Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:57

een halfjaar...
ik heb 4 jaar gezocht, met een bijdrage van 0,- en het gevoel dat iedereen een pedo is is het logisch dat je er nu nogg geen heb gevonden.
ik snap je frustratie, maar vergeet het. je bent vast hard aan het zoeken en verwachte vast dat je er een vond, dan is het een grote teleurstelling -O-

ik verwachte een gelijke reactie en heb dus 4 jaar gewacht, ik betaal nu maar 55 euro !
valt dus reuze mee/

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:01

anemoonlena schreef:
een halfjaar...
ik heb 4 jaar gezocht, met een bijdrage van 0,- en het gevoel dat iedereen een pedo is is het logisch dat je er nu nogg geen heb gevonden.
ik snap je frustratie, maar vergeet het. je bent vast hard aan het zoeken en verwachte vast dat je er een vond, dan is het een grote teleurstelling -O-

ik verwachte een gelijke reactie en heb dus 4 jaar gewacht, ik betaal nu maar 55 euro !
valt dus reuze mee/

Waar zie je staan dat ik het gevoel heb dat iedereen een pedo is? Ik weet echt wel dat iemand een pedo is als hij me vraagt om foto's van mn benen in mn rijbroek "zodat hij dan kan zien of ik wel dun genoeg ben voor het paard". Ik weet heel goed wie ik wel kan vertrouwen en wie niet, en ik vertrouw er liever eentje minder dan dat ik zometeen bij de kindertelefoon zit omdat ik ben aangerand. Ik heb ook al eerder gezegd in dit topic dat ik echt wel wat wil bijdragen en ook zeker wel klusjes wil doen maar simpelweg niet 50,- te besteden heb per maand. Lees dus eerst even mijn beginpost en verdere berichten door voordat je oordeelt want aan deze reactie heb ik helemaal niks.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:02

ejikas schreef:
Ja ik zoek nu al een halfjaar naar een verzorg/bijrijdpony of paard en steeds als ik een potentiele zien moet ik 50,- p/m bij betalen of reageert de persoon van wie het paard is opeens niet meer, ik bedoel zeg dan gewoon even dat je al voorzien bent of dat je geen interesse in mij hebt maar laat niet opeens niks meer van je horen, dat is toch asociaal? Heb nu ook al meerdere malen zelf een advertentie geplaatst, maar op 1 of andere manier komen daar alleen maar pedo's op af dus daar ben ik ook gauw klaar mee... Ben het echt helemaal zat dat ik gewoon geen leuke verzorgpony kan vinden! Sorry dit voegt niet echt veel toe aan het forum maar moest het ff van me af schrijven :\

Ik wil niet zielig zijn ofzo mqar ik zoek al 7 jaar en bij mij staan geen paarden,...

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:06

idylle schreef:
Er komt vanzelf een leuke pony op je pad, maar ze zijn op t moment erg lastig te vinden idd.
'Vroeger' zag je een paard in een weiland staan, belde aan bij het huis naast het weiland en dan vroeg je gewoon of dat paard van hun was en zo ja, of je dat mocht verzorgen. Maarja, zo gaat het tegenwoordig niet meer. Vroeger was je blij als je stront mocht scheppen. Ja echt! Zo ben ik ook begonnen. Een pensioen paard borstelen en stal uitmesten. Na verloop van tijd mocht ik eens mee kijken bij wedstrijden en dan grommen en na een half jaar poepscheppen en borstelen mocht ik zomaar ineens op 1 van hun paarden rijden! Uiteindelijk kreeg ik m'n vaste paard daar en mocht ik op de vereniging en wedstrijden rijden.
Maar in het begin mocht dat echt niet.
Tegenwoordig willen alle meiden alleen nog maar rijden en als dat dan niet mag, dan willen ze de pony niet verzorgen...
Andersom is het dus ook erg moeilijk om een goede verzorgster te vinden die haar afspraken nakomt en door weer en wind je pony komt verzorgen.
Mocht je een verzorgpony krijgen, zorg dan dat je je afspraken nakomt en zuinig op hun paard en spullen bent, want in de paarden wereld gaan verhalen snel rond. Als jij dus je afspraken niet na zou komen, kom je de volgende x nog moeilijker aan een verzorgpaardje.
Veel succes met het vinden van een leuk plekje

Ja he ;( het gaat alleen maar om het rijden of hun mwnier van vd dus slaan en niet belonen enzo. Ja hun verpesten het voor mensen ook voor mij.....

