Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

chanel1985 schreef:Ja, eerlijk zijn tegen je ouders, maar niet verwachten dat er volgende week een nieuw rijpaard op stal staat.
Barbet schreef:Ik zou nog proberen een jaar of twee jaar vol te houden!
Over een jaartje is je shet oud genoeg om te gaan beleren.
Dan kun je echt met haar aan de slag.
Als je dat voor elkaar hebt, dan kun je alsnog bekijken of het wat voor je is of niet.
Misschien is het dan nog niet iets voor je.
Maar een brave, aangespannen shetlander is wel beter te verkopen.
En meer kans dat ze een goed huisje krijgt.
Shirley schreef:Wees eerlijk.
Ga met je ouders rond de tafel zitten en leg het ze uit.
Nu ben je niet eerlijk tegenover jezelf, het diertje EN je ouders en daarbij is niemand gebaat
Je bent jong, dus maak je fouten en verkeerde keuzes, dat mag gewoon!
Als iedereen zo goed wist waaraan hij of zij begon, werd er nooit meer een pony of paard verkocht!
Speel open kaart, daarmee kom je het verst!
teddy01 schreef:chanel1985 schreef:Ja, eerlijk zijn tegen je ouders, maar niet verwachten dat er volgende week een nieuw rijpaard op stal staat.
dat staat idd ook in mijn eerste bericht van dit topic en dat hoeft ook zeker niet! het gaat er niet om dat ik een rijpony krijg en gaat erom dat de shet het leven krijgt wat ze verdiend
maximuss schreef:Hoe kwam je er dan bij om een shet te kopen als je toch alleen maar met "grote" paarden bezig was?
senna21 schreef:Ts, ik vind het dapper dat je dit wilt bespreken.
Er zijn ook genoeg volwassenen die een keuze maken en daar later spijt van krijgen. Als we alles van tevoren wisten, zag de wereld er heel anders uit.
Je zoekt een oplossing. Ik denk dat het goed is om dit eerlijk te bespreken met je ouders.
Een jonge pony vind je heus wel weer een goede plek.

Zoe_97 schreef:Als ik er op die leeftijd mee aan kwam dat ik mijn paard niet goed genoeg vond dan had ik gewoon al mijn paardenspullen ineens mee kunnen verkopen, want gereden werd er dan niet meer. Ik vind dit echt ondankbaar. En hulp? Wat wil je dan dat er gezegd wordt?
. Toen ik 18 was kocht ik mijn eerste paard en die heb ik nog steeds en is inmiddels bijna 25.teddy01 schreef:dat staat idd ook in mijn eerste bericht van dit topic en dat hoeft ook zeker niet! het gaat er niet om dat ik een rijpony krijg en gaat erom dat de shet het leven krijgt wat ze verdiend
Barbet schreef:Ik zou nog proberen een jaar of twee jaar vol te houden!
Als je dat voor elkaar hebt, dan kun je alsnog bekijken of het wat voor je is of niet.
dingogirl schreef:Ik lees in het begin dat je denkt dat een grote pony niet meer kost dan een shetlander.
ik weet niet hoe je rekent, maar een grote pony kost alleen aan voer al veel meer. Tuigage zoals zadel, is al duurder. Stalling is normaal gesproken ook duurder dan voor een shetje.
En eerst iets aanschaffen en het dan niet meer leuk vinden, getuigt niet van veel doorzettingsvermogen of verantwoording.
Ik heb mijn eerste c pony gekregen toen ik 14 was. En vanaf toen was het mijn verantwoording. Voor school gaan voeren. Zelf stal en wei schoonhouden, 's avonds gaan voeren. Zomer en winter. Zakken brok halen achter op de fiets.
alleen de grote dingen zoals hooi en stro halen hielpen mijn ouders mee. Maar dat had ik er graag voor over.
En nu, 28 jaar later , ga ik nog steeds voor en na mijn werk naar de paarden en houd alles bij zoals het hoort.
en......... sinds 4 jaar heb ik een shetlander 2-span. ( bij de grote pony en paard).
Ik zou als ik jouw ouders was eerst maar eens zien of je echt serieus een pony wilt houden en verzorgen.
en dan wachten tot je een jaar of 18 bent zodat je in die tijd kan sparen voor een pony of paard als je het dan nog wilt.
heb de rest al kwa 2 hoofdstellen, 5 halster, 6 dekjes, beenbescherming, poetspullen noem maar op. De toebehoren zullen ook zeker van mijn kleedgeld zijn en dat heb ik er allemaal voor over.mairead schreef:Barbet schreef:Ik zou nog proberen een jaar of twee jaar vol te houden!
Ook dit!
Wil je het echt niet nog een jaartje aankijken?
Over een jaartje is ze oud genoeg om voor de kar te (laten) beleren en wie weet krijg je er dan wel weer meer plezier in. Misschien kan je nu (of in het voorjaar; wanneer het beter weer is) al dingen doen als voorbereiding op het beleren; zoals bvb laten wennen aan verkeer dmv veel wandelen.
Ligt je hart dan nog steeds bij het rijden, dan kan je haar inderdaad altijd nog verkopen als aangespannen pony. Wie weet krijg je haar dan inderdaad makkelijker verkocht en met meer kans op een goed tehuis.