Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shenavallie schreef:TS, ik heb alleen jouw bericht gelezen en verder niet, omdat ik zo puur mogelijk wil reageren.
A) Direct de sporen af en niet meer aan doen. Deze zijn helemaal niet nodig, omdat het symptoombestrijding is. Een goede ruiter heeft geen sporen nodig.
Desiree schreef:Shenavallie schreef:TS, ik heb alleen jouw bericht gelezen en verder niet, omdat ik zo puur mogelijk wil reageren.
A) Direct de sporen af en niet meer aan doen. Deze zijn helemaal niet nodig, omdat het symptoombestrijding is. Een goede ruiter heeft geen sporen nodig.
Dan rijden die topruiters toch allemaal niet zo goed als dat ik dacht want ze hebben allemaal sporen aan.
Selina schreef:Shenavallie: Het is allang niet meer verplicht om met stang en trens en sporen te rijden hoor.
Daisy_Izzy schreef:Ik rij ook zonder spoor en rij ook gewoon dressuurmatig op mn paardje van 3,5, begin eerst vanaf de grond en rij veel overgangen en ze hoeft ook niet een heel rondje maar je moet zorgen dat je niet de hele tijd je been eraan houdt en goed belonen en bouw het op. Vraag niet in een keer teveel. En veel longeren, ook jij! Oefenen baart kunst, ookal heb je weinig ervaring. Maar ik zal eerst je sporen weg doen voordat je ook maar iets doet, met sporen hoor je je oefeningen te verfijnen, en qua oefening is het de galop heb je dus geen spoor voor nodig. En veel overgangen rijden krijgt ze ook wat meer conditie en uithoudingsvermogen van. En zoek een andere instructeur, ik weet het is makkelijk als je stiefma instructrice is maar ze ziet toch minder verbeterpunten dan iemand van buitenaf, en vaak zijn instructeurs van buitenaf wat strenger dan een familielid, hoeft niet altijd zo te zijn hoor.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! xx
laro130502 schreef:ik longeer haar niet maar mijn stiefmama want ik kan dat nog niet en ja ze heeft bgeen uithoudingsvermogen , ze haat een zweep en sporen dat werkt beter bij dressuur , oke maar ik ga het proberen met longe en weet jij ook tips voor te longeren ,maar zonder sporen kan ik niet wegens mijn dressuur maar ik rij niet altijd met sporen
laro130502 schreef:haar galop is nunsuper goed en haar conditie verbetert en ik heb echt wel goede instructeurs , ik vind persoonlijk dat je niet iemandt mag beoordelen zondervdat je die hebt gezien of kent want dan zullen jullie zeggen dat ze wel goed is en we werken er aan en nee ik rij niet met zweep dat was fout geschreven , ik bedoelde dat we nooit rijden met zweep want ze is er bang van en ik ben er tegen