Relien

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:18

Ik heb ook een meisje op mijn pony die daar maandelijks een x bedrag voor betaald. In het begin niks omdat ze me uit de brand hielp inmiddels zou ik volledig de zorg weer kunnen dragen maar hebben nu een spprt lease constructie. Nu mag ze ook alles ze mag starten clinics rijden als ze met hem op ponykamp wil mag dat ook.

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:24

Relien schreef:
Ik heb ook een meisje op mijn pony die daar maandelijks een x bedrag voor betaald. In het begin niks omdat ze me uit de brand hielp inmiddels zou ik volledig de zorg weer kunnen dragen maar hebben nu een spprt lease constructie. Nu mag ze ook alles ze mag starten clinics rijden als ze met hem op ponykamp wil mag dat ook.

Jaa maar als je zoveel mag wil ik ook echt wel 50,- (ook wel 100,- of meer want het is dan eigenlijk gewoon je eigen paard) betalen maar in de meeste gevallen is dit niet zo, en ik hoef er ook echt niet alles mee te kunnen, voor mijn part mag ik m alleen maar borstelen en mee wandelen gewoon om ervaring op te doen! Rijden kan altijd nog komen (of niet). Ik doe het echt niet alleen voor het rijden, het zou wel superleuk zijn natuurlijk maar gewoon het verzorgen en tutten met een paard vind ik ook al superleuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:27

SETEFURII schreef:
[naam] schreef:
Om andere mensen/kinderen een kans te bieden om ook met paarden om te gaan die bijvoorbeeld zelf geen paard kunnen betalen of van hun ouders niet naar een manege mogen.

Ik kan deze theorie wel volgen. Maar ik zie dat helaas in mijn omgeving absoluut niet terug. Ik zie vaker het verhaal van mensen die te veel paarden aanschaffen in verhouding met hun tijd en/of financiën en daarom een verzorgpaard of 'halve stal' aanbieden voor toch grote bedragen. Dat vind ik telkens zo jammer, daarom dat ik erg negatief ben t.o.v. dit soort overeenkomsten.
Daar vind ik juist hier in de omgeving niks van terug. :)
Wij hebben nu 2 verzorgsters die beide niks betalen, puur om ze een kans te bieden die ik zelf vroeger ook heb gekregen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:30

SETEFURII schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dit is natuurlijk een beetje raar om te zeggen.
Mensen stellen hun paard beschikbaar voor jou, rijden zelf niet voor jou, lenen hun spullen uit aan jou, zodat jij kunt doen wat je om de één of andere reden anders niet zou kunnen.
Dan mag daar best iets tegenover staan.
Niet iedere eigenaar zoekt een verzorger/bijrijdster omdat hij/zij zelf niet kan of wil rijden.

Maar waarom dan wel? :)

Omdat iemand kan gaan studeren in een andere stad, en het eerste halfjaar nog niet haar paard gaat verplaatsen omdat ze nog niet zeker weet of ze wel op die plek blijft. Als ze daar vertrekt en het paard is net verhuist moet hij weer terug, zorgt alleen maar voor onnodige stress. Als je dan alleen in het weekend er bent kan je voor doordeweeks prima een verzorgster zoeken die je dan echt wel mee kan laten betalen. Wat denk je dat je op de manege betaalt? 50 euro is echt een heel redelijk bedrag hoor. :roll:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:32

Omdat je het gewoon gezellig vindt mensen mee te laten genieten? En daar dan zelf weer van geniet?
Gewoon...zonder geld te vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:33

Precies dat. :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:45

Tja de een vind t veel en vind gratis enkel wat hoor vaak van mensen "maar wij bieden een dienst aan aan de eigenaar"

Wij hebben 2 paarden die eventueel door andere verzorgd/bijgereden mogen worden
Ja wij vragen €50 per maand en daar zit 2x lessen bij in (in de regel sta ik meestal erbij en te helpen daar niet van)
Wij vinden dit niet veel hier mag bijna alles concours en en en allemaal geen probleem mits het verantwoord is

Onze eis verder is dat diegene wel leergierig is en bereid is om te leren
Ik sta niet elke x voor joker in de bak om les te geven of te helpen het kost mij ook tijd

Ik doe het echt niet voor mezelf heb en bijrijder die hier nu z'n 2 maanden komt en nog ben ik er elke x bij en in de regel sta ik ook echt les te geven
In die tijd kan ik ip ook zelf rijden
Sinds begin mei rijd ik gewoon als zij er ook is dan kan ik haar tijdens het rijden ook helpen
Alleen die 2x les dan niet dan is t gewoon serieus 1 op 1 les

Moet ik er ook bij vertellen dat deze 2 paarden echte leer meesters zijn hebben op hoger niveau gelopen dus je leert er elke dag wel wat van is t niet iets groots dan wel wat kleins

Wij doen het puur en alleen omdat we andere ook het "geluk" gunnen van een "eigen" paard
Ik heb al zolang paarden dat ik t me kan herinneren en weet niet beter maar dat is niet altijd voor iedereen vanzelf sprekend
Hier mogen ze echt veel en leren ze ook elke x dat ze komen wel iets bij
Klusjes vraag ik niet van ze want dat doen we graag zelf
En wat kost een les op de manege 10 tot 15€ denk ik?
Meeste rijden 1x per week n groepsles

Dan is 50 of zelfs 100€ niet veel om 3 dagen in de week te rijden ongeveer en elke 2 weken serieus privé les te hebben
En in de regel meer "les" te hebben
Daar leer je tenslotte veel meer van dan op een manege

Verder doe ik er ook echt niet moeilijk over als ze n dag meer tijd heeft mag ze best die andere ook pakken
En paarden poetsen en dergelijke mag ook alleen die 2 bepaalde paarden mogen gereden worden andere alleen gepoetst of gewassen

Eentje mogen ze longeren en ook daar wil ik ze bij helpen
Ik vind het leuk om mensen te zien werken aan hun eigen ontwikkeling en echt beter word ik er zelf niet van (lijkt mij)
Dus mij n dienst leveren vind ik echt onzin ;)

Succes met het zoeken ts

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:10

Ik zou denk ik als ik een verzorger zocht nu ook geld vragen bij een jong persoon, maar dat is puur voor de tijd die ik erin moet stoppen.
Zelf heb ik een pony van 1,30, die niet perse gereden of verzorgd hoeft te worden doof iemand.
Door zijn grootte zal hij vooral jonge meisjes aantrekken en echt dat kost veel tijd.
Ik zal dan echt intensief moeten begeleiden, en waarschijnlijk dat bij moeten houden.
Dat houdt in dat ik waarschijnlijk zonder bijdrage voor niks les sta te geven, en ook in de omgang moet ik zorgen dat hij braaf blijft.
Veel paarden worden echt lastig zonder gewoon een consequente verzorger.
Dat houdt in dat ik voor niks rijles, longeerles en grondwerkles moet gaan geven voor ik er zelf enigsinds op vooruit ga.
Want les kost met 1x per week ook minimaal 50 euro per maand, dus dat zal dan ook geen optie zijn voor iemand die niet bij kan dragen.
En dan moet ik nog hopen dat het uiteindelijk werkt.

Je moet dus echt iemand treffen die het leuk vind dat je haar paard of pony doet, en jou ook gerust wat wil leren omdat jij motivatie toont.
Zelf heb ik dat ook gedaan, meisje was 11, gewoon omdat zij graag wilde en haar moeder gewoon mee ging.
Ik leerde haar wat en zij namen samen de zorg soms op zich.
Zo kon ik eens een dag of weekendje niet, maar daar heb ik veel energie in gestopt.
Ik heb het haar ontzettend gegund, maar ik deed het echt voor haar.
Ze was daarintegen nooit te beroerd om te helpen met het uitmesten van de wei of zijn stal eens te doen, dat hoorde er ook bij vond ze. :)

Ga dus dapper door met zoeken, rij je nu op een manege?

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:16

Ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik heb wel een tijdje 50 euro per maand betaald voor mijn oude verzorgje (helaas verkocht ;( ) en dat ik voor mij (ik ben 15) echt een hoop geld want ik moest dat zelf betalen. Maar ik had dat er wel echt voor over omdat ik eigenlijk wel alles mocht doen met de pony. Er was een binnen en buiten bak, pony had Z gesprongen dus heb ik ook nog fijn met hem kunnen springen, vrijheidsdressuur, longeren, samen met de eigenaar naar het bos geweest, wedstrijden mocht (heb ik niet gedaan), zonder zadel af en toe, dressuur natuurlijk, af en toe een vriendin mee (eerst via app gevraagd, nooit een probleem geweest), soms even helpen met haar andere paardjes. Heb hier altijd hier veel plezier gehad voor 50 euro in de maand en ik kwam daar dan 2 en soms 3 x in de week. Was een vrouw van 20 denk ik, die zijn denk ik vaak wel wat losser in wat wel en niet mag. Als je zoiets kan krijgen vind ik dat zeker de 50 euro waard.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:22

Het werkt twee kanten op. Ik ben al tien jaar op zoek naar een verzorgster, heb enorm veel mensen over de vloer gehad maar niemand komt zijn afspraken na. Ze mogen bij ons alles, maar echt luxe hebben ze niet en men moet er rekening mee houden dat de paarden op een zorgboerderij staan. Van onze cliënten heb je geen last, kun je gewoon normaal contact mee hebben, alleen is het niet de bedoeling ze toe te voegen op whatsapp e.d. Dat is dus in feite mijn enige keiharde regel; professionele afstand houden.

Verder hoef ik geen vergoeding, mogen mensen poetsen, rijden, alles. Maar puntje bij paaltje heb ik na 10 jaar nogsteeds niets. De paarden hebben een lekker luizenleventje in de wei, die hoor ik niet klagen. Maar ik zou het zo leuk vinden als ik een ander wat mee kan laten delen in het geluk dat ik de optie heb die paarden te hebben...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:38

Kun je misschien in tussentijd op een manege in de buurt vragen of je met iemand mag meelopen die daar de paarden verzorgt?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:42

Ik snap dat het lastig is ts. Maar als paarden eigenaar is het ook lastig. Je vertrouwd namelijk wel iemand met jouw vaak belangrijkste/grootste bezit. Ik vind dat zelf best lastig. Maar als iemand naar mij toe zou komen en vragen of hij/zij mijn paard zou mogen verzorgen dan zou ik niet zo snel nee zeggen.
Ook niet als die persoon onder de 18 is.

Maar het moet wel iemand zijn die handig genoeg is en het paard in kwestie mee kan nemen uit de wei en kudde. Nu kan er met mijn paard nog niet gereden worden dus dat scheelt.
Als het om rijden zou gaan zou ik eerst iemand alleen laten rijden als ik er ben en eventueel met m'n instructrice. Maar ik zou er geen geld voor vragen denk ik. Behalve voor af en toe een les.

En over de opmerking dat mensen alleen een verzorger zoeken als ze geen tijd hebben of niet genoeg geld, ik zoek op zich geen verzorger maar als iemand het mij zou vragen zou het best kunnen. M'n paard mag soms best wat extra aandacht en as ik iemand anders daar blij mee maak,prima.

Helaas woont ts niet bij mij in de buurt :P

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:08

Sorry, heb niet alle berichtjes gelezen, maar wel de begin vraag... Ik moet eerlijk zeggen dat ik een heleboel paarden gereden heb voor mensen en daar nooit voor hoefde te betalen. Mensen belden zelfs geregeld mij, of ik niet in de gelegenheid was hun paard of pony te rijden. Toentertijd reed ik namelijk de "gekste" paarden, de paarden waar niemand meer op durfde.

Heb 3 verzorgpaardjes gehad, daarna als "stalruiter" bij een verhuur- en verkoopstal waarbij ik 3 a 4 paarden per keer reed. Werd toen ook heel veel gebeld door andere mensen met paarden. En heb deze hier en daar ook eens gereden. Daarna weer 2 verzorgpaardjes gehad en toen mijn eigen paard (toen een veulen) gekocht. Nu rijd ik deze richting wedstrijden en heb ik weer een bijrijdpony, en ook deze rijd ik gratis...

