vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FatouxArwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:31

PPC is superleuk! En er zijn van de ong 200 kinderen 4 ofso die de pony slecht behandelen. Meestal als iemand anders dat ziet zegt die er wat van.. Eigenlijk hebben de pony's het daar best goed, plus 5 maanden vakantie..

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:35

FatouxArwin schreef:
PPC is superleuk! En er zijn van de ong 200 kinderen 4 ofso die de pony slecht behandelen. Meestal als iemand anders dat ziet zegt die er wat van.. Eigenlijk hebben de pony's het daar best goed, plus 5 maanden vakantie..

4 pony's die slecht behandeld worden, toch 4 teveel.

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:35

zillionke schreef:
daar draait alles om geld.

Totaal mee eens. Er word niet gelet op wat de gasten met de pony's doen.

Shirley

Re: vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:39

Dat dacht ik dus ook altijd en was daarom ook geen voorstander, maar een kennisje van mij is daar onlangs met haar kinderen geweest en was vol lof over de begeleiding!
Er wordt echt heel goed op de pony's gelet door het personeel :j

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:45

Ik vind het maar lastig.. Ik vraag me af wat jullie een doorgezakte rug noemen (foto, iemand?). Want volgens mij hebben ze daar veel oude paardjes staan. En die hebben dat nou eenmaal.
Ze hebben wel een grote weide en stal. Ze hadden ze ook gewoon binnen in een stal kunnen houden. dus 'Er word niet om naar de paarden omgekeken' vind ik een beetje overdreven. Maarja, er zullen vast een paar meiden zijn die te groot zijn, maarja... Ik denk dat het park te groot is geworden om het goed te laten draaien.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:51

FatouxArwin schreef:

Jij vind het leuk, ik zou gillend het park weer uit rennen gok ik...

Of er nu goed op gelet word of niet; wie komt er op het achterlijke idee een stal vol te stouwen met pony's en die mee te geven aan jan en alleman? Ervaring of geen ervaring, er is betaald dus kind krijgt een pony mee.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:54

prugelpiet schreef:
FatouxArwin schreef:

Jij vind het leuk, ik zou gillend het park weer uit rennen gok ik...

Of er nu goed op gelet word of niet; wie komt er op het achterlijke idee een stal vol te stouwen met pony's en die mee te geven aan jan en alleman? Ervaring of geen ervaring, er is betaald dus kind krijgt een pony mee.

Ik snap het idee, het is ook leuk bedacht. Maar gewoon veel te groot geworden, veel te groot.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:56

ppc in een woord:
een heleboel zielige shets die dag in dag uit door kleine kinderen gepakt kunnen worden,
en oh ja lieve ppc lovers, ja idd er is een winterweide, leuk hoor het hele jaar lopen en dan met 200 shets in een wei staan
en oh ja 5 maanden vakantie, 7 maanden werken dus, dag in dag uit, soms wel 4 uur op een dag want er zijn een hele boel kinderen die niet weten dat ponys dat niet aan kunnen, en dan gaan er ook nog veel te grote kinderen op

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:59

AnnePPC schreef:
Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om? :o

dus jij denkt dat de ppc pony's geen vreemde op hun hebben, die pony's kennen je voor geen cent! er komen zo'n 100 kinderen per jaar bij hun langs die denken dat die pony's dol op ze zijn, die pony's weten niet eens wie ze zijn.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:06

Tuurlijk is t een beetje zielig (vinden veel mensen) maar kijk naar een manege... Daar moeten paarden van alles en bij ppc mag je bv al niet met hoofdstel rijden om bv. Scheuren in de mond te voorkomen, en ja... Er komen heel veel kinderen bij ppc dus die pony's weten niet wie je bent... Sommige mensen gaan er niet goed mee om maar ja.. Dat houd je toch overal :') ik vind ponyparkcity een prima park maar op de leeftijd en gewicht mogen ze idd beter letten :o

En ze hebben de hele winter VAKANTIE *\o/* *\o/* pony's hebben genoeg vriendjes, genoeg aandacht, genoeg eten en drinken.. Echt mishandelen is anders... _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Noa28 op 07-05-16 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:09

jij hirboven zegt letterlijk ' bij ppc hebben de pony's meer eigen wil, dat is het beste voor ze'

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:10

amiraanouk schreef:
Ik snap het idee, het is ook leuk bedacht. Maar gewoon veel te groot geworden, veel te groot.

