdat ook al heb gezegt dat ik het verder gewoon leuk heb met het paard ook met het poetsen. Vandaag ben ik ook gewoon rustig heen gegaan en ben ik een uur met haar wezen tutten en stukje gewandeld zodat ze haar benen kon strekken. Het gaat er alleen om dat ik ook o.a. door de situatie van de eigenaren bijna niet meer fatsoenlijk kan rijden op het paard en mijn ouders hebben nu na lange tijd besloten dat ze daar niet meer hun geld aan uit willen geven.

Ik hoop nu dat iedereen het begrijpt en snapt dat verder gewoon met de zorg can het paard bezig ga en dat niet zoals iedereen met de negatieve berichten zegt dat haar in de steek laat. Zoals al eerder heb vermeld als het echr alleen maar om het rijden ging dan zou ik niet nog al die maanden met haar door gegeaan zijn. Een ander zou dan meteen al gezegt hebben bekijk het maar.

bedank voor jullie tijd en dat jullie mijn topic hebben gelezen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:23

Ts qat reageer je netjes en heb je het goed onderbouwd.

Het lijkt me sowieso al een discussie of je moet betalen voor een paard waar jij het grootste deel de zorg voor draagt. Je schrijft nu ook duidelijk dat je betaald voor het rijden. En dat lukt nu dus niet.

Ik zou het op die manier ook uitleggen aan die mensen.

Heb je al een afspraak gemaakt? Of een idee wanneer jullie langs gaan?

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:05

Joltsje schreef:
Ts qat reageer je netjes en heb je het goed onderbouwd.

Het lijkt me sowieso al een discussie of je moet betalen voor een paard waar jij het grootste deel de zorg voor draagt. Je schrijft nu ook duidelijk dat je betaald voor het rijden. En dat lukt nu dus niet.

Ik zou het op die manier ook uitleggen aan die mensen.

Heb je al een afspraak gemaakt? Of een idee wanneer jullie langs gaan?

Dank u wel.
Wij hebben nog geen afspraak gemaakt doordat momenteel nog niet thuis ben. Maar ga morgen weer richting huis en zou dan samen met mijn ouders kijken of we voor van de week een afspraak kunnen maken met de eigenaren. Ik ga dan gewoon nog 1maandje haar leasen zodat het ook niet pervdirect voor hun stop is maar dat ze nog even een maandje de tijd hebben om een oplossing te vinden voor het paard en dat ze zich kunnen voorbereiden dat ik stop met het leasen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:08

Zorg wel dat je vóór 1 september hebt opgezegd, anders komt er nog een maand bij.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:10

TS, ik vind dat jij en je ouders ontzettend netjes handelen!

Je bent een topper!

En... Sterkte... Want het zal best emotioneel zijn om te stoppen met leasen van dat paard.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:10

Ik vind je echt heel netjes ts +:)+

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:17

LindyH schreef:
Zorg wel dat je vóór 1 september hebt opgezegd, anders komt er nog een maand bij.

Ik heb gelukkig nog tot 5 september voordat voor mij de nieuwe maand in gaat. Datum was verplaatst doordat ik op vakantie was geweest.

Bedankt voor de tip :)

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:20

Petpa schreef:
TS, ik vind dat jij en je ouders ontzettend netjes handelen!

Je bent een topper!

En... Sterkte... Want het zal best emotioneel zijn om te stoppen met leasen van dat paard.

Dank je wel. Ja dat zal het zeker wel zijn. Vandaag had ze ook wel door dat er even mee zat toen haar van het land kwam halen. Dus toen al die knuffeltjes en duwtjes lieten wel een paar traantjes rollen. Dus heb lekker lang met haar getut vandaag. :)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:36

Ts,ik reageer ook wat bot.dat is niet netjes van mij.het zal vast niet makkelijk voor je zijn en ook frustrerend.mijn excuses voor mijn botte gedrag en heel veel sterkte.ik baal gewoon van mensen(eigenaar paard) die zo met hun dier omgaan.en dan laat ik mij leiden door emotie.

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:40

Laurapalmer schreef:
Ts,ik reageer ook wat bot.dat is niet netjes van mij.het zal vast niet makkelijk voor je zijn en ook frustrerend.mijn excuses voor mijn botte gedrag en heel veel sterkte.ik baal gewoon van mensen(eigenaar paard) die zo met hun dier omgaan.en dan laat ik mij leiden door emotie.

geeft niet hoor :) en dank u wel. Ik snap wat u bedoelt te zeggen.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:30

Laurapalmer schreef:

Wauw..! Petje af.! :D dit mag een voorbeeld zijn voor vele bokkers..

TS succes met het vertellen en ook ik wil zeggen dat jij en je ouders jullie echt super netjes opstellen in deze situatie. +:)+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:00

TS, ik begrijp je. Ik heb een tijdje een paard onder mijn hoede gehad en betaalde daar een flink bedrag voor. Daarnaast heb ik zelf geld geïnvesteerd om het paard weer op te knappen.

