paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisem94

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:56

Een verzorgpony gaat nu niet voor jou lukken. Als je eerlijk naar jezelf bent weet je ook wel dat je nu veel te veel wil. Terwijl je jong, onervaren en geen geld ervoor hebt. En dat heb je allemaal wel nodig.

Kijk ook is even naar je advertentie. Je wil alles, wedstrijden, er altijd naartoe kunnen, voor niks. Iemand moet jou maar een pony ter beschikking stellen waar jij alles mee mag. Dat gaat niemand doen. Heb geduld en wees blij dat je al een verzorgpaardje hebt.

Wat jij wil dat komt later wel, nu nog niet.

(Ik wacht bijvoorbeeld ook al jaren op het moment dat ik een paard kan kopen, voor sommige dingen heb je gewoon geduld nodig. Dat geldt voor iedereen! Niet alleen voor jou)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:01

ik kan wel geld geven maar helaas maar 30 dus niet niks geen geld heb ik heb genoeg geld als ik zelf mee betaal de helft van me zakgeld dan word het €40 euro geen geld h

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:05

40 euro is echter maar vrij weinig ten opzichte van wat een paard kost. Plus waar wil je dan wedstrijden en alles eromheen van betalen?

Ik las idd ook in je advertentie dat je zo vaak wilt komen als je wilt....plus die bijdrage. Dan zou iemand anders dus voor jouw hobby moeten betalen. Heel vervelend, maar zo werkt het niet :)

Geniet van je verzorgpaardje en het ponykamp en wees dankbaar voor wat je hebt :) zouden heel wat jonge (en zelfs oudere) meiden alles voor over hebben :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:40

je vraagt iets te veel, met 40,- heb je nog lang geen eigen paard en wat je nu vraagt is gewoon een eigen paard die je niet betaalt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:10

latifah11 schreef:
ik kan wel geld geven maar helaas maar 30 dus niet niks geen geld heb ik heb genoeg geld als ik zelf mee betaal de helft van me zakgeld dan word het €40 euro geen geld h

Zitten jullie nou openbaar te onderhandelen over de prijs :+ Ikweet niet wat voor paard Machopablo heeft staan, misschien mag je daar 1 of 2x per maand heen voor die prijs ofzo. Dat zou toch ook al leuk zijn? En wie weet wat daar allemaal uit voortkomt. Misschien mag je dan over een tijdje wel wedstrijden rijden als het goed gaat

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:48

Je zegt op je profiel dat je max €30,00 wilt uitgeven aan een lease pony.
Voor dit geld krijg je echt geen lease pony! Begin met een verzorg pony, sommige mensen vragen een kleine bijdrage en bij sommige kan het gewoon geheel gratis. Geef de moed niet zo snel op! Plaats gewoon overal een advertentie en laat zoveel mogelijk mensen het weten!!! Als je wedstrijden wilt rijden met je verzorgpony moet je eerst een startkaart aanvragen voor dat je mee kan doen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:29

weet ik een startkaart bij de KNHS toch en ik he al genoeg lease paarden gezien voor die lease prijs gr la

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:20

latifah11 schreef:
weet ik een startkaart bij de KNHS toch en ik he al genoeg lease paarden gezien voor die lease prijs gr la

Dan ga je die toch leasen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:09

nee te ver

Ashjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:37

Hee Latifah,
Ik zou advertentie's plaatsen op bijv : bokt, marktplaats,lease paard of eventueel bij een manege in de buurt vragen of je daar op een bord wat kan achterlaten. Je hebt ook mensen die er niks voor vragen maar wel op je rekenen kwa afspraken. geef duidelijk aan wat je die mevrouw/meneer kan bieden aan verzorging.

dan komt het vast wel goed.

