manege's !

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

1Love2Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:55

De pony van mijn tante staat op een hele goede manege. Ze hebben enorme weides en kunnen vrij rondlopen, en kunnen naar binnen wanneer ze willen. Ze staan er heel erg goed bij en de mensen daar zijn heel gezellig. Toen ik er 3 weken geleden naar toe ging, waren we in zo'n goede stemming dat we een taart hebben gebakken :D
Als je nieuw bent krijg je privé les. Als je naar de groeps-les gaat, krijg je opdrachten die je moet/mag doen. Dat kan eigenlijk van alles zijn, o.a. grondwerk hoort er ook bij. Soms mag je doen wat je wilt; gewoon poetsen, rondlopen, springen, op het blok, rondjes rijden, etc. De bak is dan ook echt gigantisch.
Een vriend van mij rijd op manege hippo d'or. Het schijnt dat het daar heel netjes verzorgd is, met goede instructrices, maar ze zijn wel streng heb ik gehoord.

Walkure

Re: manege's !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:07

Ik heb eigenlijk een hele leuke manege, rijd er al 12 jaar. Hier leren rijden en rijd er nogsteeds ondanks dat ik een verzorgpaardje heb, heb het er erg naar mijn zin. Erg leuke paarden, geen standaard manege paarden die allemaal hun rondje lopen. Zijn er natuurlijk wel bij, maar worden natuurlijk het meest bij de beginners gebruikt. Staan elke dag op het land en in de zomer zelfs 24/7 voor een aantal weken.
Eigenaresse heeft enorm veel liefde voor al haar beestjes en ze worden harstikke goed verzorgd, grote stallen, allen hun eigen passende zadel en hoofdstel die harstikke goed in staat zijn. Paarden worden niet gebruikt als ze slecht lopen en gaan optijd met pensioen, oudere paarden worden voor pensioen sowieso minder ingezet.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 20:10

ook nog een minpunt van een van mijn oude manege's: paard loopt langer dan een maand niet goed? of paard word een beetje te oud? spuitje of naar een handelaar! |o

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:15

madhatter schreef:
mijn manege is enorm zielig, het is met alles gewoon perfect: maar de paarden staan dus 1 uur per dag ofzo buiten, en ze rijden soms wel 3 gevorderde lessen (dus veel galop ahter elkaar)

een paard is gewoon gemaakt om te bewegen en kilometers te maken hoor! al heb je wel een punt maar als het teveel is zetten ze denk ik een pony niet zoveel achter elkaar in.
(begin nu zelf niet met af kraken in je nieuwe topic!)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 20:54

kwita schreef:
madhatter schreef:
mijn manege is enorm zielig, het is met alles gewoon perfect: maar de paarden staan dus 1 uur per dag ofzo buiten, en ze rijden soms wel 3 gevorderde lessen (dus veel galop ahter elkaar)

een paard is gewoon gemaakt om te bewegen en kilometers te maken hoor! al heb je wel een punt maar als het teveel is zetten ze denk ik een pony niet zoveel achter elkaar in.

inderdaad! hij si er gemaakt om los rond te lopen, dus 1 uurtje buiten :n
(en wat bedoel je met afkraken in mijn nieuwe topic?)

RoosZDKSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:42

ik rijd nu op een gezellige manege, waar de paarden ´s morgens buiten staan tot ergens in de middag vlak voor de lessen, het is dan wel geen fnrs manege, de sfeer is wel ontspannen en er word ook goed op de paarden gelet, de instructie is ook wel okay, de manege waar ik hiervoor reed was overigens niet zo gezellig, paarden stonden daar ´s ochtends hooguit een uurtje in de paddock, of op een klein weitje, allemaal apart, waardoor ze elkaar allemaal aanvielen tijdens de lessen, door gebrek aan sociaal contact (heb gehoord dat dat ondertussen gelukkig wel is veranderd) de lessen waren ook altijd hetzelfde, nadat je stap, draf en gaop kon werd er niet zoveel bijzonders meer geleerd behalve wijken (ben daarom na 2 jaar overgestapt naar de manege waar ik nu 4 jaar rijd)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:58

madhatter schreef:
kwita schreef:

inderdaad! hij si er gemaakt om los rond te lopen, dus 1 uurtje buiten :n
(en wat bedoel je met afkraken in mijn nieuwe topic?)

in je openingspost geef je aan dat het vooral bedoelt is om gezellig en leuk over maneges te praten.
echter in je latere post is het vooral wat er niet leuk of slecht is aan de manages waar je gereden hebt. voor mij voelt het na een aantal posts ook alsof je het topic vooral hebt aangemaakt om op de plekken waar je gereden hebt af te geven.. ik denk dat ze dat bedoelt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:45

Dat is inderdaad mijn motivatie voor deze post Elenamm77.
Het is zonde want er gebeuren ook zoveel leuke dingen op manages, dat die ook wel eens genoemd mogen worden .Zelf heb ik hele leuke herinneringen aan mijn manage tijd en dat was jaren lang!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 11:19

oo nee helemaal niet! sorry als ik zo overkwam, heb ook pluspunten gegeven in eerdere post... nu ben ik heel kwaad op manege ivm met pony's die nog beter konden worden afmaken, maar ik heb ook genoeg leuk gepraat nog? ik ga nu weer over op leuk praten dan maar :)