Ja mee eens, te groot geworden :j _/-\o_ en een leuk idee... Het park is zo groot dat t niet meer te overzien is

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:14

anemoonlena schreef:
jij hirboven zegt letterlijk ' bij ppc hebben de pony's meer eigen wil, dat is het beste voor ze'

Al veranderd :o :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:15

die situatie was ook al zo toen je jonger was, alleen zag je het nog net..
sterker nog, het was al zo in mijn jeugd, ver voor je geboren werd ;)..

je ziet nu dingen die je toen nooit zag..
voordeel is voor deze pony's dat de meesten in de winter gewoon lekker pony kunnen zijn,
iets dat menig mangepaard/pony niet heeft..

zoals hierboven al wordt genoemd, de tuigage is al heel wat vriendelijker ook dan een manege..
er wordt ook meer getrut dan gereden.. Dus wat dat betreft hebben de dieren nog een redelijk luizenleventje in vergelijk met een shet die in lessen moet meelopen.

natuurlijk moeten er geen grote kinderen op klimmen.. Natuurlijk moet dat toezicht verscherpen..

maar het is geen manege
en ook geen verzorgpaardjes boerderij..

Het is een commercieel park dat op die manier hele generaties pennies binnenlokt..
de meesten groeien op tussen hun 10e-12e en dan hoeft het overnachten en pony rijden niet meer zo.. De meesten hebben dan manegelessen of een verzorgpony of zelfs een eigen pony..

er zijn er echter een handje vol die penny nooit ontgroeien en denken dat een shet alles wel kan houden. niet alleen daar maar ook op bokt zitten mensen op te kleine rijdieren. Overal zitten er wel mensen op te kleine dieren.. alleen daar valt het erg op, omdat het zoveel ponies bijeen zijn.

Maar gaan ze klachten opzoeken door de discussie aan te gaan met kinderen en/of ouder? dat is stelen uit eigen beurs.. Dus zolang ze een rijdier niet afraggen, knijpen ze wel een oogje toe.. Helaas, maar zo werkt het daar.

Het liefst zou ik zien dat dieren helemaal uit speeltuinen verdwijnen.. doe die ponyritjes maar in een dierentuin.. Pretpark is gericht op entertainment, niet op dieren..

vroegaaaah was het daar trouwens nog triester daar hoor..
toen was er een soort parcoursje gezet met strobalen.. nog geen halve meter breed..
zo'n beetje alles dat niet twee keer zo groot was als een shet, mocht gewoon opstappen en het beest liep zijn rondje wel door het parcours.. Aan het eind er weer af en de volgende er op.. Dag in dag uit..
daarna werd het een klein rondje van zand volgens mij

helamaal in het begin hadden ze gewoon shets en kleine pony's maar totaal geen restricties zo te zien..
bit je erin, klim erop, ook als volwassenen, zweepje erbij..

ergens rond 7 minuten klimt er een volwassen vent op zo'n pony, beest kan bijna niet normaal lopen.. maar wel met de zweep aan de gang blijven.

Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 07-05-16 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:22

elenaMM77 schreef:

voordeel is voor deze pony's dat de meesten in de winter gewoon lekker pony kunnen zijn,

zoals hierboven al wordt genoemd, de tuigage is al heel wat vriendelijker ook dan een manege..
er wordt ook meer getrut dan gereden.. Dus wat dat betreft hebben de dieren nog een redelijk luizenleventje in vergelijk met een shet die in lessen moet meelopen.

natuurlijk moeten er geen grote kinderen op klimmen.. Natuurlijk moet dat toezicht verscherpen..

maar het is geen manege

Het is een commercieel park dat op die manier hele generaties pennies binnenlokt..
de meesten groeien op tussen hun 10e-12e en dan hoeft het overnachten en pony rijden niet meer zo.. De meesten hebben dan manegelessen of een verzorgpony of zelfs een eigen pony..

er zijn er echter een handje vol die penny nooit ontgroeien en denken dat een shet alles wel kan houden. niet alleen daar maar ook op bokt zitten mensen op te kleine rijdieren. Overal zitten er wel mensen op te kleine dieren.. alleen daar valt het erg op, omdat het zoveel ponies bijeen zijn.

Mee eens }:0

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:56

elenaMM77 schreef:

maar het is geen manege

Maar gaan ze klachten opzoeken door de discussie aan te gaan met kinderen en/of ouder? dat is stelen uit eigen beurs.. Dus zolang ze een rijdier niet afraggen, knijpen ze wel een oogje toe.. Helaas, maar zo werkt het daar.

