Geen klik!!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Geen klik!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:28

Ik lees al ff mee
Je zegt dat de erg stal goed is
Maar dat is imo niet zo
Voor jullie misschien maar voor het paard absoluut niet
Je paard moet gewoon veeeeeel meer na buiten
Brok weg laten en veeeel meer hooi liefst 24/7
Dus als de wiedeweerga zorgen dat t paard bovenstaande krijgt en minimaal 6u buiten kan dat hoeft niet persee weiland te zijn mag ook n grote paddock als hij er maar n flinke sprint in kan trekken en lekker spelen met andere paarden

Dan de Osteopaat d'r bij
Tandarts d'r bij en zadelmaker
Alles uitsluiten en eventueel bloed laten trekken en kijken wat zijn bloedwaarden zeggen

Geen wonder dat je paard zo doet als hij 1/2 uurtjes buiten komt en de rest van de dag op 9m2 staat
Jij zou ook niet blij zijn als je de hele dag op n wc zit van 2m2 is in verhouding het zelfde

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:26

Klinkt alsof dit paard de leiding neemt over jullie in plaats van andersom. Hij is de baas. Volgens mij zou een lesje leiderschap goed zijn voor jullie.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:02

belle_boef schreef:
Klinkt alsof dit paard de leiding neemt over jullie in plaats van andersom. Hij is de baas. Volgens mij zou een lesje leiderschap goed zijn voor jullie.

Vind je dat heel raar? Ik zou als ik 22u opgesloten zou zitten ook over andere "heen lopen"

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:12

Ts, wat vind je er zelf van dat je paard 1a2 uurtjes per dag vrije beweging heeft?

Ben benieuwd naar wat jou ideeën zijn ten opzichte van huisvesting....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:19

Denk niet dat het aan de weidegang ligt

Ik ken veel paarden die nooit buitenkomen of een uurtje en hardstikke lief in de omgang zijn en waar je ook normaal mee kan rijden of longeren

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:21

Kabayo schreef:
Denk niet dat het aan de weidegang ligt

Ik ken heel veel paarden die booit buitenkomen of een uurtje en hardstikke lief in de omgang zijn en waar je ook normaal mee kan rijden of lobgeren

Het zal er zeker mee te maken kunnen hebben het beest kan z'n ei toch niet kwijt
T ene paard word er ongelukkig van veel weide gang (zo heb ik er eentje staan) en de ander word dood ongelukkig bij geen weide gang (hier staat er eentje van hier die met n week stal rust door bv sneeuw knettergek word)

Net als mensen de een heeft behoefte aan beweging en sociale contacten en de ene is gelukkig met de hele dag bank hangen en nixxen

Zou het zeker proberen meer weidegang, minder brok en meer hooi

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:22

Gentlegiant schreef:
belle_boef schreef:

Vind je dat heel raar? Ik zou als ik 22u opgesloten zou zitten ook over andere "heen lopen"

Moet ik iets raar vinden? Ik geef enkel mijn visie op datgene wat ik lees en hoop dat TS wat aan mijn reactie heeft.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:25

Bella2002 schreef:
cissie schreef:
Bella, 1 a 2 uur per dag buiten is niet leuk voor een paard.
Kun je in overleg met je vader en de stal waar je paard staat er misschien voor zorgen dat je paardje vaker of langer naar buiten kan?
Sorry dat ik het zeg, maar vind het gewoon erg sneu voor je paard.
De meesten paarden worden op zn minst sjaggie van zoveel binnen staan.
De mijne zou buiten sjaggie ook staatsgevaarlijk worden.
Die heeft zoveel behoefte aan beweging in de weide en contact met andere paarden dat ik haar verhuisd heb naar 24/7 buiten.
Het is een compleet ander paard geworden.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je paard 24/7 naar buiten moet, maar meer als voorbeeld.
Ik ken maar weinig paarden die te haggelen zijn met zoveel op stal staan.
Kortom gedragsmatigs en wbt energie level is het bijna vragen om problemen.

Daarnaast vind ik 3 keer per dag brok overdaad bij een paard wat bijna 24/7 binnen staat.

Ik kan wel overleggen maar de stal waar wij nu staan is wel erg goed, en we hebben het er voor de rest heelemaal naar onze zin

Hier zit je probleem!
Het is een goede stal voor de ruiter. Maar niet voor het paard. Paarden zijn niet gemaakt om 22 uur per dag op stal te staan.

Ik ben stellig van mening dat deze stalling dus niet goed is. Ondanks dat ie voor jou wel prettig is.

Hier staan ze 24/7 buiten. Met een schuilstal. Met de helft qua uren kom je ook heel ver!!

Tip: een stal met meer weidegang hoeft niet duurder te zijn dan een manege en kan ook net zo gezellig zijn!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:27

belle_boef schreef:
Moet ik iets raar vinden? Ik geef enkel mijn visie op datgene wat ik lees en hoop dat TS wat aan mijn reactie heeft.

Ja het is toch niet gek dat t beest over ze heen drentelt als het dier geen beweging of niks heeft
Nouja nauwelijks
Als ik dat hier bij een van m'n paarden doe (die nu 10u pd buiten loopt)
Die beukt me ook de stal uit hoor en ik heb echt geen problemen met leiderschap

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:19

kijk eens naar de psyg belasting misschien vind je paard het erg vervelend op stal of zijn buuren of ......is hij gewoon niet thuis in de stalling waar hij staat ontdek zijn voorkeur wat waardeert hij?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:30

En ts? Heb je het eens besproken met je vader?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:27

Knert schreef:

Ik ben ook benieuwd....

Bella2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 18:20

Farome schreef:
Knert schreef:

Ik ben ook benieuwd....

Ik heb al best veel besproken en we gaan nu effe kijken wat we gaan doen en kijken wat voor hem fijn is

mikitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:47

Hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd wat voor stappen jullie nu gaan ondernemen. :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:07

Alle praktische tips zijn al gegeven. Dus daar ga ik niet op door. Maar ik wil daar graag nog aan toevoegen dat paarden extreem gevoelig zijn voor je stemming. Je schrijft dat hij chagrijnig is en dat je geen zin meer heb om te rijden enz. Ook al begrijpt je paard die woorden niet, hij voelt je ontevredenheid wel degelijk.
Misschien kun je even minder focussen op het rijden, en meer investeren om een band op te bouwen. Soms gaat zoiets al met enkele weken de goede kant op, en andere hebben weer wat meer tijd nodig. Misschien kun je het plezier met hem opzoeken, zoals aan de hand wandelen, of leuke oefeningetjes doen (er was eerder ook al wat over grondwerk gezegd). En misschien is hij speelser dan hij overkomt, geef hem eens een skippybal, of maak iets leuks voor 'm. Probeer, en dit is heus niet makkelijk, maar probeer opnieuw naar hem te kijken en zie en benoem wat je wel mooi/leuk/lief ect aan hem vind.
Hopelijk kun je hier wat mee. Succes in ieder geval :)