Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:56

Vandaag weer begonnen aan de buitenritten, sinds kerst had ik niet meer gereden en besloten direct een bosrit te maken. Deed het super, voorheen lukte een relaxt drafje niet en nu hebben we zelfs een galopje gedaan. Dus voor januari staat kilometers maken op de planning.

Doel januari: Kilometers maken in het bos.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:12

Gaaf :j Rij je buiten dan ook bitloos?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:17

Ben ondertussen ook begonnen met het opbouwen van conditie, we gaan de bak in orde maken, en voor 28 maart staat de paasrit in ermelo van enjoy the ride op de plannig! Dus ik ga ook weer kilometers maken in het duin en op het strand! :D Ook alles bitloos overigens

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:38

Ja ik rijd buiten ook bitloos (touwhalster)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:21

Leuk om te horen hoe jullie bezig zijn :D Ook erg toevallig dat jullie paarden even oud zijn.

Heb zelf een keer gereden en we gaan morgen een stap verder met de training, door wat stronken op de slee te leggen. Als hij dat goed aankan gaan we onze eerste lading uit het bos halen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:53

Lijkt me ook gaaf om te doen met een paard: dingen slepen.

Mijn knapperd heeft vandaag ontzettend hard gewerkt en super goed zijn best gedaan. Bijrijder van hem aan de longeerlijn gehad en wat oefeningen gedaan (volte sluiten en openen), tempowisselingen etc etc. Heel veel in draf omdat hij het anders saai vind, ook wel wat dingen in stap om uit te leggen aan bijrijder en ook daarin moet hij natuurlijk wel doen wat gevraagd word. Maar wat was hij moe na de sessie, morgen een rustig buitenritje van maximaal een uurtje en dan maandag krijgt hij een rust dag.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 08:02

Leuk al die tussen updates :D
Ik ga vandaag lekker een klein rondje wandelen met een van de heren zodat ze een beetje aan het verkeer kunnen wennen :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:32

Ben benieuwd hoe het is gegaan spotterick :) Mijn ritje van een uur is wat langer geworden ( 2 uur :o ) soms was hij stront vervelend en soms echt super relaxed. Eigenlijk alleen maar stap gedaan, want het was echt een pittige route, maar wel goed voor zijn koppie om bezig te zijn en fysiek uitgedaagd te worden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:08

Heerlijk dat buitenrijden. Voor mij zit dat er voorlopig nog niet in. Niet zo een braaf paard buiten en kan mij nu echt niet permiteren eraf te vallen. Ben herstellende van een gebroken been en mijn rug is op dit moment niet in staat om een smak op de grond te overleven.
Gelukkig ben ik al een goed eind op weg voor mijn doel van Januari. Dat was namelijk weer meer zin krijgen in het rijden zelf. Dat is al een weer een stapje de goede richting in aan het gaan.

Veel plezier iedereen met zijn paard/pony weer!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:50

Ik loop nu dus kilometers met een opgezadeld paard maar een touw halster over zijn hoofdstel heen en halstertouw eraan ergens halverwege stap ik op en rijden we naar huis dit gaat wel goed gelukkig
Hopelijk houden we het vol en kunnen we lange ritten maken :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:32

Hier ging het top vandaag. Lekker stukje gewandeld met Mephisto, gewoon nog op eigen grond gebleven maar hij liep super mee.
Vervolgens komt mijn vader die ze overdag wel eens op de weide zet, had hij van nee met jou wil ik niet mee :')
Tjabo groeit als kool op het moment misschien wel 5 cm omhoog gegaan in nog geen twee maanden en die manen komen nu al onder zijn nek uit.
Hoop deze maand nog een keer de tijd de hebben om hem helemaal uit te borstelen en hem ook nog eens "netjes" op de foto te krijgen.
Zonder dat hij gelijk een modderbad neemt als ik mijn camera haal.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:33

Fijn dat jullie ook goed opweg zijn en alles goed gaat :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:36

Het halster gaat super. *\o/* Ze gooit wel haar hoofd een stukje omhoog maar ik kan er wel goed bij :j

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:07

Het rijden vandaag ging echt super! Paardje wou zelfs in draf wat stukjes aan de teugel :D. Hij ging zelfs niet één keer er vandoor. Mn moeder wou ook nog een stukje, maar toen was hij moet :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:08

Ik wil hier gezellig mee gaan doen met mijn verzorgpony Kim!

