Skelet gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:14

Ik heb ze gevonden en mee genomen naar de eigenaar en toen daar laten liggen. En de eigenaren komen ook niet meer

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:14

De eigenaars hebben geen idee waar het vandaan komt? Waarom ondernemen ze dan geen actie? Zelfs al geef je niks om je dieren is een skelet op jouw grond toch wel interessant genoeg om je af te vragen waar het vandaan komt? :)

LiannePuthzy

Re: Skelet gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:16

nu snap ik t niet meer
eerst zeg je ze aan de eigenaar te hebben gegeven
dan zeg je dat je ze hebt laten liggen op de plek waar ze lagen (haal ik uit je verhaal)
en nu heb je ze laten liggen bij de eigenaar

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:16

Laura12 schreef:
Ik heb ze gevonden en mee genomen naar de eigenaar en toen daar laten liggen. En de eigenaren komen ook niet meer

Sorry maar ik snap het echt niet. Het zal wel aan mij liggen. Maar hoe kan je iets mee nemen en laten liggen tegelijkertijd?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:17

Ik heb ze gevonden en toen naar de eigenaar gebracht en toen laten liggen bij de eigenaar.
Hopelijk is het nu duidelijker.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:17

Ik geloof niet dat je planken of hout op een dood veulen gooit.. En daar 2 jaar laat vergaan zonder enige vliegen- of stankoverlast

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:18

Misschien bedoelt ze dat ze de botten heeft meegenomen naar de eigenaar en ze dan bij de eigenaar heeft laten liggen?

edit: Zoals TS zelf zei :)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:20

Maar ik verzorg de ook nog geen 2 jaar .
Ik verzorg ze bijna een jaar .
Ik weet dat er meer veulens waren omdat de eigenaar dat zei en man die in de buurt van de ponys woont.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:20

ooohhhh je hebt een heel veulen mee genomen.... vraag me af hoe je al die botten hebt vervoerd. En die botten liggen nu bij de eigenaar van je verzorgpony's in huis. Ik denk dat ik het snap.

xxcleeoo schreef:
Ik geloof niet dat je planken of hout op een dood veulen gooit.. En daar 2 jaar laat vergaan zonder enige vliegen- of stankoverlast

Maar nee, dat geloof ik ook niet maar hoe verklaar je anders dat hij tussen/onder hout is gekomen? Misschien was het al jaren dood en was het al een skelet en lag er hooi over en zijn er toen planken op gegooid? Tja nog niet echt logisch :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:21

zou je t verhaal nog 1 keer DUIDELIJK willen opschrijven?

nog steeds vraag ik mij af hoe niemand er achte is gekomen dat t veulen dood is gegaan, dode dieren stinken verschrikkelijk
hoe kan je een volledig skellet meenemen, t lijkt me niet dat dat allemaal in je fietstas past ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:21

TS; wat hoop je te bereiken met dit topic? Wil je dat wij gokken hoe dat veulen er komt of..? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:22

Gydja schreef:
Laura12 schreef:

Sorry maar ik snap het echt niet. Het zal wel aan mij liggen. Maar hoe kan je iets mee nemen en laten liggen tegelijkertijd?

Is dit nou serieus zeuren om het zeuren?
Leer begrijpend lezen.....

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:23

Dat is best wel eng...

Even voor de bokkers die het niet snappen:

Er is dus een schuur, waar de eigenaren normaal nooit komen. Daar ligt veel hout, en nadat TS de pony's had verzorgd, ging ze die schuur opruimen. Toen kwamen ze onderaan die houtstapel een hoefje tegen en vervolgens een heel veulen. Ze heeft vervolgens die botten meegenomen naar de eigenaar en ze aan hem/haar gegeven.

Volgens mij is dit het dan?

Ik hoop dat je niet te veel bent geschrokken TS, het lijkt me best eng! Heb je het wel aan je ouders verteld?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:23

Goof schreef:
Is dit nou serieus zeuren om het zeuren?
Leer begrijpend lezen.....

Dyslexie. En nee ik gebruik het niet als excuus voor alles. Ik begreep het echt niet. En ja nu snap ik het.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:24

Het verhaal klopt gewoon niet..

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:25

mingming begrijpt het helemaal.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:26

xxcleeoo schreef:
Het verhaal klopt gewoon niet..

Op de manier waar op het geschreven is niet nee. Maar als ik het vergelijk met als mijn broertje dit zou overkomen en hij zou het opschrijven zou het precies zo gaan. Het zou best gewoon waar kunnen zijn maar dat het onlogisch opgeschreven is. Het lijkt mij eng om ergens een skelet van een veulen te vinden.

Mette

Ben ik de enige die zich afvraagt of het weefsel wel zo snel compleet kan verteren? Dat er echt alleen botten (en hoefjes) over blijven?

Misschien kan het wel hoor, dan heb ik niks gezegd :D

x_Rebecca

Goh, ik heb toen ik een jaar of 14 was een keer een zelfde soort verhaal gelezen in een boekje van wat toen de ponyclub heette. Precies dezelfde situatie en toen bleek er ook nog een spookpaard in de stal te zwerfen, vandaar ook dat de stal nooit werd gebruikt en/of opgeruimd.

Mocht het nou zo zijn dat het niet helemaal waar is wat je nu schrijft, relax, komt allemaal goed. Een spannend verhaal is altijd goed, maar je kunt het beter niet op internet verkondigen.

Mocht het zo zijn dat het wel echt waar is, heftig. Goed dat jullie er mee naar de eigenaar zijn geweest, die zou ik het verder laten uitleggen en eventueel later even om terugkoppeling vragen. Verder niet te druk om maken, je maakt jezelf alleen maar bang met allerlei dingen bedenken die misschien niet eens zo zijn.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:27

Mette schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt of het weefsel wel zo snel compleet kan verteren? Dat er echt alleen botten (en hoefjes) over blijven?

In principe is het onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk hoor :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:28

Mette schreef:

Ik denk dan dat het veulen er al langer ligt dan 2 jaar. Misschien wel veel en veel langer. Omdat de eigenaren daar nooit kwamen zullen ze waarschijnlijk niet geweten hebben dat daar zo veel vliegen waren en het daar zou stinken.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:28

Mette schreef:

echt geen idee, ik weet niet hoe snel weefssel vergaat, maar dat duurt volgensmij een hele tijd

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:28

En ja ik heb het mijn ouders verteld en die vonden het ook raar...
Maar misschien weet de eigenaar wel iets maar zegt hij het niet.
Ik weet het dus niet...
En ja het is wel waar wat ik zeg.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:29

Hoe weet je eigenlijk zeker dat de botten van een veulen waren?
Niet raar bedoelt hoor, vraag het me af

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:29

Mette schreef:

Dat gaat onder de juiste omstandigheden heel snel.
Bovendien ligt het veulen er al ruim 2 jaar als ik het verhaal van de TS goed heb begrepen.