Edit:
Nog wat over van de 100? Laat daarvan de smid komen en leg anders samen het overige beetje bij. Smid is voor bekappen rond de 25/30 euro, valt reuze mee.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joscaa schreef:Dan maar omdat hij boos is om jullie 'gezeik', het heeft wel effect gehad. Heel goed meiden, dat jullie doorgezet hebben. De fleecedeken is in mijn ogen ook overbodig, neem aan dat een paard in deze conditie niet nat van het zweet word.
Edit:
Nog wat over van de 100? Laat daarvan de smid komen en leg anders samen het overige beetje bij. Smid is voor bekappen rond de 25/30 euro, valt reuze mee.
. We mochten het geld helaas aan niets anders uitgeven, alleen besteden aan dekens. Als er wat over zou zijn zouden wij dat terug moeten geven. Dan maar een fleece deken erbij, wie weet is het toch nog ergens handig voor.
. Bedankt voor je reactie Equilibria schreef:Wat fijn om te lezen dat de dekens in ieder geval geregeld zijn. Top dat jullie werk van deze pony hebben gemaakt en door hebben gezet bij de eigenaar. Nu maar hopen dat hij wat betreft de hoefsmid ook overstag gaat. Dat zou heel mooi zijn. Succes meiden, ook met het hooi!
. We zullen doorzetten!
troi schreef:Jullie zijn supergoed bezig!
Maar ik wil wel echt aanraden om niet zozeer krachtvoer bij te voeren maar vooral hooi, pony's van die stokmaat hebben een baal per dag nodig! Dit is veel belangrijker dan bix, muesli of appels. Hooibalen kunnen vaak gebracht worden dus 'gedoe' is het zeker niet.

Joscaa schreef:" Het enigste wat je ziet"....Daarmee bedoel ik 'wat niet hoort" Ik vind die dingen toch wel erg serieus klinken.... Hopelijk mag hij naar de smid en meer eten krijgen.
En zo niet, zou ik ondanks jullie zo je best doen, hulp van een instantie inschakelen voor het welzijn van het dier.
Equilibria schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar een foto. Lijkt me fijn om dat paardje lekker warm in de dekens te zien staan met een pluk hooi uit de mond!
. De eigenaar heeft weer (op aandringen van ons
) 1 baaltje hooi gehaald. Dus hij heeft vandaag 5 plakken gehad,we zijn er nu een beetje klaar mee. Wel blij dat de dekens er zijn en dat ze passen. We hebben nu nog de oude dekens op, hij schuurt namelijk best wel. We weten niet of dit echt jeul is of dat hij wormen heeft. Morgen dus een goede poetsbeurt en de nieuwe dekens op. Ochtendvoer staat weer klaar, eventueel kan ik het morgenochtend ook zelf geven. Maar het is de bedoeling dat het voeren van een paard in zijn ritme komt, standaard even 1 minuut per dag aan je paard besteden, de rest doen wij
Viktor238 schreef:Mirranda schreef:Hopelijk hebben jullie wel gekozen voor een gevoerde regendeken dan.
Ik zou hem gewoon op laten bij het paard. Zeker gezien de leeftijd. Paard zal minder voedingsstoffen opnemen uit zijn voer en zichzelf warmhouden kost energie (die hij dus veel minder heeft).
Wel vreemd dat de eigenaar het dier rustig een week zonder hooi laat staan.
Basisbehoefte is toch wel ruwvoer en dat mag je een paard nooit onthouden vind ik.
Fijn dat jullie er wel dagelijks zijn voor hem
Ja, het is een gevoerde regendeken
DankjeFriesWytske schreef:En waarom kunnen jullie niet overleggen met de eigenaar?
Omdat hij meestal 3 dagen lang op feesten zit en dan een week dronken rondloopt.Sanniejtjuh schreef:Ik zou als het mogelijk is toch een gesprek aan gaan met de eigenaar. Een week zonder hooi?? Het paard staat op een weide neem ik aan?
Een deken zal het paard prettig vinden als ik het zo lees maar (onbeperkt) ruwvoer lijkt mij hier toch zeker een verbeterpunt. Zorg dat het paard de beschikking heeft over voldoende ruwvoer, daarmee voorziet hij zich van ernergie om zich warm te kunnen houden. Daarnaast is vers water natuurlijk een must. Kunnen jullie niet wat extra bakken neerzetten zodat het paard altijd voldoende water/hooi heeft...
Het paard staat niet op de weide. Wij krijfen van de buren meestal een paar baaltjes hooi geschonken, omdat hij zo weinig krijgt. Voldoende ruwvoer is inderdaad belangrijk, helaas vind de eigenaar dat niet.
Bedankt! We zullen een aantal extra emmers neerzetten! Super!