gelogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:19

Ik moet bij dit topic soms echt even tot 10 tellen :=
Bij mij komt TS over op iemand die zich heel veel met de nieuwe eigenaar bemoeit. Let it go!
Zoals die reacties hiervoor kan er ook iets met de koop zijn.. Misschien zijn er wel 'kopers' maar moet paardje eerst nog gekeurd worden?
Ik verzin maar iets!

Maar als ik ooit een eigen paard heb, ga ik me met een verkoop niet meer bemoeien.. Als je die mensen niet vertrouwde had je paardje ook niet aan hen verkocht. En hier bedoel ik met vertrouwen de verzorging :)

Ik haal het niet in mijn hoofd om de eigenaren van mijn verzorgpaard te vragen waar mijn oud verzorgpaard heen gegaan is. Tsja, plaats weet ik, en dat is alles. Maarja , ik verzorg der niet meer dus hoef ook niets meer over haar te weten. Buiten te horen dat het soms goed met haar gaat :) (hoor ik van eigenaar verzorgpaard)

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:19

voor mij wel.

en ze is niet verkocht, er rijd alleen iemand op en ze staat nog te koop op de zelfde naam als waar ik haar gekocht heb

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:20

Dat klinkt wel behoorlijk heftig. Bij dingen die ik geen enkele paardeneigenaar toewens denk ik aan je paard graatmager in een stal vol stront terugvinden. Niet iemand die niet helemaal duidelijk is geweest. Wat maakt het nu zo belangrijk voor je dat je zo exact moet weten wanneer ze verkocht wordt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:21

Meid je bent ook nog minderjarig. Laat het gaan en laat de andere eigenaar met rust! Je kan zelf geen paard kopen dus het maakt jou ook niets uit of ze nog te koop is/verkocht is/ daar blijft/naar de maan verhuisd en met een eenhoorn trouwt...

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:22

ZE IS HELEMAAL NIET VERKOCHT EN IK HEB HAAR OOK NIET VERKOCHT AAN DIE MENSEN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:23

xxSchimmiexx schreef:
ik heb maanden lang voor der gevochten, heb vanaf ik 13 was alleen maar in de trein gezeten van Delft naar Eindhoven omdat ik zo graag bij der wilde zijn en haar niet kwijt wilde en dan gebeuren er dingen die ik geen enkele paarden lief hebber wens

Koester de kostbare momenten, die er zo te horen wel tussen zaten.
Maar zorg er ook voor dat de nieuwe eigenaren kostbare momenten met paardje hebben.. En die worden door jou een beetje ( : = ) verstoord..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:23

xxSchimmiexx schreef:
ja maar het komt er op neer dat ze hebben gelogen, voor de rest heb ik er geen problemen mee maar ze hadden het ook eerlijk kunnen vertellen

of ze nu wel of niet verkocht is,

die mevrouw heeft je netjes op de hoogte gesteld dat het niet meer bij haar zelf staat toch?

daarmee gaat ze al verder dan dat ze uberhaupt hoeft te gaan.

Dat het paard verplaatst was, was het goede moment voor haar om de navelstreng tussen jouw en dat paard door te knippen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:24

Het paard is niet meer van jou... je hebt er dus NIETS meer over te zeggen.
Hou op je ermee te bemoeien, dat is voor niemand leuk, ook niet voor jezelf.
Misschien heeft de eigenaresse wel gezegd dat ze verkocht is, omdat ze jou niet meer aan haar hoofd wilde hebben?

Zoe_97

Maakt niet uit aan wie je haar verkocht hebt/ van wie ze nu is. Je zegt zelf dat het jouw paard niet meer is! Daar stopt jouw recht op wat dan ook met het paard

Anoniem

xxSchimmiexx schreef:
ZE IS HELEMAAL NIET VERKOCHT EN IK HEB HAAR OOK NIET VERKOCHT AAN DIE MENSEN!

uhhh..
*telt eerst tot 10...*
1, 2, 3, 4, 5,..

Volgensmij zei je eerst dat je het paardje verkocht had aan andete mensen?!!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:25

Huh ik begin er steeds minder van te snappen. Xd

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:25

ze staat alleen ergens anders omdat ze te weinig plek hadden. meer niet

Ankie2011

Schimmie, je kunt maar één ding doen en dat is loslaten: die pony is niet meer van jou. Hoeveel jij er ook emotioneel mee verbonden voelt, dat maakt de huidige eigenaresse niets uit. Het is duidelijk dat zij er geen zin in heeft om jou op de hoogte te houden en dat is ze jou ook helemaal niet verplicht, want jij hebt niets meer met die pony te maken. Ik zou er ook weinig zin in hebben een oude eigenaar in mijn nek te voelen hijgen. En of ze nu wel of niet verkocht gaat worden, je krijgt haar niet terug. Je zegt zelf dat je het geld er niet voor hebt, dan houdt het op.

