24/7 in een bak, slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:26

Ik denk dat de mensen die zeggen ooh in het noorden moet dat makkelijk lukken, de boel flink onderschatten. Ik woon in oost groningen en was voorheen de enige in de wijde omtrek met 24/7 buiten pensionstalling. Dat ik wachtlijsten zou hebben? Nee hoor, 3 pensionklanten, meer niet. Iedereen vindt het hier wel prima dat paarden heel veel binnen staan, zeker in de winter is paar uurtjes buiten met droog weer toch genoeg? De mensen die anders denken hebben doorgaans hun eigen stekkie. Pas ten zuiden van groningen stad en in drenthe wordt paard op pension pas een beetje leuk. Ook qua prijs is het daar voordeliger.

Miccamaaike, tinkerplein zit binnen haar budget en ik weet in die ongeving nog zeker 3 24/7 buiten stallen ruimschoots binnen het budget. Maar ts zoekt de oostkant. Dan durf ik alleen nieboer te noemen en daar weet ik de huidige prijzen niet van.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 17:33

Ik jeb even wat stallen gemaild over prijzen, en dan kom ik toch al snel uit op de 200 euro... mijn school is ook nog niet geregeld, dus ik begina al aardig te flippen :\

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 17:35

Caily schreef:
Ik denk dat de mensen die zeggen ooh in het noorden moet dat makkelijk lukken, de boel flink onderschatten. Ik woon in oost groningen en was voorheen de enige in de wijde omtrek met 24/7 buiten pensionstalling. Dat ik wachtlijsten zou hebben? Nee hoor, 3 pensionklanten, meer niet. Iedereen vindt het hier wel prima dat paarden heel veel binnen staan, zeker in de winter is paar uurtjes buiten met droog weer toch genoeg? De mensen die anders denken hebben doorgaans hun eigen stekkie. Pas ten zuiden van groningen stad en in drenthe wordt paard op pension pas een beetje leuk. Ook qua prijs is het daar voordeliger.

Miccamaaike, tinkerplein zit binnen haar budget en ik weet in die ongeving nog zeker 3 24/7 buiten stallen ruimschoots binnen het budget. Maar ts zoekt de oostkant. Dan durf ik alleen nieboer te noemen en daar weet ik de huidige prijzen niet van.

Tinkerplein is helaas te duur, wat dacht je dan dat mijn budget was? (Geen aanval hoor)

Caily

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:49

110 eu staat in de advertentie toch?

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 19:29

maar het tinkerplein is 150, dat is toch niet in mijn budget :') (alweer niet gemeen bedoelt hoor)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:35

Anne_Tiska schreef:
maar het tinkerplein is 150, dat is toch niet in mijn budget :') (alweer niet gemeen bedoelt hoor)

wat is dan wél je budget? misschien makkelijker om mee te denken

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 19:41

Mijn budget is 120 max.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:13

Dat is best weinig, hoor :(:)

Heel eerlijk : ik zou daar ook als particulier niet mijn vrijheid voor opgeven.
Paardje kost dat al praktisch aan hooi!

Kun je niet aanbieden om wat stal- of andere werkzaamheden uit te voeren ter compensatie en zo korting vragen bij die Tinkerstal?

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 20:22

Dat is wel een goeie ja :j Ik stuur zo direct een mailtje!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:26

Misschien handig om erbij te zetten hoever je max. wil reizen. Met de bus ben je bijvoorbeeld ook snel in Eelde, Peize, Zuidlaren en heelveel andere dorpen daar moet je wel weidegang kunnen vinden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:18

Kan je idd het gebied noemen waarin je zoekt? Kan zo met je meedenken dan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:54

Hoe en waar staat je paard nu dan voor 120 euro?

Zelfs voor kostprijs lukt me dat niet per paard. Hebben een tijdje in Drenthe gewoond en daar ook gestaan, maar nooit voor minder dan 180 euro ex voer

Voor die prijs moet je denk ik echt een weitje gaan zoeken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:59

Een paard heeft maar een paar dingen nodig
beschutting (kan ze vanuit de bak in een van de stallen komen?)
ruimte (een bak is meer dan voldoende)
voer (dmv een slowfeeder zodat ze de hele dag kan eten )
sociaal contact ( de shetjes)
Dus als je bovenstaande kan combineren dat ze altijd kan kiezen tussen bak en stal en de ganse dag door kan eten, dan heeft jouw paardje een meer dan prima leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:15

Waar in Groningen zit je? Ik heb zonder problemen weiland gevonden en vriendjes voor erbij. En op dit moment sta ik zelfs gratis.
Als je gewoon wat rond kijkt en vraagt is er echt heel veel te vinden hoor!

thijs_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:40

Als je paard in de bak staat zorg er voor dat ze genoeg ruwvoer te eten heeft. Ze kan de shetjes zien en aanraken? Ze staat dan niet volledig alleen.
Mischien een idee om hooi aan de ene kant v/d bak te zetten en water aan de andere kant. Dan blijft ze heen en weer lopen tussen hooi en water

Wel altijd goed mest en hooi uit de bak halen, anders krijg je een grote modderbende.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 23:43

Vogensmij heb ik dit al wel vaker vermeld maar vij deze nog een keer, ik ga dus in groningen stad wonen. Oostkant. Ik heb alleen een fiets en daar moet ik het mee doen, geen bus ofzo dus. Mijn budget is inderdaad laag, maar niet onmogelijk.