Op ten duur kreeg ze verschillende kwalen, waar ik met de eigenaar over heb gesproken. Die wilden haar niet laten onderzoeken. Het paard had het snot uit haar neusgaten lopen na het rijden, ze zoog lucht als een malle en liep op ten duur erg slecht na een val in het weiland. Toen daar ook nog schuren en rotstraal bij kwam, kon ik het niet meer aanzien.

2 jaar volle leaseprijs betaald, hoefsmid, entingen, dierenarts etc en het knapte gewoon van binnen.

Uiteindelijk hebben ze het dier, kapot en wel, volgens mij aan een handelaar verkocht. Geen idee wat er van haar geworden is.

Dus ja, ik snap je, op ten duur knapt er iets van binnen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:27

Alsjij een paard leased om te rijden,en hij wordt kreupel, dan horen ze je zolang een ander paard ter beschikking te stellen om te rijden.Voor een commercieel bedrijf is dat heel normaal. Maar als je van een particulier leased kan die dat misschien niet.Wat dat betreft misschien een punt van aandacht bij een volgend leasecontract,hoe zoiets dan opgelost gaat worden. :( :list: /3

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 08:00

hey allemaal,

ik dacht ik stel jullie nog even op de hoogte.
Wij hebben met de eigenaren gesproken en ik heb hun alles uitgelegd waarom wij deze keuze hebben gemaakt. Gelukkig begrepen ze het wel en zijn ze wel blij dat wij haar dan nog een maand van hun leasen. Ze vinden het wel erg jammer dat ik ga stoppen omdat dus idd ik nog hun enigste redding en optie was om het paard te kunnen behouden. Ze hebben wel gezegt dat ze alsnog erg blij waren dat ik haar zo lang van ze heb geleasd en wenste mij ook nog veel plezier met haar voor deze laatste maand. Ik heb hun ook gevraagd wanneer ze echt zeker weten dat ze haar weg moeten doen omdat ze het niet kunnen betalen of ze mij dat dan willen laten weten zodat ik nog even goed afscheid van haar kan nemen voordat ze echt weg gaat.

nogmaals iedereen bedankt voor jullie hulp en steunende berichtjes.

hier nog een afsluitende foto van een fotoshoot van ons twee samen van afgelopen week als afsluiting van deze topic. Was blij dat voor de shoot er even op kon voor de foto's :)

Afbeelding

Bedankt voor jullie aandacht.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:58

Fijn dat ze het begrijpen, gewoon zeggen zoals het is.

Een leuk dier, dus ik begrijp het helemaal.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:07

Hoi Ts,

wat goed van je hoe je het opgelost hebt :j

Fijn dat ze begrip hebben en wie weet hoe alles in de toekomst gaat lopen. Leuke foto's van jullie samen.

Zelf heb ik onlangs de tip gekregen om http://www.medpets.nl/ecostyle+klausan+violetspray/ Afbeeldingdit te gebruiken bij rotstraal en het werkt super!

Je paardje krijgt wel wat paarse voeten maar na een week hielp het al toen ze om de dag had gesprayt. Het kan in ieder geval geen kwaad want er zitten alleen maar natuurlijke producten in :) Hopelijk helpt het misschien ook voor jouw ex-verzorgpaardje en heel veel succes met de nieuwe!

Dantalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 15:12

Zidore schreef:
Hoi Ts,

wat goed van je hoe je het opgelost hebt :j

Fijn dat ze begrip hebben en wie weet hoe alles in de toekomst gaat lopen. Leuke foto's van jullie samen.

Zelf heb ik onlangs de tip gekregen om http://www.medpets.nl/ecostyle+klausan+violetspray/ [ Afbeelding ]dit te gebruiken bij rotstraal en het werkt super!

Je paardje krijgt wel wat paarse voeten maar na een week hielp het al toen ze om de dag had gesprayt. Het kan in ieder geval geen kwaad want er zitten alleen maar natuurlijke producten in :) Hopelijk helpt het misschien ook voor jouw ex-verzorgpaardje en heel veel succes met de nieuwe!

Dankje wel :) zal het eens doorgeven misschien dat ze er wat aan hebben. De prijs ervan valt ook nog eens mee. Bedankt voor de tip

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:25

geen dank :) heb nu ook een topic lopen over middeltjes tegen rotstraal [BEH] Poll!! Rotstraal wat gebruik jij? in de poll kan je zien dat (tot nu toe) de meeste bokkers hypozin, CTC en cavalor dry feet het beste vinden werken ;)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:44

Je hebt dit heel mooi afgehandeld en staat ook recht in je schoenen. Ik ben blij voor je dat de eigenaren van het paard dit ook begrijpen en inzien. Ik wil je heel veel plezier toewensen tijdens de afsluitende maand met het paardje en een goede start en veel plezier met je nieuwe leasepaard.

De eigenaars van je nieuwe / oude / toekomstige leasepaard(en) hebben veel geluk met je aangezien je eerlijk en correct probeert te handelen. Doe zo verder :-)

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:57

Gelukkig is alles goed gegaan zoals je had gehoopt!