Het liefst zou ik zien dat dieren helemaal uit speeltuinen verdwijnen.. doe die ponyritjes maar in een dierentuin.. Pretpark is gericht op entertainment, niet op dieren..

vroegaaaah was het daar trouwens nog triester daar hoor..
toen was er een soort parcoursje gezet met strobalen.. nog geen halve meter breed..
zo'n beetje alles dat niet twee keer zo groot was als een shet, mocht gewoon opstappen en het beest liep zijn rondje wel door het parcours.. Aan het eind er weer af en de volgende er op.. Dag in dag uit..
daarna werd het een klein rondje van zand volgens mij

helamaal in het begin hadden ze gewoon shets en kleine pony's maar totaal geen restricties zo te zien..
bit je erin, klim erop, ook als volwassenen, zweepje erbij..

ergens rond 7 minuten klimt er een volwassen vent op zo'n pony, beest kan bijna niet normaal lopen.. maar wel met de zweep aan de gang blijven.

[ Video ]

Die video..... Dat zulke mensen op zo'n pony durven te zitten.... |( Maar gelukkig zijn er ook nog gezinnetjes met kleine kindjes die goed voor de pony's zijn in ponyparkcity van nu :j <3

1Love2Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:49

Alles draait om geld daar; te veel pony's, en er wordt te weinig op gelet. Ze kijken ook totaal niet of de pony geschikt is voor de ruiter. Toen ik wat jonger was werd ik op een pony gezet die de hele tijd zat te bokken, en toen ben ik flink gevallen. Ook is er te weinig toezicht vind ik. Zelf vind ik dat er toezicht moet worden gehouden, er komen ook gezinnen naartoe die niet super veel verstand van pony's hebben en dan moet je ze niet alles zelf laten bepalen zonder hulp. Het is niet alleen maar; hup, tuig erop en erop klimmen, de pony doet het werk wel. Maar goed, da's mijn mening.

SGisondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:02

Het is heel zielig.. En ik vroeg me af of iemand daar net als ik rare rillingen kreeg en dingen heeft gezien.. Ik en twee vriendinnen zaten in een huisje daar (vgm B7) en elke keer als we de pony's bij ons huisje hadden ging een van de 2 de heletijd naar iets staren door de ramen naar binnen.. Later die avond gingen we naar binnen en zagen we een wit/doorzichtig bolletje de heletijd vanaf de bank naar de tafel naar de tv en weer naar de bank vliegen.. En elke keer als het langs de tafel vloog bewogen de potloden op tafel..

Wij zijn alle drie 15/16 jaar en waren ons dood geschrokken. We hopen dat iemand weet of er dingen zijn gebeurt in dat huisje. En of iemand ook zoiets heeft meegemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:06

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:29

Dat is inderdaad best eng vooral als een pony ookal zo reageert dan is het toch wel zeker dat je je niks voorbeeld (dieren zijn toch altijd wel erg gevoelig daarvoor)

Maar ik denk ook dat het niks met het afgebrande huisje te maken heeft.. volgens mij is op die plek ook nooit meer wat nieuws gekomen (weet niet zeker hoor!)

Maar glaasje draaien of zo iets met zo'n bord kan ook rare dingen binnen brengen

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:43

sgisondo

eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:54

Ik ben er als naïeve 13/14-jarige ook geweest. Leuke tijd gehad met pony's waar we niet op reden, simpelweg omdat we te groot waren. Helaas rijden er véél te veel grote, lange en zware meiden (ook jongens!) op die pony's. De hele dag worden ze heen en weer meegesleurd of wordt er continu op die pony's gegaloppeerd door het park heen. Van 10 tot 4. Rond half 5 staan ze dan eindelijk rustig in de stal, heb je alsnog tientallen kinderen, tieners en ouders die bij ze gaan zitten tijdens het eten, om gek van te worden. Toezicht is echt 0. Regelmatig rennen er pony's los door het park omdat mensen onwetend zijn en geen idee hebben hoe met een pony om te gaan. Om van de onderlinge sfeer nog maar niet te spreken. :') Bitchy tieners die elkaar afzeiken als iemand anders toevallig hun 'lover' (ja echt :')) heeft. Om twee uur 's nachts in de rij gaan staan omdat je een grote pony wilt, het is toch van de zotte! Nee, naar PonyParkCity ga ik niet meer. Ik werk niet graag mee aan zulke praktijken.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:00

als 10 jarige heb ik een momentje gehad dat ik erheen wou, ik zocht het daarna nog is n keer op, toen ik ook maar een foto zag met een te grote meid, was ik er al klaar mee. ik vind t afzetterij:

waarom moet je heel veel geld betalen om een shet te vezorgen? en miss te rijden.
ik verzorg een shet, elke dag, helemaal gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:31

Zover ik weet is idd dat huisje nooit meer opgebouwd , weet 'helaas' niet waar hij stond

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:35

Ik vind het best zielig ja. De pony's zijn niet mager ofzo, nee zeker niet maar er rijden gewoon veel te grote en te zware mensen op!