bijzetteugel voor jong paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 11:36

Afbeelding
Hier had ik les maar ik heb met me instructeur gepraat en ik doe het niet ik rijd hem net zolang door dat het vanzelf komt dat hijalles goed ontwikkeld met mede door mij en me instructeur

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:41

Een ruime bijzetteugel aan de longe, jazeker, waarom niet, het is in veel gevallen een prima aanvullen mits het paard goed vooruit gezet wordt aan de longe. Maar onder het zadel zeker niet, je verpest er bij een jong paard een hoop mee. Ze leren dan vanzelf braaf in een krul te lopen, zonder ruggebruik en niet op eigen benen. Dat lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling. Daarbij vind ik dat je behoorlijk weinig geduld hebt voor een jong paard, dat tevens ook nog eens vrij jong ingereden is als je het mij vraagt, maar dat is een andere discussie.

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 15:01

Lara_Silver schreef:
Een ruime bijzetteugel aan de longe, jazeker, waarom niet, het is in veel gevallen een prima aanvullen mits het paard goed vooruit gezet wordt aan de longe. Maar onder het zadel zeker niet, je verpest er bij een jong paard een hoop mee. Ze leren dan vanzelf braaf in een krul te lopen, zonder ruggebruik en niet op eigen benen. Dat lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling. Daarbij vind ik dat je behoorlijk weinig geduld hebt voor een jong paard, dat tevens ook nog eens vrij jong ingereden is als je het mij vraagt, maar dat is een andere discussie.

hij is in mei alweer 4 maar ben zelf nog 51 kilo haha ben maar 13 :)

Lara_Silver

Re: bijzetteugel voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:05

Oke, maar wat heeft jou gewicht en leeftijd er mee te maken?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:16

Wilde ik ook al zeggen... Het gaat om het mentale en fysieke wat er bij komt kijken. Paard moet zich gaan concentreren en gaan nadenken, dat is voor een jong dier nog moeilijk

Misty1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:41

Inderdaad niet doen.... Voorwaarts neerwaarts rijden

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 09:51

Hallo iedereen ! Ik wilde ven zeggen dat alles super gaat ik ben een tijd aan het trainen geweest dat hij stelling en buiging kan en blijkbaar komt zijn hoofd erbij. *\o/*
Afbeelding

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:32

Mijn advies zou ook zijn om hier niet gelijk mee te beginnen. Eerst met behulp van een instructeur of zelf proberen.

Dit kan altijd nog op latere leeftijd mocht het nodig zijn. Maar een paard van 3 vind ik wel jong hiervoor