meisje2000 schreef:Je wilt weten waar ik mijn ervaring vandaan haal, bij mij en mijn vorige paard.
Ik heb zelf de fout gemaakt om mijn paard niet goed te rijden toen ze jonger was (en ik ook dus) mede door verkeerde begeleiding.
Mijn paard zat vast was niet te sturen drukte haar rug weg gooide haar hoofd omhoog.
Met andere woorden ik reed haar op de verkeerde manier.
Ik heb daar van geleerd en heb andere instructie gezocht die wel keek naar spieren loswerken en de juiste basis er in.
En weet je ik heb mijn paard gekocht destijds als veulen zijnde want ik wist het wel, maar god wat ben ik wakker geschut.
Ik heb haar niet zelf beleerd dat heb ik laten doen en dat was puur van uit rust en basis maar ik heb zelf lopen aankloten en het heeft heel erg lang geduurd voor zij weer helemaal los kon laten en weer fijn en soepel door haar lijf liep.
Wat ik dus in mijn vorige post dus ook al zei en wat misschien aanvallend over komt, elk paard in welke discipline dan ook heft de juiste basis nodig om het lichaam soepel en fit te houden. En als mensen dan gaan zeggen het is niet nodig dan kan ik soms inderdaad raar uit de hoek komen.
Maar dit is dus mijn ervaring met geen basis en begeleiding hebben op een groen paard
Ik had het eigenlijk over de ervaring van wwijk23. Ik begrijp dat je een slechte ervaring hebt gehad en dit met instructie hebt kunnen verbeteren. Ik heb ook nooit gezegd dat ts maar zo wat moet doen, hulp is naar mijn idee altijd handig.