Mijn pony staat nu voor 100 p/m op een pensionstal, in drenthe.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 03:44

Anne_Tiska schreef:

Is dat niet voor snachts op stal?

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 11:47

Caily schreef:
Anne_Tiska schreef:

Is dat niet voor snachts op stal?

o, waar had jij dat het andere gezien wat evt. binnen mijn budget is? zou ik daar misschien een linkje van kunnen krijgen? *D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:52

Contact opnemen met de eigenaresse. Ik heb er jarenlang gestaan en kom er nig steeds af en toe :)

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 12:11

bedankt, ik heb met haar (hem?) contact opgenomen.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 22:01

Oké, even een (lange) update van vandaag.

We zijn dus naar Groningen geweest en daar ook even langs de 'bak' gereden. (niet gekeken van dichtbij) En wat dus nu blijkt.
1. De bak is helemaal volgroeid. Er zitten allemaal planten in de bak die ik nog niet van dichtbij heb kunnen bekijken, dus ik weet ook niet of er giftige tussen zitten. (ik heb hier trouwens GEEN verstand van) Het lijkt erg hoog te staan, tot ongeveer je knieen. Aan de ene kant dacht ik positief, namelijk mooi toch al dat gras? Alleen als ik het nu bekijk denk ik van, ojee, giftige planten? Scherpe planten? en als er giftige planten tussen zitten betekent dat heel veel werk... niet dat ik daar problemen mee heb maarja als ik bezig ben in de bak, waar moet Tiska dan heen?
2. De shetjes zijn er niet meer, ik wist dit niet en had alleen via verhalen (ouders) gehoord dat er in het begin heel veel shetjes stonden en er nog 2 over waren. Ik wist dit dus niet...

Tja, ik weet nu bijna 100% zeker dat dit hem niet gaat worden. :n Ik zal dus binnenkort de briefjes in de brievenbussen stoppen. Dit had ik vandaag niet gedaan omdat mijn ouders dat liever niet vandaag wouden.

Mijn moed zakte me echt in de schoenen toen tinkerplein mij stuurde dat ze geen plek meer hadden, wat nu? -O-

groetjes, :evaw:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:08

Wat een tegenvaller :(:)

Maar nog niet wanhopig worden!
Wie weet krijg je nog een heel leuke reactie?

En anders kun je misschien op de wachtlijst bij Tinkerplein?
Eventueel een paar maandjes op een duurdere stalling is wellicht nog te overbruggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:08

Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik vind dat als jij nog afhankelijk bent van je ouders en zij jouw pony betalen, zij ook even wat moeite moeten gaan doen. Zij bepalen het budget, maar dat is echt heel moeilijk.
Je betaald nu 100 euro voor pension? In Drenthe? Wij hebben daar 3 jaar gewoond, maar ben zo een plek helaas niet tegen gekomen en vraag me af wat je daar voor kan krijgen.

Wat een paard kost is al meer dan 100 euro als deze op stal staat, dus stalbedekking nodig heeft, genoeg goed ruwvoer en andere voorzieningen.

Je kan heel makkelijk achter je nieuwe postcode komen op internet. Dan zou ik met die postcode echt dagelijks op mp gaan kijken.

Maar een gesprek en wat hulp van je ouders lijkt me wel heel hard nodig. Je koopt een pony voor je kind, dus moet er een plek komen.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 22:13

ik ben 13 jaar :D Mijn ouders vinden die plek met de bak al heel goed, dus die snappen het denk ik niet zo goed ;( Ze staat 24/7 op de wei in een hele grote groep. Zodra ik een baantje daar heb gevonden kan ik ook wel vragen of ik dan kan helpen meebetalen! En misschien wat van mijn kledinggeld af! *D

De plek waar we gaan wonen kent marktplaats niet :') Te nieuw ofzo :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:36

Echt? Ben je pas 13? Lieve meid, ik vind het heel goed hoe je bezig bent, maar je ouders moeten ook even aanpakken hiermee.Zij zijn verantwoordelijk. Die bak is niks voor een paard alleen. Elk paard moet een maatje en een schuilmogelijkheid hebben. En, heel belangrijk, er komt nog aardig wat aan hooi bij wat je moet geven of laten geven daar.

Als je weet in welke plaats je gaat wonen, kun je je postcode vinden en die invullen met een straal waarin je wil zoeken.
Als hij de postcode niet kent, moet je even een postcode zien te vinden van een oudere straat verderop, als je in een nieuwe wijk gaat wonen.