Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FatouxArwin schreef:PPC is superleuk! En er zijn van de ong 200 kinderen 4 ofso die de pony slecht behandelen. Meestal als iemand anders dat ziet zegt die er wat van.. Eigenlijk hebben de pony's het daar best goed, plus 5 maanden vakantie..
prugelpiet schreef:FatouxArwin schreef:PPC is superleuk! En er zijn van de ong 200 kinderen 4 ofso die de pony slecht behandelen. Meestal als iemand anders dat ziet zegt die er wat van.. Eigenlijk hebben de pony's het daar best goed, plus 5 maanden vakantie..
Jij vind het leuk, ik zou gillend het park weer uit rennen gok ik...
Of er nu goed op gelet word of niet; wie komt er op het achterlijke idee een stal vol te stouwen met pony's en die mee te geven aan jan en alleman? Ervaring of geen ervaring, er is betaald dus kind krijgt een pony mee.
AnnePPC schreef:Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
ik vind ponyparkcity een prima park maar op de leeftijd en gewicht mogen ze idd beter letten 
pony's hebben genoeg vriendjes, genoeg aandacht, genoeg eten en drinken.. Echt mishandelen is anders...
..elenaMM77 schreef:die situatie was ook al zo toen je jonger was, alleen zag je het nog net..
sterker nog, het was al zo in mijn jeugd, ver voor je geboren werd..
je ziet nu dingen die je toen nooit zag..
voordeel is voor deze pony's dat de meesten in de winter gewoon lekker pony kunnen zijn,
iets dat menig mangepaard/pony niet heeft..
zoals hierboven al wordt genoemd, de tuigage is al heel wat vriendelijker ook dan een manege..
er wordt ook meer getrut dan gereden.. Dus wat dat betreft hebben de dieren nog een redelijk luizenleventje in vergelijk met een shet die in lessen moet meelopen.
natuurlijk moeten er geen grote kinderen op klimmen.. Natuurlijk moet dat toezicht verscherpen..
maar het is geen manege
en ook geen verzorgpaardjes boerderij..
Het is een commercieel park dat op die manier hele generaties pennies binnenlokt..
de meesten groeien op tussen hun 10e-12e en dan hoeft het overnachten en pony rijden niet meer zo.. De meesten hebben dan manegelessen of een verzorgpony of zelfs een eigen pony..
er zijn er echter een handje vol die penny nooit ontgroeien en denken dat een shet alles wel kan houden. niet alleen daar maar ook op bokt zitten mensen op te kleine rijdieren. Overal zitten er wel mensen op te kleine dieren.. alleen daar valt het erg op, omdat het zoveel ponies bijeen zijn.
elenaMM77 schreef:die situatie was ook al zo toen je jonger was, alleen zag je het nog net..
sterker nog, het was al zo in mijn jeugd, ver voor je geboren werd..
je ziet nu dingen die je toen nooit zag..
voordeel is voor deze pony's dat de meesten in de winter gewoon lekker pony kunnen zijn,
iets dat menig mangepaard/pony niet heeft..
zoals hierboven al wordt genoemd, de tuigage is al heel wat vriendelijker ook dan een manege..
er wordt ook meer getrut dan gereden.. Dus wat dat betreft hebben de dieren nog een redelijk luizenleventje in vergelijk met een shet die in lessen moet meelopen.
natuurlijk moeten er geen grote kinderen op klimmen.. Natuurlijk moet dat toezicht verscherpen..
maar het is geen manege
en ook geen verzorgpaardjes boerderij..
Het is een commercieel park dat op die manier hele generaties pennies binnenlokt..
de meesten groeien op tussen hun 10e-12e en dan hoeft het overnachten en pony rijden niet meer zo.. De meesten hebben dan manegelessen of een verzorgpony of zelfs een eigen pony..
er zijn er echter een handje vol die penny nooit ontgroeien en denken dat een shet alles wel kan houden. niet alleen daar maar ook op bokt zitten mensen op te kleine rijdieren. Overal zitten er wel mensen op te kleine dieren.. alleen daar valt het erg op, omdat het zoveel ponies bijeen zijn.
Maar gaan ze klachten opzoeken door de discussie aan te gaan met kinderen en/of ouder? dat is stelen uit eigen beurs.. Dus zolang ze een rijdier niet afraggen, knijpen ze wel een oogje toe.. Helaas, maar zo werkt het daar.
Het liefst zou ik zien dat dieren helemaal uit speeltuinen verdwijnen.. doe die ponyritjes maar in een dierentuin.. Pretpark is gericht op entertainment, niet op dieren..
vroegaaaah was het daar trouwens nog triester daar hoor..
toen was er een soort parcoursje gezet met strobalen.. nog geen halve meter breed..
zo'n beetje alles dat niet twee keer zo groot was als een shet, mocht gewoon opstappen en het beest liep zijn rondje wel door het parcours.. Aan het eind er weer af en de volgende er op.. Dag in dag uit..
daarna werd het een klein rondje van zand volgens mij
helamaal in het begin hadden ze gewoon shets en kleine pony's maar totaal geen restricties zo te zien..
bit je erin, klim erop, ook als volwassenen, zweepje erbij..
ergens rond 7 minuten klimt er een volwassen vent op zo'n pony, beest kan bijna niet normaal lopen.. maar wel met de zweep aan de gang blijven.
[ Video ]
Maar gelukkig zijn er ook nog gezinnetjes met kleine kindjes die goed voor de pony's zijn in ponyparkcity van nu
Bitchy tieners die elkaar afzeiken als iemand anders toevallig hun 'lover' (ja echt
) heeft. Om twee uur 's nachts in de rij gaan staan omdat je een grote pony wilt, het is toch van de zotte! Nee, naar PonyParkCity ga ik niet meer. Ik werk niet graag mee aan zulke praktijken.