wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:14

AlwaysH schreef:
@xxdomiixx, dat is dus ook mijn gedachten, ook in Penny meisjes heb je verschillen.
Ben zelf echt een ego-hater, kan daar gewoon echt niet tegen. Dat maakt het niet dat ik het niet goed vind als je ergens trots op bent, want dat ben ik zelf ook wel eens.

@Kimmiee, clusius? :')
Want daar hoorde ik twee jaar geleden ook bij, op maandag in de rijbroek naar school, zodat het aankleden niet meer in de WC's hoefde :D

Nee groenhorst Barneveld haha

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:15

Een heel erg groot en luxe voordeel. Jij was druk met je pony, de anderen konden er alleen maar van dromen.....

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:16

Margee schreef:
Een heel erg groot en luxe voordeel. Jij was druk met je pony, de anderen konden er alleen maar van dromen.....

Precies :j
Niet dat er iets mis mee is, maar dit verklaard wel veel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:18

Ik ben altijd een Penny geweest :+ Ik ben alleen maar paardenfotograaf geworden zodat ik die wild steigerende hengsten op de foto mag zetten :Y) O:)

Foto: zwarte Arabische hengst op het strand met zonsondergang.... hoe penny wil je het hebben? :P :)) Ik ben 26 btw :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 05-04-16 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:19

Hmm, ik heb zelf ook pony's en voelde me (negatief) aangesproken :D (zal het dan wel verkeerd gelezen hebben!)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:22

Vroege penny tijd gemist.. behalve dat ik op vakantie altijd een Duitse Penny mocht kopen om te lezen.
Nu 40 + en ben ruimschoots mijn toen gemiste penny zijn aan het compenseren, kortom je bent nooit te oud om af en toe de penny uit te hangen..

(oke, ik geef toe dit begon uiteraard als geintje.... en wie a zegt moet b zeggen, onofficieel wedstrijdje in mei 2015 :o :D :+ penny genoeg?)
Afbeelding

piezze

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:29

OMG!!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:35

vuurneon schreef:
Een Penny meisje temt de wildste hengsten, rijdt de gekste paarden (wel in haar dromen haha) en maakt van elke pony een my little pony :D

Ik ben gek op Pennymeisjes die met hun roze poetskoffertje achterop de fiets, bij het weiland op het hek hangen en dromen van een paard :D als je ze dan vraagt of ze je mee willen helpen, dat hun enthousiasme aanstekelijk werkt en je nog nooit zo'n schoon paard hebt gehad hahaha

Afbeelding

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:17

dromen mag je hebben, toch?
ik droom veel over paardjes, ja. daar wil ik heel eerlijk over zijn.
het liefst zou ik mijn lieve verzorgpaardje op de manege stallen waar ik de tijd van mijn leven heb gehad tot kort geleden, maar daar is geen geld voor.
maar ik blijf dromen. ik ga nooit in een weiland stiekem op een paard rijden. NOOIT.
ook niet poetsen, staarten knippen of dat soort fratsen

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:41

Margee schreef:

inderdaad. dromen of hebben is een groot verschil

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:47

Evelijn schreef:
Iedere paardengek heeft zijn penny-fase/momenten....
het is ook niet alleen maar negatief .... het geeft ook aan dat degene erg veel om paarden/pony's geeft alleen is het een beetje naief/kinderlijk ... en dat is ook niet erg... gelukkig mag je dat gewoon nog zijn als je 12 jaar bent.

Ik ben stiekem nogsteeds best wel penny hoor :+ en ik ben 31

Door de jaren heen wel een tut-penny geworden, die wilde arabische hengsten:laat maar.
Bazuinen dat ik racepaarden heb ingereden, of woeste bronco's tot bedaren heb gebracht is er ook niet bij :p

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:48

Ik lees nog altijd de penny in de bibliotheek :o

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:52

Happy16 schreef:
Ik lees nog altijd de penny in de bibliotheek :o

ik had 'm laatst bijna nog eens gekoch, maar ik kende het verhaal al dat erin stond :oo

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:53

Is het een idee om de krachtterm uit de titel te halen? Vind dat niet zo netjes en nodig ;)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:56

ik dacht al dat dat een probleempje op zou leveren. maar het maakt het wel extra duidelijk en ik wil het al heel lang weten.
sorry, ik kan er zelf niets meer aan veranderen

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:57

Sarah_Elise schreef:
Is het een idee om de krachtterm uit de titel te halen? Vind dat niet zo netjes en nodig ;)

Aan de ene kant eens, maar ik vind het niet heel storend of zo. Is denk ik vooral voor gelovigen een puntje.
-
wat een penny meisje is weet je inmiddels wel, er zijn dus leuke (die tutjes die het wel netjes vragen) en van die rotmensen (die gewoon op paarden klimmen en ook de volwassenen). ;)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:00

xniieeenke schreef:
Sarah_Elise schreef:

Aan de ene kant eens, maar ik vind het niet heel storend of zo. Is denk ik vooral voor gelovigen een puntje.
-
wat een penny meisje is weet je inmiddels wel, er zijn dus leuke (die tutjes die het wel netjes vragen) en van die rotmensen (die gewoon op paarden klimmen en ook de volwassenen). ;)

bokt is wel bokt he? ik snap dat sommige gelovigen dit wat minder leuk vinden, maar ik heb ook een heleboel dingen die ik niet leuk vind maar die toch gebeuren. ik kan er nu helaas niets meer aan veranderen. als het kon had ik het gelijk gedaan