Succes :)F :)F

officialnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:44

hoiiii

Ik heb ook lange tijd met dit probleem rond gelopen nu ben ik alleen wel wat ouder dan jou*\o/*
maar nog kon ik niks vinden.
Nu staat er sinds een poosje een paard op de pensioen stalling van mijn verzorg Welsh en ik mag steeds wat meer met dat paardje en hopelijk ook ooit nog rijden. <3

leasen licht eraan hoe bedoel je precies paard thuis of bij iemand leasen en dan maandelijkse kosten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:48

ik beb op blmt en markaats al advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:49

blmmt = bokt sorry

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:52

Ik heb 2 jaar gezocht naar een verzorgpony, na 2 jaar zoeken had ik een gevonden waar het goed mee klikte. Ik kon er niet op rijden (wel samen met de eigenaar mennen, en natuurlijk poetsen), maar ben er elke week (8 maanden lang) door weer en wind heengegaan. (en uiteindelijk afgedankt met een whatsappje >;) :( )

Wat ik hiermee bedoel; je wilt teveel, hou het klein. Aangezien er in je advertentie staat dat je niet kan springen en geen dressuur kan, wat er bij mij op neer komt dat je nog niet kan rijden, zullen er niet veel mensen zijn die hun paard aan zo iemand toevertrouwen (sorry als dit bot overkomt, ik bedoel het aardig :(:) ). Ook zou ik pas wedstrijden gaan rijden als je les hebt gehad, anders gaat de lol van de wedstrijden er snel af denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:13

ik doe nu dressuurlessen en kan wel rijden anders zou ik geen advertentie plaatsen duhhhh

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:17

latifah11 schreef:
ik doe nu dressuurlessen en kan wel rijden anders zou ik geen advertentie plaatsen duhhhh

''ik kan nog niet springen en ik kan ook nog geen dressuur'' (gekopieerd uit advertentie)

dan zou ik dit in je advertentie veranderen.

Ik hoop dat je een verzorgpony vind die aan al je eisen voldoet, maar keur verzorgpony's niet af omdat je er iets van je eisen niet mee kan/mag.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:19

De reden dat je lease- of bijrijdpaarden voor een laag bedrag ziet maar niet in jouw buurt, is omdat je op paardengebied in een heel duur stukje van Nederland zit. Waar je in het noordoosten van Nederland bij wijze van spreken voor 100 euro per maand een paard op pension kan houden, ben je in de randstad vaak rond de 400 euro kwijt. De kans dat je dus iemand vind die een dergelijk bedrag per maand aan haar paard uitgeeft maar het dier vervolgens voor drie tientjes aan een onervaren ruitertje verleast is zo goed als nul. Ik denk dat je beter je eisen naar beneden kunt bijstellen en dat je heel blij mag zijn als je voor dat bedrag één keer per week iemands paard mag bijrijden. Daarbij zou ik persoonlijk nooit iemand die zo jong en onervaren is zelfstandig met mijn paard aan de slag laten gaan. Een paard is geen grote knuffelbeer, maar een enorm sterk dier waarbij een klein foutje grote gevolgen kan hebben.

Daarnaast schrijf een knhs startkaart te willen aanvragen om wedstrijden te rijden. Een startpas kost volgens mij ruim 100 euro. Daarnaast heb je nog je kosten voor het lidmaatschap aan de KNHS en de rijvereniging en zal je ook regelmatig dressuurlessen moeten gaan volgen. De wedstrijden kosten ook geld (voor zover ik weet bij ons 20 euro). Je kan dan beter (en dat kan ook gewoon met een privepaard) op een manege FNRS proeven rijden.

Ik heb zelf een aantal jaar een leasepaard gehad. Ik woon in de Kop van Noord-Holland. Een goedkoper gebied dan waar jij woont, maar bij lange na niet zo goedkoop als het noordoosten van het land. Ik betaalde voor 4 uur rijden in de week, waarvan 1 uur les en inclusief de huur van mijn kastje €210 euro per maand. Dit was wel bij een manege dus iets duurder dan particulier. Andere stallen hier in de buurt vragen maandbedragen ergens tussen de €150 (voor ca. 3 keer per week) tot over de €500 (voor full-lease op een luxe stal). Ik denk dat dat ook bedragen zijn waar je in de regio Dordrecht/Rotterdam rekening mee moet houden.