Een 23 jarige dame, kruising arabier x ?
Zelf heet ik Zowie en ben 18 jaar.

Doelen 2016
- Verder afvallen, wat al ontzettend goed gaat. Sinds oktober is ze van 202 cm naar 183 cm gegaan, dit is de omtrek van haar buik op het dikste punt. Momenteel wel even oppassen dat het niet té snel gaat.
- Zonder stakingen weer relaxte buitenritten kunnen maken alleen, dit is afgelopen jaar ergens fout gegaan, resulterend in heftig achteruit vliegen op elke hulp, met iemand erbij is er geen probleem.
- Vrijheidsdressuur uitbreiden
- Longeren/grondwerk leuk houden/maken, Kim is hierin vaak erg lastig te motiveren. De laatste tijd gaat het wel beter. Al mis ik wel de kennis/ervaring om meer vanaf de grond te doen dus hier wil ik graag een les in nemen.
- Lekker regelmatig lessen voor de rest zullen hier eerder maandelijkse doelen bij horen, zou niet weten wat ik dit jaar allemaal kan/ga bereiken.
- Het plezier het hoogst hebben staan, voornamelijk voor Kim, maar ook voor mij. *\o/*

Dan begin ik gelijk met 2 foto's uit December 2015
Deze foto is héél typerend (wel een beetje overdreven haha) wat er gebeurt bij het longeren, ik moet alles uit de kast trekken om mevrouw voorwaarts en gemotiveerd te krijgen. Blikken zeggen genoeg toch. :+
Maar inmiddels gaat dit al een stuk beter door haar veel overgangen te laten maken, zodat ze echt op moet letten, dan merk ik dat ze het ook leuk gaat vinden.
Afbeelding

En een foto van een bosritje met een stalgenoot.
Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:16

Herkenbaar Suliko. Mijn paardje was aan de lijn ook niet gemotiveerd. Ik geef hem dan heel veel beloning en dan gaat hij steeds meer geven. Het ziet er dan zo uit: hij is aan het stappen, ik vraag hem in draf (zelf niet overdreven gaan doen gewoon duidelijk zijn, ik heb hier 4 fases voor), is hij in draf dan direct weer terug in stap, meer stappen dan dat hij gedraaft heeft en dan weer een draf vragen en weer direct in stap als hij een draf pas gedaan heeft, de derde keer gaat hij dan super enthousiast die draf in en ook dan laat ik hem weer terug komen maar nu wel iets meer draf passen en zo bouw ik het op. Ook met galop, werkt super (bovendien train je dan ook nog de achterhand omdat ze steeds weer opnieuw aan moeten draven of galopperen). Verder doe ik heel veel van hand veranderen zonder dat hij stil gaat staan (dus niet eerst bij me halen). En soms ik ga uit mijn cirkel en loop even een recht stuk mee om vervolgens ergens anders weer een cirkel te maken. Balkjes gebruik ook weleens, hij is nu nog te zwaar om echt te springen maar grondbalken en cavaletti kan wel. Misschien heb je er iets aan. Ik werk trouwens heel veel op de grond dus heb daar juist meer ervaring dan in het zadel haha.

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:47

Leuk! Ik doe mee :)

Naam: Isa
Leeftijd: 19
Ras: Welsh x Haflinger
Stokmaat : 1,34
Ik heb haar nu 3 jaar. We rijden in de B dressuur en hebben nu 11 winstpunten. Ze kan ook wat vrijheidsdressuur wat ze erg leuk vind.

