Samblabla schreef:Je kunt het zo duur maken als jezelf wilt en zelfs 500.000 per jaar kwijt zijn aan stalling bij wijze van spreken maar de normale stal prijzen (volpension) 200-400. Het kan dat je tante zoveel geld kwijt is maar normaal in nederland is het niet. Althans zover ik kan weet.
klopt helemaal, beetje een kakker is ze wel haha
Ilco schreef:
ik tel daar een hoop bij haha, je betaald niet alleen een stalling, je betaald brokken, soms ook de nodige hoefsmit, en meestal ook slobber, of hooi kan ook natuurlijk, vet voor je zadel, hoofdstel, en de nodige halsters, als je meedoet aan wedstrijden kan je bij officieelde wedstrijden wel 100,- kwijt zijn, mijn tante is ongeveer 10.000 kwijt.[/quote]
Ik ben voor wedstrijden ongeveer 30 euro per wedstrijd kwijt. En dat is inclusief benzinegeld, startgeld en consumpties. Dus ik vind het knap als je 100 euro per wedstrijd kwijt bent[/quote]
wauw! incl bezine? ik ben een keer meegeweest, en we hebben zo'n 6 uur gerijden, toen waren we al 30,- kwijt aan bezine, de inschrijving was 20.-. dan heb je al 50 en er kwam bij haar nog bij: trailer huren (ze had geen eigen) was 20,- dus alweer 70,- ook kwam er een vrouw mee die de sponsors aan zou spreken, of ze iets wouden, die deed dat voor 50,- maar dat doet mijn tante niet altijd.
Dilan93 schreef:Als je met meerdere paarde internationaal start zul je misschien per jaar 10.000 kwijt zijn. Internationaal kost nogal wat. Maar voornamelijk basissport (waar ik in geval van TS ook vanuit ga gezien het een eerste paard zou worden) kost echt geen 10.000 per jaar. Ik betaalde 10 euro per proef, 75 euro aan lidmaatschap per jaar, wat benzinegeld voor de reis en dan nog lessen. Maar dat hoeft echt niet zo duur uit te vallen
ik heb t hier niet over 'proefjes' maar over de echte officiele wedstrijden, met sponsors enzo, en je kan natuurlijk ook maar 5000,- kwijt zijn, of minder. mijn ouders willen mischien 6 paarden gaan kopen en ze dan verhuren voor de kar, dan zijn we oook niet 10.000 kwijt, dan ben je heel weinig kwijt want je verdient geld met ze, maar t kan