Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saddledancer schreef:nienn4x schreef:Ik ben van mening dat aan de teugel rijden bij ieder paard anders werkt. Je moet gewoon even de juiste manier voor jou paard vinden
Er zijn geen 'maniertjes' voor aam de teugel rijden. Gewoon correct rijden, dan gaan ze vanzelf de hand opzoeken.
anemoonlena schreef:wat zijn er hier van die idioten die haat gaan geven als ze je niet begrijpen: ik zaag niet heb ik al gezegd. het is iets anders. dan gaan sommige mensen zeggen: je zaagt wel! jeetje mensen, hoe weet je dat in vre des naam?! heb je me ooit zien rijden, dus stop maar met haten op de mensen die het een stukje anders doen dan jou/
anemoonlena schreef:wat zijn er hier van die idioten die haat gaan geven als ze je niet begrijpen: ik zaag niet heb ik al gezegd. het is iets anders. dan gaan sommige mensen zeggen: je zaagt wel! jeetje mensen, hoe weet je dat in vre des naam?! heb je me ooit zien rijden, dus stop maar met haten op de mensen die het een stukje anders doen dan jou/
_Natasja_ schreef:Danique01 schreef:_Natasja_ schreef:Dit topic eens rustig doorlezen.
Absoluut NIET de manier van anemoonlena gaan proberen.
Dit is gewoon zagen!
Jouw paard komt aan de teugel (nageeflijkheid) als je het paard goed gegymnastiseerd hebt en er voldoende wederzijds respect en vertrouwen aanwezig is.anemoonlena schreef:dat is geen zagen, lees reactie ervoor, waarschijnlijk fout verwoord
Jij zet letterlijk neer:
Een trekje links en een trekje rechts.
Dat = zagen.
als dat niet is wat je bedoelde dat kan.
Maar zoals je het hier neer zet wordt het door 100% van de lezers opgenomen als trekken ( = zagen )
En leer je ze dus het verkeerde.
Tip voor de toekomst
Zorg dat je het zo omschrijft dat het niet per ongeluk verkeerd overgenomen wordt.
Je moet er van uit gaan dat het letterlijk wordt overgenomen.
anemoonlena schreef:ja hoor, ik wil hetb est uitleggen
het begint zo:
je wint de vertrouwen van het paard en bouwt een band op, tijdens het rijden moet hij zowel voor als bij de achterhand voorwaarts zijn, daardoor rijd ik veel tempo wisselingen, als je goed en rustig rijd, dan kan je paard zich gaan ontspannen, het zou kunnen dat je paardje al heel simpel dan aan de teugel loopt, of je kan even een stukje helpen, paarden ontspannen en meestal gaan ze dan knabbelen op het bit, als je met het bit en de teugels een soort van speelt, dan speelt het dus in de mond en kan je paard makkelijker ontspannen en aan de teugel lopen, in ieder geval, de mijne dan. het is geen zagen, want er staat geen mond open of wat dan ook, ook doet het zeker geen pijn, t is een soort van kneden,het is neit trekken of zagen of wat dan ook
nou, nu hebben jullie uitleg van een meiske die diep in de puberteit is en een grote mond heeft
anemoonlena schreef:ik ben er zojuist achter gekomen dat ik het fout had.
ik heb het inderdaad 6 jaar lang fout gedaan ( zo lang rijd ik nu ongeveer echt aan de teugel)
ik vind dit heel erg van mezelf.
excuses aan iedereen die me verbeterde, ik wist dit echt niet.
sorry
ik heb het inderdaad 6 jaar lang fout gedaan ( zo lang rijd ik nu ongeveer echt aan de teugel)
sorry
sorry
Rietjee_xx schreef:Alsof ze bij western aan de teugel rijden....