Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
romyloverrr schreef:Nachtlampje schreef:
Dat herinner je je waarschijnlijk omdat betreffende bokker, hoe lastig ook, dit al veel langer roept en toch blijft rijden op deze pony.
TS, hoe fit je paard ook is, ze is al wel op leeftijd, en dat mag ook best gerespecteerd worden. Zoals je haar in de eerste foto hebt lopen vind ik het er netjes uitzien en is er genoeg ontspanning, alleen voor het plaatje is het kopje niet in de krul. Elk opgewonden paard wil met het hoofd omhoog, wat dacht je van al die strand-race foto's die voorbijkomen op bokt. Hoofd hoog en gaan met die banaan, terwijl ze daarvoor nog netjes op de loodlijn hun dansjes uitvoerden.
Niet met hulpteugels gaan pielen maar lekker blijven rijden en genieten van een ontzettend fitte pony die hopelijk nog lang meegaat!
Ja, ik ben nu 1 a 2 keer per week nog aan het rijden op mijn pony ja.
Op de 1e foto zit ik er niet op. ''in de krul'' is iets heel anders dan lekker over de rug lopen.
Denk je dat ik of mijn broertje haar in de knul wil rijden ofzo?
mrie schreef:Helemaal geen slechte dag gehad... Ik lees ook aan alles dat ze het goed met de pony voor heeft... Hoe lees jij mijn post zeg? Slechte dag gehad?
En ik laat me al helemaal niet door een mupke van 16 de les lezen, kom nou
BootsScoot schreef:Is dat de pony in je profiel waar je bitloos en zonder zadel mee springt? Want dat vind ik eerlijk gezegt als je goed kijkt geen fijn beeld geven. Bitloos hoeft per definitie niet vriendelijk te zijn als op de verkeerde manier wordt getraind. Eerlijk? Ga eens wat relaxder aan doen met het diertje, ze is dan wel fit maar toch 24 jaartjes. Doe ook eens wat grondwerkoefeningen waarbij ze de rug kan loslaten en ontspannen. Als je dan al rijdt doe gewoon lekker wat gymnasticerende oefeningen en doe rustig aan. Haal iemand bij die jou hierin wat advies kan geven en jou kan ondersteunen. En persoonlijk vind ik een dun bit scherper dan dat je zoals genoemd, een dubbel gebroken kan proberen. Een happy mouth is wellicht een idee. In jouw regio zitten genoeg mensen die je kunnen helpen.
kleiduiker schreef:Persoonlijk snap ik dan weer niet waarom een pony die bitloos te rijden is ineens met een heel scherp bit gereden moet worden. En dan ook nog een hulpteugel? Lijkt mij dan toch eerder bij de ruiter te liggen.