Band met een manegepony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:44

En toch denk ik dat het vanaf een manegepaard ook een soort band naar jou kan zijn. Naja een band, misschien meer een klik. Paarden hebben ook duidelijk hun voorkeursmensen, sommige mensen mogen ze en anderen niet (Het zijn net mensen :Y) ). Als een paard jou als goedkeurt en jij klikt naar het paard dan denk ik toch dat het wel een band-gevoel kan geven. Waarbij ook iets lijkt te gebeuren vanaf het paard af :j

Ik denk alleen niet dat je dit kan vergelijken met een band opbouwen zoals mogelijk is met een eigen/huur/lease paard die je meerdere keren per week ziet :n Maar een beetje band, daar geloof ik wel in!

Arabier

Re: Band met een manegepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:48

inderdaad een klik kna wel, dat jullie beide dachten, fijn! maar voor een band moet er toch echt meer zijn.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:02

Ik weet zeker dat je weldegelijk een band op kan bouwen met een manege paard. Op mijn oude manege had ik een band met een manegepaard, we waren zo hecht met z'n 2en, iedereen moest hem vangen uit de paddock, ik riep hem een keer en hij kwam naar mij toe. Hij deed dingen voor mij die hij bij niemand anders deed. Voor mij wilde hij werken, bij de rest sjokte hij zijn rondje maar. Ik voelde hem precies aan en hij mij. Er werd dan ook geregeld gezegt, lukt het niet met hem? Vraag jasmijn maar die weet het wel. Ik kon dingen met hem die niemand anders lukte. Je hoort mensen vaak praten over het 'once in a lifetime horse' nou, hij was dat voor mij. Helaas is hij er niet meer door koliek. Ik rij nog steeds, maar heb met geen enkel paard wat ik met hem had. En zal dat waarschijnlijk ook niet meer krijgen. Nou liep ik daar op gegeven moment ook wel vaker rond dan 1x in de week.

horsegirl023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:34

Laura_ schreef:
Ik heb met een bepaald manegepaard wel een klik, maar echt een band. Dat niet hoor.
Dat komt wel als ze later bij mij op pensioen staat haha
*gaat terug naar dr penny tijd*

dit is denk ik bij de meeste manege paarden het geval!
dat mens en dier elkaar gewoon mogen, maar mens denkt dat het dier meteen een band met hem/haar heeft. Niet dus... /3 :D