Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nuscaniels schreef:Weten je ouders ook hoe hoog eventuele ziektekosten kunnen oplopen. Ik snap dat je daar liever niet teveel bij stil wilt staan en er vanuit gaat dat het vast wel goed zal gaan. Misschien en hopelijk heb je dat geluk, maar je kan ook de pech hebben van niet. Je bent zo honderden euro's armer en kan misschien maanden niks met de pony.
Ook denk ik niet dat je met je tijd uit komt. Het is heel wat anders om 10km te moeten fietsen naar huis dan naar een pony, de verzorging doen en dan nog eens terugfietsen.
Ik begrijp je optimisme en het idee dat het vast meevalt maar het zal vies tegenvallen vooral met kou, regen en of gladheid.
Mag je in een winterse bui ook er naartoe fietsen?
bente_sat schreef:Hee daar hebben we merelin, leuk paardje he! Ik ben van de zomer leiding geweest op ponyhof en heb haar vaak gereden. Tja of je haar op winterstalling moet nemen moet je zelf goed over nadenken. Wat als het regent of sneeuwt dan is 10 km fietsen ver en elke dag of om de dag er heen in combinatie met school is pittig. Ik zou het alleen doen als je een plekje dichterbij huis kan vinden
Klokjes schreef:Ik zou het je willen afraden, ik denk dat het enorm veel zeer doet als je haar in de zomermaanden weer terug moet geven. Daarnaast krijg je echt de meest vervelende maanden het paard tot je beschikking. Nu vind ik regen en kou niet zo erg, daar valt op te kleden, maar dat het maar kort licht is daar ga je echt tegenaan lopen, zeker als je graag buitenritjes wilt maken, dan kan dat alleen in het weekend. Bedenk je of dat het je waard is.
Ik wil je ook graag nog iets anders meegeven, het lijkt nu misschien niet zo, maar er zijn echt andere paarden dan Merelin die ook jouw hart kunnen en zullen stelen. Misschien duurt het even, maar ik denk dat een verzorg of een leasepaard dichter bij huis en voor een paar dagen in de week, maar wel het hele jaar rond beter bij jouw situatie past.
Fem schreef:Wat ik niet snap, je kan haar huren voor 8 maanden, kosten: 175 betaal je aan 'de manege'.
8 x 175 = €1400
Dat is lekker vangen voor de manege..
Waarom willen je ouders haar dan niet kopen?
Want dat is echt belachelijk veel geld wat je in die 8 maanden aan een manege geeft die er helemaal geen kosten aan hebben, aangezien je voor alle kosten zelf moet betalen..
Ik snap dat echt niet..
bruintje123 schreef:Ik zie je op iedereen reageren over de fietsafstand.
Ik zie je niet reageren over de medische kosten.
Juist daar zit naar mijn idee juist het "gevaar".
Met wat pech loopt dat hard op.
Dat fietsen lukt wel als je iets graag genoeg wilt.
troi schreef:Ik zou als ouder nooit akkoord gaan met de ziektenkosten. Dat is echt belachelijk! Je gaat dat toch niet betalen voor een paard dat niet van jou is.
Ik vraag me ook af hoe ze het doen met verzekeringen, de eigenaar is wettelijk aansprakelijk voor de schade die een paard veroorzaakt, maar wat nu als ze het vertikken om te betalen als de pony tijdens een buitenrit voor een auto springt en zo 10.000 euro schade veroorzaakt? Gaan jij en je ouders dan dokken? Lijkt me niet dat jullie daar op zitten te wachten.
Deze club is vooral heel gehaaid voor eigen portemonnee!
Billy schreef:Over dat fietsen... Kind is 13 en het is vroeg donker..
Ik zou bezorgder zijn over de veiligheid van een kind dan over evt medische kosten.....
Hoewel ik het een mooie wurgconstructie vind van de manege
kyramerelin schreef:bruintje123 schreef:Ik zie je op iedereen reageren over de fietsafstand.
Ik zie je niet reageren over de medische kosten.
Juist daar zit naar mijn idee juist het "gevaar".
Met wat pech loopt dat hard op.
Dat fietsen lukt wel als je iets graag genoeg wilt.
Ja dat is waar! Maar over de medische kosten, mijn ouders zijn gescheiden en hebben allebei een nieuwe man en vrouw en ook hun willen meebetalen dus wat betreft de kosten zal het wel lukken als we allemaal een handje bijhelpen
bruintje123 schreef:Billy schreef:Over dat fietsen... Kind is 13 en het is vroeg donker..
Ik zou bezorgder zijn over de veiligheid van een kind dan over evt medische kosten.....
Hoewel ik het een mooie wurgconstructie vind van de manege
Breng jij kinderen die ver naar school moeten ook aan het handje weg dan?
Honderden die elke dag 10 of meer kilometer enkele reis fietsen.
Ochtend altijd donker. Terug weg ook als de school tot 8e of 9e uur les heeft.
nuscaniels schreef:Ik zou eerst alles goed doorspreken met je ouders. Dus niet dat ze je vast wel willen brengen, het moet 100% zeker zijn. Als de stal waar je de pony wilt zetten deze niet dagelijks binnen en buiten zet moet je zelf elke dag gaan, idem met voeren.
Ze moeten dus bereid zijn om eventueel meerdere keren jou heen en weer te brengen.
Ik heb op mijn 17e een verzorgpony gehad op 10km afstand, ik was zeer blij met de dagen dat ik mijn moeder haar scooter mocht lenen en niet hoefde te fietsen.
Nu staan mijn paarden 8km verder, ik ben al blij als ik in deze tijd aan de verzorging toekom. Blij als ik weer thuis ben na 3 uur in de kou.
corrina1994 schreef:Ik heb dit zelf vroeger ook gedaan! Ik zou eerst Chanel mee krijgen maar uiteindelijk werd het Mosje(fjord) geen idee of die nog op ponyhof zijn.
Ik zat toen ook in 3 havo dacht ik. Ik deed dit echter wel samen met mijn zusje, zodat we dagen konden afwisselen. En we hadden op stal een binnenbak dus konden de hele winter binnen rijden.
In je eentje lijkt het mij een stuk makkelijker. Het is dat je niet in de buurt woont, anders mocht je best mijn pony komen verzorgen
(Neem aan dat je bij ponyhof in de buurt woont)
Ik zou dus ook gewoon een verzorgpony zoeken voor een paar dagen per week, ook leuk en minder verantwoordelijkheid.