En klinkt waarschijnlijk heel hard om te zeggen, maar die pony is jou allang vergeten. Zolang die zijn eten krijgt, vindt ie het wel best. Die zal niet terugdenken aan hoe hard jij voor d'r hebt gevochten. Probeer er overheen te komen en steek je energie ergens anders in.

Tabaluga12

Meisje richt je aandacht op het verwerken van je verdriet en het los laten van je oude paard. Ik snap dat je vervelende dingen hebt meegemaakt en dit paard jouw steun was.

Zet je hart open voor een bijzonder verzorgpaard of ga keihard sparen om in de toekomst je oude paard of een nieuw maatje te kopen.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:25

ik heb door omstandigheden haar terug moeten GEVEN, heb haar helemaal niet aan die mensen verkocht

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:26

Ja maar ban bij jouw is ze naar hun verkocht! Luister eens en bemoei je niet met dat paard. ZE IS NIET VAN JOUW

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:26

Jeetje... als het feit dat iemand niet 100% eerlijk tegen je is geweest al zulke gevoelens bij je naam boven brengt... dan ga je echt nog heel zwaar krijgen in je leven meis....

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:27

Kom op meis, het is verschrikkelijk allemaal, maar het leven is niet altijd mooi. Doordat je haar moest verkopen (tegen je wil) moet je door n soort rouwproces. Das niet makkelijk... Omdat je blijkbaar met het paardenvirus besmet bent, wat n dure hobby is, raad ik je aan goed je best te doen op school zodat je n goed betalende baan krijgt straks en ZELF n eigen paard kunt kopen en onderhouden! Waar n wil is , is een weg.
Maar voor nu; rouwen om je schimmie, een verzorgpaard zoeken als je daar tijd voor hebt, en zorgen dat je een goede baan krijgt. Dan heb je het zelf in de hand!

Ps het lijkt me voor jouw moeder ook een vreselijk moeilijke situatie, want als moeder wil je t liefst natuurlijk jouw wens werkelijkheid maken. En als dat niet kan, breekt je hart. Verwijt haar dus niets, en knuffel haar eens extra.
Sterkte met er weer bovenop klimmen!! Later komt t goed, en tot die tijd; ziek n leuk paard om te rijden, er worden zat bijrijdsters/verzorgsters gezocht!

evanescence

xxSchimmiexx schreef:
ze staat alleen ergens anders omdat ze te weinig plek hadden. meer niet

en eerst hadden ze te weinig tijd.....?

je gaat veel meer dingen in het leven tegen komen, die je moet loslaten. Het is niet makkelijk. Maar wel fijn als je dat kan! ;)

Ankie2011

xxSchimmiexx schreef:
oke jullie weten niet wat er allemaal de laatste jaren bij mij is gebeurd. En het is een hoop! en Nu ze nog gewoon te koop staat is er voor mij nog een kans om der terug te kopen ja!! zo zie ik het dus ik maar me druk om dat ze gelogen hebben

Je hebt geen kans om haar terug te kopen, want je zegt zelf dat je het geld niet hebt. En als je dat wel bij elkaar krijgt, hoe ga je haar onderhoud dan betalen of doen je ouders dat?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:27

hoe bedoel je? @liezel1

Ceasar2015

olafgek schreef:
Tja is misschien hard maar verkocht is verkocht

Hoe hard de waarheid ook is.
Ik sluit me hier bij aan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:28

Misschien wil diegene het paard eerst een tijdje leasen voor hij/zij beslist tot koop. En ziet die mevrouw het positief in; als in; zij verwacht dat het wel goed komt met de klik etc en beschouwd het paard als verkocht.
En eerlijk; in zo'n situatie zou ik ook gewoon gezegd hebben; ik heb het paard verkocht.
Zie niet in waarom ik een bepaalde regeling tot in detail aan de vorige eigenaar zou moeten geven..en zeker niet als het paard al weer een jaar in mijn bezit is.
En die vrouw zal daar net zo over gedacht hebben. En terecht. Ze is al heel erg netjes naar jou toe geweest door je te melden dat het paard niet meer bij haar is.

Wat had ze dan moeten doen trouwens? Wachten tot jij al het geld bij elkaar gespaard hebt? Dat kan nog wel even duren met 14 jaar. Daar kan die vrouw echt niet op gaan zitten wachten.

Laat het los; is niet meer jouw paard.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:29

Zelf ben je ook niet helemaal eerlijk. Eerst zeg je dat ze ergens anders staat omdat die mensen te weinig tijd hadden en nu omdat ze geen plek hebben. Eerst zeg je dat ze verkocht is en nu heb je dr weg moeten geven??
Veranders nog niks aan het feit dat je er niks meer over te zeggen hebt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:29

Meid wanneer ga je het nu eindelijk inzien? Stop met je te bemoeien.