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:00

Citaat:
* Penny's zijn veelal groene bokkers

Altijd al geweten dat onze moderators een geheim hadden! :D

Ik gebruik Pennymeisje niet echt als "scheldwoord" zoals hier wel vaak gebeurd, maar vooral het tomeloze ietwat naïeve enthousiasme wat er n.m.m. bij hoort.. Allerlei roze accessoires en veel hoge stemmetjes tegen je paard opzetten geeft natuurlijk wel pluspunten! :P
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 05-04-16 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:01

In godsnaam is gewoon iets wat je zegt als je het écht niet weet. Een soort wanhopig iets. Nou was dit niet wanhopig, maar toch iets wat je graag zou willen weten. Ik stoor me niet zo! :)

AMANDA :') :') :') :')

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:03

_l_amanda_l_ schreef:
Citaat:
* Penny's zijn veelal groene bokkers

Altijd al geweten dat onze moderators een geheim hadden! :D

Ik gebruik Pennymeisje niet echt als "scheldwoord" zoals hier wel vaak gebeurd, maar vooral het tomeloze ietwat naïeve enthousiasme wat er n.m.m. bij hoort.. Allerlei roze accessoires en veel hoge stemmetjes tegen je paard opzetten geeft natuurlijk wel pluspunten! :P

hihi, onze modjes zijn zo sneaky de laatste tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:09

Goh, ik vind niet ieder penny meisje negatief, de meesten zijn gewoon nuchter genoeg. Waar ik wel een probleem mee heb, zijn die penny's die denken dat ze alles al wel weten (gelezen in de penny) en denken dat ze alles al kunnen (ja ik kan springen, ik heb al eens een keer over een balkje dat op,de grond lag gedraafd) en dan niet snappen dat ze niet op je paard mogen (paardlief ontploft als je een onervaren ruiter op zijn rug zet).

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:13

SandraVerl schreef:
Goh, ik vind niet ieder penny meisje negatief, de meesten zijn gewoon nuchter genoeg. Waar ik wel een probleem mee heb, zijn die penny's die denken dat ze alles al wel weten (gelezen in de penny) en denken dat ze alles al kunnen (ja ik kan springen, ik heb al eens een keer over een balkje dat op,de grond lag gedraafd) en dan niet snappen dat ze niet op je paard mogen (paardlief ontploft als je een onervaren ruiter op zijn rug zet).

zou het ook raar vinden als iemand zomaar op andermans paard gaat zitten....

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:20

Afbeelding

Afbeelding

Karla schreef:
Ik weet niet precies wie dit zo mooi heeft opgesteld, maar hij blijft leuk :D

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Uh note ik ben een doorgewinterde ruiter van 20 jaar, western meisje en gebruik bijna nooit de kleur roze. Ik heb 1 roze blanket en 1 roze blouse en dat is het. Voor de rest is alles gewoon alle kleuren van de regenboog bij mij en met patronen anders vind ik het saai. Hoewel ik ook zat zwarte en bruine blankets heb. Ik vind een paard poetsen leuk maar je zal hem niet glanzend terugvinden behalve als ik op wedstrijd met hem ga. En ja ik houd van wilde paarden maar daar kan ik niks aan doen, op alle maneges gooiden ze me gewoon maar op de wilde en zocht ik maar uit wat ik ermee deed. En deze dame heeft wel degelijk een mishandelde ruin getemt met engelengeduld van 6 jaar, dus kijk uit met wat je zegt :P Zie foto voor de pony waar ik t over heb. Sommige niet penny meisjes houden ook van wilde paarden en hebben ze ook daadwerkelijk getemd. Dusja kan ik ook niks aan doen. Mijn beeld van een penny meisje is iemand die denkt alles te kunnen, die producten altijd voor zo goedkoop mogelijk wil nieuw of niet, die altijd aan de ouders moet vragen of iets mag kwa product kopen en dan hoor je er daarna dagen niks meer van...... Tot je zelf vraagt hoe en wat en dan zeggen ze dat t van hun ouders niet mag.
Laatst bijgewerkt door Mirry96 op 05-04-16 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:22

Mirry, ga dit alsjeblieft niet serieus nemen ;)
Het is bedoeld voor de grap, alleen geeft wel een beetje een beeld van wat het echt is

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:35

ik ben op bokt vaak genoeg uitgescholden voor 'verwend penny meisje'
blijkbaar zijn dat meisjes die op een manege rondhangen en dan denken dat ze heel wat zijn, en alles van hun pappie krijgen ofzo… t zijn echte dromers die dan niet zo goed rijden

ik vind t pure onzin, ik zou als je t naar je toegegooid krijgt door eiemand gewoon iets zeggen als 'ja, penny is een leuk blad he!'

ik word hiervoor uitgescholden op een negatieve manier ' ga jij maar op je uitgezakte sheets rijden verwende penny meid' terwijl t gewoon t tegenovergestelde is XD