Is mijn paard ongelukkig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: Is mijn paard ongelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:41

Ik zou echt meer buiten gaan doen. Lekker elke week naar buiten. Idd ook lekker wandelen en of fietsen.
En op zoek eventueel naar een stal waar hij in de groep kan staan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:47

Lekker met een ander paard in de wei doen. En geef hem eens ff een mand vrij en ga die maand alleen leuke dingen doen. Lekker wandelen. Lekkere stevige bosrit maken. Of een gewone buitenrit.
Lekker keer los met je knol een schiktraining doen in je eigen rijbak.
Keer zonder zadel springen.
Allemaal dingen waarbij je geen verwachtingen hebt van je paard.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:53

Wat dacht je van 1 maand vrij, en in die ene maand vrij gewoon 1 of 2x per week lekker het bos in? Hij vergeet zijn oefeningen heus niet hoor. Mijn pony was op ongeveer L niveau getraind en heeft meer dan 3 jaar stil gestaan, maar ongeveer alle knopjes zaten er nog op.

Lis_sa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 14:57

Orlando gebruik zijn weiland helemaal, er staat genoeg gras op omdat hij 2 weilanden heeft. Ik heb de wei even nagelopen om te kijken hoeveel meter het nou precies is want ik gokte maar wat (Orlando liep vrolijk achter me aan). De wei is 16 x 32 meter niet erg groot maar toen ik aankwam was hij aan het spelen met zijn buurvrouw Fries x Tinker (Een beetje rennen, bokken en steigeren). Ik heb hem vanmiddag ook niet gereden maar een 'schoonheidsbehandeling' gegeven. Lekker met hem kroelen en borstelen met een kruiwagen hooi erbij. Hij keek naar mijn doen wel vrolijk uit.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:37

ik heb mijn paard een maand vakantie gegeven, hij staat nu 24/07 op een wei in zeeland. Ik rij een enkele keer en dan gaan we naar het strand :D Hij is helemaal opgebloeid! misschien een idee om te doen, dus een maandje met vakantie sturen en alleen maar lekkere buitenritjes maken in de bossen of het strand. :)

Lis_sa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 15:51

jacqueline_Y schreef:
ik heb mijn paard een maand vakantie gegeven, hij staat nu 24/07 op een wei in zeeland. Ik rij een enkele keer en dan gaan we naar het strand :D Hij is helemaal opgebloeid! misschien een idee om te doen, dus een maandje met vakantie sturen en alleen maar lekkere buitenritjes maken in de bossen of het strand. :)

Ja een maand vakantie geven met proberen een vriendje erbij (als de staleigenaar dat goed vind) is denk ik toch de beste oplossing. Mooi een maand leuke dingen doen. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:51

Tijdens een bosrit kan je best een keertje wat wijken e.d. mee pakken maar hou het voornamelijk leuk, je zult zien dat het voor je paard een heerlijke afwisseling zal zijn op zijn schema wat hij al jaren doet.

Lis_sa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 15:56

Ik heb mijn beslissing gemaakt hij blijft op de stal waar hij nu staat maar dan met een vriendje in een ruime wei. Hij krijgt een maand vakantie met alleen maar leuke dingen buitenritten, vrijheidsdressuur en lekker poetsen. :) :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:59

Super van je!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:59

mel_orrie schreef:
Ik heb mijn beslissing gemaakt hij blijft op de stal waar hij nu staat maar dan met een vriendje in een ruime wei. Hij krijgt een maand vakantie met alleen maar leuke dingen buitenritten, vrijheidsdressuur en lekker poetsen. :) :)

Daar zal hij blij mee zijn, goed van je +:)+

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:50

Mischien je paard een maand vakantie geven?

wij mensen hebben behoefte aan vakantie maar paarden ook.
wij geven al onze sport paarden een maand vakantie in de zomer lekker tussen alle paarden om rennen en ff weer echt een kudde dier zijn.

mischien zijn er mensen die het er niet mee eens zijn.

maar wij kunnen echt merken dat ze er behoefte aan hebben. maar na de hand ook weer met frisse moed beginnen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:56

love_odin schreef:
Mischien je paard een maand vakantie geven?

wij mensen hebben behoefte aan vakantie maar paarden ook.
wij geven al onze sport paarden een maand vakantie in de zomer lekker tussen alle paarden om rennen en ff weer echt een kudde dier zijn.

mischien zijn er mensen die het er niet mee eens zijn.

maar wij kunnen echt merken dat ze er behoefte aan hebben. maar na de hand ook weer met frisse moed beginnen.

Gisterenmiddag schreef TS
mel_orrie schreef: