idylle schreef:Er komt vanzelf een leuke pony op je pad, maar ze zijn op t moment erg lastig te vinden idd.
'Vroeger' zag je een paard in een weiland staan, belde aan bij het huis naast het weiland en dan vroeg je gewoon of dat paard van hun was en zo ja, of je dat mocht verzorgen. Maarja, zo gaat het tegenwoordig niet meer. Vroeger was je blij als je stront mocht scheppen. Ja echt! Zo ben ik ook begonnen. Een pensioen paard borstelen en stal uitmesten. Na verloop van tijd mocht ik eens mee kijken bij wedstrijden en dan grommen en na een half jaar poepscheppen en borstelen mocht ik zomaar ineens op 1 van hun paarden rijden! Uiteindelijk kreeg ik m'n vaste paard daar en mocht ik op de vereniging en wedstrijden rijden.
Maar in het begin mocht dat echt niet.
Tegenwoordig willen alle meiden alleen nog maar rijden en als dat dan niet mag, dan willen ze de pony niet verzorgen...
Andersom is het dus ook erg moeilijk om een goede verzorgster te vinden die haar afspraken nakomt en door weer en wind je pony komt verzorgen.
Mocht je een verzorgpony krijgen, zorg dan dat je je afspraken nakomt en zuinig op hun paard en spullen bent, want in de paarden wereld gaan verhalen snel rond. Als jij dus je afspraken niet na zou komen, kom je de volgende x nog moeilijker aan een verzorgpaardje.
Veel succes met het vinden van een leuk plekje
Ja he
het gaat alleen maar om het rijden of hun mwnier van vd dus slaan en niet belonen enzo. Ja hun verpesten het voor mensen ook voor mij.....