Dus het kan wel, denk inderdaad dat je net steeds de pech hebt gehad mindere situaties tegen het lijf te lopen. Je ziet wel dat het een ontwikkeling is in de paardenwereld om een bijdrage te vragen als je een verzorgster/bijrijdster wil. Ergens vind ik dat ook wel een goede zaak, maar ik snap ook dat het je kan frustreren als je een verzorgpaardje zoekt en niks te besteden hebt.
Ik zeg dat het wel mogelijk is en dat je gewoon nog rustig moet zoeken. Toon hier inderdaad initiatief in, mensen belden mij vaak omdat ze me hadden zien rijden of zien rondlopen op de club ;)
Succes!!

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:36

Waar in Noord Holland woon je TS?

Ik heb overigens een gratis bijrijdpaard. Enige voorwaarde is dat ik dingen met haar doe die ze leuk vindt, en dat ik sommige dingen wel zelf koop. Een nieuw dekje bijv.

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 06:13

Eoweyn_x schreef:
Waar in Noord Holland woon je TS?

Ik heb overigens een gratis bijrijdpaard. Enige voorwaarde is dat ik dingen met haar doe die ze leuk vindt, en dat ik sommige dingen wel zelf koop. Een nieuw dekje bijv.

Ik woon in de zaanstreek :j

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 06:13

Bedankt allemaal voor de tips! Had zelf eigenlijk nog niet gedacht aan echt op iemand afstappen, ik denk dat ik dat maar is ga proberen :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:46

Valt ook niet mee om wat te vinden wat bij je past. Mijn dochter van 18 zoekt een dressuurleermeester waar ze ook wedstrijden mee zou mogen starten
Maar ja een particulier wil niet graag een paard meegeven en verder hebben wij niet veel contacten in de paardensport

Nu wel bezig met een springpaard wat weer opgepakt mag worden na een zwangerschap

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:54

Jarenlang heb ik ook met dit probleem gelopen. Maar altijd wat gevonden. Wel moest ik zelf verplicht lessen, kosten a 60,- per maand.
Alle klusjes rondom hoorden er ook bij.

Bij de verzorgsters van mijn paarden heb ik dezelfde regel dat ze op eigen kosten moeten lessen, verder is het gratis.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:24

Yom schreef:
Valt ook niet mee om wat te vinden wat bij je past. Mijn dochter van 18 zoekt een dressuurleermeester waar ze ook wedstrijden mee zou mogen starten
Maar ja een particulier wil niet graag een paard meegeven en verder hebben wij niet veel contacten in de paardensport

Nu wel bezig met een springpaard wat weer opgepakt mag worden na een zwangerschap

Hoe ver wilt ze d'r voor rijden je woont niet mega ver weg

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:31

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik bijdrages niet vind kunnen.

Ik heb een eigen paard gehad, daarvoor verzorgd en daarna weer. Ik vind dat je blij moet zijn dat iemand jou uit de brand helpt. Het is JOU paard dus eigenlijk behoor je zelf 7 dagen in de week de tijd te hebben, waardoor je spullen slijten. Als je een honden uitlaat service laat komen die betalen jou toch ook niet?

Ik kocht altijd zelf spulletjes, hoofdstellen, dekjes, soms zelfs dekens! En dat vinden eigenaren heel fijn, maar het is nooit verplicht geweest. Zo moet het gaat vind ik.

De verzorgsters van mijn paard hebben nooit iets hoeven bijdrage, sommige deden het uit hunzelf of uit principe, andere kochten ook gewoon spulletjes voor mijn paard, is ook prima. Ik heb ook nog nooit onenigheid gehad. Ook niet met eigenaren waarvan ik hun paard heb verzorgd.

Maar betalen om iemand zijn/haar paard te doen, nee nooit. Voor mij niet. Zou voor mij ook een reden zijn om het al bij voorbaat niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:35

Maar niet iedereen zoekt dus een verzorgster of bijrijdster omdat hij/zij zelf geen tijd heeft en stapt zelf aan de kant om een ander te helpen. ;)