Afbeelding

Afbeelding

Doelen voor 2016:
-Starten in de L1
- wp halen in de L1
-Isa meer vrijheidsdressuur leren
-Misschien een keer een BB parcoursje doen :))

Doelen voor januari:
-Nog 1 wedstrijd starten deze maand
-Nog een buitenrit maken met mijn beste vriendin en Isa
-Extra lessen voor de wedstrijden :P

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:53

Wat leuk om ook tussentijds de vooruitgang te volgen! Dinsdag komt de manueel therapeut bij mijn paarden, ben zooo benieuwd wat zij vindt. Tinus houdt z'n bekken nogal eens vast, dus dat zal vast een dingetje zijn. Ondertussen wel lekker gereden afgelopen week, de eerste boskilometers van het jaar zitten er weer op!
Vandaag even wat minder helaas, in het bos liep een vrouw op het ruiterpad, die, in plaats van alleen aan de kant te gaan staan, besloot een heel eind de struiken in te lopen. Met veel gekraak, dus Tinus sloeg op tilt... Dit is de 3e keer in 3 jaar, dus was wel ff slikken. Veel springen, bokken, steigeren, echt niet normaal voor mijn koele kikker. _-:(
Gelukkig al snel weg kunnen draven, waardoor hij weer kalmeerde. Arm puppy-paard. :(:)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:05

ik ben sinds gisteren begonnen met mijn doelen voor januari ( 1e paard jambette beter doen en 2e paard beter wijken aan lange teugel)

Jambette gaat al een stuk beter en ben ook gaan oefenen met als ik "ho" zeg dat hij stopt en dat doet nu ook al :) en met mijn andere paard ben ik vandaag weer voor het eerst gaan trainen ( laatste weken slecht weer helaas) en het wijken ging niet zo goed maar verder deed ze het goed , ze was wel een beetje druk ( ging der eerst longeren en was hele tijd aan het bokken :P)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:31

isabel_94 schreef:
Doelen voor januari:
-Veel oefenen met voorwaarts rijden; soms kan ze wat lui zijn :+
-Een keertje zonder zadel erop zitten

Het eerste doel is al behaald! Ik heb zonder zadel op Famka gezeten. Ze vond het eerst wat vreemd, maar was super braaf!
Het voorwaarts rijden gaat in principe ook goed, maar in de les moesten we over balkjes galopperen; hier viel ze steeds in draf. Ze mist nog balans in galop hiervoor denk ik, maar verder gaat het super!

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:40

wat leuk om te lezen hoe vele hier al met een positieve start 2016 beginnen!

Het doel van floor en mij is om toch de training weer op te pakken, zelfs al hebben we geen zadel. Wilde wachten tot ik een ander zadel had maar dat gaat nog wel even duren denk ik.. Dus doel van januari:
- lesje meepakken
- werken aan stops

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:04

Wat een leuk topic! Ik probeer me er ook aan te wagen.

Even een paspoortje:
Naam: Earl the Briace (Finnin)
Leeftijd: 5 jaar
Ras: connemara (komt uit ierland)
Ik heb hem sinds 20 december

Afbeelding

Doelen 2016

- Leren op kleine hulpen reageren
- Spieren opbouwen
- Een onderlinge b proefje rijden
- Een oefenparcours rijden

Doelen januari:
- Ontspannen aan de dubbele longeerlijn lopen
- Eind januari fotoshoot
- Ontspannen met het rijden.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:08

Citaat:
Doelen 2016:
- Meer kmers maken in dubbelspan
- Dressuur en vaardigheid oefenen
- meedoen aan ritten (shetlander menritten bijv)
- individuele training (enkelspan, longe etc)
- op hoefijzers ivm het snelle slijten op de straat

Doelen voor mij:
- menwedstrijden bezoeken
- regels kennen van het wedstrijd mennen

Doelen januari:
- buitenrijden in 2span
- proefje oefenen in de binnenbak in het dorp

13 maart een menrit gepland staan!
De meeste belangrijke regels samengevat in een word bestandje!
En gisteren bijde ponys in enkelspan gehad *\o/*
Afbeelding

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:34

Mijn januari-doel is behaald! *\o/* *\o/*
Paarden zijn vandaag nagekeken door de manueel therapeut, en beiden 'goedgekeurd'!
Wel wat kleine puntjes, maar niets waardoor we de training niet mogen uitbreiden en lekker endurance mogen gaan starten in maart *\%/*

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:37

Super zeg!

Wij hebben ons ingeschreven voor het positive horsemanship kamp van nikki van olst! Dus we gaan straks fijn wat onderdelen oefenen! Voor die tijd dus nog even het grondwerk en alles op scherp zetten :D