Als ik jou was zou ik gewoon net zo lang doorzoeken tot je een leuke verzorgpony hebt gevonden. Niet teveel eisen in je advertentie zetten, maar gewoon aangeven dat je heel graag wil leren rijden en verzorgen en dat als het mogelijk is je het ook leuk zou vinden om een onderlinge wedstrijd te mogen starten. Als je met een waslijst aan eisen en wensen komt schrikt dat mensen namelijk af. En lukt het niet om een verzorgpony te vinden: niet getreurd. Geniet gewoon van de keren dat je wél mag rijden.

Heel veel succes met zoeken en ik hoop dat je toch een leuke pony zal vinden waar je veel van kan leren!

officialnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:26

Hoelang zit je al in de paarden?? als je al wedstrijden wil.
Ik ben al 4 jaar gelukkig met de liefste Welsh van de wereld <3
ik kan er niet meer op rijden (maakt me niet uit) Ik rijd nu ook wedstrijden (niet met haar) Door haar ben ik nu verder in de paardensport gegaan. Ik verzorg haar nog steeds.
miss dus een betere optie om eerst even gewoon iets makkelijks te zoeken...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:19

latifah11 schreef:
ja ik krijg soort van les op me verzorgpaard nou ja niet echt verzorgpaard maar ik ga altijd alsk er ben draf galop en zo in bak en zonder zadel en balkjes draven en een klein sprongetje

marine is een kwpn hengst van 22

[ [url=m/y81cDV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ts kan al rijden ze wil alleen perse meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:20

maar ik moet al me advertenties zoiezo nog veranderen want ben vandaag 12geworden

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:26

Hoi!
Ik zag net je advertentie. Ik heb een paar tips waar je misschien wat aan hebt:
-Er een duidelijke foto bij zetten waar je rijdt
-duidelijk je ervaring neerzetten (Hoe lang rij je, op een manege/of bij iemand, wat kan je)
-duidelijk neerzetten wat iemand van je kan verwachten
-het iets overzichtelijker maken en je ouders even naar spelling laten kijken

Met 12 jaar is het mogelijk om aan een verzorgpaard te komen, maar je moet geluk hebben.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:27

vandaag ben ik 12geworden dank u volr u tips

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:33

Ik vind het vooral onduidelijk in hoeverre ze al kan rijden, ze zegt te kunnen rijden, maar geen dressuur of springen, maar ze springt wel, ik volg het dan al niet meer :?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:36

Dus je bent vandaag jarig: van harte gefeliciteerd, Latifah *\o/*
Ik hoop dat je gauw een leuke verzorgpony met goede begeleiding vindt.
Dat is inderdaad niet makkelijk, maar bedenkt dat je kansen toenemen naarmate je ouder wordt en je meer ervaring krijgt. En in de tussentijd op dat mooie paard blijven rijden :-) Dat is ook al heel gaaf, toch?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:37

Ten eerste: gefeliciteerd! Y)(^)
En nu mijn verhaal. Ik heb op jou leeftijd ook gezocht naar een verzorgpony en ik denk dat jij het met je verzorgpaardje goed getroffen hebt. Het is dan wel een 'oudje' maar die zijn erg fijn als je nog zo jong bent. Ik heb op hele jonge pony's gereden toen ik 12/13 was en dat was geen pretje. Je moet daar echt lessen en veel ervaring voor hebben, om dat zelfstandig te kunnen. Ik zou overleggen met je ouders of je misschien op les met mag je verzorgpaardje, soms scheelt dat ook nog in de kosten. Sommige manege's vragen bijvoorbeeld 5 euro extra omdat je dan een paard van hun 'huurt' voor dat uurtje les. Gewoon lekker rustig aan doen, daar heb je later veel meer lol en voordeel van. En natuurlijk ook overleggen met de eigenaar/eigenaresse!